Zenéknél is, filmeknél is így van, a nagy cégek üldözik a kalózkodást, a kezdõk pedig kifejezetten örülnek neki és kihasználják a lehetõségeit. Nekem az utóbbi tetszik jobban, és nem csak azért, mert a nagy cégek egy idõ után csak a pénzszerzésre állnak rá és ugyanazt adják el évente. A rengeteg kis egyéni próbálkozás sokkal több kreativitást és ötletet is magával hoz, gyakran egy egyszerû, de frappáns játék sokkal jobban le tud kötni. Kivételek vannak.
Azért például a witcher2 topicot olvasva a játék megjelenése után kb. 90%-ka, aki játszott nem vette meg. Persze lehet DRM-el se vette volna meg. Mert ugye általában azt is feltörik. Más kérdés, hogy azóta tartó leárazások miatt egy részük késõbb olcsóbban megvette. Blizzard meg az új szoftver egy rész szerveren fut védelemmel jól el van. Aki játszani akar kénytelen megvenni. Szóval tuti népszerû egy ilyen nyilatkozat és cselekedet egy kis költségvetésû játéknál, de valahogy nem hiszem, hogy a nagy kiadók ne akarnák megakadályozni a játékaik warezolását.
Bölcs dolog, és nem csak a közvetlen anyagiak miatt. Minél jobban le van korlátozva egy játék, kulcsokkal, speciális hardverrel, annál biztosabb, hogy el fog tünni idövel. A régi klasszikusok közül szinte csak a tört változatok érhetöek már el, nem véletlenül. A legálisakat megszerezni sem lehet, nem ám futtatni. Egy ilyen döntés hosszú életet biztosít a játéknak, és a játék üzleti életciklusát messze meghaladó ismertséget a cégnek akik fejlesztették.