erre leírod azt, ami nem normális mentés...köszi. a "normális mentés" az, amikor ott mentesz, ahol akarsz, akár harc közben, és annyiszor, ahányszor akarsz. egy ilyen végtelenül ellenfeleket spawnoló fosban a játékélmény jó része elmegy attól, amit írtam. és az új mentes sokszor egy hosszú film elõttre rak vissza, amit persze nem is lehet skippelni. trágya. persze a tinédzser recskagépeknek király, mert van benne mell.
az egyetlen pozitívum, hogy kimaxolva dx11-ben, 1920x1080-ban 70 fps-sel elfut egy másfél éves gépen. bár a közelében sincs a crysis elsõ részének, fõleg fizika terén.
Magamból kiindulva: A Call of Duty sorozat remek móka olyanoknak, akik nem játszanak sûrûn, és kell egy könnyed kikapcsolódás izgalmas sztorival (izgalmas, nem világmegváltó, tehát konkrétan egy B kategóriás VHS akciófilm forgatókönyve is elég), élvezhetõ játékmenettel. Viszont komoly oldalon olyat leírni, hogy a CoD harcrendszere bármiféle komolyságot tartalmazna... semmi olyan nincs se a MW3-ban, se a BO2-ben, ami ne lett volna benne legkésõbb a legelsõ Modern Warfare-ben, azóta lényegében nem változott ilyen téren a sorozat. Szeretem a folytatásait, tényleg olyanok, mint egy jobb akciófilm, de egyben olyanok is, mint egy tipikus folytatás a filmeknél. Na, a Far Cry 3 harcrendszere valóban párhuzamba állítható, legalább annyira valóságos. De ez nálam nem negatívum, nincs szükségem taktikai FPS-re, harci szimulátorra, csak lövöldözni akarok a dzsungelben. A grafikáról csak jót tudok elmondani, ugyanazon a gépen szebb beállításokkal DirectX11 módban is jobban megy, mint a 2. rész, és még erõmû sem kell hozzá, 1280*1024-ben elég hozzá egy A6-3500 APU saját IGP-vel, és mehet a high textúra. Persze fényeket, árnyékokat célszerû levenni, meg még pár dolgot, amik jobban terhelik a gépet, mint amennyit dobnak a látványon, de meglepõen szép grafikát lehet elérni vele, pedig ez egy 20 ezer forintos CPU+IGP egyben. Ezen a felbontáson egy ma már olcsón megvehetõ HD7770-el simán menne minden maximális beállításokkal, csak épp nem játszok annyit, hogy megérje külön videókártyát venni. A felbontás meg azért csak ennyi, mert a jelenlegi LCD-m tökéletesen jó böngészni, játékra sem kéne nagyobb, dolgozni is ilyenen dolgozok a munkahelyemen.
Én legutoljára 2007-ben játszottam komolyan, onnantól kezdve nem volt olyan gépem ami elég lett volna játékra. Néhány hónappal ezelõtt szereztem be egy játékra is alkalmas gépet, én úgy érzem az elõzõ 5 évben grafikailag volt fejlõdés, nem is kicsi de ami borzasztó, hogy nincs új, egyedi játék a piacon. Mikor megkaptam az új gépet és végignéztem, hogy na mik a jó játékok manapság nagyon meglepett, hogy szinte ugyanazok a nevek vannak a toppon mint régen, csak már kijött a harmadik, negyedik, századik rész. Elszomorított, hogy lényegében ugyanazt adják el a játékgyártók évrõl évre, kicsit más köntösben és nincsen igazi innováció.
"Bátran ki lehet jelenteni például, hogy a Far Cry 3 harcrendszere a komolyságot tekintve párhuzamba állítható olyan címekével, mint például a Call of Duty-sorozat"
LoL mióta CoD az etalon?
Az év játéka az FC3. Szvsz.
Eltekintve néhány hibától szerintem nagyon jó lett.
"nincs normális mentés" Már hogyne lenne. ESC, bejön a fõmenü, SAVE. Kivéve küldiben, ott csak checkpoint van. De az sem gázos, mert azért nem kilométerekre rak vissza. Amúgy nagyon jól megvan csinálva a sandbox mód is, nálam is idõbe telt, mire rájöttem hogyan lehet az õrposztokat a legkönnyebben elfoglalni, mert több stratégia is választható. A riasztó vagy az állatketrecek ajtaja pl. mesterlövész puskával már messzirõl kilõhetõ, így csak pár emberrel kell elbánni. :D
Érdemes lenne kiszámolni, hogy mennyi kisebb vadra lenne szükség ahhoz, hogy ennyi medvét és tigrist eltartsanak, szerintem biztos importra szorulnak :) Biztos lesz majd egy DLC, amiben leleplezik a takarmányállat maffiát, és ha felszámolod õket, akkor a tigrisek, és a medvék is kevesebben lesznek.
"akkor is garantált, hogy a semmibõl rámurik egy tigris vagy egy barna medve."
Nem tudtad, ezek az állatok arról híresek, hogy ha puskaropogást hallanak máris rohannak a hang irányába. Több Attenborught kellene nézned, vagy animál planetet.
2/10 nálam. van papír térképünk, érthetetlen a rádiótornyos baromság (amit az AC-bõl nyúltak). nem tudom elhúzni a hullákat az útból, csak akkor, ha épp elõtte támadtam le õket? milyen béna mechanika ez egy lopakodós játéktól? pénzt csak pénztárcába? pár szaros levéltõl megtelik a zsák? de a legjobban az "tetszik", hogy nincs normális mentés (mint a legtöbb konzolportban), csak checkpoint. és ha nem sokkal a checkpoint elõtt, neadj isten túlélem a rengeteg, folyamatosan spawnoló idióta támadását, akkor is garantált, hogy a semmibõl rámurik egy tigris vagy egy barna medve. tigris és barnamedve, vazze! a lostot plagizálták? összelopták a menõ RPG elemeket, de nagyon gyengén sikerült a kivitelezés. azt hiszem a belsõ nézetes zsánerben még mindig jobb játék DE Human Revolution. a grafika meg kb. a Sniper Ghost Warrior szintjén.
A játékoknak elsõsorban konzolon kell futnia, ott sokkal több az eladás. Azok grafikus rendszere 2007 körüli szinten van. A PC-s verzió csak nagy felbontású textura pakkot kap, meg pár effektet. Az új konzolokig nem lesz grafikai fejlõdés. Ennek megvan az az elõnye, hogy PC-n már nincs grafikus minimum, minden sz.ron elfutnak a játékok, és nem kell gépet fejleszteni, de cserébe nem is kapunk jobb grafikát.
Ja, ennyi a magyarázat. Ha kijön az új box, akkor várhatóan megint lesz egy szép nagy ugrás, aztán az ül majd egy darabig. Egyébként a mai grafika már elég jó ahhoz, hogy ne az legyen a valóságélmény elsõdleges lerombolója. Az interakciós lehetõségek korlátozottsága, a rossz AI, vagy a szép, de alapvetõen üres, fantáziatlan story/világ miatt a filmszerû grafika sem tudna már sokkal többet dobni a játékélményen. Szerintem a fentiekben kellene következõ lépésként nagyot fejlõdni a jövõben.
"A mai játékok grafikáját viszont már a 2005-2006 környéki játékok is hozták."
Hiába, elsõsorban konzolokra fejlesztenek (a box is meg a ps3 is akkoriban jött ki), azok meg nem fejlõdnek hardveresen... ugyanakkor ennek megvan az az elõnye, h most már nem kell gépet fejleszteni, és nincs az, mint régen, h az ember megveszi az elérhetõ legdurvább konfigot, és egy évvel késõbb már megint van olyan játék, ami szaggat
Nekem csalódás volt a FC3. Az elsõ 6-8 órában még én is "Év Játéka"-t kiabáltam, de aztán ahogy haladtam elõre úgy ábrándultam ki egyre inkább a játékból. - Kihívás az nincs sok benne, max az elején. Az upgrade-ek nekem megvoltak a játék elsõ harmadában, skillek meg jóval a játék vége elött már megvoltak. No meg minden és mindenki elõl el lehet sprintelni. - Mellékküldetések borzasztó ötlettelenek és unalmasak. 30 torony megmászás, 30 táborfelszabadítás, 30 wanted dead, 30 vadászat.És szinte ugyanazt kell mindegyikben csinálni. Céllövés, verseny, késdobálás elég volt egyszer is. - Sztorit elõzetesen nagyon nyomták, pedig nem lett egy nagy szám akárhogy is nézzük. - A helyszín is ugyanaz egész végig, annyi hogy a 2. szigeten több a síkság. A kék(ég, óceán), zöld(növényzet) és a barna(talaj , sziklák) a meghatározó színek. - Rövid fõküldetés(inkább erre mentek volna rá gyenge mellékküldik helyett). - És a legviccesebb, a játék végére nekem nem maradt emberi ellenfél. Mert itt nincs újratermelõdés. Egy sandbox játékban! Érdekes!
Szerintem az elsõ rész sokkal nagyobbat szólt, de a sokat szidott 2. rész is több dologban jobb volt(hosszabb sztori és változatosabb helyszín).
"A mai játékok grafikáját viszont már a 2005-2006 környéki játékok is hozták."
A mai játékok már sokkal jobban skálázódnak, azaz gyenge gépen is elfutnak, de nagyon erõsön sokkal szebbek, mint a régiek. Másrészt akkor még felbontásban bõven volt hova fejlõdni, aminek változása nagyon látványos, de mivel elértük a full HD-t, innen már döcögösebb felfelé az út, mert keveseknek van 27 collos vagy nagyobb monitora.
Én az elsõ három hozzászólással tökéletesen egyet értek, viszont culas25hc második (sorrendben a harmadik) hozzászólását kitettem facebookra, annyira tetszik.
Hát pedig nem ártott volna, pöttyet kevés az a 4-5 (emberi)ellenfél típus.
"mert bár idegen létformák továbbra sem futkároznak a pályákon"
Hála az istennek!
Mellesleg, rossz több képlink!
Ha rendesen megcsinálja az ember a mellékküldetéseket, akkor nem nagyon kell figyelni, mire megy el a skillpont, hamar kapsz újra annyi xp-t, hogy legyen új. Az állatok pedig csak addig tûnnek erõsnek, amíg kevés életünk van, késõbb az is jó sok lesz. Amúgy hogy képes a cikkíró még mindig 4:3-as monitoron játszani? Én ezt nem értem meg...
hmmm jó játékhoz nem kell feltétlen jó grafika, inkább izgalmas történet, jól kitalált rendszer. Pl Faster than light - alap a grafika és nekem jobban tetszik mint a Far Cry 3.
egyébként én sem játszom már rég annyit és olyan szinten mint régebben. valahogy elmúlt a "varázsa". viszont ez a játék, minden szinten hozta az elvárásokat, és szó szerint nem tudtam elszakadni elõle. le a kalappal, tényleg fasza lett
Már jó néhány éve nem játszok számítógépes játékokkal, de valamiért úgy tûnik nekem, hogy az utóbbi években nincs akkora fejlõdés mint 2000 környékén. Legalább is akkoriban grafikailag 2 év alatt hihetetlen mértékben tudtak fejlõdni a játékok. A mai játékok grafikáját viszont már a 2005-2006 környéki játékok is hozták. Javítsatok ki, ha nem így van, de számomra eléggé leülni játszik ez az ipar. Lehet egy új generációs konzol kihozása nagyot dobna a helyzeten, nem tudom