mérföldekkel jobb mint a 2. a 2. egy gigantikus tévedés volt, de ezt már néhányszor megtárgyaltuk :D ehhez képest a 3.-ra szépen összeszedték magukat. tényleg kifejezetten jó játék, a tavalyi év egyik legjobbja.
A Far Cry 2-tõl szivárványszínût okádtam, akkora egy zsák fos volt. A három jobb? Meg akartam nézni, de fagyott a töltõképernyõkön random, úgyhogy skippeltem. Annyira már nem mozgatott meg, hogy megkeressem, mi a probléma.
Mondjuk arra kíváncsi lennék, mi a jobb a piacon, mert én már évek óta nem találok normális FPSt. A Crysis legalább technikailag rendben volt, és a fegyvereket élvezet volt használni. Erõsek, pontosak, és legalább az az érzésem, hogy puska van a kezemben, nem pedig a pöcsöm, amibõl fröcsög a húgy mindenfelé, mint néhány nagynevû játékban. Na meg minden hátránya ellenére még legalább játék, és nem egy interaktív mozi, mint a CoD.
De tényleg, érdekelne, mi ma a jó FPS, mert nem érzem, hogy el lennénk kényeztetve. Dishonored az fasza volt(úgy a feléig, ahol meguntam, de majd folytatni akarom), csak retkes Unreal engine, szarra nem jó az már. CoDokkal lemaradtam, az MW2-t játszottam utoljára. Battlefield3 végleg elcodosodott, baromira nem jön be. Mi van még?
Ezért volt "techdemó" a játék, csak ugye a sok ezt szajkózó vérpistike fel sem fogta ennek a jelentését.
A Crysis 1 sorban bemutatta a pályákon keresztül, mire képes az engine. Az elején viszonylag sok az átvezetõ, aztán sandbox, hatalmas teres pályák jönnek, közben villantja a játék a fizikát és az AI-t. Utána csõpálya az ûrhajó belsejében, még egy kis fizikával megspékelve. Villant egy kis effektet a megfagyott dzsungellel, megmutatja, hogy akár jármûves játéknak is fasza, és végül egy boss fighttal fejezi be. Minden egyes része egy külön játékstílus és más-más oldalát mutatja be az engine-nek.
A Warhead már sokkal célirányosabb, még ott is villant néhány újdonságot, pl a nem túl hagyományos, de viccesen szó szerint vett railshooter rész ami említésre méltó.
A második rész meg már egy primitív, konzolos cash-in, egyetlen új ötlet nincs, és a régi funkciókat is iszonyat lebutították. A pályák klausztrofóbiás csövek, fizika és rombolhatóság teljesen kihalt, az AI meghülyült (ezek mind a konzolos hardver erõtlensége miatt kinyesett funkciók), és elég csúnyán monotonná vált az egész játékmenet.
A 3-at nem láttam, de gondolom ugyanaz, mint a 2. Ja, éljen, Rambo3 nyíllal. Yay.
nagyjából pont. az elsõ sem az eget rengetõen jó sztori miatt vittem végig, hanem a szabadon bóklászós dzsungelharcos játékmenet miatt. ami ráadásul idegesítõ módon "meghalt" a történet egy bizonyos pontján (nálam akkor, miután kikerültem a hegy/idegen hajó gyomrából).
na ezek után úgy tûnt, a 2. részben csak az volt meg, ami az elsõben nem tetszett :D így hát a 3.-ig már el sem jutottam. majd egyszer, ha már tényleg nem lesz mivel játszani... (sohanapján?)
az elsõ sem volt nagy durranás. cerliék egyszerûen nem tudnak történetet mesélni (sem írni). a második grafikailag is béna, a harmadikban legalább ez az egy rendben volt (bár tükrõzõdés úgy tûnik nincs a Crysis univerzumban)...
cevat yerli el van tévedve kicsit a saját kis fejében... bár nyilván nem az eladási mutatóktól függ egy játék minõsége, azért a harmadik "nem annyira sikeres, mint vártuk" próbálkozás után el kellene gondolkozni, hogy mi is lehet a baj.
szubjektív: én még az elsõt végigvittem, és nem mondom, hogy nem érte meg, sõt, elszórakoztam vele, de valahogy totál nem éreztem késztetést sem a 2., sem a 3. részhez. annyi sokkal-sokkal jobb játék létezik a piacon, hogy ez egyszerûen háttérbe szorul, és nem csak idõ hiányában, de érdeklõdés hiányában is. nálam legalábbis.