Nem így működik, annyi az igaz az egészből hogy a varászlónők meddők, de nem csak azok akiknek kivágják a méhüket szépészeti beavatkozás miatt, hanem mindenki. Nagyon szép és logikus felépítés számomra a nemzőképesség elvesztése a káosz energiái vagy a witcher főzetek miatt mert a valóságban is hajlamos a szervezet ilyesmire ha nem jók a körülmények. Kezdjük ott hogy a könyvben a varázslónűk bájolással változtatják meg a kinézetüket ami annyit tesz hogy nem egy permanens változás mint a filmben, hanem fent kell tartaniuk, igaz nem is valami nagy energia igényű dolog, de van egy jelenet mikor Geralt szexel Yennel és átlát a bájoláson és meglátja az igazi kinézetét stb. A filmben ez ilyen permanens transzformáció.
Amúgy az is vicces volt nekem hogy Yent próbálják olyan hű de jó nőnek eladni, nem azt mondom hogy csúnya, abban az egy jelenetben még csak a hatás sem sikerült rosszul, de azért egy átlagos csaj valljuk be és mikor másokkal van egy jelenetbe ez ki is tűnik azonnal és nem értjük hogy hol van az a nagy vonzó tulajdonság amiről beszélnek :D Mondjuk a mellei azok szépek ha nem test dublőr volt, és ahhoz képest milyen feminista írógárda van sokat mutogatják, de hát tudjuk mikor ők keresnek vele pénzt akkor nem tárgyiasítás pláne ha ők csinálják :D Szerintem egy Krysten Ritter vagy Katie McGrath jobban illett volna a szerepre de lehetett volna fiatalabbakat is találni akik hasonlóan néznek ki ha attól féltek hogy majd 10 évad lesz és kiöregednek a színésznők (szerintem ettől a sok évadtól nem kell féljenek :D).
Cirilla is túlkoros, Dandelion cserébe túl kölyök képű, pláne hogy 60 évet is ugrálgatunk az időbe (nem tudom ebből hány évtized igaz a Dandelionos jelenetekre) de fura egy kölyköt látni ekkora ugrásoknál, pl ha ott két színészt foglalkoztattak volna az idő múlását is tudták volna érzékeltetni mert nekem is a topicba belinkelt chartról kellett összeraknom hogy hol a fenében is járunk, viszont ha nekem ilyen baromi nehéz volt aki minden játékkal játszott, minden könyvet olvasott még ha nem is olyan memóriával hogy ezernyi dologra emlékeznék részletesen, de ha nekem nehéz volt szegény witcher szűz nézőnek komoly fájdalmai lehettek és elég twin peakses lehet úgy nézni.
A fekete szereplőkkel nekem nincs bajom, de az első évadból kihagytam volna őket, talán Nilfgard oldalán lett volna reális 1-2, de ez a megfelelési kényszer belerángatta őket a hülyeségbe, mintha korábban nem néztek volna az emberek sorozatokat mint a jóbarátok ahol elvétve ha volt talán fekete szereplő. Nem is csak a "történelmi hűség" miatt zavar amit eleve vicces kimondani egy fantazinál de igen is van lore hűség és ami legjobban fáj hogy vannak olyan régiók mint Ofir és Zangvebar ahol feketék élnek és az ő sztorijaik is érdekelnek, kíváncsi vagyok ott van-e witcherség és hogy működik ha van stb stb stb nagyon érdekes lett volna felfedezni azt a rész egy későbbi évadban, de ha most tényleg oda is kerül a sorozat és ott is keverve lesznek a szereplők az egész egy nagy katyfasz, ha látunk egy feketét nem fogjuk tudni hogy most ofiri vagy eddig is itt volt északon vagy mi a fene van, a pc kedvéért lábon lőtték magukat szerintem ezzel.
Zárom akkor amivel kezdtem a varázslás hülyeséggel már ha kitalálták sem tudták következetesen futtani, egy virágtól leszárad a kezed, de egy városnyi tüzet áthelyezel és pár hektárt leégetsz az csak úgy simán megy. Lehetne mondani hogy tapasztalt varázslók kevesebbel fizetnek, de hogy pont semmivel? Meg a másik oldalon is tapasztalt varázslók voltak és egy tűzlabdába belehaltak, az is teljesen nem jön össze sehogy, oké hogy voltak fanatikusok, a történelmünkbe is, de még a kamikazek is úgymond feláldozható emberek voltak, nem a tábornokokat ültették a gépekre vagy a legképzettebb harcosaikat. Egy varázslót felnevelni eleve évek, évtizedek, egy nagy érték amit mindenáron próbálsz védeni hogy minél tovább harcoljon az oldaladon, de nem feláldozzuk egy tűzlabdáért amiből az első is lepattant úgyis. Mégha valami foglyokat áldoztak volna úgy mint a virágot korábban még csak-csak, de így teljesen nonszensz volt.
Nézd még elmélkedünk ezeken közben a gépem egy filmhez rendereli a frameket, jó nem én vagyok a legjobb CGI-s a földkerekségen, nem is fogod ezt a filmet látni a mozikban eleve csak pénz kéréshez kell a producernek stb, de azért igyekszek fejlődni és merem azt gondolni hogy ragadt rám annyi szemlélet hogy tudjak valami értelmeset írni neked.
A CGI-ről mindenki azt tartja hogy olcsó és 2 klikk, egyik sem igaz, ha elkezded gyártani rájössz hogy nem 2 klikk és az olcsóság relatív, például a halaálcsillagot beleütköztetni a földbe, persze olcsóbb megcsinálni CGI-ben mint a valóságban és az is kizáró tényező hogy a valóságban még nem is lehet, de pl valakinek átfésülni a haját balról jobbra azért inkább a felvétel előtt kéne megtenni mintsem valakinek ezzel baszni el az idejét akinek nem olcsó 1 órája. Vannak olyan területek ahol billeg a mérleg nyelve, pl autós üldözést is már olcsóbb mert az engedélyek a stb stb, de ha a sóstavakon szeretnéd az üldözést azt egyszerűbb élőben felvenni.
Én látok esélyt a jövőben a full CGI filmekre, tök jó lenne sorozatnál, pl nem fejeznénk be ott mint a trónok harca hogy a jó ügynökök kibuliznak már olyan fizetéseket a színészeknek hogy inkább kevesebb részt gyártanak csak hogy ne kelljen kifizetni vagy valakivel még lennének jó sztorik de inkább kinyírják és kiírják mert nem éri meg gazdaságilag. Meg van még sok előnye ennek, pl nem öregszenek a színészek stb.
DE, azért vegyél számításba egy pixar filmet ami közel sem valósághű, mondjuk 1,5-2 órás és 200 millió $ ezzel szemben a sorozatra kidobtak 80 milliót ami 10$ részenként és mondjuk 2 rész akkora hosszúságú mint egy pixar film szóval 200 millió vs 20 millió. Ez pont 10%-a. 1,6 tized millárdot elköltöttek volna a sorozatra szerinted? :D Na igen, ha gondolod számolgass egy kicsit mennyibe is kerül a cgi
Vagy kérdezd meg a digicet mennyiért vállalnák ők készítették az átvezetőt a Witcherhez is és magyar cég, de szerintem valamit keverünk azért, az átvezető teljesen más műfaj mint a játék, sokkal részletesebb, sokkal több munka sokkal több renderelés, sokkal több animáció mindenből sokkal több.
Abban igazad lehet hogy pl játék motorral ki lehetne hozni egy filmet, ahol van pár sima animációja a karaaktereknek meg tudom is én, néha lekaszabolnak 1-2 szörnyet, de arra ki lenne kíváncsi? Az nem nézne ki úgy mint az átvezető videó, mintha egy kicsit minőségesebb gameplayt néznél és bár a gameplayt is nézik sokan azért kétlem hogy szívesen leülnél akárkivel egy tv elé sorozatoszás címén...
Én is nagyon szeretnék egy realisztikusságra törekvő cgi sorozatot a witcherrel kapcsolatban és itt jó példa lenne a sok szörny és egyéb miatt amúgy is sok CGI kell, vagy esetleg valami űrös dolgot lehetne ugyanezen okból full CGI-ben megcsinálni, de még nincs itt az ideje, azért annyira távol sincs talán, motion tracking színészek akik kicserélhetőek a 3D karakter alatt, voice actorok és rengeteg számítógép, lehet ez a jövő egyik filmes ága.
Na de ezen a sorozaton ez sem segített volna mert koncepcionális problémái vannak, ha ugyanezek az írok mozgatják a szálakat animációban sem lett volna jobb a sorozat.
A jatek szakertoihez lenne par csokorba szedett kerdesem:
Mi a kulonbseg a targyak harom osztalya kozott? : gyakori (szurke) mestermunka (kek) varazstargy (sarga)
Eloszor azt hittem hogy azok a varazstargyak amikbe runat is lehet tenni, de azota talaltam "gyakori" targyat is amibe rakhatok runat.
Az is erdekes hogy ugyanazon nevu targy (peldaul Novigradi kard) megtalalhato mindharom osztalybeli verzioban, vagy kulonbozo parameterekkel. Akkor mire valo az a targy osztaly?
A tagyak arazasa is erdekes: peldaul a Gnom Gwyhyr acelfegyver kardom ara 705. Azt hittem hogy azert ilyen draga mert a kritikus sebzes bonusza 50%, de aztan talaltam egy hasonlo kardot, szinten ket runas, annak a kritikus sebzes bonusza egesz 75%, a sebzes erteke is hasonlo, az ara megis csak kb 150.
Es mit jelent a kepen az a parameter a fegyverosszehasonlito statisztikan megjeloltem a lila nyillal?
ezt a választ öröm volt olvasni,köszönöm..és igen,többek között a Digic srácokra gondoltam mint referencia,amit szivesen látnék..de a vázolt költségek..hát ja :)
akkor már inkább vállalnának kockázatot cosplay fanfilmesekkel,..tenni alájuk kis suskát és akkor nincs benne húzónév csak tiszta alázat a mű iránt :)
talán mellélövök vele és akkor kijavít más..,a piros mindig a bukó stat pontokat jelöli..vagy a hozzá hasonló tárggyal való összehasonlításkor látod,hogy annyival kevesebbet tud (piros) vagy többet (zöld)....az a kis kalapácsos meg azt jelenti,amit lentebb a 69% is..használódik a fegyver,így bukod a teljes erejét..most még csak 2 ponttal..javítsd vagy javíttasd.. Utoljára szerkesztette: xido, 2020.05.07. 01:13:38
A fanfilmesek tényleg jó dolgokat összehoznak, de azzal is az a baj, hogy mégis csak amatőr, félprofi csapat és bár biztosan jobban tisztelték volna a művet, de vajon elkészültek volna-e a forgatással? Így tapasztaltabb csapatot raktak össze akik tudják majd tartani a határidőket stb, de nem kellett volna ennyi kreatív szabadság nekik az tuti.
Nem tudom miért nem tanulnak a hibákból, persze sokan itt mondják hogy fogjuk fel hogy adaptáció és nem másolás, meg talán 1-2 kósza vélemény van arról is hogy csak változtassák a sztorit kedvükre úgy is unalmas lenne megint ugyan azt látni amit olvastak is. Nos szerintem pedig az olvasás egy fantázia alapú valami, a film meg mégis teljesen más média és megelevedhetnének a lapok, sőt szerintem a teljes dialógusok átemelése is jót tesz a dolognak.
Vegyük például a Trónok Harcát, melyik évad lett a legjobb? Az első, van akinek másik tetszik, de általában az első 3 at mondják annak. Melyik lett a legszarabb? Az utolsó, ebben azért elég nagy a konszenzus. Az első évad szinte szóról szóra követte a könyvet idézetekkel, az utolsót teljesen maguktól írták a filmesek. Nem gondolom hogy tovább kéne magyarázni.
Egy könyvet egy írónak sokszor évei vannak átgondolni, még egy forgatókönyvírónak nincs olyan sok ideje mert 2,5 év volt az egész gyártás de általában 1 év alatt szokták összehozni a dolgokat és minden évben terveznek új évadot szóval nagyjából pár hónapjuk van a forgatókönyvíróknak kitalálni az egész évadra meg még 1-2 évadra előre nagy vonalakban hogy mit akarnak kezdeni az egészel. Már biztos a 2. évadon dolgoztak ahogy az elsőt befejezték még a többiek forgattal és a többi munkálatot csinálták de akkor is egy elég feszített tempó, nem mindig jut nekik idejük mindent átgondolni, szóval jobban járnának ha az íróra hagyatkoznának és ha van valami pothole a sztoriban az úgyis a közösségekben köztudott arra írhatnának jó tapaszt hogy az ő sztorijuk kevésbé legyen lyukas de annyi pont elég lenne. Sajnos ezt a legritkább esetben tartják be, pl a Prince of Persia játék meg film is akkora nyakatekerést kapott hogy rá sem ismertem a filmben hogy ez a prince of persia pedig direkt pár hét eltéréssel játszottam és néztem utána a filmet.
A magas realitású animációs filmek témához, szerintem az működhetne ha a játékfejlesztő stúdiók eltennék a high res modelt, mert a játékoknál úgy van hogy csinálnak egy sok sok polygonból álló modelt, majd azoknak a tulajdonságait "rásütik" egy már jóval kevesebb polygonból álló modellre, ami a játékba megy majd. Azért kell ez a két model mert a sok polygonú modellt ha a játékba tennék elvinné az összes erőforrást és elképzelhető hogy már maga szaggatást okozna :D Viszont ha ezeket a modelleket átküldik a filmesekhez akiknek még egy kicsike átalakítást azért kell csinálni, de mindjárt nem 0-ról kezdesz hanem fele munka megvan azért az nem piskóta! Aztán a filmesek sok motion capturet használva, pl a szinkront is úgy vennék fel hogy a voice actorok száján rajta a tracking point és nem csak a hangot veszik fel hanem a szájmozgást is amit aztán applikálnak a karakterekre így a lysinchel már nem kell foglalkozni meg ilyenek. Ezzel nagyon sok mindent fel lehetne gyorsítani. Plusz a renderelés is biztos olcsóbb lesz már előbb utóbb, bár eddig inkább az volt jellemzőbb mint a játékoknál, hogy mikor már jól fut, kitalálnak valami új ficsőrt ami ugyanúgy beszaratja a technikát :D Na ebből a ray tracing után már csak a fizikai szimulációk lesznek nagyobb számítás igényűek, szóval lassan elérjük a szintet mikor nem fog a rendferelési idő tovább nőni. Sőt bizonyos AI meg egyéb technikáknak köszönhetően csökkenni fog. Ráadásul szervereket építenek mindenhol ami renderelésre, machine learningre, AI-ra és minden jóra használható szóval elvileg csökkenni fog a renderelési költség kisebb stúdióknak is akik nem rendelkeznek akkora szerverparkkal.
Látszik még van jópár feltétel ami hátráltatja de nem olyan beláthatatlan távolság, szerintem 5-10 éven belül látunk már erre példát, addigra a technika is odaér és a közönség is befogadóbb lesz egy ilyesfajta filmre. Végül is az avatar már nem állt olyan távol ehhez és az már 11 éve volt!
Koszi , de a kepemen a lila nyillal jelol kis piros kalapacs szerintem nem a fegyver kopasa miatti gyenguleset jelenti, mert a masik fegyver is csak 76%-os allapotu de ott nincs olyan levonas.
Dandellionhoz annyit, hogy a könyvben még Geralt is elgondolkozik rajta, hogy hogy a fenébe nézhet ki még közel 60 évesen is egy kölyökképű 30-asnak. Van 1-2 utalás hogy Dandellion jóban van néhány varázslónővel akik néha adnak neki olyan fiatalító/megörző cuccokat amit csak a varázslók ismernek.
A csata közbeni smaci meg arra lehetett utalás hogy Yen közelében Geralt képességei felerősödnek és viszont.
A MOD nélkül tolod, akkor kb. ne nagyon érdekeljen a tárgyak statja. Kb. mindent meghatározó tényező a te szinted és a szörny szintje közötti difi. Csak a skillek használatánál szükséges szerint válaszd meg a a páncélt, de egyébként én egy idő után úgy játszottam, hogy a helyzetnek és pillanatnyi ízlésemnek megfelelően öltöztem. Teljesen mindegy, hogy mit használsz. Érdemi különbség gyakorlatilag nincs, ha 2017 óta nem peccselték a játékot ezen a területen...
Koszi. Modok nelkul jatszom, teljesen tisztan. Remekul osszerakot jatek, gondoltam akkor ezek a fegyver / targy statisztikak is csak szamitanak valamit. A nagyja vilagos, csak ezek a kis reszletek voltak zavarosak amikrol a #16105 -ben kerdeztem. De akkor azok is maradnak (annyira tenyleg nem oszt nem szoroz). A menuban bepipaltam hogy az ellenfelek ne maradjanak le hanem velem egyutt jojjon fel a szintjuk.
Majd ahogy haladsz előre érdemes lesz a kifejezetten Witcher szetteket lecraftolni és majd fejleszteni. Érdemes craft elött megnézni, hogy a te játékstílusodhoz melyik illik.
Arra gondolsz hogy a konnyupancel (macskaiskola), kozepes (griff) vagy nehezpancel (medve) es a hozzajuk tartozo kardok es jelek osszhangban legyenek? Meg elegge az elejen tartok a jateknak: a speci witcherkardok tervrajzaibol mag megvan nehany, azt irjak hogy majd "nagymesteri szintre kell fejleszteni a bonuszok feloldasahoz". Ezt hogy? Talalok meg az adott kard tervrajhoz tartozo ujabb tervrajzot? Vagy mitol lesz nagymesteri? Es azt hogy erti hogy "bonusz 3 darabert" meg "6 darabert"? Ennyi kardot kell a tervrajz alapjan csinaltatnom a kovaccsal?
Aha, koszi a tippeket ;) A jatek nagyon tetszik. Persze szepeket irtak rola, de kicsit feltem tole hogy nekem be e jon majd. De miutan belevagtam, magasan felulmulta a varakozasomat! Egyszeruen hihetetlenul jo, jobb mint barmi amit a mufajban eddig jatszottam. Foleg az tetszik hogy itt nincs meg az az eles hatar hogy - most misszioban vagyok - most meg nem. Itt osszemosodik az egesz es ettol lesz szamomra teljesen hiheto a vilaga. Barmikor tortenhet valami meglepo vagy erdekes dolog. A 3D vilag is hihetoen van osszerakva, stimmelnek az aranyok stb. Ezzel szivesen elleszek akarmeddig.
Ez végig ilyen lesz csak arra figyelj hogy piros stb küldetéseket ne csinálj mert csak szenvedni fogsz, a szürke, zöldeket csinálgasd szépen sorban :D Kérdőjeleket derítsd fel mert sokszor erőhelyre lelsz stb.
Nos igen, a kerdojelek... azokat par hete kikapcsoltam, igy meg erdekesebb :) En lassu jatekos vagyok, szeretek nezelodni, es itt bizony erdemes is. Majd en magamtol ratalalok az erdekessegekre. Futni is alig szokok, csak ugy barangolgatok vagy lepesben poroszkalok lohaton. Peldaul Oxenfurt tornyait a tavolban mar talan ket hete is lattam de meg mindig nem mentem el a varosba, most del fele barangolok. Egy ismerosom mar 3x vegigvitte a jatekot, kerdezte hol tartok: mondtam neki hogy az elatkozott malacos falu kornyeken, es meglepodott, o ezzel a kuldetessel egyszer sem talalkozott. Utoljára szerkesztette: Aborg, 2020.05.15. 21:05:20
Anno én LVL 26, gólem, LVL 30. Meg sem tudtam sebezni. Ugyanazzal felszereléssel visszamenve LVL30, max. 10 ütéssel leverem. Kb. annyi eltérés lehet, hogy akkor 10 helyett 9 ütéssel versz le valakit egy pocsék és egy jó kard között.
Se poti, se semmi nem kell. Színesítő elem minden, valódi funkciójuk a legnehezebb szinten sincsenek. Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2020.05.18. 13:25:02
Hát igen. Ha nem nyúlunk bele a játékba konzollal és/vagy moddal, akkor kegyetlen suta tud lenni. Emlékszem mikor először játszottam a game egy korai verziójával, a komplett bárós küldetést egy irgalmatlan kék színű skellige alappáncélban toltam végig. Gyűlöltem nézni, de alacsony szinten nem dobott semmit. Egyszerűen nem találtam magamnak páncélt, és vagy 10 órán keresztül abban a szerencsétlen kabátban futkároztam. :D Azóta ezt javították, asszem már a tutorialos területen is lehet vásárolni tisztességes alappáncélt. De hát én már nem alapszinten kezdem ezt a játékot, viperapáncél az alap (mert az való kinézetre leginkább a Geralthoz, szerintem), és akkor mindent ebből vezetek le. Ahanyadik szint kell ahhoz a páncélhoz, onnan indulok, és akkor ellátom magam skillel-felszereléssel, amivel egy veterán witchernek rendelkeznie kell. Így játszva már nem érzem hülyén magam.
Ennek örömére -70% A GOTY. És döbbenete, hogy mennyire szép még ma is. Szépen öregszik a játék. Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2020.05.19. 00:24:15
Bár Ciri egy nagyon jó karakter bízzunk benne hogy nem így lesz, nem értem milyen előzmény történetet gondolt a nyilatkozó de igazából abban is Geralt lenne meg a meglpetés törvénye, Cintra stb. Megmondták hogy nem Geraltal tervezik a következő részt. A többi meg benne volt a Witcher 3-ban, szó szerint a szemünk előtt nőtt fel, talán oda lehetne beszorítani valamit még kislány korától a vad hajsza kezdetéig, de ez szerintem inkább egy jó 10 órányi DLC tartalom lenne mintsem különálló játék. Mert ugyan vannak jó sztorik Cirivel mint a Falka korszaka meg ki lehet mellé találni még sok mindent, de ki játszana vele úgy hogy tudja ennek a játéknak a végén nem lesz katarzis, mert az a Witcher 3 ban történik majd meg? Teljesen kiszámítható lenne a vége bumm elkezdődik a vad hajszás üldözés és ott a vége a játéknak.
Utó történet meg több okból is bajos mert leszámítva azt hogy a Witcher 3 befejezését teljesen lesíkálná az asztalról mert mindegy hogy witcher maradt-e Ciri vagy császárnő lett és onnan kell megszöknie hogy witcher legyen vagy esetleg meghalt és feltámasztani kéne a witcherséghez, ami valljuk be dallaszi magasságok gagyi tekintetében. A másik ok meg hogy egyszerűen túl erős, egy witcher játék nem lenne jó egy Mary Sue típusú karakterrel aki ide oda teleportál, átugrál a síkokon, mindenkit legyak, üvölt egyet és mindenki lefagy stb, túl OP Geraltban pont ez volt a jó hogy amennyire volt mutáns és hihetetlen kardforgató ugyan annyira maradt emberi is esendő is. Hiába voltunk a legjobb harcosok az emberi ellenfelek sem egy csapásból intéztük el, csak megvolt bennünk az a plusz amivel legyőzhetjük őket. Egy Ciri nagyon OP lenne. Ráadásul neki már megvolt a világmegmentése innen hová lehetne már fokozni? Mégegyszer megmenti? :D
Ráadásul Ciri jó lenne bárhova cameozni mert időben és síkok között ugrál, szóval örülnék ha kapna szerepet de a fentebb vázolt dolgok miatt fő karakter fókusznak nem alkalmas szvsz és ahogy olvasom legalább a játékosok fele így gondolja és a Ciri fanoktól tényleg elnézést de jó lenne ha megértenék hogy mi is szeretjük magát a karaktert de a fent vázolt okok miatt nem lenne jó választás.
Engem továbbra is az a kor érdekelne mikor Kaer Mohren virágzott és sok witcher volt abból valami jót ki lehetne hozni, vagy ha az időben előre ugranánk és Geralt próbálná megmenteni a Witchereket, bár nem tudom kihalóban lévő hivatás ezért fura lenne az időbe előre ugrani, vagy másik földrészre más iskolákat megnézni. Igazából nem is csodálom hogy úgy érezték kicsit félre kell tenni a projektet nem lesz ezt könnyű folytatni sajnos. Pláne ilyen minőségbeli elvárások mellett nagy a teher, és nem találhatnak ki valami gagyi alapkoncepciót a folytatásnak.
Egyetértek szerintem is túl erös lenne Ciri föszereplönek. Nekem személy szerint egy öreg Geralt tetszene aki mentorként szerepelne, lehetne egy tanitványa vagy fogadott fia és akkor végre lehetne coop is ami nem lenne egy rossz dolog.
Ciri az nálam pont olyan mint superman, egyszerüen annyira szuper, hogy az már unalmas. Persze simán lehet belöle föszereplö egyszerüen ö is megkapja a maga kriptonitját és elveszti minden képességét igy indulhat nulláról a karakter.
Én csalódnék nagyon nagyot, ha Ciri lenne. Annyira felesleges, és ő még csak nem is witcher, max ”””witcher””””. Geralt is max cameo, rövid mellékküldetés erejéig legyen csak, ha olyan időszakban játszódik. De vagy legyen egy jó sztori korábbról, mondjuk Hollóval, vagy egy teljesen új kitalált witcherrel.
Ez jó ötlet bár a sztori orientált dolgokba nehéz bele vinni a coopot ezzel a megoldással látnám az értelmét, ha meg magad vagy akkor AI irányítaná Geraltot. Vicces lenne ha coopban vagytok a haverodnak kijelezné merre kell menni neked meg csak követni kéne ha nem trollkodik veled és nem visz máshova :D Bár ilyesmi biztosan nem lesz és Geralt is kimarad szerintem max cameo elejéig számíthatunk rá.
Azt sem tudom felmérni hogy mennyire lenne jó ötlet ez az egész Geralt utáni rész mert ugye az a sztori hogy a szörnyek kihalnak a witcherek szolgálataira ezért nincs szükség ők is mennek velük lassan, a tündéket törpöket az emberek kiszorítják és akkor kb lassan csatlakozik a mi történelmünkhöz és ez az egész olyan mint egy alternatív történelem, legalábbis én mindig ezt láttam bele hogy olyan stílusba lett megírva mintha Földünkön történt volna ez az egész egy alternatív történelemként. Ez lehet csak az én hülyeségem és ettől függetlenül lehetne folytatni Geralt után is érdekes lenne egy olyan világ ahol a witcherek már tényleg alig találnak munkát és teljesen rogueba mennénk át betörésekkel, bérgyilkosságokkal stb, de az azért már nem a megszokott witcher lenne mert Geralt alapvetően egy jó fej karakter volt, bár attól is függöt ki hogy játszott vele.
Szerintem az lenne a biztos ha visszaugranának az időbe és lenne egy trilógia Kaer Mohren virágzásáról és a 3. játék végén Vesemr hozna egy Geralt nevezetű újoncot és ott lenne vége a dolognak. Ez minimum még 20 év addig meg csak ki lehetne értelmesen találni hogy lehet-e folytatni a Geralt utáni időkből
Nekem a Witcher széria lezárult. Úgy jó, ahogy van. Ne nyúljanak hozzá ahhoz, amit összehoztak. Ne essenek abba a hibába, mint a Terminator széria. a T2 után szar és szutyok. Tönkretették a brand nevét.
Geralt nálam Triss-sel szép házban lakik szép vidéken, jó ez így. Ciri meg inkább trófeája volt a szériának, mint valódi szereplője. Neki volt a leggyengébb voice és mozgás actingja az összes főszereplő közül szerintem amúgy...
Az a korszak lenne érdekes, ha oda ugranak vissza, amikor még gyártották a Witchereket. Ne essenek abba a hiába sem, mint a Star Wars, hogy 40 évig képtelen elszakadni a szereplőktől és a korszaktól.
Érdekes lenne egy múltban játszódó rész, amikor a Kaer Mohren még virágzott, és lényegesem több witcher járta az utakat.
S kontinens még sokkal felfedetlenebb és vadabb lenne és még több lenne az ember nem járta terület ahol bele lehetne futni a még éppen létező de már csak vegetáló/jhanyatló elf királyságok maradványaiba.
Nagyon ötletesen lehetne megcsinálni. Az egésznek lehetne az a főtémája, hogy az ember előtti fajok kora már a vége felé jár, ahogy az emberek a kontinens egyre nagyobb részét uralják.
Hát fene tudja, én még nem láttam jó elözmény sztorit játékban, de filmen se nagyon, itt se nagyon tudom elképzelni, inkább a jövöbe helyezném a folytatást és csak Geraltot tartanám meg a régi szereplökböl.
Az a bajom az elözmény történetekkel, hogy elöre lejátszott az egész, mindenki tudja mi lesz a vége és mik voltak a föbb események. Nekem jelen pillanatban elképzelhetetlen a következö rész Geralt nélkül de persze ha mégis Ciri lesz a föszereplö akkor is megveszem majd a játékot csak nem leszek olyan lelkes... Utoljára szerkesztette: wedge31, 2020.05.19. 10:28:30
Igen igen úgy tűnik mindenki kiegyezne ezzel a Kaer Mohrenes dologgal akkor megírjuk a petíciót a CDPR-nek Amúgy nem is lenne hülyeség egy szavazás, csak sajna mind manipulálható, de tök jó lenne ha megkérdeznék a rajongókat hogy 3-4 opció küzül merre menjen el a széria.Csak tartok tőle hogy a Ciri nyerne a szimpátia miatt ami a tárgyalt dolgok miatt nem lenne ideális döntés.
Hát ha fogadnom kellene ki lesz a következö föszereplö nagy összeget csak Cirire meg Geraltra mernék tenni mert ezek a biztonsági megoldások erre van a legnagyobb esély.
Pedig sokszor kizárták Geraltot, de az nem tesz semmit. Egy Vesemir esetleg? Holló lenne az igazi de 4 évig simán nem tudjuk meg mert ha 5 évig eltart a fejlesztés és tegyük fel lassan idén elkezdik akkor még 4 évig tuti húzzák az agyunkat mert a találgatások jót tesznek a marketingnek, aztán jön egy hivatalos bejelentés az is körbejár az újságokban szóval megint reklám és így tovább.
Attól, hogy a nagy történelmi folyamatok ismertek, azok mikéntje és hogyanja jól elmesélhető. Csak mert ismert a II. vh vége attól még készültek róla piszok jó filmek és játékok is.
Vesemir fiatal kora érdekelne, vagy egy másik Witcher régebbi időkből. Egy biztos, a mostani ismert Witcher világot már nem módosítanám, szóval Cirihez én már nem nyúlnék.
Szerintem a witcherkedést elengedik, választanak egy másik kasztot. Pl. én szívesen lennék végre mágus.
Gyakorlatilag egyetlen RPG-t sem láttam, ahol jó lett volna a mágia rendszer, még a HC-kben sem. A legközelebb ehhez talán a kés DOS járt, ha értelmesen lenne elérhető ellenállás van immunitás. Az első ezt sokkal jobban csinálta, mint a második.
A TPS fajtákban egy vicc. A Gothic III-ban anno pislogtam, hogy gyakorlatilag KETTŐ spellre volt szükség. A fagyasztásra és a tűzlabdára. Ennyi. És annyi volt a játék, hogy kilkk, klikk, klikk....
TPS-ben értelmes mágiát betenni közel lehetetlen. Mert pl. idézett lényeket akkor csak az MI vezérelje és csinálja saját hülyeségét nem azt, amit te akarsz?
Jó de nem kell feltétlen tps nézetben gondolkodni. Bármit csinálhatnak. Witcherek sokat voltunk, szimpla harcos kaszt az kevés volna, kivéve ha valami stratégiai játék is egyben, és mondjuk egy nemes küzdelmeit irányíthatjuk a királyságok küzdelmében, amihez megint csak nagy kedvem volna. De ha nem ez lesz, akkor el tudok képzelni egy mágus-sztorit egy olyan világban, amiben a királyok üldözik a mágusokat. Bujkálás Novigrád falai közt, hehe. De játszhatnak az idővel is, egészen más konfliktusba helyzeve a karaktert, akár Cirivel is el tudnék képzelni egy dimenziók közti kalandozást. Ugye nem derült ki, hogy mi történt vele, miután felcsapott eszkimónak. Adja magát, hogy onnantól folytatódik a sztori. Millió lehetőség van itt, jó hogy nem hagyják annyiban.
Merészebb gondolat miért nem fér bele? Pl. nem Witcher és nem mágus karakterrel tolni...? Pl. lehetne Witcher copanion időnként, de külső személőként látnád a Witchereket, mint karakter.
Na jó, ha szeretsz máguskodni akkor nem witcherrel kell játszanod, nem bánnék egy spin offot Yenefferrel vagy Trissel de egyrészt ezt ne hívjuk witchernek, másrészt meg sajnos nincs erre erőforrásuk még ha sok embert fel is vettek az kelleni fog ha párhuzamosan viszik a cyberpunkot meg a witchert sőt még a kisebb projekteket is mint a gwent. Ezt teljesen elképzelhetetlennek látom.
Amúgy nem tudom hogy lehetne jó mágusos játékot. Az idézett lényekhez biztos jó MI kéne ami nem akadna el két kőben de manapság ez már nem szokott olyan nagy probléma lenni viszont általában OP-k játékokban nagyon mert tulajdonképpen egy távolsági harcos (mint az íjász akik szintén tudnak OP-k lenni). Nagyjából mintha FPS-t játszanál a tűzlabdákkal, de még harcosnál tudsz például blokkolni mágusnál is kéne valami mágikus blokk egy varázslata ami csak rövid ideig hat tehát jókor kell időzíteni a spellt és az ellenfélnek blokkolja a karját, szörnynek a csapását. Meg maradna az ugri-bugri. Csak nem tudom mennyire lenne érdekes pumpálni tűzlabdával az ellenséget szóval be kéne hozni egyéb spelleket és ekkor jutunk el oda, hogy polipnak kell legyen a játékos, MMO-kban is ezt nem szerettem hogy nagyjából 5-ig tudok kényelmesen elnyúlni, de inkább a 4, vannak kisebb kezűek is, de a 9 es billel aktiválható spellt már kurávra nem tudom lenyomni igaz vannak a még QERTFGZXCV billek is ami így már 14-re növeli a használható billek számát de a harc hevében azért simán mellé lehet már nyúlni R meg T között szóval nehézkes.
A spelleket is ki kéne találni nagyon mert könyvben meg filmben mindig az adott helyzet kezeléséhez legjobb varázslatot húzzák meg és megcsinálják hogy jól nézzen ki de játékban elég gagyin tud kinézni, plusz nem is tudnál hirtelen hová nyúlni és a 14 funkció kevés tudna lenni.
Szerintem már így is eléggé elfajzottak az ötletek várom már hogy mikor lesz Gryffes repülőszimulátor meg hasonló ötletek felvázolva mert értem hogy szereti a witcher világát meg azokat a játék stílusokat is de attól még nem kéne ötvözni, mint ahogy szeretheti valaki a marhapörköltet meg a somlói galuskát de mégis jobb külön külön enni mintsem egyben. Meg itt milliós rajongói bázisra kell gondolni akik egy hasonló stílusú folytatást várnak.
Ezek technikai kérdések, most arról fantáziálunk, hogy mi jöhet. Nekem az az érzésem, hogy nem egy másik witcherrel leszünk. Mer egyszerűen Geralt után egy átskinezett witcher sztori az visszalépés volna. Ha nem witcherrel leszünk, akkor viszont nem tudom mi az a kaszt, amiben van annyi potenciál, mint a witcherben. Máguson kívül. Ott van még Ciri. Az ő képességeit ki lehet bontani, nem feltétlen csak ilyen dimenzió ugrabugra van benne, plusz ott van még a dimenziók közti utazás. Pl. el tudnék képzelni egy Cyberpunk 2077-be átugráló Cirit. :D Ha nem mágus és nem Ciri leszünk, akkor viszont nem feltétlen fog hasonlítani a Witcherhez az a játék. Mert akkor nem az egyén képességeinek színessége adja az extrát, hanem más. Erről gondoltam, hogy például stratégiai játék is lehet belőle, amolyan Mount & Blade formában. Aztán lehet a végén meglepnek, és egy fojtólidérc-szimulátort kapunk. :D Utoljára szerkesztette: lonvard, 2020.05.19. 13:56:33
Én imádom W szériát, de csak a 2. részt és 3. részt játszottam újra és a 2. részt is csak a választástól. Tökéletesen megvagyok folytatás nélkül. Ha a CP is jó lesz, akkor inkább amondó vagyok, hogy a CPR inkább találjon ki megint valami újat. Ne rókabőr legyen...
Egyrészt már mondták, hogy lesz új witcher játék, de azt is megemlítettek, hogy ez nem feltétlen Witcher 4-et jelent. Meg a szerződést is megújították A.S.-el. Esélyes és bizom is benne, hogy kicsit elszakadnak (időben is) és egy új witchert ismerhetünk meg. Ez lehet Holló, lehet tök új, de akár Ivo of Belhaven is a Thronebreakerből. Meglátjuk. A The Witcher széria meg elég hülyén adná ki magát, ha nem witcherrel lennénk. Mágus minden 2. fantasyban lehetsz, witcher csak ebben.
Mondjuk az lehet hogy ha assassin creedbe menne át a dolog nem lenne jó, de azért van ebben a világban rengeteg, a mass effectben is lett volna ott sem azért baszták el mert már elmeséltek mindent amit el lehetett és annak ellenére erőltették a folytatást.
Én nem érezném átskinezett Geraltnak ha normális sztorit tennének egy újabb witcher mögé, sőt az AC-k sem azért rókabőrök mert sok jelent meg, hanem mert nem fordítottak időt hogy rendesen kitalálják őket, ott sem az a helyzet hogy a 3 Ezios rész után már nem jött jó mert ott a Rogue meg a két utóbbi rész is sokaknak tetszik és volt sok jó pillanata a többi részben is, de nekem is megszakadna a szívem ha oda jutna a Witcher széria, viszont 5 évente azért le lehet gyártani valami minőségi játékot, sőt most 10 évük is volt rá, kétlem hogy nem lehetett volna egy pár emberes gagmanekből álló csapatot összerakni akik kitalálták volna 5 év alatt a hogyan továbbot.
Csak az a kérdés, hogy a Witcher világában játszódó játékot igértek, vagy witcher-játékot. Mert mintha az első verzió élne pillanatnyilag. Utoljára szerkesztette: lonvard, 2020.05.19. 15:37:42
Igen hát tökmindegy mit csinálnak, csak csinálják meg faszán. :) Én mindent el tudnék fogadni, kezdve egy Kingdom Come jellegű Witcher-világban játszódó parasztszimulátortól a komplett stratégiai játékig, amiben én vagyok a nilfgardi császár. :D Egy nyavajás Thief-szimulátort is úgy játszanék Novigrádban, amiben az az extra, hogy tele van a város sötét titkokkal, vámpírokkal, egyéb dögökkel.
Ezekkel betaláltál nálam, főleg a "Thief szimulátor"-al, imádtam az első hármat, a Witcher világában hatalmas lenne... Nem akarsz velük beszélni az ügyben ? XD...
Egy jó kis scoiatel felkelő tolvajügynök kalandozásai az ekimarrával bolondított labirintusban. Ezüstfegyver persze nincs, szóval bujkálás Alien: Isolation módra! Oké, fáklyával lehet a képébe csapdosni. Magas szinten lehet egy ezüst tőröd, amivel hátulról elkaphatod az ilyen szörnyeket! Utolsó küldetésben mi vágjuk el a nilfgárdi császár torkát. :D
Azért szerintem a motor miatt is meg az emberek miatt is nem épp az van hogy most már bármilyen stílusú játék menne nekik mert egy jó TPS RPG-t összehoztak. Az FPS-re váltás az nem akkora ugrás, de egy stratégia már az lenne szerintem. Arra egy jól működő stratégiát kéne átskinelni licencelni nekik a witcher világát és tök jó lenne szerintem is, de nem kéne a CDPR-et terhelni ilyesmivel pláne hogy azon nem lenne akkora bevétel ami egy ekkora stúdióhoz kelleni fog.
Azért a Thief simulator nagyon adná, szintén ebben Geralt utáni időben kevés a szörny, trágya hordásra félnek a parasztok witchert alkalmazni, lopni kényszerülnek hogy életben maradjanak, gyilkosságok stb. Mintha az Elders Scrol black hand és thief guild küldieit kevernénk a witcherkedésbe. Mert azért találnánk csak-csak egy szörnyet vagy átkot. Végül a királyi udvarban az intrikák ott is persze egy kis lopás meg gyilkosság de pl diplomata is lehetne witcher van egy megjelenése amitől félnek, tiszteletet parancsoló, érzelmeit nem mutatja ki. Egy nagyobb csata mert ugyan mindhárom részben voltak nagy csaták az első és 3. részben pl Kaer Mohrent védtük a második részben meg épp támadtunk egy másik várat de nem érezhettük ezt a nagy totálban csata dolgot, inkább egy kis lokális csetepaték sorozata volt, mintsem egy igazi ereszd el a hajamat mikor mezőn feláll a két sereg és hadd el hadd, bár igaz ez logikátlan is ha védhetnek várat sokkal jobb feltételekkel, de a 3. részben azt éreztem az a Nilfgaardi tábor majd egyszer megindul és mezőn is lesz viaskodás.
Na egy ilyen kombinált játék nagyon ütne a kis witcher guildunkel és nem kell assassin creedet csinálni annyi épület mászással a thiefben is jól megoldották, még íjászkodás sem kell hiszen az a kis nyílpuska pont ideálisnak tűnik éjjeli behatolásokhoz. A többi meg minden adott.
Witcher 3-ban rengeteg érdekes witcher karaktert lehetett "megismerni", mikor kajtattunk a witcher páncélok után. Mind a főjátékban, illetve dlckben. Most fejből nem tudom, de mikor a BaW-ban megtudtunk pár dolgot a witcherekről, volt egy vagy kettő akinek nem derült ki a sorsa. Szerintem bőven van alapanyag, amihez tudnak nyúlni. És innentől legalább nem köti őket a könyv, ami remélhetőleg előny. De véleményem szerint, mindenképpen előzményjáték legyen. Akár visszamehetnénk a kezdetekhez is, az első Witcherek, az első iskola megalapítása stb.
Ezt érdekes lesz látni mert annyiban egyetértünk hogy nagyon jó íróik vannak akik fantasztikus küldetéseket találnak ki, de vajon ez tényleg előny lesz hogy nem köti őket a könyv? Megjegyzem eddig se nagyon kötötte mert a játékok a könyvek után játszódnak, ott végződik azzal hogy Geraltot hasba szúrja vasvillával egy paraszt és az első játékban Geralt fut az erdőben lázas nincs nagyon magánál mintha még fogná a hasát is aztán amnéziája lett és ezért újra kell tanulni a képességeket. Valaki felhozta hogy a folytatásban Ciri is amnéziás lehet és elvesztheti a képességeit hogy ne legyen már a játék elején OP de akkor felmordultam hogy hé ezt már láttuk egyszer :D
Szóval biztos hogy jó hogy nincs valami amire támaszkodhatnak és maguktól is jó irányba tudják vinni? Vagy lehet csak abban voltak jók hogy egy jó vázat feltöltsönek még jobb tartalommal mint az eredeti váz maga volt. Meglátjuk, én is bízok bennük, mert minden okom megvan rá, de nem gondolom ilyen egyértelműnek azért.
Igazán bekerülhetett volna közé a játék.... Bár voltak karakterek mint Fringilla amik a játékból voltak de akkor ezek szerint a többi közül is van jócskán fan art valamik. A videóban is látszik hogy Geralton meg Calenthen kívül Tissaia még Eist meg Renfri castingja is elég jó lett, de ami leginkább kiütnközik hogy Triss mennyire nem szexi karaktert kapott és ez fáj talán az egyik legjobban mert amúgy szimpatikus szereplő.
Hát igen. De valami hihetetlenül jól van megírva a játékban, hogy baszki két részen át (többnyire) Triss a csajunk, elvileg a Yennefernek esélye se volna, mert sokkal több mindenen mentünk át a Trissel, és a 3. részben írnak neki egy olyan karaktert, hogy az ember komolyan megfontolja, hogy nem-e ezt a femme fatale-t akarná-e inkább. Aztán a játék úgy is alakítja, hogy valszeg a gamerek 90%-a Yennefert választja.
Na de most hogy megvettem végre a játékot (hehe), indítok egy olyan végigjátszást, amiben Trisst választom, Yennefert pedig visszautasítom. Hülyét fog kapni. Sajnálom de Yennel nem illünk össze, túlságosan egocentrikus, nem tudom elképzelni, hogy együtt élünk. Trissel igen. Na jó a Shanit meg imádom, de az olyan diákszerelem féle. Utoljára szerkesztette: lonvard, 2020.05.23. 16:33:32
Nem spoilerezem el hogy veszi tudomásul, de gondolom tudod már hogy a dzsines résznél kell dönteni Trisst meg a partyn a kertben kell felkérni.
Nekem is aranyos Shani, de igazából Triss szeret itt minket csak igazán én azt érzem, plusz Shaninak ott van a betegekben turkálás neki az a hivatása nem fogja feladni semmiért még a kényelmes életért se, szeret front vonalban lenni és gyógyítani még Trisst előbb elképzelem hogy velünk ér a szőlős kertben, inkább csak a varázsló tanács akadályozná meg ebben, de talán szeret minket annyira hogy arról lemondjon hiszen mi is feladjuk a witcherkedést és inkább varázsolgat Toussainban mint házi mágus vagy mivel a királynőhöz jó kontaktunk van ha olyan befejezést kaptunk akkor akár neki is lehet az udvarában és még a tanács is lehet elfogadná. Szóval Triss a tökéletes választás mindenféle szempontból.
Pontosan. Triss a társ, Yennefernek kevés vagyunk, Shaninak sok vagyunk, emiatt mind a kettővel menne a veszekedés. :)
Trissnél nem az a döntő, hogy Novigrádban hajóra tesszük a varázslókkal együtt, vagy sem? Kicsit olyan váratlan az a fordulat, hogy ha ott kihajózik akkor vége a dalnak. Logikus hogy így legyen, de akkor ott az nem egy értelmes opció, hogy maradjon a városban. Én akkor nem azért döntöttem úgy, hogy menjen, mert akartam hogy lelépjen, hanem mert a másik lehetőség az egyszerűen hülyeség volt. Aztán egy pillanat alatt elszállt a lehetősége, hogy a játék folyamán még romantikázzak vele.
Tényleg ott is dönteni kell de valamiért úgy emlékeztem hogy ott már tárgytalan előbb kell neki szerelmet vallani a partyn, de nem tudom már pontosan mi a helyzet.
Úgy berántott megint a játék, beszarok. Novigrádban vagyok, első közös balhénk megvolt Trissel, kipucoltuk a magtárat a patkányoktól, valamint legyilkoltuk a boszorkányvadászokat (spoiler). Most profi leszek, Trissnek fogok udvarolni, Yennefert meg kiakasztom, hogy nem szexelek vele. Szerintem azt a nőt még senki nem utasította vissza. Na majd most! :D Triss, te voltál velem a nagy amnéziás korszakomban, meg a Witcher 2-ben is végig, hát itt rohadjak meg, ha Yenneferrel megcsallak ezek után. Még a prostituáltakhoz se megyek be. Elköteleztem magam. Geralt mostantól monogám. Utoljára szerkesztette: lonvard, 2020.05.28. 19:19:53
Bár januárban végeztem a 6. végigjátszással, most a szülinapkor újra kezdtem megint, ezúttal új játék+ halálfutam nehézségen. Néha bosszantó, hogy majdnem instant lecsapnak, de kezelhető. Akkor szar, ha körbevesznek, de azért haladok :)
Nem égeted ki magad? Én az elsőben talán 3 végigjátszást tudtam le, mert akkor rögtön 2 szer végigvittem ami rám kurvára nem jellemző mert nem szeretem mikor emlékszek még részekre a játékból. Aztán pár év után miután a 2. meg a 3. rész is megvolt, kezdtem az elsőtől 3. ig vittem a mentést szóval most mindhárom rész legalább kétszer végig van játszva, de nem merem már többször a 3. at pedig azóta fejlesztettem gépet mindent maxra tehetnék modokkal együtt, de félek hogy belefásulok és ráunok a kedvenc játékomra. Mert a 3. végén éreztem már azt a DLC-k után mikor ki volt pucolva a térkép és sehova nem vezetett küldetés hogy szép volt jó volt elég volt nem akarok már itt lovagolni.
Viszont a világot nem engedném még el annyi új játék, könyv meg film játszódhatna itt amennyit csak tudnak gyártani, persze a minőségi történetszál megléte mellett értem ezt.
Pihentetni kell őket hogy az érzés megmaradjon. Én az első részt nyolc év után vettem elő ismét, sok dologra már nem emlékeztem és ez sokat dobott az élvezeti faktoron. A második rész is négy évig szunnyadt. A harmadik még két évet se várt. De a tetszési index ezzel fordítottan arányos, mert mindörökké az első rész lesz a kedvencem.
Ami még sok nálam az a Baldur’s Gate 2, szintén 6 és a Dragon Age Origins 10-el. Aztán 5-4ben vannak Mass Effectek, meg Pillars of Eternity, WarCraft 3. De 3 végigjátszásos is sok van.
Amikor megérkeztem Novigradba és a Rozmaring és Kakukk elé belovagoltam, nem jelent meg Zoltan, miközben úgy emlékeztem, hogy ott van egy olyan jelenet, hogy Zoltan épp a csavargókat dobálja ki a fogadóból. Na most nem aggódtam, de már túl vagyok az álommágusos részen, tehát a főküldiben léptem egyet előre, és rohadtul nincs változás a Rozmaring környékén, csavargók tanyáznak benne. Nyugtass meg, hogy Zoltan ez után fog még érkezni, és nem pedig valami ordenáré bug van itt.