Egy holland gyártmányú full elektronikás emeletes busszal utaztunk hazafele, másfél óra lett volna az út-kb 100 km. Az egyik ajtó valamiért "nem" záródott be rendesen-vagyis az elektronika érzékelte úgy hogy nem záródott be, és letiltott mindent-se elõre-se hátra....egy élmény volt az a plusz 3 órás kiesõ idõ...
marad az a jó öreg Zsiguli :) ott nincs hekkelés meg menetközbeni gyári szoftwerfrissítés... ...és elõzés közben lefagy a rendszer és .... csak karban kell tartani, tankolni, évente átnézni... és megy!!!!!! (mindig jót nevetek a csipógós kormányzárakon, amikor nem nyit és jön a szervizbõl valaki meg a piros motor-diagnosztikai lámpákon, amik MINDIG reggel, munkába menet/fontos intéznivalókor gyulladnak ki, és a kocsi se elõre-se hátra :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Lassan már sofõr sem kell a teljesen automatizált autókhoz és akkor egy hacker úgy hajthat végre emberrablást, hogy soha nem találnak meg, akárhány chip is legyen benned vagy a bõröd alatt.
"akkor az is elõfordulhat hogy: éppen haladunk az m0-ás autópályán és meg hackelik a kocsinkat-menet közben..."
Ilyen mar volt, persze csak a bluetooth-os kihangositot hack-eltek meg es azon uvoltottek be egy hidrol. (onnan jo a ralatas es hosszu ideig latszik a kocsi) Viszont a mostani dragabb autok is tudnak es szoktak halozaton keresztul frissiteni es mar volt ra pelda, hogy a beragadt gazt csak az atx-es bekcsolo gomb (gyujtas gomb) 5 masodpercig tarto nyomva tartasaval lehetett volna kiiktatni. (a vezeto csak a feket nyomta, az meg a maxon porgo villanymotorral szemben eselytelen volt, vegul karamboloztak) Egy francia meg ugy jart, hogy nem tudta levenni a gyujtast, mert az a kormanyzarat is behuzta volna, igy vegul telefonon kapott segitseget a gyartol, hogy hogyan kell leallitani a kocsit, addig meg ment az autopalyan. O legalabb tulelte. A modern kocsik mar most is szamitogep vezereltek, csak szerencsere itthon meg csupa elavult vagy low cost uj auto van, amikbe meg nem eri meg modern elektronikat rakni.
A sok hülye még tapsolni is fog neki, majd meglátod....
Én ettõl egy kicsit tovább mennék, ha az integráció eljut egy bizonyos határig, akkor az is elõfordulhat hogy: éppen haladunk az m0-ás autópályán és meg hackelik a kocsinkat-menet közben... Én nem szeretnék rettegve beülni az autómba, meg szoftverekkel sem szórakozni elindulás elõtt... Mondjuk ez már tényleg az a bizonyos másik véglet.
Az a gond ezekkel a fejlesztésekkel, hogy a "felhasználók" majd átesnek a ló túlsó oldalára.... Kíváncsian várom a Facebook kocsikba "szabott" lehetõségeit. Oszd meg, merre jársz.stb
Milyen lovaskocsiról pofázol? Ez mára másik véglet, én-és még sokan mások is, nem akarunk az autókból mozgó androidos kütyüt csinálni, a magadfajta hülyegyerekeknek lehet hogy tetszenek ezek az "értelmes" fejlesztések, de a normális embereknek nem.
Attól hogy hibrid egy autó, még van benne váltó, max kézzel nem kell váltani. Egyébként meg olyan is van, hogy hibrid és kéziváltós (Honda CR-Z). Amúgy Amerikában és Ázsiában is sokkal több automataváltós autó van, mint kézi, szóval részben ez már megoldott a fontos piacokon.
Nem kell a szélsõségeket tekinteni példának, van az elektronikának is egy része ami még hasznos, egy ponton túl meg csak parasztvakítás. Ez van mióta menedzserek tervezik az autókat.
A bömösökben nem ritka a hangvezérlés (az enyémben is van). Vagyis: nem kell semmit nyomogatni, úgy is lehet célpontot megadni. De pl. a mobilomat is lehet hanggal vezérelni, simán meg lehet adni élõszóban is a célpontot.
Arra jo lenne, hogy egy adott tersegben meg tudnak mondani a jelenlevo autok poziciojat. Igy kisebb lenne az eselye, hogy az olvadasnal talaljanak par autot a ho alatt, a benne ulokkel egyutt. Viszont nemelyik feature inkabb reklamnak tunik. Na ahhoz viszont nincs nagy kedvem, hogy az auto a piros lampanal reklamokat mutasson a muszerfalon. Egyebkent meg a fejlodes iranya erheto.
"elég nehézkes 1 kézzel váltani közben a kormányt is tartani"
Igen, relativ sokat segitene, ha mar csak automata valtos autokat arulnanak. Sot ha minden jarmu benzin elektromos hibrid lenne, akkor nem is kellene valto a jarmuvekbe. (a villanymotor mindig kozvetlenul hajt es gyakorlatilag vizszintes a nyomatekgorbeje)
"Vajon hány halálos baleset lesz a vezetés közbeni képernyõnyomkodás miatt?"
Mar most is sok van, a sok gps-es ember miatt aki elindul, majd menet kozben veszi elo, koti be majd uti be a celt a gps-ebe.
márpedig kellenek! most is sok ember a hóba ragadt a kocsijával! így legalább majd tudnak netezni! XD
Takarodjanak már az anyjuk picsájába.....ez nem autókba való fejlesztés, semmi keresnivalójuk ezeknek a cuccoknak az autókban....hányinger...
nem elég a büntetés azért hogy ottvan a fején a telefon vezetés közben, van azokban a szarokban kihangositó vagy éppen lehet headsetet venni, elég nehézkes 1 kézzel váltani közben a kormányt is tartani
Nekem is ez jutott eszembe elõször. Meg az, hogy ezentúl nem csak a vezetés közbeni telefonálásért fognak megbüntizni, hanem vezetés közbeni blogolásért is.
Ráadásul a többség még vezetni se igen tud, csak megszerezte a jogsit.