Szerinztem javít a szolgáltatás minõségén és + költségeket csökkent.
Az, hogy nincs plombázás, nincs allandó villanyszerelõ küldözgetés szerzõdés kötéseknél vagy megszüntetéseknél, percek alatt elintzézhetõ egy le vagy felkapcsolás napok helyett ez mind pénzt és idõt takarít meg a felhasználónak is meg a szolgáltatónak is. A visszaélések is nehezebbek mert jobban érzékelik az elveszõ teljesítményt és könnyebb behatárolni azt is hogy hol van.
A napkollektorok hálózatba termelésélt sem nagyon lehet hagyományos órákkal megoldani ésszerúen. Már régóta az éjszakai áram is intelligens mi azt jelenti, hogy nem éjszakai hanem olyan idõkben kapcsolják be amikor a hálózaton megcsappan a terhelés bármikor a napo folyamán. Nyugaton a minimális szolgáltatás biztosítása miatt a régi rendszerrel nem volt megoldható, most ha nem fizetsz egy gombnyomásra leveszik a felvehetõ árammenyiséget egy minimális szintre ugy 2,7 3,6 A ami kb 600-800 watt. Csak a cirkohoz meg mikro sütõhöz elég de se füteni semmi.
O_o Kereskedelmi cégeknél a célja gyak kizárolag át vagy nem áttételesen de a versenyképesség növelése a profit. Hogy "ingyenes" eszközökkel oldják meg vagy sem az teljesen mindegy, mondjuk ez imo pont az a terület ahol sok sikert az "ingyenes" eszközökhöz.
"csak eppen mindkettore van ingyenes es a kereskedelmieknel neha jobb megoldas is"
Ez biztos, de itt jön be a szakértelem, a humán erõforrás kérdése. Van olyan alkalmazottad, aki ért hozzá? Ha igen, egy szintig meg tudod csinálni ingyenes eszközökkel, de mi van, ha õ sem tud valamit megoldani, vagy ne'adj isten valami komolyabb probléma van, honnan lesz az ingyenes megoldáshoz támogatás? Nyilván nem kis Bt-knek van szüksége erre, hanem nagyvállalatoknak, és ha erre egy bevételtermelõ üzleti megoldást építenek nem engedhetõ meg a leállás.
Ez olyan mint az intelligens villanyora. Nem javit semmit a szolgaltatas minosegen, nem hoz tobb hasznot a szolgaltato cegnek sem, viszont jo sokba kerul. Ezert van az, hogy a gyarto cegek probaljak eladni a termekeiket, de nem igazan veszi senki, csak ha torvenyi tamogatast tudnak hozza kilobbizni. Mindemellett probaljak eladni barkinek akit ra tudnak beszelni, hogy szuksege van ra. A helyzet az, hogy a big data letezik, mint ahogy a felho rendszerek is, csak eppen mindkettore van ingyenes es a kereskedelmieknel neha jobb megoldas is.
...én is igaznak vélem, hogy vannak még homálybaveszõ részletek ezzel a "zsargonnal" kapcsolatban.
Azért érdekes, hogy ezt a "Big Data" dolgot elsõsorban olyan cégek tolják, akiknek a termékei indokolatlanul túlárazottak, pl. Cisco, Oracle. Biztos lehet úgy csûrni-csavarni a számokat, hogy kijöjjön az, hogy 10 millió egy nyomorult SQL szerverért nem költséghely, hanem profitcentrum, csak azt lesz nehéz elmagyarázni, hogy mondjuk töredékébe kerülõ MS-SQL, esetleg ingyenes PostgreSQL az mégis miben lenne rosszabb egy Oracle szervernél. Persze erre nekik Németországban külön meggyõzõ laboratóriumuk is van, Porschekkal meg thai kurvákkal - gondolom nem ettõl drága a portákájuk, mivel ezt is profitcentrumként, és nem költséghelyként fogják fel.