Hagyd rá. Az ilyen távirányításos, saját gondolattal nem rendelkezõ droidok csak ennyire képesek. Az a durva, hogy egyesek milyen könnyen tudják befolyásolni az ilyeneket.
ok igazad van, a Hurt locker tényleg újabb film és negatív színben tünteti fel az Usát... ebben tévedtem, de izraelt elítélõ oscar díjas film nem volt és nem is lesz sajnos...
"hány Oscart kapna egy film ami az usát vagy izraelt negatív színben tünteti fel???" (#33)
Erre elhangzott tobb ellenpelda is...
"ok-ok egy 1979-es film és egy 1986-os, de akkor még más idõk jártak + a közvélemény alapból utálta a Vietnámi háborút" (#39)
Itt mar diszkreditalod a peldakat, mivel "akkor mas idok jartak", meg a "kozvelemeny utalta a vietnami haborut".
Valtoztattal a felteteleken... most mar nem eleg ha az USA-t negativ szinben tuntetik fel, most mar az is kell, hogy a "kozvelemeny ne utalja a haborut" es "ne jarjanak mas idok".
Most akkor megint fel tudnam hozni a The Hurt Lockert (6 Oscar), melyben kozel sem allitjak be hosnek a szovetseges katonakat - foleg nem peldaul az SAS-t, akik kivegeznek fegyvertelen embereket - de gondolom ezzel kapcsolatban is lenne valami ujabb - meg el nem hangzott - kifogasod, ami miatt ez sem lenne valid ellenerv szamodra... holott a kozvelemeny kozel sem utalta annyira az iraki haborut, mint a vietnamit es 3 eve meg mas idok sem jarhattak. Mindezek utan, minek farasszam tovabb magam?!
"A folyamatos zsiódáz mellett feltehetnéd a kérdést, hogy melyik palesztín terrorszervezet vezetõjét citálta bárki valaha Hágába vagy azt, hogy azok miért is nem merítik ki a bûncselekmény fogalmát."
Nézd már meg, hogy az 50-es évek óta hány palesztin halt meg izraeli fegyver által és hány palszetin ölt meg izraelit... Megnézted? Akkor most hápoghatsz, fõleg a nõk és gyerekek aránya durva a halálozásoknál... És a halálra kínzás? Amikor egy fogdában vagy kihallgatáson valaki természtes halált halt (ez a hivatalos magyarázat) tele zúzódásokkal és kínzás nyomaival...
Ne szívd mellre, de beszoptad az irányított mainstream média baromságait, a valóság azonban más mint amit hiszel. Olvass néha kuruc.info-t. Nem azért mondom, hogy add fel balos nézeteid és csak azt olvasd, csak azért mondom, mert egész véletlenül évente több száz hír jelenik meg ott tényként, bizonyítékokkal, amit a mainstream média vmiért elhallgat teljes mértékben. Ha egyszerre több csatornából tájékozódsz, akkor össze tudsz magadnak rakni egy képet, ami már közel áll a valósághoz. Ha azonban mindig csak a mainstream médiából tájékozódsz, akkor ne csodálkozz h eltorzított képet kapsz a világról.
én azt állítottam, hogy az Oscar-díj politika... hoztál ellenpéldát én meg írtam, hogy egy vietnámi háborúról szóló film díjazása pont az én véleményem támasztja alá, mert a közvélemény utálta a háborút (ez pedig kõkemény tény) vagyis amellett h sokkal jobb film volt, mint a mostani Argó az is meg ez is politikai döntés (részben vagy egészben)
egyszerûen nem értelek, mire föl ez az ellenszenves kapálózás, minden épeszû ember tudja, hogy óriási szerepe van a politikának az Oscar-díj átadáson... ezzel (is) befolyásolja a külügy a világ hozzáállását, az átlagember véleményét... beledughatjátok a fejeteket a homokba, de attól még így van... a Szakasz is pont az én véleményem támasztja alá, azzal h a filmszakma a vietnámi háború után a békét követelõ nép véleményét tükrözõ döntést hozott, mellyel politikailag befolyásolta késõbbi generációk véleményét...
Szegénynek le sem esik, hogy a hidegháború egyik legmasszívabb konfliktusáról a hh egyik legsötétebb idõszakában készült köpködõ film. (1986) Na, ennyit a "más idõkrõl"...
Nagy különbség van aközött, hogy magánemberként valaki utasítgat lehallgatásra vagy egy államilag jogosítvánnyal rendelkezõ hírszerzõ ügynökség teszi. Egyébként tudtommal ehhez is engedély kell, csak könnyebben adják, a "mérce került lejebb".
A folyamatos zsiódáz mellett feltehetnéd a kérdést, hogy melyik palesztín terrorszervezet vezetõjét citálta bárki valaha Hágába vagy azt, hogy azok miért is nem merítik ki a bûncselekmény fogalmát.
Olyan vagy, mint a személy abban a pinás viccben. Neked mindenrõl csak egy téme jut eszedbe...
"de akkor még más idõk jártak + a közvélemény alapból utálta a Vietnámi háborút"
Ja, magyarul szamodra semmilyen pelda nem elfogadhato a te arbitralis - masok szamara ismeretlen - kovetelmenyrendszered tukreben... korrekt.
Ezt amugy ugy nevezik, hogy "shifting the goalposts" ervelestechnikai hiba. Barmilyen ellenpeldat hozna is fel barki, te mindig valtoztatnal a felteteleiden, csak hogy az ujabb prerekvizitumoknak mar ne feleljen meg az, ergo neked legyen igazad.
Lehet, hogy erzesed szerint nalad van az igazsag, de ebben az esetben nem tudod jol kifejezni magad... ;)
ps: A mostani felteteleiddel is tudnek vitatkozni, de a fentiek tukreben inkabb nem teszem.
ok-ok egy 1979-es film és egy 1986-os, de akkor még más idõk jártak + a közvélemény alapból utálta a Vietnámi háborút, szembefordultak az elnökkel és a tábornokaival... az is politikai döntés volt amikor a filmszakma a nép mögé állt az elnökkel szemben...
manapság más a szitu, jobban vigyáznak az amcsi imázsra, más emberek ülnek a hatalomban, szorosabb a gyeplõ, patriot act, mindenkit lehallgathatnak legálisan (amit máig sem értek, mert akkor mi volt az a Watergate botrány anno, most már azt is meg lehetne csinálni legálisan), már a CNN-en sem lehet bármit mondani, mert kirúgnak (lásd a tavaly kirúgott mûsorvezetõ esetét), stb. ezért nem valószínû h lesz pl. Izraelt elítélõ film, akármennyi olyan bûncselekményt is követnek el, amiért más nép vezetõi már rég a hágai bíróság elõtt ülnének bilincsben...
egyébként ha megnézitek obama 2012-es kampányát, akkor láthatjátok h sikerült lekenyereznie hollywoodot, hogy támogassák, cserébe õ is támogatni fogja õket a jövõben, már innen is látszik h a filmszakma nem független a poltikától...
"Apocalypse Now erosen anti-war, anti-US film... 2 Oscar! ;)"
Többek között. Jóformán csak Amerikát negatív színben feltüntetõ film kapott a mûfajban Oscart - épp ez a lényege a mûfajnak. Általában a kõkemény kritikára vevõk a kritikusok és a szakma.
Hú, az az ázsiai csaj tényleg rettenetes lett. Pedig voltak jó maszkok benne, de annyi dilettáns is akadt, hogy lerontotta az összképet. Nem véletlen, hogy a filmet bár elég sok másféle díjra jelölték, de sminkre szinte sehol. Több vágás meg díszlet jelölést kapott, de a maszkokat még az Oscartól független szakmai szervezet is röhejesnek tartotta gondolom.
(De azt honnan tudod, hogy Tarantino megérdemelte az Oscart? Komolyan megnézted mind az öt jelöltet? És a többi százat, amit nem jelöltek? Csak akkor érdemli meg, ha a legjobb, nem? Az nem elég, hogy jó.)
"Nekem viszont herótom van ettõl a "köpködjük a jenkit" bármilyen téma kapcsán mentalitástól..."
Akkor valószínûleg a jenkik valahol rászolgáltak erre, nem? Ha visszanézed a kommentjeimet korábbi cikkeknél, én mindig azt mondtam, hogy az usa még mindig jobb no.1. országnak és a világ "csendõrének", mint amilyen Kína vagy Oroszország lenne, ennek ellenére az igazságérzetem miatt had szidjam már az usát is ha bántja a szemem néhány cselekedete...
egyébként meg skyline +1, tényleg hány Oscart kapna egy film ami az usát vagy izraelt negatív színben tünteti fel??? Na ezért politika az Oscar-díj...
Egyébként sminkre egyértelmûan a Felhõatlaszt kellett volna kihozni nyertesnek de talán még látványra is, mivel ilyen sminkeket nem láttunk már vagy 10 éve amit ebben a filmben lemûvelnek.
Kérem szépen, hány filmben tudtak ÁSZIAI csajból EURÓPAIT sminkelni?! Vagy Tom Hanks-bõl egy szigetlakó után egy olyan portást akinek ha nem nézel utána nem jössz rá ki az eredeti arca..
A gondozó "nõrõl" már nem is beszélve.
Semmitérõ az Oscar, de tény hogy Quentin Tarantino megérdemelte ismét a forgatókönyv díjat a Ponyvaregény után.
Én nem láttam a film elõzetesét, úgy ültem be, hogy csak azt tudtam a filmrõl, hogy nagyon különleges. Nem csalódtam, életem egyik legjobb filmje, de hogy legjobb moziban látott filmje volt, az ziher.
Érdekes, hogy ilyen szimpátia nem alakult ki a Felhõatlasz körül. A film annyira egyedi, hogy önmagában az megért volna valami díjat. Ehhez képest a nagy bödös semmire jelölték...
A FH amúgy eléggé megosztja az embereket, szinte csak két tábor van. Van akinek bejött és akik szerint pocsék film volt. Az Argo-t meg kénytelen leszek letorrentezni, mert a hazai mozik a legképtelenebb idõpontokban játszották, nem tudtam megnézni...
Nagyon a vitába nem szeretnék bele menni, de mivel láttam a filmet, így személyes véleményemet elmondanám. Szerintem az Argóban nem volt semmi USA-dicsõítés, illetve Irán-ellenesség. Bemutat egy kort és egy forrongó politikai helyzetet néhány átlagember, ahogy lentebb írták az egyén szemszögébõl.
Ahogy nézed a filmet egy percig sem az jut eszedbe, hogy hõs amerikaiak, meg gonosz irániak. Sõt, van a filmben nagyon jófej iráni is.
Ami pedig az Oscar-t illeti: Nem kell itt nagy összeesküvéseket belelátni. Ben Affleck kiválóan, feszültséggel teli módon megrendezett egy alapvetõen közepesen izgalmas történetet. Az akadémia kihagyta õt a rendezõk jelölésébõl, ezért egyfajta nagyon erõs szimpátia alakult ki a film és Affleck mellett, így a többi díjátadón rendre elismerték. Ez eljutott odaáig, hogy végül az Oscar sem csinálhatott végképp hülyét magából ezért a legjobb film díját odaadta.
Meggyõzõdésem, hogy ha nem mellõzik a rendezõi jelölést, nem alakul ki ez a "szimpátia-tüntetés" sem, így végül a legjobb film díja is máshová került volna. Megjegyzem egyébként, hogy személy szerint én pont Afflecknek adtam volna a legjobb rendezésért Oscart, míg a legjobb film díját valamelyik másik mozinak.
Egyébként van egy olyan elmélet is, hogy nagyon sokáig a Zero Dark Thirty volt az idei szezon legnagyobb Oscar-várományosa, de balhét kavartak a film körül, így végül teljesen kiesett a versenybõl.
hát igen... ez olyan kb mint az hogy beírok a google képkeresõbe egy hétköznapi szót (pl alma) és már nem almák jönnek hanem apple termékek meg hasonlók... beírom hogy bat, arra meg batman...
Lehet csûrni csavarni, de Európában a II. Vh-t a németek robbantották ki, miután annyiszor engedtek hitlernek. A náci háborús bûntettek nagyságrendje sem tagadható. Ellenben sem a SPvR sem a BoB nem állította be sátánnak, sem semminek a német katonát. Katonának voltak ábrázolva, nem többnek.
Ellben valahol vicces, hogy elfelejtesz olyan filmet, mint a Szakasz. A háborúnak 20 éve sem volt vége és bizony szembenézett azzal, ami Vietnámban történt, hogy a csillagos sávos oldalon is voltak iszonyatosan mocskos dologok.
Nekem viszont herótom van ettõl a "köpködjük a jenkit" bármilyen téma kapcsán mentalitástól...
Fogalmam sincs, hogy miért szátrolják azt a nõt. A bombák földje - szigorúan kisbetûvel - az egyik legszarabb film, amit valaha láttam. Mint filmet szar de, ha a valóssággal vetem össze, akkor már falat kaparósan fájdalmas hülyeség. Hogy kaphatott egy ennyire szar film bármilyen díjat? Az elsõ film volt, ahol a moziban az órámra néztem, hogy mikor lesz már vége annak a fostaligának...
Szerencsére Bigelow kisasszony nem kapott díjat, így valamelyest helyrebillent az egyensúly a bombák földje miatt.Az argo akció, meg szerintem azért nyert, mert hazafiasság, + hollywood nyilván maguknak megszavazták a díjat az arcok. A pi megérdemelten nyert. Szerintem Tarantino elképesztõen túlértékelt. Középszerû filmeket csinál...
Olvass vissza! Szóltam én egy szót, hogy megérdemli-e vagy nem? Én csak az ellen emeltem fel a szavam, hogy Ryan nem jó ellenpélda. Mert sokszor feldolgozott téma, mára már kellõtávolságban van. Ez viszont aktuális.
"egy 80-an évvel ezelõtti háború, nem vonható párhuzamban a jelenkonfliktusaival."
Nem ertem, hogy miert kell ezt a buta ervet a vegletekig vedeni... az Argo oscar-dijanak semmi koze az USA es az IRI viszonyahoz. Ha szerinted van, akkor bizonyitsd be!
Ha már a Ryan közlegény megmentése szóba került, szerintem az a film meglehetõsen túlértékelt, elképesztõen hatásvadász alkotás. A rendezés, az operatõri munka valóban mesteri, de legjobb film díját nem a Ryannek, vagy a Szerelmes Shakespeare-nek kellett volna megnyernie, hanem Terrence Malick Az õrület határán címû mestermûvének.
Ugye azt tudod, hogy az "akció" szó nem azt jelenti, hogy ratatata/csimm-bumm/piff-paff? Az akció az valamilyen cselekvés vagy tett. A filmben egy mentõakciót hajtanak egyébként végre, tehát az Argo-akció cím tökéletesen jó.
Az a baj, hogy a lehetõ legrosszabb példát hoztad. Mert Ryan közlegény megmentése tipikus amerikai hõstörténet. Ötszázhatvanhétezer amerikaikról szóló 2. vh-s film van. Persze ettõl még lehet jó film akármelyik, de ellenpéldának marha rossz.
Christoph Waltz nevét tessék már helyesen írni! Örülök, hogy díjazták, egyik kedvenc színészem.
Ehhez semmi koze a film minosegenek, csak kiragadtam egy ellenpeldat... itt mindossze arrol volt szo, hogy te teljesseggel feleslegesen es - szerintem - alaptalanul, poltikai sikra terelted a temat, holott ezt semmi sem tamasztja ala.
ps: A ket konkret film megiteleseben amugy egy velemenyen vagyunk...
a náci Németországot és az antiszemitákat mindig megfogják tenni ellenségnek, függetlenül attól, hogy 180 fokot fordulva Németország most már szövetséges és húzza magaután az EU-t, nélküle már rég becsõdölt volna az egész... Irán sosem lesz puszipajtás, még ha leverik a diktatúrát, akkor sem, mert igénylik a középkori törvényeket valamiért (biztos szeretnek kövezni :D)
és ahogy elõttem már válaszoltak neked, az SPR köröket ver az Argora, egyszerûen nincsenek egy ligában sem... nem rossz film az Argo, de kétlem h 2-nõl többször meg fogom nézni életemben, míg az SPR-t legalább 10-szer láttam már
imádom ezt az argo-akció cím fikázást! Senkinek nem esik le, hogy volt egy olyan magyar film, hogy Argo? és azért fordították ezt argo-akciónak, hogy ne legyen belõle kavar?
Az én szememet fõleg ez a kettõ szúrta: Legjobb látványtervezés: Lincoln Legjobb jelmeztervezés: Anna Karenina
Látványra több jobb film is volt szerintem. De jelemezre pl a felhõ-atlasz milliószor ráver, csak az akadémiánál nem divat wachowski tesókat díjazni. Pedig az a film önmagában ráver látvány és jelmez terén mindkét díjazottra, de még a zenét is mellé merném tenni, mert az is elég jó lett. Maga a film rendezése, története nem mindenkinek jön be, de a látvány, jelmez/maszk és zene attól függetlenül szerintem nagyon jól sikerült. A nyomorultakban se volt rossz, de annyira nem volt kiemelkedõ.
Amúgy az argot nem értem miért istenítik mindenhol ennyire, rohadtul nem egy nagy durranás.
amúgy érdekes, hogy az indexen írnak a vfx botrányról, az indexnél jóval szakmaibbnak számító sg.hu-n meg kicenzúrázzák a hírbõl
köszönjük viktor, nem csalódtunk benned, way to go man
utoljára kb 15 éve néztem oscart díjátadót, egyrészt dögunalom, másrészt az egész politika, ha irán a szövetségese lenne usának, akkor nem kapott volna egy oscart sem az argó-akció (amiben egy csepp akció sem volt, köszönjük az ingyenélõ, balfék szinkronfelelõsnek), annyira nem volt jó (nálam 6/10)