"Maga a projekt nem önálló játék, hanem egy méretes DLC lesz. Kezdetben kiegészítőnek indult a dolog, utána önálló játéknak, idővel azonban rájöttünk, hogy a koncepcióból több dolgot is szívesen átemelnénk a kamionos játékmenetbe is, így inkább az ETS2 szárnyai alatt maradt a projekt, és DLC-t gyúrtunk belőle, ahogy három éve eredetileg is terveztük. Remélem - de sajnos nem ígérhetem - hogy jövőre meg is jelennek a buszok a játékban, ami fontos lépés lenne számunkra."
Az a baj, hogy sok olyan apróság hiányzik az SCS játékaiból, ami tényleg kis dolog, de rengeteget dob(na) a játékélményen. Elég sok felhasználói javaslat, vélemény érkezett a fejlesztõkhöz a buszos játékkal kapcsolatban, így elképzelhetõ, hogy lesz javulás az ETS 2-höz képest, és végre tényleg egy szimulátorhoz (az eddigiektõl) jobban hasonlító programot kapunk.
Félreértések elkerülése végett NEM fikázni akarom az ETS 2-t, csak néhány apró, de számomra bosszantó hibát jegyzek meg!
Alapvetõ dolog lett volna szvsz., ha már annyira verték a blattot anno, meg mutogatták a fejlesztõi videókon, hogy hangmérnökkel veszik fel a hangokat, akkor egy manuális, automata, és egy elektrohidraulikus vezérlésû robotizált váltó hangját miért nem lehetett felvenni, ha már úgy is ott voltak a különbözõ helyszíneken? A játékban szereplõ valamennyi márka rendelhetõ egyébként ezekkel a váltókkal. Nekem nagyon hiányzik, hogy a váltónak gyakorlatilag semmilyen hangja nincs a játékban, csak a motor hangjából, és a fordulatszámmérõ jelzésébõl lehet következtetni rá, hogy mûködik.
Továbbá nem lett volna komoly erõfeszítés részükrõl, ha már ott voltak a helyszínen, hogy az összezárásnál, és a szétakasztásnál hallható légvezetékek hangját is felvették volna.
A tükrök optikája egyszerûen vicc. Ilyen tükrökkel ki sem állnék a telephelyrõl, nemhogy elinduljak nemzetközibe.
Az is igen mulatságos, hogy a gyári kivitelben a fülkemozgás gyakorlatilag nem létezik. Úgy kellett lelkes gyerekeknek modifikációként megcsinálni, hogy kezdjen hasonlítani az eredetire.
Szimulátorként harangozták be, de valljuk be a játék témáján kívül nem sokban hasonlít a valóságra. Aki legalább egy napot is lehúzott nagykocsin az tudja, hogy mirõl beszélek. A szimulátor a valós körülmények, események, lehetõségekhez mérten leginkább hasonlító átiratának, valóság közeli bemutatása.
Annak ellenére, hogy kamionos játékról van szó, a fülke belsõ animációja nulla, okmány, és tachográf kezelés egyáltalán nincs, a motorhangok, és a sebességérzet nincsenek összhangba, üzemanyag fogyasztás teljes mértékben irreális, hiányoznak a pótkocsis, és tandem szerelvények, a kikötõk meg sem közelítik a valóságot, és még sorolhatnám, de mivel nem a fikázás a célom, így nem teszem.
Egyébként az dühít a legjobban, hogy az elõzõekben említett hiányosságokat többen jelezték a fejlesztõk felé, és ennek ellenére mire koncentrálnak? Arra, hogy a fáradtságszimuláció közbeni ásítás meddig legyen hallható, vagy esetleg szüntessék meg, az esõ kikapcsolható legyen, stb, stb.
OK, értem én, hogy a csicsa, meg a design kell a sikeres eladáshoz, illetve azért kellett így megcsinálni, hogy a tizenéves kisgyerek is tudjon száguldozni a feldíszített dízel karácsonyfájával, de akkor ne hívja a fejlesztõ szimulátornak! Ez a játék ebben a formában inkább egy belsõnézetes árkád, mint szimulátor.
Az a baj az SCS termékeivel, hogy olyanok mint anno a vásári kínai HiFi tornyok, jól néztek ki, voltak a hangszóróikban fasza kis zenére villogó ledek, de a motorháztetõ alatt mind hulladék volt egytõl egyig.
Az a baj hogy semmit sem tudunk arról hogy pontosan mit is fogunk majd kapni. Azt akarom ezzel mondani hogy minimális anyagokon rágódunk. Bár hogyha a map ugyan az lesz mint ETS ben akkor túl sok mutogatnivaló a buszokon kívül nincs is.
Ráadásul csináltak egy szavazást a facebookon(fan made, tehát nem hivatalos), hogy mit szeretnének látni az új játékban. Touring,inter city,city,express,stb. Természetesen a sok kamionõrült rögtön a "touring"-ra szavazott meg az "inter city"-re, így ezek állnak az elsõ két helyen és a "city" csak 3. Amivel gyakorlatilag be is igazolódna amitõl a "buszõrültek" féltek... Olyanokat írnak, hogy jó lenne ha minden városban csak egy végállomás lenne ahol leteszed és felveszed az utasokat. És akkor meg is érkeztünk oda, hogy ugyanaz a feeling mint az ETS, mert 15-20+ perc vezetés után kinyithatod az ajtókat és felvehetsz/letehetsz utasokat. Tényleg csak annyi lenne a különbség, hogy busszal mész. Olyan meg már van, ugyanis nem egy buszos mod készült az ETS2-höz is. Remélem nem hallgatnak a "kamionosokra" :) Azért a kettõ teljesen más világ. Ha mégis így lesz, akkor a vevõközönség szerintem nagyjából marad ugyanaz mint a kamionszimek esetében. Sõt valószínûleg szûkülne, mivel egy amolyan se nem buszos, se nem kamionos játék egyik tábort sem izgatná fel kellõen :)
Pedig sokkal többre nem igen lehet számítani...(bár ne legyen igazam)
Remélem, hogy nem csak annyi különbség lesz az euro truck meg ez között, hogy az egyikbe kamion van a másikban busz, az egyikben árut viszel a másikban embert.
Arról nem is beszélve, hogy az OMSI eredetileg csak egy "garázsprojektnek" indult.
A két fejlesztõnek nem volt eredetileg más célja, minthogy a hobbiként, és tanulmányaik során is egyaránt tanult programozási elméletet, a száraz iskolai körülményektõl szórakoztatóbb módon átültessék a gyakorlatba.
Mikor elõször jelentek meg képek a játékból, szó sem volt nagyszabású projektrõl, meg fizetõs kiadásról, sõt eredetileg ingyenesnek szánták a fejlesztõk az akkor még sokkal kevesebb funkciót, és tudást tartalmazó játékot. (Ezt egyébként már az OMSI saját SG topikjában anno kiveséztük, de hátha valaki még nem tudja.)
Mivel a játék a vártnál jóval komolyabb érdeklõdést váltott ki az elsõ néhány kép megjelenése után, így a fejlesztõk az addig hobbiként, saját szórakoztatásukra, és gyakorlásra szánt játékukat elkezdték komolyabban fejleszteni.
Ekkor indult be a gépezet, és kezdték el komolyan venni a felhasználóktól érkezõ véleményeket, fejlesztésre váró lehetõségeket, igényeket. Nyilván ekkor már megcsillant az üzleti lehetõség, amit kár lett volna veszni hagyni. Volt egy nagyobb lélegzetvételnyi szünet mielõtt megjelent volna, ami nem feltétlen a fejlesztõk hibája, sõt... Az erõforrások szûkössége, kellõ tapasztalat, illetve a hathatós szakmai segítség hiánya, mindenképp az okok közé sorolható.
Az eredmény végül az lett, hogy a megjelenés után szinte azonnal megtalálta azt a piaci rést, amit azóta több, sokkal komolyabb anyagi, és technikai lehetõségekkel rendelkezõ játékfejlesztõ cég sem tudott betölteni, pedig tudjuk, hogy volt nem is egy próbálkozás.
Bár a játék optimalizálatlansága, hektikus viselkedése, több esetben random hibák produkálása ellenére ezidáig etalon a kategóriájában.
#78 Mivel nem hivatásos játékfejlesztõkrõl van szó, akik egy paci elemzést követõen elõre megírt forgatókönyv szerinti programot fejlesztenek / fejlesztettek, ezért véleményem szerint nem helyénvaló, hogy ennyire megalázó módon nyilatkozzon bárki is a játék kivitelezésérõl.
Egyrészt, mert ennek ellenére óriási siker lett, hatalmas bevételeket produkálva, másrészt mégis mindenki játszik vele, annak ellenére, hogy a véleményed szerint a "leghulladékabb programnyelvben (delphi)" íródott.
Hibái ellenére rengeteg felhasználónak nyújt kiváló játékélményt még akkor is, ha elavult, vagy erõsen korlátok között szerkeszthetõ programnyelvben készült.
jó lenne városiban is ezzel a motorral, de jobb fizikával. Az OMSI-nak nagyjából jó volt a fizikája, csak az egész egy halom hulladékra épült a leghulladékabb programnyelvben (delphi), és ez meg is látszik rajta. Nem valami szép, de legalább szaggat :)
Szerintem még fölösleges. Kevesen vagyunk még aki ismeri és igazából nincs túl sok infónk még a játékról. Majd ha lesznek komolyabb hírek a játékról, vagy esetleg egy videó, de addig szerintem ráér.
minketötöknek igaza van (66,67) és köszi hogy benéztetek :)
Ahogy elnézem(egyenlõre) városi járatokra ne is számítsunk... Márpedig akkor nem az igazi :( Így csak annyi lesz a különbség, hogy egy buszban ülsz és busz hangja lesz, de ugyanaz a játékmenet(nagyjából) mint a kamionosknál. Persze lesz 10-15 percenként egy-egy megálló, de azért ez megint csak ugyanaz a hosszú vezetéses feeling és nem az igazi buszozás. (Már kinek mi a jó) Én személy szerint azért örülnék ha lenne benne városi rész is.
"az omsi fizikája botrányos" Na ne mond. Az OMSI fizikája messze a legjobb a nagyvasas játékok közt.
SCS Software, nem ECS software. Nyilván, ebbõl élnek, az a lényege, hogy amit értékesíteni tudnak, azt értékesítik. Te pénzlehúzást látsz benne, õ pedig ebbõl veszi a kenyeret. Az SCS rengeteget fejlõdött az utóbbi idõben, és bár az ETS2 is még messze van a szimulátortól, de hatalmasat fejlõdött, és élvezetes vele játszani (fõleg G25/TrackIr kombóval) Azt már nem ragoznám, miért is jobb, ha új játék ként jön ki az ECS, hisz egyértelmû.
Én szerintem várok majd vele egy kicsit a megjelenése után mivel gyorsan leárazzák õket. Az ETS 2 is alig fél éve van kint és 6000-rõl 3000-re esett vissza az ára.
Hát azért szerintem annyira nem botrányos.. Vannak nála rosszabbak is.. Amúgy meg precise amit írt, avval egyet értek.. Pár licencelt buszt beletesznek alap funkciókkal és kifújt.. Majd jó pénzt kérnek érte..
Hát azért ECS-se panaszkodhat. 10 év alatt nem tudták leprogramozni a súly rendszert, alig érezni ha az ember rakottan vagy üresen csapat, mind ezt egy kamionos játékban aminek ez lenne az alapja. Szóval ECS egy pénzlehúzó banada, pl ez a buszos móka nem több mint egy MOD amit majd pénzért árulnak gondolom teljes áron....
Nem egy kategória a két játék, de OMSI-t fizika terén biztos nem fogja megközelíteni az ECS, max. grafikában lesz jobb, már ha most azt lehet mondani, h ETS2 szebb mint az OMSI, mivel ECS ua. mint az ETS2.
Egyébként csináltam a topiknak egy informatívabb bannert, ha gondoljátok használjátok ezt!
Majd kiderül.. De ugye OMSI 2 is jön majd év végén, szóval.. Amúgy meg annyi féle busz szimulátort próbáltam már.. Mindig visszatérek omsi-hez valahogy.. Hibái ellenére még mindig a legjobb..
Azért valljuk be, hogy pár hónap alatt nem lehet csodát csinálni ezen a téren, de legyen igazad.. Bár akkor sem fogja részletességben felül múlni OMSI-t.. Fõleg ha jön a 2. rész.. Amúgy meg eléggé lassan csöpögtetik Euro Coach Simulator-ról a dolgokat.. Szerintetek külön áló játék lesz, vagy ETS 2 kiegészítõje?
Én szerintem a két játék buszainak modelljei,fizikája és környezete nem hasonlítható össze. Mivel az OMSI-ban városi buszokkal és városban kell menni, az ECS-ben meg távolsági buszokkal kell Európa szerte teljesíteni. Én személy szerint nem szeretem az egy városon belüli keringést, de ennek ellenére szimulátornak sz OMSI jobb, mint amilyen az ECS valaha is lehet.
Kizártnak tartom.. Egyedül grafikával tudnak felmutatni majd valamit.. Úgy is annyiból fog állni kb., hogy autópályán szállítsd az utasokat A-ból B-be.. Aztán kifújt.. De ha fele annyit tudna mint omsi, akkor már jó lenne..