"A Shadowrun Returns óriási siker volt a Kickstarteren, noha a Harebrained Schemes 400 ezer dollárt akart eredetileg összekalapozni a kampánnyal, végül 1,89 millió dollárt gyûjtött össze. Hogy mivé lett a rajongók pénze, az az alábbi 20 perces gameplay videó formájában csodálható meg. A körökre osztott szerepjáték megjelenését ugyan idén januárra ígérték a készítõk, a premier végül nyárra csúszott - az anyag PC-n, Mac-en, Linuxon, iOS-en és Androidon is elérhetõ lesz." -GK
Nagyon jól néz ki szerintem, legalábbis A Wasteland 2-ig el leszek vele...
Mi a fene, a mágia ismét felütötte a fejét a világunkban?:)
Régen olvastam egy ilyen világban játszodó könyvet.
Van ezeknek a könyveknek valami sorrendjük, vagy külön történetek?
Tudtommal különállók, legalábbis amiket én olvastam azok voltak.
van pár összefüggõ, egynek ezek mint "világbemutatás", aztán ezek is egy sorozatot alkotnak (kivéve a kakukktojást ami ugye nem SR könyv), és nem is rosszak, szintúgy Nyx Smith könyvei, kettõben ugyanaz a fõszereplõ, Elsötétedésben csak feltûnik, viszont az legalább jó
amiket én olvastam, azok közül Sose kezdj sárkánnyal és folytatásai jók világbemutatásnak, Elsötétedés zseniális, és Pszichotrópot szintúgy érdemes elolvasni, mert ki-be-baszottul jó, csak ugye az egész a mátrixban játszódik
sajnos rengeteg iszonyatosan fos van SR könyvek között, pl ezt (már ha nem keverem valamivel) kb olyan volt olvasni, mintha az író papírra vetette volna saját kis férfiúi hatalmi fantáziálását, hogy õ majd hogy megmutatja a világnak (avagy: szánalmas fos)
viszont ez a játék kurvajónak néz ki, egyetlen dolog ami kicsit csípi a szememet, hogy csöppet lassúnak tûnik a harc, mármint a karakterek mozgása/cselekedei - ToEE-féle pörgös körökre osztott harc ideálisabb lenne, vagy Fallout-féle fast turn based lehetõség. rigók kis röpködõ cucca meg végképp ász
A harc tényleg egy kicsit lassúnak tûnik, de jó lesz az.
Az elso 3 magyarul kijott SR regeny (pl a sose kezdj sarkannyal) szerintem kiabranditoan rossz, lassuak es nem tortenik bennuk semmi. El is adtam oket... A kesobbiek messze jobbak. Hala istennek miota a kindle miatt raszoktam az angolul olvasasra azota korlatlan a hozzaferes rengeteg scifihez...
Amugy jo lenne vegre tenyleg vmi jo SR jatek, mert eddig az a keves ami megjelent, az is csapnivalo volt....
Mondjuk azon csodalkozom hogy vki kickstarterrel csinal SR jatekot, merthogy ahhoz jogok is kellenek, es csodakkoznek rajta hogy az aktualis franchise tulajdonos eladta volna nekik.
Nincs sorrend, altalaban max 2-3 resz osszefugg, mert ugyanazok a szereplok - nemelyik iro csinal trilogiakat, szoval ha ugyanaz a szerzo van esely arra hogy az o konyvei osszefuggnek, azokad erdemes kiadasi sorrendben olvasni.
a két videó hangulatos, és tetszetõsek az utalások bennük (:
Ipon-ról:
Shadowrun Returns: Elköltötték az utolsó garast is
Szerzõ: Pacman Dátum: 2013.03.14 11:01 Csoport: JÁTÉK
A Kickstarter nagyon bizonytalan tud lenni, jelentette ki Jordan Weisman, a Harebrained Schemes feje. A Kickstarteren megalapozott projekt azon néhány darab között van, amik viszonylag nagy büdzsével lettek megáldva. A viszonylag nagy itt azt jelenti, hogy millió dolláros a nagyságrend, hiszen a Shadowrun Returns 1,8 millióból készült.
Weisman szerint a tömeg által támogatott séma nagyon izgalmas, de kockázatos rá alapozni.
"A méretét tekintve igazából nagyon kis fejlesztési büdzsérõl van szó. Olyan projekted kell, hogy legyen ami dizájn fókuszú, nem technológiai. Nagyon sok tartalom van a játékunkba, de nem összehasonlítható a nagyszabású eposzokkal."
Utóbbi mondatával a 30-40 millióból készült AAA-s címekre gondolt. Ezekkel szemben a Shadowrun pont olyan sorozat, ami hasznot húzhat a Kickstarterbõl. A hozzájárulók nagy részét elöntötte a nosztalgia, mikor amellett döntöttek, hogy támogatják.
"Átfedés van a Kickstarteres közönségben. Általában idõsebb korosztály tagjai, akik megengedhetnek maguknak egy kis kockázatot, és akiknek érzelmi kötõdésük van. Az itt megtámogatott projektek közül szinte mind olyan, aminél az embereknek kötõdése van a szellemi termékhez vagy az alkotókhoz. Ez a helyzet a Double Fine, a Wasteland, a Shadowrun vagy az Obsidianos fiúk esetében is."
Annak ellenére, hogy a koncepció viszonylag biztonságos, Weisman körvonalazta, hogy mennyire könnyû elkölteni a kapott pénzt.
"37 ezer támogatója van a Shadowrun Returns-nek. Reményeink szerint még sokkal többen vannak mint ez a 37 ezer, különben elbuktuk a játékot. Elköltöttük az utolsó garast és még többet is, hogy elkészítsük a játékot, szóval nem kerestünk rajta semmit."
"Egyértelmûen erre játszunk, bízom benne, hogy nem csak a nosztalgia játékosok, hanem azok is beszállnak, akik szeretik a mély történetet és a taktikus játékmenetet. Ettõl függetlenül még bírhatják az FPS-eket, ezt a játékot meg azért kereshetik, hogy színesítsék a palettájukat. Ebbõl a stílusból nincs sok a piacon, ha visszanézünk, a mûfaj inkább egy szûk niche rétegre korlátozódott az elmúlt évtizedben, a nagy kiadók teljesen mellõzték."
Érdekes ez, hogy már az is kevés hogy majdnem két millió dollárt kapott puszira, és még ez is kevés. Pláne hogy ránézésre nem nagyon látszik, hogy olyan nagyon cutting edge cucc lenne...
Marketingre nem költenek (a név eladja magát, meg a kickstarter elég volt), azért 400 milla forintból kéne fussa egy közepes méretû brigádra :)
Inditottam egy melee karit igy itt az elején elég gyengusz de majdcsak kicombosodik. A hangulat és a párbeszédek nagyon jók, rengeteg válasz opció van ez nagyot dob a játékon. Viszont csak autosave van amit zsigerbõl utálok...
nagyon ott van a feeling! NPC-k nek nincs hangja?:P
Sajnos nincs voice acting, gondolom jócskán emelt volna költségvetésen.
Sosenem szerettem a melee karikat. Ugye azokkal oda is kell menni a célponthoz, ha valaki menekül, nem biztos, hogy utoléred, stb. Jobb egy ranged, vagy mage kari bármiben, meg érdekesebb vele játszani is. Persze egy agyonpáncélozott konzervdoboz tuti hasznos tud lenni egy fantasy-ben (én is mívelem), de egy futurisztikus világban kell a ranged tûzerõ.
Amúgy itt csak egy karit tudsz magad lekreálni és a többit a sztoiban adják hozzád, azokon már nem tudsz változtatni?!??!
En ennyit tudok az ugyrol: "Now, that may prompt the question, “What about DRM-free?” To honor our original promise of a DRM-free version of the game, the Harebrained Account Website will also contain a downloadable version of Shadowrun Returns that does not include Steam integration."
Ruhellem az egesz szisztemat. Megvettem. Enyem. Nem pofazol bele, mikor jatszhatok, nem tavolithatod el a polcomrol, ha eppen ugy gondolod, vagy ugy sikerul.
Amúgy a steam is megyen offline, ergó ha a tûzfaladon letiltod, nincs vele több problémád, mert ami már fel van installva azzal játszhatsz ítéletnapig. Kb. ennyi.
Le se kell tiltani, csak elinditod offline modban a steamet, es csokolom. Amig nem kattintasz a "go online"-ra, sosem akar meg felcsatlakozni sem. Igaz, ilyenkor nem is peccsel, nem tolt DLC-t, vagy barmit, ami esetleg idokozben erkezett, nem tolt achikat, screeneket, semmit sem csinal, csak van (es eszik nemi memoriat) :).
úgy tudom, hogy ez lényegébe single player módra lett kihegyezve, és készül hasonló elvekre / grafikára a Shadowrun Online is, ami viszont multi/coop/pvp témát fedi le
Maximum olyasmi multi érdekelne a témában, mint régen a NWN-os PW-k.
Amúgy nagyon jól hozza a Shadowrun hangulatot, plusz elég Falloutos lett, ami számomra pozitívum. Most mágussal vagyok, következõ végigjátszásom vagy egy melee vagy egy dekás lesz.
Van lehetõség "pacifista" karaktereket csinálni, mint anno a Falloutban, vagy még ez korai kérdés?
2 kérdésem lenne. Elõször is a lezárt ajtókat hogy lehet kinyitni? Második kérdésem pedig hogy a földön levõ runák mit csinálnak? Elvileg ha ráállok a sámánommal azt mutatja h van vmi buffja de nem találtam meg h mit add.
Én adtam nekik KS-n, és minden centje megérte már eddig is.
Hello. Az insect pillaroknál mi a trükk? Az probléma lehet, hogy hamarabb szétkaptam a leányzót és nem tudta kiszipkázni õket? Se elõre, se hátra. Nem lehet useolni se semmit.
Ah.. és egen.. gyorsan lett lelõve, így bebugolt.
leírnád pontosan, h mit csináltál? másodszor futok neki, másodszorra bugol be,
pedig kiirtottam már mindent a csajon kívül, visított is h "you have ruined everything!", majd... semmi. futrázozik fel-le neutral turn alatt, és már erõteljesen baszcsizza a csõrömet. bár másik amit gyanítok, h AOE varázslat elkapta egyik pillart, és attól bugzik. gáz.
Változó. Lesz ami zárva marad, akad amit hekkeléssel lehet kinyitni, a legtöbb azonban egyszerûen kinyílik magától ha egy bizonyos feltétel teljesül vagy felszeded az egyik lelõtt ellenfél után visszamaradó kulcs kártyát.
A ley vonalak (azok a körkörös szimbólumok a földön) a varázslóknak segítenek csak és lényegében megnövelik az esélyt a nagyobb sebzésre mikor úgy varázsol a delikvens hogy rajta áll, valamint az újravarázsláskor (mikor hamarabb akarja újra elsütni a varázslatot mint lehetne és emiatt sérülne) kicsit kisebb lesz az elszenvedett sebzõdés. Adeptusok és sámánok, idézett szellemek nem profitálnak a ley vonalakból. Kizárólag a direkt varázslatok.
Nekem úgy tûnik, hogy akkor bugzik be, ha túl hamar lenukolod a csajt. Amelyik pillar világít azt sebezve kapja a hölgyike is. 4-5 ilyen után lelõttem, beadta ugyan azt a dumát, de közbe frissült a küldi.