Remélem, hogy nem csak annyi különbség lesz az euro truck meg ez között, hogy az egyikbe kamion van a másikban busz, az egyikben árut viszel a másikban embert.
Pedig sokkal többre nem igen lehet számítani...(bár ne legyen igazam)
Ráadásul csináltak egy szavazást a facebookon(fan made, tehát nem hivatalos), hogy mit szeretnének látni az új játékban. Touring,inter city,city,express,stb. Természetesen a sok kamionõrült rögtön a "touring"-ra szavazott meg az "inter city"-re, így ezek állnak az elsõ két helyen és a "city" csak 3. Amivel gyakorlatilag be is igazolódna amitõl a "buszõrültek" féltek... Olyanokat írnak, hogy jó lenne ha minden városban csak egy végállomás lenne ahol leteszed és felveszed az utasokat. És akkor meg is érkeztünk oda, hogy ugyanaz a feeling mint az ETS, mert 15-20+ perc vezetés után kinyithatod az ajtókat és felvehetsz/letehetsz utasokat. Tényleg csak annyi lenne a különbség, hogy busszal mész. Olyan meg már van, ugyanis nem egy buszos mod készült az ETS2-höz is. Remélem nem hallgatnak a "kamionosokra" :) Azért a kettõ teljesen más világ. Ha mégis így lesz, akkor a vevõközönség szerintem nagyjából marad ugyanaz mint a kamionszimek esetében. Sõt valószínûleg szûkülne, mivel egy amolyan se nem buszos, se nem kamionos játék egyik tábort sem izgatná fel kellõen :)
Az a baj hogy semmit sem tudunk arról hogy pontosan mit is fogunk majd kapni. Azt akarom ezzel mondani hogy minimális anyagokon rágódunk. Bár hogyha a map ugyan az lesz mint ETS ben akkor túl sok mutogatnivaló a buszokon kívül nincs is.
Az a baj az SCS termékeivel, hogy olyanok mint anno a vásári kínai HiFi tornyok, jól néztek ki, voltak a hangszóróikban fasza kis zenére villogó ledek, de a motorháztetõ alatt mind hulladék volt egytõl egyig.
Az a baj, hogy sok olyan apróság hiányzik az SCS játékaiból, ami tényleg kis dolog, de rengeteget dob(na) a játékélményen. Elég sok felhasználói javaslat, vélemény érkezett a fejlesztõkhöz a buszos játékkal kapcsolatban, így elképzelhetõ, hogy lesz javulás az ETS 2-höz képest, és végre tényleg egy szimulátorhoz (az eddigiektõl) jobban hasonlító programot kapunk.
Félreértések elkerülése végett NEM fikázni akarom az ETS 2-t, csak néhány apró, de számomra bosszantó hibát jegyzek meg!
Alapvetõ dolog lett volna szvsz., ha már annyira verték a blattot anno, meg mutogatták a fejlesztõi videókon, hogy hangmérnökkel veszik fel a hangokat, akkor egy manuális, automata, és egy elektrohidraulikus vezérlésû robotizált váltó hangját miért nem lehetett felvenni, ha már úgy is ott voltak a különbözõ helyszíneken? A játékban szereplõ valamennyi márka rendelhetõ egyébként ezekkel a váltókkal. Nekem nagyon hiányzik, hogy a váltónak gyakorlatilag semmilyen hangja nincs a játékban, csak a motor hangjából, és a fordulatszámmérõ jelzésébõl lehet következtetni rá, hogy mûködik.
Továbbá nem lett volna komoly erõfeszítés részükrõl, ha már ott voltak a helyszínen, hogy az összezárásnál, és a szétakasztásnál hallható légvezetékek hangját is felvették volna.
A tükrök optikája egyszerûen vicc. Ilyen tükrökkel ki sem állnék a telephelyrõl, nemhogy elinduljak nemzetközibe.
Az is igen mulatságos, hogy a gyári kivitelben a fülkemozgás gyakorlatilag nem létezik. Úgy kellett lelkes gyerekeknek modifikációként megcsinálni, hogy kezdjen hasonlítani az eredetire.
Szimulátorként harangozták be, de valljuk be a játék témáján kívül nem sokban hasonlít a valóságra. Aki legalább egy napot is lehúzott nagykocsin az tudja, hogy mirõl beszélek. A szimulátor a valós körülmények, események, lehetõségekhez mérten leginkább hasonlító átiratának, valóság közeli bemutatása.
Annak ellenére, hogy kamionos játékról van szó, a fülke belsõ animációja nulla, okmány, és tachográf kezelés egyáltalán nincs, a motorhangok, és a sebességérzet nincsenek összhangba, üzemanyag fogyasztás teljes mértékben irreális, hiányoznak a pótkocsis, és tandem szerelvények, a kikötõk meg sem közelítik a valóságot, és még sorolhatnám, de mivel nem a fikázás a célom, így nem teszem.
Egyébként az dühít a legjobban, hogy az elõzõekben említett hiányosságokat többen jelezték a fejlesztõk felé, és ennek ellenére mire koncentrálnak? Arra, hogy a fáradtságszimuláció közbeni ásítás meddig legyen hallható, vagy esetleg szüntessék meg, az esõ kikapcsolható legyen, stb, stb.
OK, értem én, hogy a csicsa, meg a design kell a sikeres eladáshoz, illetve azért kellett így megcsinálni, hogy a tizenéves kisgyerek is tudjon száguldozni a feldíszített dízel karácsonyfájával, de akkor ne hívja a fejlesztõ szimulátornak! Ez a játék ebben a formában inkább egy belsõnézetes árkád, mint szimulátor.
Illetve nem árt tudni, hogy eredetileg önálló játék lett volna, de a cég úgy döntött, hogy az ETS2 dlc-je lesz (fizetős kiegészítő).
Restacar oldalról JohnBart fordítása:
"Maga a projekt nem önálló játék, hanem egy méretes DLC lesz. Kezdetben kiegészítőnek indult a dolog, utána önálló játéknak, idővel azonban rájöttünk, hogy a koncepcióból több dolgot is szívesen átemelnénk a kamionos játékmenetbe is, így inkább az ETS2 szárnyai alatt maradt a projekt, és DLC-t gyúrtunk belőle, ahogy három éve eredetileg is terveztük. Remélem - de sajnos nem ígérhetem - hogy jövőre meg is jelennek a buszok a játékban, ami fontos lépés lenne számunkra."