Egyébként meg az, hogy nem látsz ilyen metró dominanciát, az azért van, mert szar a játék modellje. Sokkal olcsóbb és jobb a játékban a metró, mint a valóságban. Egyszerûen mindent überel.
Az egyik oka a dolognak az, hogy az épületeknek nincs alapozása a játékban, a felszínnel vége az épületnek. A nagyobb toronyházaknak lehet akár 20+ méteres cölöpalapja, amit a valóságban kerülgetni kell. A másik a teljesen irreális bevétel és árak. A játéknak játszhatónak KELL lennie, ezért meg kell tudnod élni a jegybevételbõl. A valóságban ilyen nincs, a személyszállítás veszteséges, nem véletlenül állami feladat vagy legalábbis erõsen támogatott mindenhol. Mindenesetre ahol megtehetik, ott metrót építenek a valóságban is. Csak általában kurva drága.
Tehát abban igaza van a játéknak, hogy a metró a legjobb, csak azért ez tényleg kicsit túlzás. Négyszer akkora és sokkal gyorsabb, mint bármi más, plusz nem érdekli a felszíni forgalom. Nem viccelek, amikor azt mondom, hogy azt érdemes használni.
Késõbb jövök, addig még hozhatnál pár képet a belsõ csomópontról.
van rá mód, de nem mindig mûködik. Ha nem az elsõ vagy utolsó állomásról van szó, akkor általában csak simán rákattintasz a kivánt megállóra és értelmezi a játék, beteszi a két szomszédos állomás közé. Nekem az esetek többségénél simán megy a dolog...
Engem ezekkel a képekkel még nem gyõztél meg. "Az egyik oka, hogy nem jövök fel a városrészek közt az, hogy így is a legdrágább, négyvágányos alagutat húztam, és már nem számított a pénz" Ez oké, de akkor hol a realitás, amit úgy hiányolsz a mi képeinkbõl? A te rendszered sem realisztikusabb, csak arra hivatkozol, hogy a pénz nem számít elven mindent a lehetõ legdrágábban oldottál meg. Ez nem túl szép tõled, hogy ennek ellenére a mi megoldásainkat földbe tiprod...
Tudod mennyien használják azt a körgyûrût? Simán mennek rajta fullos szerelvények.
Ja, és az elõbb nem írtam, a gyors járat olyan, hogy csak a metrókeresztezésekben áll meg, és a négy vágányból mindig a középsõn megy, a lassú járat meg mindenhol megáll, és mindig a külsõ vágányokon megy. A metrók keresztezésénél csak két vágány van, mert csak a belsõre lehet állomást rakni, itt elvileg akadályozhatnák egymást a metrók, de nincs gond. Inkább úgy mûködik, ahogy tervezve volt, hogy a négyvágányos szakaszokon a gyors elõz. Összességében jól mûködik, csak rohadt macera módosítani.
Tényleg, van mód arra, hogy BESZÚRJAK egy megállót egy meglévõ menetrendbe? Vagy csak a visszatörlöm-újraleklikkelem?
A másik fõ városrész nincs még kész. Egyelõre két metró és a külsõ nagy körmetró megy át, de ott még van munka bõven.
A vizeket jellemzõen hídon keresztezem, egyrészt mert menõ az alagútból híd szerkezet (szubjektíve), másrészt mert olcsóbb. Akkor még számított...
Az egyik oka, hogy nem jövök fel a városrészek közt az, hogy így is a legdrágább, négyvágányos alagutat húztam, és már nem számított a pénz. Másik oka az, hogy így is rohadtul macera lerakni, mert spline, és izeg-mozog az egész ahogy cibálod a végét, és a vizek keresztezésénél be tud bugolni. Francnak hiányozna felhozni feleslegesen. Harmadik, és fõ ok az, hogy mint az elsõ és második képet összehasonlítva láthatod, hogy a bal alsó sarokban kinõtt egy új városrész a földbõl, toronyházakkal meg minden. Tehát ha behálózol úttal egy metróval már bekötött szakaszt, kb két nap alatt belakják tele.
A külsõ városrész forgalma az egész város behálózottságától függ. Azért húztam bele a metróépítésbe a kezdõ városrész szárnyvonalazása után(az a pénz miatt kellett, bevételmaximalizálás volt adott lehetõségekhez mérten). Tehát az a helyzet, hogy mindenhonnan mindenhová akarnak menni az emberek. Minél több helyre biztosítasz nekik tömegközlekedést, annál kevesebb helyre akarnak autóval menni. Tehát amikor a kezdetekben kiépített busz szárnyvonalaimra csatlakozó metró gerinc másik végén kiépült egy átmenõ metró a másik nagy szigetre, akkor a szárnyvonalak elkezdték mint atom ráhordani az embereket a metróra. Azok, akik eddig autóval jártak a másik szigetre, felszálltak a buszra, elmentek a metróig, bementek a központba, egy busszal átszálltak a másik metróra, és azzal mentek a céljukhoz.
Errõl beszéltem, hogy rendszerben kell gondolkozni.
Most még egy pár metróm hiányzik, és egy rakás busz és troli, hogy a metrók közti szakaszt is bekössem csomópontokba. Csak az a probléma, hogy a külsõ körmetró NYOLC vonalból áll, mindkét irányban egy lassú és egy gyors, két átellenesen lévõ depóból. Minden egyes állomás beiktatása irdatlanul sok klikk... Nincs türelmem csinálni, legutóbbi új állomás beklikkelése vagy húsz perc volt...
Arról a belsõ csomópontról azért dobhatnál még képeket. Ez így már tisztességes amúgy. Mármint hogy most mi is ki tudjuk elemezni a te megoldásaidat.
Nem akarok gonosz lenni, de nem érzem úgy hogy ez annyival realisztikusabb lenne, fõleg mivel metró dominanciát még egy Moszkva szintû városnál sem látsz, legalább is nem ilyen mértékben. A legnagyobb pazarlás szerintem az az irgalmatlanul hosszú körgyûrû a külsõ városrészek összekötésére. Minden külsõ városrész szimpla bekapcsolása a belvárosba egy vonallal sokkal egyszerûbb lett volna. A metrótól buszok, villamosok szét tudnák dobi az embereket...
"Ja, egyenes vonalak húzogatása a föld alatt, persze" lehet hogy nem egyenes, de marha nagy pazarlás. Felszínen, illetve néhol emeléssel sokkal könnyebben és olcsóbban kihozható az a csatlakozás, fõleg ha a depók az út másik oldalon lennének. A metró vonal másik fele lenne a tuti. Olyat én még sosem láttam amúgy, hogy lakatlan területeken keresztül föld alatt menjen metró. Az lenne már csak a szívatás anyagi szempontból..
1. Egy korábbi állapot. Elsõ vonalam a délkeletre kifutó metró volt, plusz két buszvonal, az egyik még megvan nyugat felé, a másiknak csak a megállói észak felé. Aztán bekötöttem a külvárosi részt busszal, ez a 3.-as képen látszik. Itt csak néhány korai metróvonal van kész, a középsõ (nagyon paraszt, beismerem, de éppen át akarom építeni) átszállóállomás, a körmetró, egy faszul-lerakott-de-már-nincs-szívem-felszedni villamos a szigeten, meg néhány busz szárnyvonal.
2. Kb jelenlegi állás, ami el van itt baszva, az az észanyugati metró, annak ki kéne mennie a másik külvárosba. Látszik egy hajó, egy troli sarka, meg egy nagyon rövid szakasz a külsõ nagy körmetróból.
3. Errõl már beszéltem, az elsõ bekötött külváros.
4. Középsõ pénzlehúzó állomás. A játék elején nem tudtam, hogy hogyan lehet a föld alatt futó metróra rácsatlakozni depóval, úgyhogy sajnos az összes középsõ depóm a felszínen csatlakozik. Ez azzal is jár, hogy nincs közös középsõ megállójuk. Busszal hordom az embereket. Plusz egy jegy, vagy vegyenek zónabérletet... Használják egyébként.
5. Troli...
6. és 7. Metródepó és forduló. Ja, egyenes vonalak húzogatása a föld alatt, persze...
A tavas rész földalatti megoldása is érdekel. Most már el akarok merülni a részletekben is :D
Arról a belvárosi tónál lévõ komplexumról csinálhatnál pár közelit. Ilyen távolságból marha nehéz megítélni bármit is...
A másik fõ városrészbe mi megy át? Mellesleg a városrészek között miért nem jön fel a metró a felszínre? Nem tûnik túl gazdaságosnak, mármint építés terén. Nekem a külsõ városrészekben alig van forgalom (annak ellenére hogy be vannak kötve a belvárosba), szóval ott hogyan tudsz normális mennyiségû embert szállítani? Csak pár kérdés így elsõre...
Nem nekem címezted, de a megoldás számomra is egyértelmû. Amennyiben annyira büszke vagy a közlekedési rendszeredre, úgy gondolom szívesen meg is mutatnád nekünk. Kíváncsian várom. Mostanában ígéretekbõl már úgy is túl sok van :D
Akarok, elhiheted. Éppen egyesével próbálom tölteni a képeket, ha nem megy, próbálom máshová.
Valóban nem sok értelme van, hogy látatlanban fikázod amit építettem...
Na, akkor mi a szárnyvonal definíciója szerinted? Mert szerintem pont az, amit leírtál. Persze, lehet hülyén is használni a járatokat, de a leghasznosabb az, ha a kis kapacitású lassú járatokkal rövid úton ráhordod az utasokat a hosszú, gyors, nagy kapacitású járatokra. És ez akár tetszik, akár nem, a világon mindenhol így mûködik.
Az meg egy dolog, hogy vannak ilyen elképzelések, hogy frankfurti rendszer, de baszd már szíven, az olyan jármûvekkel van megoldva, ami a játékban metró minimum, kapacitás szinten mindenképp.
Az meg nem tudom, hogy mit jelent, hogy geometrikus gondolkodás. Az egész közlekedési hálózat modell szinten egy gráf, vannak csomópontjai és élei, élek súlyozva vannak, a geometriája meg a valóság(itt a játékban lévõ város) szerint kötött. Ezt a gráfot kell/érdemes optimalizálni, illetve eleve jól összerakni.
Létszi hozz pár képet, most már nagyon kíváncsi vagyok arra a über-szuper, realiszitkus és költséghatékony közlekedési rendszeredre, ami a mi megoldásaink elõtt fényévekkel jár. Látni akarom a fényt az alagút végén :D
Ó, félreértés ne essék, én nagyon jól szórakozom a kacsalábon forgó felüljáróitokon, meg az idióta elveiteken.
Örülök, hogy észrevetted a szarkazmust, nem véletlenül volt ott. Azzal ugyanis már nem sok mindent tudok kezdeni, amikor a kedves fórumtárs letagadja a valóságot, valahogy rá kell vezetnem arra, hogy faszságot beszél...
Én tökéletesen elfogadtam, hogy hülyeségeket szerettek építeni. Ti lázadtok, hogy nem hülyeség, pedig de, objektíve az. Azért mutathatnátok egy ilyet a valóságban, hogy honnan jött az ötlet...
Másik fele a dolognak, hogy a jelek szerint még úgy is tovább jutottam nálatok ebben a játékban, hogy ritkán játszom. Tapasztalatból beszélek, nem a seggembõl rántom elõ amit mondok. Szép lassan ti is eljuttok idáig, hogy felfogjátok és belátjátok, hogy amit mondtam, az a játékban úgy van, de azért persze le kell engem hülyézni elõtte feltétlen, ha meg esetleg visszaszólok még én vagyok a geci...
Bocs a plusz ha-ért. Amúgy nem rossz dolog a metró, viszont amennyiben meglévõ csomóponthoz kapcsolod be készülj fel arra, hogy elég jelentõsen leterheli a felszíni járatokat. Persze további metró vonalakkal ez kiküszöbölhetõ, de ha olyan vagy mint én, aki nem akar metró dominanciát, akkor a felszíni járatok menetrendjeit kell igazgatni, hogy jobban kiszolgálják a metrót.
Érdekes megoldás a játék részérõl, de végül is mûködik. Kvázi olyan mintha ha aluljáró bejárat lenne, ahonnan majd odajutsz a megállóhoz. Szerintem az mondjuk jobb lenne, ha magát a kijáratot is te rakhatnád ahova szeretnéd (mármint egy bizonyos körön belül). Általában a legközelebbi út járdájára teszi.
Nem kell helyet csinálni, csak lerakod a megállót, és fölötte a legközelebbi úton megjelenik a "ki/bejárat" ilyen kis doboz szerûség. Ezen valahogy áttelepotálnak az emberek...
hihetetlenül megnõ a forgalom a metróval. össze volt kötve a trolimmal, és mindig 80-90-en álltak a munkásnegyednél, ahol volt a buszmegálló, és nem bírta elvinni õket a troli. Csináltam még 1 metrót keresztbe, most már nincs tömeg
egyébként nem sok értelme van annak, hogy ezt a beszélgetést folytatjuk. Mi azt vettük tõled rossz néven, hogy értelmetlennek minõsítetted a csomópontépítgetésünket, azon az alapon, hogy metróval kell sok pénzt keresni, pedig mi nem sok pénzt akarunk keresni, hanem mi pontosan csomópontot akarunk építeni. Miért nem lehet ezt elfogadni? Egyébként ha tettél volna képet a pályádról, akkor azt tudtuk volna megbeszélni, és nem kellene ezt a fölösleges beszélgetést folytatni
Most már nekem is kissé alakítanom kellett itt ott, nagyobb buszpályaudvar stb..
Van már pár vonalam.
Busz: 10,20,7,5,9,244,150 Troli: 80,81,82 egész hósszú vonalak a belvárosban Vili: 1,4 nagyon hosszú vonalak fõleg a 4-es Metróm nincs szerintem macerás, minden megállónak helyet csinálni földalatt nem szeretem.
Majd készítek egy videót a nagyobb vonalakról,csomópontokról.
Nem célom teljes városrészek átépítése, már csak azért sem, mert rengeteg pénzt felemészthet egy ilyen mûvelet, viszont szeretném kitapasztalni hogy milyen csomópont és hogyan mûködhet egy esetleges késõbbi felhasználás során. A járatokkal is érdemes játszani. Általában sajnos a nagyobb kapacitás mellé alacsony attraktivitás tartozik, ami ronthatja a vállalat megítélését. Kisebb kapacitású, de sûrûbben indított jármûvek valószínûleg jobb végeredményt adnak. A menetrend tényleg jó húzás volt, igaz nem könnyû elsõre jól belõni.
az, hogy egy közlekedési hálózatban van ráhordás funkció nem azt jelenti, hogy az egy szárnyvonal. Minimálisan kéne ismerned a világ városait tömegközlekedési szempontból. Pl a berlni S-Bahn és U-Bahn viszonyát, a suttgarti modellt, az új francia villamost, az RER-Metro viszonyt Párizsban stb. A gerincvona-szárnyvonal a nagy magyar baromság része, és ezért van rá szó. Az ami itt van tömegközlekedési szempontból az rossz. Ha ismernéd a világot tömegközlekedési szempontból, akkor tudnád, hogy nem hierarchiában, hanem keresztmetszetekben. Melesleg itt is ugyanez a szemlélet kezd kibontakozni végre, a Fonódóval, a meghosszabbított 9-es busszal, a meghosszabbított 5-ös busszal, vagy a tervezett szeged-makó-hódmezõvásárhelyi tram-trainnel. De ide sorolható a miskolci villamoshosszabbítás is. Amit te mondasz, az csak annyit bizonyít, hogy geometrikus gondolkodásod van, aminek a tömegközlekedés szervezésében semmi létjogosultásga
Ha ennyire idegesít amit itt látsz, nem muszáj erõltetni. A szavakon való lovaglásod cinikus. Mellesleg nem fogjuk abbahagyni a kísérletezgetést a különbözõ lehetõségekkel csak mert szerintem fölösleges bohóckodás. Építs csak még pár nyílegyenes metrót és nézegesd a bevételi diagramokat. Az való neked. Mi pedig kipróbáljuk milyen lehetõségeket rejt a játék, ez van...
Jól van, barátom, látom, hogy a leghalványabb lila fingod nincs a közlekedésrõl.
Azt hadd kérdezzem már meg, hogy ha szerinted a valóságban nem létezik olyan, hogy gerincvonal vagy szárnyvonal, akkor honnan tudod, hogy mit jelent a szó? Tehát ha az a szó, hogy gerincvonal nem felel meg a valóságban semminek, akkor honnan tudod, mire gondoltam? Lehetséges lenne, hogy mégiscsak létezik ilyesmi?
Elárulom, hogy az összes közlekedési hálózat hierarchikus, és nem véletlenül.
Az meg hogy ti baromságokat építgettek, aztán tapsoltok egymásnak hozzá, az a végsõkig hidegen hagy. Nyilván olyan emberek elismerésére vágyom, akikrõl ordít, hogy nem értenek hozzá...
Akkor maradjunk annyiban, hogy én nem röhögök hangosan a baromságokon, amiket építetek, te meg nem kötsz bele nulla hozzáértéssel az olyan tanácsaimba, amik azokhoz szólnak, akik realisztikus és hatékony közlekedési rendszert akarnak építeni. Jó?
alapból nincs beállítva rá semmi, de azt hiszem a billentyû beállításoknál a legalsó.
örülök h tetszik :D amúgy igen, gondoltam h kéne még gyalogosfeljáró csak hely hiány miatt egyenlõre ennyi sikerült. kéne lépcsõ vagy lift a játékba :D
Amúgy melyik gombbal rejthetõ el az összes hud egyszerre? Tudom hülye kérdés...
Közben eszembe jutott egy kérdés a csomóponttal kapcsolatban. Gondolkoztál már azon, hogy további gyalogos átkötõket építs az alsó szinthez? Vagy a meglévõ kapcsolatok bõven kiszolgálják a megállókat?
Zseniális! Nekem nagyon bejön. Gratula a rendszerhez. Ha lesznek fejlemények a csomóponttal kapcsolatban ne habozz megosztani velünk a késõbbiekben sem. Én nagyon kíváncsi lettem! Innen is látszik a játék legnagyobb erõssége, a szabad alakíthatóság és mérhetetlen rugalmasság, fõleg más hasonló játékokhoz képest.
Alapból sehol sincs. Nagyon frusztráló a dolog. Szerintem arról van szó, hogy olyan gyorsan akarták kidobni a játékot, hogy ilyen fontos elemek is kimaradtak. Azt tudom még elképzelni, hogy késõbb, boltban megvehetõ tartalomként fogják pótolni, ami valljuk be nem lenne túl jó hír...
Szerintem a menetrenddel lehet valami. Valószínûleg amikor az egyik járatsûrûségrõl áll át a másikra (például nappali menetrendrõl estire) akkor várakozni akar a megállóban ameddig el nem jön az új idõszakhoz tartozó kezdés. A villamos nálam könnyedén abszolválja a lámpákat, olyan keresztezõdéseknél ahol fordul ott pedig néha piszkosan agresszíven oszt neki a játék, kb. mint ha valami vonat lenne.
Egyébként van a játékban vasútállomás, reptér? Mert én nem találtam, pedig oda kéne vezetnem a vonalaim. Nekem is van csomópontom, de nincs kész.
Nekem ilyen a fõ csomópontom:
Nem tudjátok mi a baj olyankor ha 1-2 órát a megállóban parkol a villamos? Néha elég szépen bedugul emiatt. Meg jó lenne ha lehetne állítani a jelzõlámpákon h tovább legyen zöld, mert 1x-re csak 1 villamos jut ki a zöldön, a piros meg elég hosszú nekik.
Jah. Thx. SimCity-ben lenne értelme a környezetszennyezés miatt.
Nekem akkor valami gubanc van vele,mert nekem nem hoz be semmit,azt irja ki hogy nem sikerült elérni az elemeket,valami beállitási problémák lehetnek a használja a hálozati portnál:31183 van a másik meg automatikus. Mi lehet a baj?
3 trolinak kellene lennie. Egy új 24 fõs, csuklós troli a pre-order csomag egyik része...
Ezt nem értem, nekem 2db trolim van, elõrendelõ vagyok. Mennyinek kéne lennie? Amúgy a Store nekem simán müxik, rálépek és müxik...
Helló Precise! Én probáltam a Store ba lépni,de hibát ir ki hogy nem lehet valamit be tölteni,vagy nem talál valamit,mi lehet az oka? Te hogyan tudtad elõhívni a cuccokat? A segítségedet elõre is köszönöm!
Köszi az ötletet. Megnéztem, de abban a zöld színben nem tûnik túl izmosnak, mármint a meglévõ háromrészeshez képest. Lehet hogy más színben mutatna valamit, szóval ha van képetek ne habozzatok :D
Ebben a videóban egyik sincs benne. csak gondoltam megkérem Precise-t, mert az õ képein láttam a pre-order villamosokat, gondoltam akkor neki az is megvan. Én troli fan vagyok (többek között), szóval szeretném látni, hogy érdemes-e egyáltalán álmodozni róla...
Figyu Precise. Tudnál nekem képeket csinálni a pre-order troliról? Kíváncsi lennék rá, hogy hogyan mutat a játékban. Sanszos hogy beszerzem ezt a játékot eredetiben. Ezzel kapcsolatban meg az lenne a kérdésem, hogy extra jármûveket lehet külön is venni, vagy hogy mûködik ez?
Vadul hangzik. Nekem eddig a legmerészebb csomópontom egy 8 méterre emelt, egyirányú buszsáv volt körforgalom szerûen kialakítva a meglévõ úthálozat fölé. A különbözõ irányokból felhajtókkal lehetett elérni. Mûködött a dolog, bár ott még csak pár vonalban gondolkoztam. Lehet újra elõveszem a koncepciót én is :D
Egyebkent ez az jelenti most hogy a jaratok suruseget lehet novelni, 5 perces kovetesekkel ?
Patch 1.2.1 "Improvement: Timetable precision changed from 15 minutes to 5 minutes"
Sziasztok. Új megoldást dolgoztam ki a közös végállomással rendelkezõ vonalak számára. A játék arra buzdít, hogy használj közös megállót több járathoz is, én viszont most pont ellenkezõ irányba kezdtem el gondolkozni. A megoldás lényege: - építs egy 2 sávos egyirányú utat, lehetõleg buszsávval - az adott vonaltípus leghosszabb jármûvének megfelelõen saccolj meg egyenes hosszokat - törd meg az utat egy másik úttal a megbecsült távolságnál - a plusz út nyugodtan törölhetõ - helyez el megállókat a kész szakaszokra (ez triviális, de mindegy :D) Az eredmény: A valósághoz hasonló megoldás, ahol a busz csak a megállóhoz áll be, nem veszi igénybe teljes hosszában az adott sávot.
Én meg a memory leak-hez várom a patchet de nagyon!
Orulok, hogy bevalt. Teljesen veletlen talaltam ra.
Amugy itt a patch teljes changelogja:
New feature: Scenario editor New feature: Ruleset editor New feature: Support for sharing files in Steam Workshop (Steam Workshop available next week) Fixed bug: Passenger circling around a stop forever Fixed bug: Citizens do weird interchanges in specific locations (With old saves reactivate the lines to get it fixed) Fixed bug: Tram jammed at intersection Fixed bug: Blue ticket price color is too close to background color Fixed bug: Kicked player can write chat messages to other players Fixed bug: Too long chat message causes problems Fixed bug: Wrong camera angle when starting map editor if previously used editor camera mode Fixed bug: Rear lights don't work in trolleybus "Pavlov Krushova" Fixed bug: Error message about division by zero when map contains exactly 2 km long road segments Fixed bug: Company logo has wrong colors on MAC Fixed bug: Screen stays white at startup if there is no network connection but steam is not in offline mode Fixed bug: Bus, tram and trolley lines don't downgrade buildings any more Improvement: Timetable precision changed from 15 minutes to 5 minutes Improvement: Number edit controls get faster when holding up/down button long Improvement: Show icon in tooltip when using bulldozer Improvement: Travel time estimate adjusted Improvement: Route time estimate more accurate Improvement: Line deletion with bulldozer has confirmation
Patch notes 1.2.1: ... Fixed bug: Bus, tram and trolley lines don't downgrade buildings any more ... Csak a legfontosabb kiemelve :D
Köszi a patch-et! Kipróbáltam és nálam jónak tûnik. Nekem ezidáig a legfõbb problémám a város troli és villamos általi degradációja volt. Egy kis szakaszon leromboltam a kertes házzá alakult épületeket, felgyorsítottam az idõt és újra belvárosi épületek kezdtek épülni a helyükre, mint például mozi, színház, klubok és hasonlók. Majd még tesztelem a dolgot, de egyelõre marhára örülök. Olvastam az 1.2.1-es patch módosításait a hivatalos oldalon, az összes közül ez a degradációs megoldás volt az amire a leginkább vágytam...