Amúgy amikor bejött a turbó töltés magnóra, akkor ott is volt védelem. Igaz, csak annyi, hogy turbóval együtt lehetett lemásolni a progikat (de nem mindet).
Hogy ne mondana! Elsõ, második római pályát még úgy is sikerült anno megcsinálni... igaz jó sok szõlõ meg pap kellett hozzá. Bár az már azért erõsen nem '80-as évek.
Nekem Spectrumom volt (van), játszottam is az itt szereplõ játékokkal, persze egyik sem volt jogtiszta...
A c64-es idokben ezert volt jo, hogy ha a masolt jatek melle ott volt a masolt leiras is. A jatekot kazettas magnoban, a leirast fenymasoloban lehetett sokszorositani. Onnantol meg nem igazan szamitott a vedelem. De a legtobb jatekot mar akkor is megtortek, sot tobbnyire a tores melle jart par extra, pl. orokelet mod is. Igy tobbnyire erdemesebb volt a tort jatekkal jatszani, mert ugy vegig lehetett csinalni a nehezebbeket is.
A mostani simcity-rol meg csak annyit, hogy ennel meg a c64-es eredeti valtozat is intelligensebb szimulaciot hasznalt. Gyakorlatilag egy eretileg amiga-ra 1 ember altal megirt settlers szimulacios mi-jet sem hozzak. Szep grafika, tokeletesen jatszhatatlan jatek. Nagyon sokat kell azon fejleszteni, hogy jatszhato legyen a jatek, pl. minimum elvaras lenne, hogy: -minden embernek sajat fix haza legyen -minden embernek sajat fix munkaja legyen -shortest path helyett fastest path-ot hasznaljanak -random walk helyett mark and sweep search+fastest path-ot hasznaljanak -elektromos es vizhalozat: flood fill (de tenyleg, irl is ilyen, nezzek meg)
Szoval nagyjabol a teljes mi-t ujra kellene irni. Meg cpu idoben sem igenyelne tobbet, sot igazabol a fix celpontok miatt kevesebbet, csak okosabb algoritmusok kellenek. A dinamikat pedig a naponta 1x vegbemeno target check-ek adnak, tehat minden nap dolgozni megy az osszes ember (fix helyrol fix helyre, kiveve ha megszunt a munkaja, ekkor keres uj munkat, ha nincs elkoltozik, ha talal de tul messze van kozelebb koltozik ha tud, stb.). E helyett mi van most? Rohangalnak az emberek random mit creeperek a minecraft-ban...
Jogos, konzolnál most azt csinálják, hogy a játékok csak akkor hajlandóak indulni, ha a legujabb firmware van fent, de a legújabb firmwarek gyakran sikeresen kiütik a törést (pl ds flash kártya vagy ps3)
Nyílt rendszeren mint a pc meg a nettel lehet megfogni a warezt egy kicsit.
A jövõ úgy is az, hogy megfogja az összes játék követleni az állandó net kapcsolatot lásd Diablo III. Mivel mindent a szerver generál, így nem is lehet igazából feltörni, max ha kilopja valaki a cégtõl. Nekem evvel egyébként semmi bajom, csak elég legyen mögötte a kiszolgálói infrastruktúra.
Persze, mert már a lengyel cracker-ek megszabadították a védelemtõl az ideérkezõ játékokat. Akkoriban igen kevés eredeti játékot lehetett kapni. A fõ programforrások a számtech klubbok voltak (Csoki, FukYa, stb), amit ott szereztél be, abban már nyoma nem volt a védelemnek. Nekem azért volt Spectrumra pár törés nélküli játék.
Érdekes, emlékszem a commodoros idõkre de ezek egyikére sem. az összes jaték floppyn jött, elõtte meg kazettán. Na az volt a technika volt hogy csak harmadjára sikerült betólteni. Odatekerni a szamlalot figyelve a szünethez aztán remélni a legjobbakat. :)
Hackers open up offline play, modding tools for SimCity http://arstechnica.com/gaming/2013/03/hackers-open-up-offline-play-modding-tools-for-simcity/
Úgy tûnik, lassan már játszható lesz a játék.... :D Már csak a városméreteket kellene megnövelni, mert ami van az vicc kategória. Bár gondolom majd késõbb DLCvel jön, ha esetleg nem törik fel addigra. :P
Az a helyzet, hogy az ilyen törések elõsegítõi leginkább a nyitott rendszerek. Fõleg a linux (ha lenne rá játék), de még a vindóz is. Ezeket tûzzel vassal irtani kell és helyettesíteni olyan platformokkal, amelyekhez a júzernek csak minimális hozzáférése van: konzolok. Legalábbis erre törekszenek a kiadók.