Sziasztok Ezt hogyan kell aktiválni? Vagy ez nem jó semmire?
ha nem megfelelő ütemben építed a házakat, akkor elöregszik a lakosság (a fiatalok nem alapítanak családot, hanem a szüleik házában öregednek meg), szóval igen, építeni kell új házakat, különben akár még halálspirál is lehet belőle. az erdész vág és ültet is, a legjobb hatékonysághoz annyi ember kell, amennyit ír (például 1 of 3 azt jelenti, hogy 3 lenne a leghatékonyabb, nem tudom az erdésznél mennyit ír).
modokhoz nem tudok hozzászólni, nem telepítgettem ilyeneket.
Üdv! Remélem nem baj hogy 2 egymás utáni hozzászólásom van de az előző kérdésemre nem kaptam válszt. Most a modokkal van gondom. Steam-en vettem a játékot nem letöltött. A modokat amik a játékhoz vannak nem sikerül installálni. A browse workshop-ból áttöltöm a modokhoz nem csatolja a játékhoz. Ehhez kérek segítséget. Köszönöm
Üdv! Jó játék ez, talán kezdek ráérezni már a 13. évnél járok. Az emberek elkezdek fogyni mert a kőfejtőben szikla esik a fejükre meg öregednek. Na most ha több házat építek akkor hamarabb kezd el növekedni a lakosság? És az erdész az fát is vág? Mármint ha be van kapcsolva az cut ikon? Most 3 erdész házam van elszórva mindben 1-1 ember. Ha több embert teszek az erdész házakba gyorsabb az vágás és az ültetés is? Köszönöm a válaszokat.
Vagy Leather kell neki (vadászház biztosítja), vagy Whool (bárányok "adják"). Vagy mind a kettő a jobb minőségűért. https://banished-wiki.com/wiki/Tailor_(Building)
Sziasztok! A tailor nevű épülethez szeretnék segítséget kérni. Meg van építve, 1 ember is van benne. Értem hogy a ruha készítéshez alapanyagot kell szerezni de az honnan jön? Azt hittem az állat teszénytőtől de nem akar alapanyagot adni. Köszönöm
kezdetben elég a herbalist,sűrű erdőben szedi a gyógykórókat.Kaja tüzifa legyen,a többivel ráérsz ahogy fejlődsz.
üdv A lakosok boldogságával mit lehet csinálni vagy mivel lehet növelni hogy boldogak legyenek? Mindíg megy le és nem tudom hogy mivel lehetne felvinni.
Lenne egy olyan problémám, hogy valami miatt a menü, illetve minden ablak a játékban villog. Rákerestem glitching bug meg ilyesmikre, de semmi eredmény. Az nvidia experience nem ismeri fel külön a játékot, tehát nem tudom optimalizálni sem. A grafikai beállításokat már állítgattam, de a low-tól az ultra-ig ugyanez a jelenség. Mod nincs. Érdeklődnék hogy nálatok jelentkezett-e a probléma. Verzió: 1.0.6
Csak fussak össze egy olyan kereskedővel aki állatot is hoz meg sehol semmi menüben nem találtam élő állatot.
Az a lényeg, hogy a Trading Post-ban az Inventory-hoz pakold meg azt, amit el akarsz adni. Tegyül fel 4000 tüzifát, akkor a megfelelő oszlopba beírod a 4000-et. A Trading Post-os pasas szépen idővel betalicskázza a cuccot. Aztán vársz, a játék szól, ha megjön a keri, de látod is kikötve a Post-nál. Ekkor belemész a Trade fülbe, és írja mi mennyi. Amit meg akarsz venni, annyit ütsz be, amennyi kiteszi a vásárolt cucc értékét. A tüzifa általában 4-et ér, ergo ha valami 1000-be kerül, akkor neked 250 tüzifába fáj. Ezt leveszi az Inventory-ból, aztán klikk a Trade gombra.
Egy dologra figyelj viszont. Ha a Trading Post-ban az Inventory-nál meg van adva 4000 tüzifa, és abból te elbótolsz 1000-et, akkor ezt a kieső ezret a Trading Post-os dolgozó a városi készletekből fogja próbálni pótolni, Piacokról, stb. Ha nincs feleslegben annyi tüzifád szanaszét a városban, hogy tudja pótolni anélkül, hogy a házaknál hiány legyen, akkor az Inventory-ban vedd vissza 3000-re (vagy annyira, amennyit pótolni tudsz). Később, ha a favágók vágtak elég tüzifát, feljebb teheted az Inventory-t újra. Ha pedig a vett cuccot ki akarod pakolni a Trading Post-ból, értelemszerűen 0-ra állítod. Ez állatokra, magokra nem igaz viszont. Az vett állatok automatikusan átballagnak a karámba, ha ott beállítottad, hogy azokat lássa el, és van dolgozó is ott.
Hát meg építettem a kereskedőt, be futott egy hajó de állat eladás vagy vételnek semmi nyoma, a karám meg ott áll üresen. és a menükben sincsen élő állat hús meg hasonlók vannak de ami él az nincsen. most mihez kezdjek így ?
Nem dehogy. Először is építs egy csomó favágót (aki a tüzifát csinálja), mert az a legjobb, legolcsóbb, kifogyhatatlan cseretárgy, főleg a játék elején. Aztán építesz egy Trader-t, kereskedőt, oda elég 1 ember talicskázni, és bepakolod szinte az összes tüzifát (annyit, hogy azért maradjon télire a lakóknak is). Aztán vársz, a kereskedő relatíve ritkán jön. Tőle majd vehetsz magokat a farmokhoz vagy gyümölcsösökhöz, állatokat, vagy kész termékeket. Több kereskedő van, mindegyik mást hoz, de tudsz tőle rendelni. Ha több kereskedőt építesz, mindhez külön jön, ergo gyakrabban, de felesleges, így is hamar meg lesz mindened.
Helló. építettem egy karámot de a munka le van tiltva hogy lehet be kapcsolni ?
Sziasztok. A évszakokat lehet valahogyan lassítani? A szimulált idő lassítón kívül van e valami mód hozzá ?
Köszönöm
Ha megtelnek a lakóházak, nem lesz hely új babáknak. Építs új lakóházakat, de ne sokat egyszerre, mindig csak 2-3-at időnként. És ezzel párhuzamosan növeld a kajatermelést is, hogy megmaradjon az egyensúly.
Forest megjelent Utoljára szerkesztette: Piko888, 2016.08.26. 18:34:13
Kaja, kaja, és kaja ! :)
Idővel építs egy Town Hall-t, nagyon sok hasznos infót ad, és legyen 1-2 kutad is itt-ott, néha eldobnak egy égő csikket, FAházak között.....
Egy kis gyakorlás után nyugodtan kezdhetsz egyet Hard-on, nincs állatod, seed-ed alapból, meg kevesebben vagytok, de szerintem úgy az igazi kihívás, ha mindened a kereskedőtől veszed meg. A CC mod nagyon lekönnyíti a játékot, mindenre van olcsóbb épület, meg kereskedőből is olyan, aki csak seed-eket meg állatot hoz (soha nem használom, too easy), míg az eredeti keri évekig házal minden vacakkal, mire hoz valami értelmeset.
No akkor ráállok majd a woodcutter-ekre. Még csak a második év telénél járok és úgy elfogyott a tüzifa meg a kaja, hogy öröm volt nézni. Remélem kihúzzák valahogy a telet. :D
Építs Trader-t a vízpartra, oda majd érkezni fog időről időre egy hajó, ő szokott hozni növénymagokat, állatokat, meg kész termékeket/terményeket. Viszont elég drága. Minden cuccnak van egy értéke, 1 kaja 1-et ér, egy tüzifa 4-et, egy szerszám asszem 8-12-t típusától függően. Egy mag 2500 szokott lenni, azaz ennyit kell fizetned érte, ergo pl. tüzifából 625 db kell (a tüzifa a legjobb fizető eszköz eleinte, mert korlátlanul van és gyorsan készül, csak építeni kell 2-3 Woodcuttert). A Trader úgy működik, mint a piac, beleteszel 1 embert, és odatalicskázza amit és amennyit beállítasz neki (csak azzal tudsz cserélni/fizetni, ami a Trader raktárában van).
Köszönöm. Mikortól lesznek elérhetőek (és hogyan) másfajta állatok is akiket lehet nevelni? (most csak birka van) Továbbá növényből is csak krumpli meg kukorica, fából meg csak alma van. Hogy lehet "unlockolni" a többit? (tutoriálban többféle volt)
Minden cuccból visznek oda az ott dolgozók (1-2 ember elég bőven bele), tehát mindenkinek elérhető lesz minden ott. Egyféle mindenes raktár. Ha csak a közeli raktárból esznek az emberek, kevésbé lesz változatos az étrendjük, úgy annál nagyobb egy járvány esélye.
Két fontos szabály van szerintem. Az egyik, hogy mindent szépen lassan, lépésenként. Ha elkapkodsz valamit és borul az egyensúly, pillanatok alatt becsődöl és kihal a falud. A másik, hogy kajából SOHA nincs felesleg. Minél több van, annál kisebb az esélye, hogy kaja nélkül maradsz, ősszel mindent hazavisznek a lakók, ezért pillanatok alatt lecsappan ami nyáron soknak tűnhet. A gyűjtögető nagyon jó, de soha ne tegyél bele fullra dolgozókat, mert kimerülnek a gyűjtögethető növények. Mindig erdőben legyen(ek), inkább legyen belőle két épület 3-3 emberrel, mint egy 4-gyel. A vadász a ruha miatt kell, de elég lassan "termel" sajnos. Halászok mindig jó szolgálatot tesznek, két épület 3-4 emberrel rengeteget halat ad. A lényeg, hogy oda rakd, ahol a körében minél több víz van. Az alma majd az alkoholhoz fog kelleni inkább. A fő kajaforrásod úgyis a farmok lesznek, venni kell hozzá magokat (seed) a kereskedőtől. Ha könnyűn kezdtél, akkor asszem alapból is van. Kezdőként kb. annyi a lényeg, hogy még első évben legyen 1-2 gyűjtögetőd és halászod, favágód, szabód (és vadászház mellé) és kovácsod. Célszerű manuálisan szedni a fát, vasat, követ időről időre, nem túl nagy adagokban. És őszre mindenki feje felett legyen fedél. Második évben jöhet forester, piac a falú közepére, herbalist, esetleg iskola vagy templom, meg pár új ház. Mindig legyen pár szabad laborer-ed, ők a hordárok. Akire nincs szükség pl. a tél miatt a farmerek, ők is laborerként funkcionálnak, automatikusan. Pár játékév alatt könnyen ki lehet tapasztalni milyen épületből mennyi kell, és mennyi dolgozó beléjük. Balanszolgatni kell, kb. ennyi a lényeg, később meg már szinte teljesen önfenntartó lesz a falu.
Van pár tipp amit a nagyon kezdő megfogadhat? Pl kezdek rájönni, hogy fölösleges volt 5 féle élelemforrást építeni (gyüjtögető, vadász, halász, bárány, almafa), mert csak viszi a munkaerőt... Vagy rosszul látom?
hát még csak ismerkedem, belőttem a CC modot, de ki is szedtem, mert annyira sokminden volt benne, hogy elrettentem. Előbb megismerem az alapot aztán majd ha ott már rájöttem mindenre megint bekapcsolom. :)
Új házak építésével. Ahogy írod, átköltöznek, egyrészt mindig próbálnak a munkahelyükhöz közelebb költözni, másrészt a felnövő fiatalok összeköltöznek az új párjukkal, és babájuk lesz. Sose építs túl sokat egyszerre, csak szép lassan. A túl gyorsan növekvő lakosság könnyen felborítja az egyensúlyt, elsősorban élelem, ruha és szerszám terén, mindig legyen tartalékod.
Én csak most találtam rá a játékra, kb a tutoriálokon vagyok túl és elkezdtem az első falvamat. Kérdésem az volna, hogy a populációt hogy tudom növelni? (ha házat építek, csak átköltöznek a meglevő lakosok).
A CC a legjobb mod, amit a játékhoz készítettek, imádom. Rengeteg új épületet, láncot, terméket, dekorációt, opciót, mindenféle földi jót ad a játékhoz. Egyetlen apró hátránya, hogy mivel mindenre van már olcsóbb, elérhetőbb épület, kissé megkönnyíti a játékot. Persze nem muszáj élni minden lehetőséggel. :)
Ez a közvetlen link Colonial Charter 1.6 https://drive.google.com/file/d/0B_rqpUfkxXC0S2UyN09WZXc4YkE/view?pref=2&pli=1 Ez pedig a Stream, de az a verzió csak 1.5 http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=500578844 Utoljára szerkesztette: buddy8, 2016.02.23. 18:21:12
"A CC-t a steamről is le lehet húzni?" SteamWorkShopben kerestem de nem találtam csak valami korai verziós német valamit, úgy tűnik a mi régiónkban nem elérhető. Ha valaki megtalálja a legfrissebbet akkor dobhatna egy linket. Köszi.
Köszi szépen! Nagyon jó leírás, megint kedvet kaptam hozzá. A CC-t a steamről is le lehet húzni?
Csak néhány gondolat! A Banished függőséget okoz! - Mondjuk az alapjáték 6-8 város felépítése után, akár hard, harsh climate szinten is, de nagyon sok mods van hozzá. Mindenkinek ajánlom a figyelmébe a Colonial Chartert. http://colonialcharter.com/ Szinte új játékot csináltak belőle, több nyersanyag, épület, állat, mag, fa stb. Amiről kevesebb szó esik talán: miről volt ismeretes néhány régi nagy birodalom: Róma, Kína, Inka??? - Fejlett úthálózat. Szerintem nagyon fontos! Stone Road! Nagy távolságokat gyorsan meg lehet tenni. Oktatás. Az egyik első épület, mert az educated fiatalok sokkal többet tudnak dolgozni. Fontos szerintem, hogy jó minőségű kőházakban éljenek a népek, ne fában, megéri! Az angol nyelvű oldalakon hosszan elemezték mindezt. Nagyon fontos az előre tervezés. Házakat folyamatosan kell építeni, lényegében ez a születésszabályozás. Ha viszont minden felnőtt azonnal házat kap az baby boom-ot eredményez néhány év múlva és ha az élelmiszer termelés nem tudja követni - akkor éhség és halál következik. Viszont nem kell megvárni, hogy dörömböljenek a hontalanok a házért, mert akkor pedig a felnőtté váló fiatalok otthon maradnak és nem születik gyerekük. Elöregszik a népesség és nem lesz aki dolgozzon. Éhség és halál következik. Szóval folyamatosan évi 2 ház, kb., és akkor lineáris a népesség növekedése. Személy szerint én nem szeretem a migránsokat. Neveletlenek és betegségeket terjesztenek, szóval nem engedem be őket. Csak néhány tipp általánosságban. Eleve úgy tervezzük, hogy majd középre jön egy market. A zóna amit lefed pedig körbevehető kisebb körökkel, amiket favágók, gyűjtögetők, vadászok farmok, gyümölcsösök és pásztorok vesznek körül. A Banished normál verziójában 12x12-es négyzeteket hozok létre, mindegyiket egy szélességű kő út határolja. A CC-ben ez 14x14, de ott nagyobb a market is. A 12x12-es négyzetekben pedig házak, kézművesek vannak, néhány állat, gabona és fa is bekerül a városon belülre. Fontos a kereskedés. Iszonyú sok kőre van szükség, de a sok favágó, és tűzifa készítő miatt, olcsón lehet behozni. Mondjuk akinek tetszik a játék, az tényleg töltse le a CC-t, mert nagyon feldobja a játékot. Hajrá!