még egyszer megkérdezem akkor: A piac mire jó ha az emberek a raktárból is elviszik a cuccokat?Úgy sincs pénzmozgás, így csak több helyen vannak a termékek. vagy a boldogságra van pozitív hatással?
Ha a barn-ok a külsõ területeken vannak, az emberek sok idõt töltenek azzal, hogy kimenjenek a szükséges, tárolt dolgokért, ahelyett, hogy a munkájukkal foglalkoznának. Ha van piac, a lakosságnak nem kell a határba kimenni kajáért, mert a vendorok egy helyre gyûjtenek mindent. Arról nem is beszélve, hogy egyik barn-ban X, másikban Y dolog van, a piacon viszont mindenbõl akad, a változatos kaja pedig boldogságfaktor
Most hozott a kereskedõ elõször megvehetõ seed-et, amibõl egy darab 3125-be kerül. Ez most vicc ? Ez szerszámból is közel 400 db-ot jelent
Nem sajna tényleg annyiba kerül. Itt nézz körül, mit mennyiért adhatsz el: http://banished-wiki.com/wiki/Trading_Post Ahogy egyre több mindent termelsz, egyre több mindenbõl lesz felesleged és akkor már a magokat is könnyebb lesz beszerezni. :)
azért az vicces hogy a vadász éhen hal! :)) hardon játszom és alíg bírják fenntartani magukat. 2 vadász 1 gyûjtögetõ 1 halász 1 tehenész (fullosak persze) vam templom, temetõ,sörfõzde, iskola és elég házikó még is kevés a gyerek. sokkal nehezebb hardon mint médiumon.
Vettem az este két élõ csirkét, és valószínûleg ez a falum csõdjét fogja okozni. Ráment szinte az összes ruha és szerszám amim volt, a leather erõsen hiánycikk, a vas rég elfogyott körülöttem, a bánya pedig gyalázatosan keveset termel. Így megszûnt az utánpótlás, se ruha, se szerszám. Lekapcsoltam pár nélkülözhetõ termelõt, de ha a kajagyárak is beadják az unalmast szerszám hiányában, akkor szép lassú éhhalál vár mindenkire.
Ahhoz, hogy egy állatfarmot hozz létre elég 1 állatot venned, szaporodni fog, mint Darth Vader. És érdemes 2 herbalistot építeni 2 különbözõ erdõben, és idõnként váltogatni melyik termeljen, mert kimerül az erdõ. A storage barn ne legyen messze a farmtól, mert nem végeznek a parasztok a betakarítással, és ha megjön a fagy oda a termés egy része.
Egy elég ? :D Nem túl reális. Luke anno azt írta, hogy a algoritmus szerint az állatok próbálnak 50-50% között megoszlani a nemek között, de elvileg elõfordulhat, hogy ha veszel kettõt, mindkettõ kakas lesz. Szerencsére a csirkéim szaporodnak. :)
Nekem meg iszonyat sok vas van a környéken, konkrétan írtanom kell Õket :D Annyi felesleges vasam van, hogy bármit csinálok, bármennyi idõ telik el biztosra veszem, hogy vas mindig dögivel van :D Igaz össz vissz egy kovács dolgozik.
Ezek a forester lodgeok hogy mûködnek? Folyamatos log hiánnyal küszködök, és nincs elég tüzifa. Ha letarolom az erdõket ugye az nem jó, viszont három forester lodge-ot raktam be sûrû részre, de lópikulát se hoznak. Hány embernek kell bennük dolgozni? Plusz az egyes épületek hogyan hatnak egymásra, pl a herbalistom és a gathererem ha be van rakva az erdõbe, akkor ha berakok közéjük egy ilyen lodge-t, hogy a köreik metsszék egymást, akkor az a termelés rováására megy? És az idióta woodcutterem miért sétál a fakitermelés területére 10km-t a log-ért, mikor mellette van a storage cuccon egy mázsa?:D
Úgy mûködik, hogy az "öreg" fákat levágják, és mindig ültetnek új fákat, 3-4 forester lodge összesen kb 8 emberrel elég fát termel egy ~60 fõs falunak.
És elég ha a cut-ra nyomok, vagy nyomkodni kéne a plantot is? Mennyire baj ha messze vannak a falutól? Nekem mondom 3 lodge van, de szinte egyáltalán nem termelnek.
Ha fehér az ikon akkor automatikusan csinálják, ha sötét akkor nem. Ha lerakod az épületet ne nyomj semmire csinálnak mindent, elosztják a munkaerõt is. Csak a munkaerõpanelen ossz ki forester lodgeonként legalább 2 dolgozót.
Nehogy megnyomd a cut gombot, mert azzal kikapcsolod. Ez olyan enable/disable dolog. Minden épületnél, ha megnyomsz valamit akkor kikapcsolod a funkcióját.
Fehérek az ikonok, tehát mûködnek az épületek. Konkrétan semmit nem építek, mert nincs mibõl. 3 lodge-ban van 9 munkás elosztva és van 3 woodcutter 3 emberrel, emellett semmi nem mûködik ami a logokat használná.
Nincsen betelve a limited? Ha ez sem akkor lehet valami bug jött elõ nálad.
Megkérdeztem a steames fórumon, valaki hátha okosabb nálam.
nem elég egy, és erre bizonyítékom is van, mert felvettem az elején a játékot, és próbáltam egy marhával indulni: http://www.twitch.tv/darealq/b/504469351
a videó elején megveszem a marhát, végig egy marad, de a huszonkilencedik percre az is meghal.
A kivágott fát mindig a legközelebbi lerakathoz viszik, a favágó pedig a hozzá legközelebbi lerakathoz megy a fáért, ha pedig ott nincs, indul távolabbra. Viszont így több idõt tölt anyagbeszerzéssel, mint favágással. A favágóhoz legközelebbi lerakat közelébenl vágj ki manuálisan 6x6 vagy 7x7 kockányi fát, az tuti a favágóhoz kerül.
Én néha magam gazdálkodok a fával a Forester környékén, õ találomra vág és ültet fát, én viszont néha kivágok egy kockányit, olyankor õ oda ülteti a csemetéket, legközelebb mellette vágok egy kockányit, akkor oda ültet, és így megyek körbe. Hatékonyabb, mint ahogy a Forester vág ki egyet-egyet, és mire körbeérek az elsõ helyen újra nagy fák vannak. Pár év alatt beállt a dolog, a Cut-ot ki is kapcsoltam, én vágok, õ ültet.
Viszont! Megtelt a raktár, gondoltam építek még egyet. Fel is épült. De a következõ történt: egyikbe sem vitték a cuccot, hanem letették az udvarra, majd a teli raktárat is kiürítették...persze 0 kaja (kint a földön +4000 ! ) és természetesen kihalt a falu.
Ez bug, vagy a nem hivatalos miatti "védelem" (anno settlesben volt ilyesmi) ?
Disznót gyártó kovács ? Valami ilyesmi volt :) Hát nem kizárt, hogy Luke kitalált valami hasonló vicces dolgot.
A hivatalos fórumon van topik a pályák seedjére (generált számkódjára), és van aki a szülinapját ütötte be. Kipróbáltam, és olyan fasza pályát kaptam, hogy el is kezdtem. 19840502, ha érdekel valakit :)
QuippeR: Hogy sikerült neked ennyi idõ alatt (61 év) ekkora népességet összehozni? Nekem mindig kajaproblémáim vannak, a szükséges megvan, de növelni a falut nem tudom belõle. Normál nehézségen játszol? Mekkorák a farmjaid, és hány ember dolgozik rajtuk?
van kaja, de egy idõ után nem viszik raktárba, vagy piacra, hanem mellé teszik a földre...persze kaja lefogy 0-ra és kihal a falu...ez eléggé bug gyanús dolog lesz :(
óhh...kb már 10x eljátszottam ezt :) Mondom mindig ez a vége. Akkor kezdik ezt mikor 1x kiírja, hogy megtelt a raktár. Persze hiába csökken le utána, onnantól a földre teszik a kosarakat.
Üdv! A földeken/gyümölcsösökben mindig lenni kell embernek,hogy fejlõdjön?
Kezdem megérteni a balance-ot, elég izgalmas dolog ez az egyensúly, de most olyan gondom van, hogy amikor a lakosság felment kb 50 fõre, onnantól kezdve kezdtek meghalni, de nem jött utánpótlás (kaja +9000, ház egy rakás, iskola, kórház, bánya minden van)
Most már 19 fõre ritkultak, kb mindent le kellett állítanom, csak szinte a kezdeti infrastruktúra üzemel.
Hogy lehet növelni a lakosságot? (boldogság, egészség is maxon)
Fõképp lassan. Ha raksz le új házakat akkor se csak 1-2 "évet" várj, ennél több idõ mire minden hatását látni fogod a növekvõ lakosságnak.
Új házakkal. Egy új ház egy új házasság => babák. Nem szabad rögtön sok házat építeni, csak amennyi épp kell, és szépen lassan építeni 1-1 újat. Egész jól lehet a házakkal szabályozni a szaporulatot. Az se jó ha kevés épül (nem lesz utánpótlás) és az se jó, ha sok (hirtelen megugrik a népesség -> kaja+tûzifa igény -> megborul az egyensúly -> éhezés, kihalás). A gyerekek is esznek, viszont nem dolgoznak ! Szép lassan, lépésenként mindent, mert egy tetted lehet csak évekkel késõbb érezteti hatását (ami lehet sajnos negatív is).
Nem nagyon olvastam velemenyt eddig itt? Mik a tapasztalatok? Olyan mint a SimCity? Külföldi oldalakon azt írjak elég egysíkú egy idõ után.
egész más. itt "csak " 1 falut kell életben tartani :)
Üdv van egy ijen problémám ami akkor jelentkezik mikor játék menetböl lépek ki tehát ha csak be lépek a fömenüig es ki ugy nincs gond csak ha játék közben lépek ki és utánna meg nem enged be csakha kitörlom a crash.dmp fáljt a save mappábol ami elég idegesitö. Van valakinek valami ötlete ?
na pár tapasztalat: úgy vettem észre hogy jó ha van tartva pár laborer,késõbbiek folyamán 10+,õk intézik a szállítás nagy részeét szal minden gyorsabban halad. most olyan 80 fõ lehet az össz lakosságom,viszont látszik hogy kajával gondban leszek...2 halászat 6 maxos gyümölcsfarm +tehenészet és birkák,2 hunter és 2 gatherer eléggé nyögve nyelõsen termel(mind max emberkapacitással) lehet be kellene szereznem jobban termelõ növényeket(mst bari és szilva van amibõl alkolgyártás is folyik) A tehenek + birkák párosítás kiváló,teljesen le van tudva a ruhaipar,a legjobb ruhákat gyártják.(plusz a húsállományhoz is hozzájárulnak.)
most húztam fel egy iskolát,leírás szerint produktívabbak lesznek az emberek,meglátjuk. Fa termelés 3 forestry látja el,csak ültetésre állítva,amikor fa kell saját kezüleg vágok,és szinte csak loggal kereskedek.
Gathererek közelébe is raktam egy forestryt,szintén csak ültetve,de ezt nem bántom. sûrû erdõsség van már ott,simán fenntartja a gatherer hunter herb hármast.
Szénnel még nem nagyon találkoztam,csak kereskedelemben. Bánya nem termel sajna.
Na röviden ennyi lenne,el lehet lenni a játékkal de sztem kb még 1 hónap van benne.Egy kis fejlõdési rendszer vagy küldetéssorozat nem ártott volna neki.
Ahogy észrevettem a gatherer és a herbalist ütik egymást, ha közel vannak egymáshoz. Legalábbis nálam jól elkülönített területeken mindkettõ jobban termelt. (más: egy herbalistot tettem a városközpont közelébe is, bár nem termel túl sok herbet, de fõleg télen az egész lakosság meglátogatja a herbalistot, így egészségesebbek lesznek általában és nem kell a világ végére kisétálnia mindenkinek)
80 körüli lakossággal nekem bõven elegendõ élelmet termelt 2 halászat és 3 babföld. Ezek mellett van még 3 vadászom, de jelentéktelen mennyiséggel járulnak hozzá a túléléshez. Egyik épület sem maximum létszámmal üzemel de így is simán összejön a 7-8 ezres termelés, kb 1500 egységnyi ételt szednek össze egyenként.
Az iskolával csak óvatosan. Én már 30-as populációnál leraktam, mert nem gondoltam bele, hogy bizony a diákok nem dolgoznak, így a gyerekek egészen a 19. születésnapjukig csak tanulnak. Sajnos pontosan nem tudom mennyivel dolgoznak jobban ettõl, de jól mutat a 100%-os népmûveltség. :D
Nekem fejlõdési vagy küldetésrendszer nem hiányzik, inkább a több fajta épület/termék kerülhetne a játékba. Pl a tehenek miért nem adnak tejet, miért nincsen pékség, hogy a különféle gabonaféléket, a tojást és a tejet felhasználja. Szép és jó, hogy 10-15 ezer egységnyi kajám van, de kevesebb helyett foglalhatna el ugyan ez egy jobb mínõségû ételbe kombinálva.
A katasztrófarendszer is érdekesen mûködik. 40 évnyi békés fejlõdés után 85 lakosnál kb perceken belül csapott le betegség a földjeimre, tûzvész majd késõbb tornádó az egész falura. Így sikeresen visszakerültem ~30-as populációra, nulla gyerekkel és egy meglehetõsen kiöregedett faluval.
A város közepére tett Herbalist nagyon jó ötlet, de kell hozzá egy Forester is. A Gatherer részére a bogyók (pici bokrok), és a Herbalist számára a füvek (salátaszerû kis növények) kizárólag öreg, teljesen kifeljett fák közelében teremnek újra. Akkor lesz mindkettõ életképes, ha a Forester körül az erdõ körforgása beindult és mindig vannak öreg fák. Sose szabad manuálisan se túlnyesni az erdõt emiatt.
Sose használom a Gatherert és a Huntert 2-3 embernél többel. Úgy vettem észre, hogy maximum emberrel (4) nem hoz annyival többet, viszont sáskaszerûen kiírtanak mindent. Két embernél pedig több az újratermelés, mint a betakarítás, ezért van 3 Gatherer-em különbözõ helyeken, egyikben 2, másikban 3, harmadikban senki sem dolgozik, néhány évente cserélem õket, így nem merül ki az erdõ.
a hunter jó helyen 1000 körüli húst hoz, a gatherer legalább 1200-1300 mindenféle cuccot.
a játék szerintem sem lesz hosszútávon érdekes, de ha az ember achievementeket akar megcsinálni, akkor azért küzdeni kell érte. nálam most nagyjából 350 ember lehet, és már látom, hogy ezen a térképen 900-as lakosságot maximum nagy átszervezéssel fogok tudni elérni, mert már legalább a felét elfoglaltam a felhasználható területeknek. katasztrófa meg bármikor jöhet. nálam eddig csak tûz meg betegség volt, amit simán lehet kezelni kutakkal és kórházakkal, de ha tornádó jön, azzal nem lehet mit kezdeni.
Én a 0. számú, valley típusú pályán kezdtem el. Teljesen tetszik. :) Kb a 10. játék, amibe belekezdek, tutorial gyengéknek való. Elsõ falum megfagyott, a második éhen halt, a harmadik szerszám elfogyós spirálba került és úgy halt éhen, a negyediknél nem volt elég helyem. Szóval volt részem némi Dwarf Fortresses "fun"-ban... :)
Jó kis Simcity-Settlers kombó ez, el lehet vele szórakozni. Ja, igen, ami lehúzós rivjút linkeltem, tényleg egy hülye írta. :P
Sziasztok! Tegnap este töltöttem le a játékot. Csak belenéztem...láttam, hogy nincs túlbonyolítva...de sajna angolul nem tudok. Nos ezt persze ki lehet küszöbölni szótárazással, de az a játék élvezetére menne... Valaki összefoglalóan megírná, hogy hogyan kell benne használni az embereket? Vagy elég csak beállítani, hogy pl.:2vadász és kész.? Õk maguktól dolgoznak? Vagy ki kell jelölni területet? Van hozzá magyarítás?
"láttam, hogy nincs túlbonyolítva" közel sem igz, nagyon oda kell figyelni arra ,hogy mit mikor és hogyan csinálsz. Nekem az elsõ két falumban pl éhen haltak pedig második nekifutásra direkt úgy csináltam ,hogy elvileg jó legyen. nem lett.
Az emberek maguktól dolgoznak elég csak beállítani, magyarítás még nincs ,de mintha azt olvastam volna itt ,hogy már készül.
Bocsánat ha félreértettétek, illetve, ha rosszul fogalmaztam ami a játék egyszerûségét illeti...én a kezelõfelõletre/panelekre gondoltam. Szóval, hogy nincs eldugva, nincsen millió egymásból nyóló kis ablak. "a hunter jó helyen 1000 körüli húst hoz" Ez mit jelent? Hogy hogy jó helyen?
Olyan kérdésem lenne, hogy bányát hová célszerû lerakni? Eddig még nem mertem lerakni sehova nehogy rossz helyre tegyem hátha van valami kifejezetten jó pozíció rá, hogy jobban termeljen.
nem a város közepén, nem forgalmas út mellett, erdész és gyûjtögetõ szomszédságában. amit a városomról csináltam videót, ott láthatsz több ilyen vadász-gyûjtögetõ gócpontot: #212
most nem tudom leellenõrizni, mert munkában vagyok, de szerintem az összes vadászom hoz 800-1000 húst. (az biztos, hogy több mint 5000 vadhúsom van raktáron, mert legutóbb ennyit raktam a kereskedõállomásra.)
úgy vetten észre hogy mindegy hova rakod.a kõbányánál csak azt kell figyelembe venni hogy egy rohadt nagy lyukat hagy maga után amire nem tudsz építeni,szal célszerû olyan helyre rakni ami közel van a faluhoz de mégsem akarsz oda semmit. én közel raktam a faluhoz az ércbányát is,ne kelljen sokat rohangálni az embereknek,bár így is elég keveset termel szegényke:) nem beszélve arról hogy eléggé hullanak benne az emberek. de késõbbiekben nincs más lehetõséged csak ez:)
le töröltem mindent ujra telepitetem többszöris más mappába más meghajtora attetem directx 9 re probaltam 32 bitesen de semmi :(
Meg kéne nézni a crash.dmp-t, hogy mit ír. Próbáld megnyitni valamivel, hátha van valami utalás benne, hogy egy játék fájl sérült, vagy esetleg videó/hangkártya driverrel, esetleg DirectX-szel lehet a baja. Kéne valami támpont. Ha végképp semmi, regelj be a hivatalosra, töltsd fel valahova a crash.dmp-t és linkeld be nekik az elõbbi topikba, rövid hibaleírással. Õk biztos tudnak segíteni.
letoltöttem több hejröl is a játékot mindegyiknel ez jelentkezet :(