A Shining Rock Software független fejlesztõ\"csapat\" mindössze egyetlen fõbõl áll, aki nem kezdõ, régebben ugyanis pályatervezõ és egyéb eszközöket és grafikai motorokat készített különbözõ játékokhoz több platformra is. Miután megunta az irodai munkát, úgy döntött, hogy önállóan fog dolgozni. Elsõ munkája a Banished címû városépítõ stratégiai játék, amelyben egy csapat számûzött utazó életét kell egyengetnünk, akik letelepednek és új életet kezdenek. Az alfát bemutató elõzetest alant megtekinthetitek és legalul a játékmenetet bemutató videót is megnézhetitek. Érdemes ránézni a honlapra is, ahol a játék alakulásáról az alkotó részletesen és rendszeresen beszámol.
A játék célja, hogy emberkéink életben maradjanak és új kultúrát alapítsanak. Az élelemrõl vadászat, halászat, gyûjtögetés, mezõgazdaság és a kereskedelem segítségével gondoskodhatunk, de ügyelnünk kell rá, hogy az elhasznált erõforrásokat pótoljuk. Az egyik legnagyobb kihívás az lesz, hogy túléljük a telet. A szabók ruhákat tudnak készíteni, emberkéink házakat építhetnek és van tûzifa is, de mindennek ára van. Ha kivágjuk az erdõt, csökken a levadászható szarvasok száma. Erdészeink újra tudják telepíteni a fákat, de a gyógyszert sok betegségre csak az öregebb erdõkben találhatjuk meg. Ha sokáig használjuk egy helyen a földet, kimerül, ha túl sokat halászunk és vadászunk, az állatok kipusztulnak és éhezni fogunk. Ha kevesen vagyunk, vándor nomádokat is befogadhatunk kis városunkba, de van rá esély, hogy ezzel egyben egzotikus betegségeket is beszerzünk. Nem elég új házakat építeni, emberek is kellenek azok benépesítéséhez. Városunk lakói megszületnek, nevet kapnak, tanulnak, dolgoznak, gyereknek adnak életet, megöregszenek és meghalnak. Településünk növekedéséhez fontos, hogy egészségesek, jól tápláltak és boldogok legyenek.
A játékban nincsenek skill fák, bármilyen épületet bármikor felhúzhatunk, ha megvannak hozzá az erõforrások és alapanyagok. Pénz sincs, helyette cserekereskedelem segítségével szerezhetünk be pl. háziállatokat és kiegészíthetjük saját gabonatermésünket is, de ennek is megvan az a kockázata, hogy velük együtt egzotikus betegségeket is beszerzünk.
Emberkéink 18 különbözõ szakmát ûzhetnek, lehetnek parasztok, vadászok, kovácsok, bányászok, tanárok, gyógyítók stb. Nem lesz egyetlen nyerõ stratégia, és minden város más lesz, mivel a pályákon különbözõ arányban lesznek megtalálhatóak az erõforrások. Dönthetünk úgy, hogy újratelepítjük a kivágott erdõket, vagy nagy bányákat nyitunk, de így kevesebb helyünk marad a terjeszkedésre. A gyõzelem titka a kockázatok és erõforrások megfelelõ menedzselésében rejlik.
A Banished megjelenése 2013 harmadik negyedévében várható.
Videók:
Érdekes cucc lesz... remélem lesz valami multi lehetõség is :D
Nagyon jónak ígérkezik, nem értem, miért nem ment / megy vele kickstarterre.
settlers 2 10 éves évfordulós kiadása a legjobb:)
Azok hasonlók.... Utoljára a Settlers régi részei tûntek igazán jónak. Az új játékok mind szarok :D De ez egyenlõre érdekes... remélem lesznek benne nagy világok meg lehetõségek esetleg multi.
csak nehogy az legyen mint a sim cityben,hogy felépít az ember egy jól mûködõ várost 2 nap alatt aztán nézi hogy mit is kéne akkor még csinálni,mert ennyit tud a game.
Szerintem ígéretes,összetettnek tûnik s más dolgokat próbál használni a játék készítõje mint eddig. pl nem lesz pénz, ha jól emlékszem. Ja és minden tiszteletem a fejlesztõé hiszen egymaga csinál mindent!
Kérem ez szenzációs lesz! Egy darab ember munkája, 3 éve kilépett a biztos munkahelyérõl és dolgozik rajta. A grafikus motor is az Õ munkája!
Nem értem hogy egy magyar kiadó sem reagált még rá, (vagy tényleg ilyen igénytelen és sötét ez az ország?)
Pardon, azért valószinûnek tartom hogy -összetettségébõl kifolyólag jó néhány patch kell majd hozzá. ...És azt is remélem, hogy akit érdekel ez a stílus nem a warez oldalakon fogja keresgélni...
nyilván neki és kéne fizetnie a kiadatásért, amúgy megnézed a legtöbb letölthetõ formájú steames játékot dobozosan soha nem adják ki. Szerintem meg elég neki a steam, azon úgy is mindenki látja.
2014 van. Kiadóra utoljára körülbelül 20 éve volt szükség. Azóta csak szokás. Azt meg végképp nem értem, hogy ha a csóka úgy dönt, hogy csak online terjeszti õ maga, akkor ezért miért Magyarország a hibás..?
Egyrészt rosszul írtam; forgalmazóra gondoltam. Másrészt a devlogjában szó volt róla hogy az országoktól-forgalmazóktól függ majd hogy adják ki és lehet lokalizálni. (a többit alant)
Különben az érdektelenség miatt akadtam ki és elnézést ha valakit megbántottam volna...
hát figyelj, tekintve h szûkebb rétegnek szól (ahogy bzonyos értelemben a simcity is), vedd figyelembe h a fórumokon kívül nem sok helyen tud hallatni magáról a játék - ezt most úgy gondolom h nincs hozzá nagy reklámkapány, de szerintem még kicsi se, ami totál érthetõ hisz se kiadó, se úgy külön pénz nincsen rá szerintem, az már megint más kérdés h kell e, minecraftnak is bejött meg még pár ilyen kisebb játéknak a szájhagyomány útján való reklámozás. Én személy szerint nem féltem az illetõt, biztos h jól fog keresni rajta, meg is érdemli, csak inkább arra figyeljen majd, hogy fenntartsa az érdeklõdést, patchek, kis bõvítések, stb. Tény h nem fog GTA szintû eladásokat produkálni, de nem is hiszem h ez lenne a célja vele, én bízom benne h majd ezen játékának a sikerén felbuzdulva ad majd ki kiegészítõket, vagy esetleg egy második részt, rengeteg ötletet elbír és láthatóan van hozzá tehetsége. Amúgy nem sértõdtem meg, csak leírtam én is a véleményem :) Ha most még nem is de szerintem késõbb majd egy GOLD edition-t már láthatunk dobozos formában. Amúgy én is szeretem ha fizikálisan is meg vannak a játékaim.
ja igen, ha már szájhagyomány útján: akkor had hívjam fel a figyelmeteket a stronghold crusader 2-re :) ha viedók alapján nincs is benne sok új egység és épület, akkor is egy méltón ráncfelvarrt változata az elsõ résznek.
ha majd könnyen lehet, komolyabb programozói tudás nélkül, szívesen segítek benne, vagy akár megcsinálom én is, nem hinném h olyan hú de osk szöveg lenne benne amit nem lehet egy hétv vagy hétvége alatt megcsinálni
A megjelenésig egy kis Let's play sorozat ismerkedni a játékkal :)
Does the game have multiplayer? Will it ever have multiplayer?
Banished does not have multiplayer. The code for Banished wasn’t built with multiplayer in mind, so it’s very unlikely that it will be added in the future.
Nem is kell bele :) Nem kell ezt is elkefélni mint a simcity-t :D
Jó hát az már a másik véglet, folyamatos netkapcsolattal. :)
Én azért örültem volna neki, szerintem ezt fogják felhozni a játék legnagyobb negatívumaként.
Bármi, ami a hasonló stratégiákra jellemzõ, mint Settlers, Anno és hasonlók. Pontszerû, építési, felfedezési, gazdasági célok, vagy akár végtelen játék, számtalan lehetõség van. A single kampányt pár hét alatt meg lehet unni, onnantól a multi tartja fenn az érdeklõdést. Egy-egy jó multis este barátokkal új élményt ad, nem úgy mint újra és újra elkezdeni a már unásig ismert kampányt.
én valahogy nem tudom elképzelni,hogy a multinak lenne értelme egy city builder játékban. amúgy nem hinném,hogy hagyományos értelemben vett kampány lesz a játékban (még olyan sem,mint az Anno sorozatban), inkább olyasmi lesz, mint a Transport Tycoon.
A TT-ben is volt multi, és sosem a cégértékünkrõl szólt, hanem hogy együtt töltsük el az idõt egy jó játékkal. Nem kommentálással meg screenshotokkal kellett bizonygatnunk, hogy milyen fasza állomást építettünk, hanem odatekertünk és megnéztük. A Banished-bõl sem azért hiányolom, hogy megmutassuk kinek marad több bora meg kenyere tavaszra, hanem hogy elszórakozzunk a játékkal, együtt. Ha valami versengés is kialakulhat, az már csak extra.
Hát azért maradjunk annyiban hogy a simcuty-t és a multiját már pofátlan módon elbaszták.. annyira egyszerûsíteni (kinézetileg) akartak mindent hogy szar lett az egész... mondom én aki az összes rész imádtam. A kiadott DLC-k meg csak rontottak az egészen... aki egy szép és jól mûködõ várost akar annak minek szuperhõsök meg fantázia épületek a jövõbõl? De most ne flémeljünk ezen! Csak mondtam ha már feljött a téma.
Már csak egyetlen nap. Eléggé uborkaszezon van most (legalábbis nekem) és már kissé ki vagyok éhezve valami jobbfajta játékra. Ez annak tûnik. Elég sok YT videót megnéztem és csak szimplán nézni is jó volt, ahogy kifejlõdik a semmi közepén a kis falu.
Elég nyugis játéknak néz ki. Olyan kipróbálós, tesztelõs fajta, minden a játékosra van bízva, teljes a szabad kéz és így valószínû eléggé megnõ az újrajátszási ráta is. Persze eléggé valószínû, hogy az elsõ faluval, késõbb akár várossal is hetekig el lehet lenni, ha életben maradnak a lakosok.
Mivel nem láttam semmilyen idõkorlátot, vagy egyéb megkötést sem. Csak a gép bírja el, a terület igen nagy és a rajta elhelyezkedõ nyersanyagokból sincsen hiány. Fa bõven van, folyók is, kõ és vas ami úgy néz ki véges, de gondolom azért annyi akad, amennyibõl egy 50-100 éves korszakot le lehet játszani.
Szorítok, hogy sikeres legyen. Megérdemelné a fiatalember, ha ennyit dolgozott rajta. (3 évbe telt az elkészítése.)
azt lehet tudni,hogy holnap pontosan mikortól lesz elérhetõ a játék?
Holnap este fél kilenc magasságában. Hacsak nem jön valami közbe.
Azt hiszem én is ezt fogom választani. Ez a legjobb. Meg így a srácnak is több pénz jut. Ötletesen van megoldva a pénzfizetés, mert lehet neki többet is utalni, mint 20 dollár.