ER-ben az a jó, hogy egy rakás dolgot csak többszöri végigjátszásra lehet felfedezni, elsőre nem. De még ha elméletben elsőre menne is, akkor is lesz, amit kifelejtesz.
Igazából az első végigjátszás tart sokáig. Az NG +1-től NG +3-ig kb k könnyű a játék, mert a játék fele-kétharmada nem skálázik eléggé a te végkaraktereddel. De aztán NG +4-5 felé gyorsan behoznak a bossok, hacsak nincs valami szuper mindent verő karaktered. Mondjuk valami bleed-frostbite egy jó magas faith-tel (a blackflame százalékos sebzést csinál, ami skálázik nyilván, míg a sorceryk fix sebzéspontot, ami nem, ha elérted a max képességértéket).
Első végigjátszás úgy 30-50 óra kb, a második 10 se. A lovaglás meg keresgélés is csak az elsőnél szempont, második-harmadikra tudsz mindent, hogy hol van. Plusz jó érzés lealázni NG +1-ben azokat a bossokat, akiknél ötször meghaltál az első végigjátszás alatt. Tree Sentinel, Margit, Godrick stb mind vicc kategória.
Ezt nem mondanám azért. Szerintem egy open world Dark Souls (ami lényegében az ER) ugyanannyira népszerű, mint egy open world Bloodborne lenne. A from soulsborne játékai mind egyformán népszerűek, a legtöbb BB játékosnak bejött a DS is és fordítva. Nyilván vannak kivételek, de a célközönség azért eléggé azonos. Gondolom a from úgy agyalt, hogy csináltak 4 (DeS, DS1-3) fantasy souls játékot és 1-1 egyebet (sekiro, bb), ezért biztonságosabb a fantasy genre-ban kísérletezni az új open world dologgal.
Armored Core az egész más. Engem ez a mecha dolog nem fogott meg sose, szóval ez nekem skip.
Nincs kedvem átrágni magam rajta, már nem is menne nagyon guide nélkül a mellékküldik miatt. Egyszerűen nincs kedvem ahhoz az elbaszott sok lovagláshoz, meg bolyongáshoz. Meg magam ismerve pont ugyanúgy harcolnám végig, ugyanazzal a fegyverrel, ugyanazzal a stílussal.
Nekem a Bloodborne a rekorder, azt 14-szer toltam le, de lehet, hogy az ünnepek alatt beletolok még egyet. :)
Én NG +5-ban vagyok, ott Malenia megfogott, nem sebez egyszerűen eleget egyik sorcery sem, hogy a második fázist túléljem. Nem skálázik eléggé a sorcery sebzés a bossok életerőnövekedésével a NG+ sokakban. NG +7 a legtöbb, onnantól nincs változás a bossok értékeiben, de nem tudom odáig elvinni. Mármint alap bossokat igen, a játékot végig tudnám vinni, de nem akarom pl Maleniát kihagyni. Respec-elhetném a karakterem valami bleed-frostbite kombós közelharcosra, de azt meg nem akarom. Közben boxon is NG +1-ig vittem a játékot.
Szóval van benne 7 végigjátszásom eddig. :) Nekem eléggé bejött.
Valamiért nagyon feketeseggű náluk a BB. És a fene se tudja, hogy miért.
ER-et elővettem hétvégén, valahogy rákívántam. Elnyomkodtam fél órát, és utána kikapcs. Egyszerűen nincs az az isten, hogy ezen én ismét átrágjam magam.
GOTY ide vagy oda. Arról nem beszélve, hogy GoW után techben egy moslék.
Szerintem egy ER szerű open world next-gen BB2 legalább ennyire népszerű lett volna, mint az ER volt. Ugyanannyi ember vette volna meg, mint a fantasy játékot és ugyanúgy tarolt volna GOTY díjakat.
BB2 jó lenne. De hát ugye az emberek jobban tetszik egy újra hasznosított a DaS, lásd ez év...
W3 patchre én is várok, bár ahogy nézem - legalábbis boxon meg pc-n - legfeljebb a RT mode jelent majd nagy különbséget, előbbin viszont ez 30 fps, amit nem szeretnék. PS5-ön a patch végre hozza majd a 60 fps mode-ot, ami eddig csak ezen a platformon nem volt. Aki csak ps4-en játszott vele, annak nyilván ég és föld lesz a különbség. Series X-en vagy PC-n már nem annyira.
BB2 egy darabig nem is lesz, most ugye Armored Core jön majd, azon dolgoznak. Időközben a legreálisabb szerintem egy PC-megjelenéssel egybekötött Bloodborne 1 remaster másik stúdió által összekalapálva. Ezen nem lepődnék meg, de új BB-n nagyon.
Ez áll az Avowed-ra pl., bár akkor minek promózták be két és fél évvel ezelőtt, ha még ma is évekre van, de ez mindegy is. De ugye az összes többi, amit írtam, azokról az idei júniusi xbox rendezvényen azt mondták, hogy minden 12 hónapon belül fog megjelenni. Az ma ugye fél évre csökkent. Saját állításuk szerint a Starfieldtől kezdve a Redfallon át, minden, amit ott mutattak, az hónapokon belül a polcokon lesz.
Ehhez képest semmit se mutattak. Jön a duma, hogy mert az FTC beperelte őket az Activision deal miatt, de ez a dolog évekig el fog tartani, akkor addig nem lesz xbox exkluzív játékuk? Ezt nem hiszem. Szerintem szimplán nincs olyan állapotban a játék, hogy be tudnák mutatni és ez - legalábbis a Starfield esetében - szerintem az újabb csúszás irányába mutat.
Az az igazság, hogy már nem hoz lázba annyira a gaming.
A Ragnarököt letoltam örömmel, jól is esett, de már nagyon kevés játék tudja felkelteni az érdeklődésem. Most épp a Witcher patch-re várom, terveim szerint letolom ismét az egész játékot, de nagy esély van rá, hogy félúton abbamarad ez is.
Egy Bloodborne 2 tudna még lázba hozni mindig, de az meg nincs.
Tudnék mondani én is példákat, Wizardry 8, King's Bounty: TL és AP (bár ezekben nincs respawn), Jagged Alliance 2 (más persze, de lehet húzni a végtelenségig, ha fölösleges is), de az az igazság, hogy a legjobb harcrendszerekkel is össze tud jönni túl sok ismétlödés. Az FF12-ben is a vadászatok az érdekesek, nem a mobok, az FF7-ben is a matériarendszer és a superbossok, de az átlagsenkik ellen gyopárság. (Az FF7 esetében a matériapakolgatás fárasztóbb, mint maga a grind, brutálisan mocsok a kezelöfelület, egérért kiált. Persze a föszálon végig lehet nyargalni enélkül is.)
Nyilván minél jobb és változatosabb egy rendszer, annál tovább könnyü kitartani. Egy Bayonettában is élveztem akár órákon át próbálkozni ugyanazzal a kihívással. Ezzel szemben a HZD-s bullet sponge-örület gyorsan halálra untatott, és ha már OW, a világ csak azért kell, hogy elférjen a sok sokcsilliárd HP-s dög.
Jó, izgalmas világ jöhet, fasza harcrendszer szintén, idörablás (azaz életrablás) már kevésbé.
Hát...a fassztuggya mi zajlik a képernyőn néha, akkor a hirig :D
Az irányítás fura, mintha késne a kontroller, a grafikai világ is fura, talán a HDR az oka nem tudom....úgy minden az.
Egyelőre nem tudom eldönteni, hogy tetszik e. Utoljára szerkesztette: Kandurex, 2022.12.10. 11:14:11
Valószínűleg ezt a kérdést is érdemes az "ízlés dolga" szemlélet felől is megközelíteni. :D A hosszú-hosszú grindolás általában untatja az embereket, és valóban sok japán játék sajátja. Csakhogy amikor kifejezetten élvezetes, klassz harcrendszer van benne, jól van kialakítva a fejleszthetőség is, akkor én egyenesen imádom, és képes vagyok sokkal több időt beleölni, mint másba. A Tales of sorozat például olyan, hogy grindolás nélkül rohadt nehéz haladni a fő szálon, talán lehetetlenség is anélkül kivinni. Viszont annyira élvezetes számomra a harc, hogy állandóan visszamegyek helyszínekre, és agyonfejlesztem a karaktereket. Na, szerintem ebbe sokan nem tudják így beleélni magukat. De mégis van ezeknek egy rajongói bázisuk, valamiért viszonylag jól tudnak ezek is fogyni.
Engem a Horizon kiegje érdekel, már az első részé is tetszett, szóval szerintem itt sem lesz gond aminőséggel. Tudom, hogy CTRL+C és CTRL+V a Hades2, de biztos fogok vele játszani. Tetszik az új főszereplő. A Remnant első része nekem és az asszonynak is nagyon tetszett, végigtoltuk az egészet, és ki is platináztuk, szóval a második rész is várós. Tudom az emberek többsége nem rajongott érte, de nekünk tetszett. A Suicide Squad nagyon tetszik, de előrendelni nem fogom, ha lesz majd róla teszt, az alapján fogok dönteni. A SW Jedi Survivor jónak tűnik, remélem optimalizáltabb lesz, mint az elődje volt. A Diablo 4 egy nagyon nagy kérdőjel. Feleségemmel a 3. rész volt az első játékok egyike, amit közösen játszottunk végig, szóval itt van nosztalgia faktor is. Szerintem meg fogjuk venni. Éljen Bill Clinton!
Mi a Horizon-okat varjuk (psvr2 bundle elorendelve, fw dlc felesegemnek), illetve van par igeretes cim, de majd kiderul...
Annak csak örülök, ha vannak, de a Zeldán kívül nem sokról hallottam eddig jót. Amivel én játszottam, az minden olyan, hogy a nyílt világ akár indokolt is lehet, de nem annak a megvalósítása a jó. A DD-n túl mondanám az FF12-t (ha már DQ11, de ezek vitathatók). Az "Semibbnek" az Okamit vagy a Shadow of the Colossust (az elöbbiben jól müködött, az utóbbi játéknak én a felét kivágtam volna). A Yakuza sem éppen GTA vagy Elder Scrolls. Az FF15-tel megleptél, hiszen az kimondottan hírhedt, ebböl a szempontból is.
De az biztos, hogy definíció az messzire vezetne, nem is hasogatnám a szört, viszont attól tartok, a dömping miatt én elég kritikus lettem szerintem pl. a HZD brutálisan rossz OW-nek), és azért a japók is sokat tettek azért, hogy a grind és a hülye minijátékok jussanak az eszembe.
"Vagy japán fejlesztötöl az Elden Ringen kívül?" Hűha, hol is kezdjem... :-D Dragon Quest XI, Zelda: Breath of the Wild, Final Fantasy XV (mellesleg annak a fejlesztői dolgoztak a Forspokenen, és ez érződik is rajta), Yakuza részek, Xenoblade Chronicles 1-3; és akkor vannak semi-open world játékok is, amik lenyűgözők, mint a Tales sorozat (a Tales of Arise zseniális lett), Star Ocean részek, Ys VIII.
Egyébként azokat az open world játékokat én is unom, amikben repetitív mellékküldetéseket és kincskereséseket lehet csak csinálni hosszú órákon át, miközben a fő szál tök rövid. De a JRPG, RPG játékok szerencsére így is tartogatnak olyan elemeket, amiktől könnyen bele tudok veszni ezekbe a világokba. Ha szerepjátékos a harc, a karakterfejlesztés, kraftolás stb., akkor még a repetitív dolgokat is elfogadom. Igaz, hogy ma már lassan mindenbe belevisznek rpg-elemeket, de gyakran csak nagyon lájtosan... Utoljára szerkesztette: csgj, 2022.12.09. 14:15:21
Nem ájultam el a Forspoken demótól. Játék elég csúnyácska, ez mellé még jön, h performance módban nem néz ki valami magas felbontásúnak, valamint láthatóan nem tartja a 60-at, valamint a HDR olyan brutálisan szar, h ki kellett kapcsolnom. Az open world baromira üres és ötlettelen. A harc ok, de nem elég, h elvigye a hátán a játékot. Jó lesz ez majd PS+-ban valamikor.
Annak azért sok értelmét nem látom, hogy évej múlva megjelenö játékokból mutogassák a semmit. Látjuj, meddig készül egy-egy játék. Persze az ritkán jelent jót, ha annyit se nutatnak belöle, de én nem cagyok besózva. Nem vártam semmit, nem kaptam semmit.
Nyílt világú játékkal Amazonast lehet rekeezteni, és nagyon kevesen csinálják jól. Van jó példa a Square Enixtöl egyáltalán? Vagy japán fejlesztötöl az Elden Ringen kívül?
A Deagon's Dogmát nagyon bírom, kell is bele a szabadság, de mint homokozó nem nagy szám.
A Final Fantasy XVI ezzel a zenével meg a gigászi harcokkal nagyon epikusnak néz ki. Mondjuk én már eléggé ki vagyok éhezve egy jó Final Fantasyra. A XV is már 6 éve jelent meg...
Btw, a Bioshock alkotójának az új játékát, a Judast nem várjátok? Tök hangulatos volt a trailere.
Szerintem nem gyengus, egész szórakoztató, csak szokni kell a varázslást. Nagyon sokféle képesség van/lesz, ahogy elnézem, és jópofa ez a parkour mozgás is. Úgy tűnik, az open world világot is megspékelték sok kutatni valóval, de ebben az a nagy kérdés, nem lesz-e repetitív, nem fullad-e unalomba. Egyelőre a menő harc miatt nekem nem ez látszik. A főszereplő káromkodik, beszólogat a beszélő karkötőjének, nem feltétlenül egy pozitív karakter, biztos lesznek, akik nem szeretik majd, de nekem tetszik, hogy ilyen szarkasztikus. És akkor a feketeleves: A grafika idejétmúlt, a teljesítmény nem túl erős. Ettől függetlenül azért azt sem mondanám, hogy csúnya és szarul fut, mert egyrészt nem akadozott (bár 30 fps a quality mode, és nem is jó ötlet rondítani rajta a performance mode-dal), másrészt tud dizájnos és szép is lenni itt-ott.
Még gondolkodom a preorderen egy kicsit. Ezek a mai árak iszonyúak, egyre kevesebb játék éri meg day-one áron. De mivel sok tartalom lesz benne, mert open world, hajlok a megvétele felé.
Az Avowed-ra várt mindenki. Nem megjelenésre feltétlen, de valami infomorzsára. Vagy az Outer Worlds 2-re, amit nyáron jelentettek be. Itt sem sok mindenre, de legalább még egy trailer vagy valami. Akármi. Pentiment elvileg Sawyer saját pet projectje volt, sok erőforrást nem vitt el. A Grounded az más, de az már évek óta early accessben volt, szóval azt sem gondolom, hogy nagyon leterhelné a csapatot. Az én tippem, hogy az Avowed-on dolgoznak ezerrel. Ezt két és fél éve jelentették be, lehetne igazán ma már valami belőle, akárcsak egy újabb teaser vagy cgi trailer, bármi.
Nálam a Forspoken a legérdektelenebb Square Enix-cucc, de talán rám cáfolnak.
A Suicide Squad érdekel, mert Rocksteady, a Space Marine 2 pedig azért, mert az elsöt bírtam, co-op kampánnyal frankó lenne. Mindkettö inkább ku-, mint simán várós.
Az Obsidiantöl nemrég jelent meg a Grounded (korábban early access/game preview volt) és a Pentiment. Ettöl függetlenül persze biztos vannak még projektjeik, és illett is volna valami nagyobb dobást mutatni, de ez azért egy kicsit árnyalja a képet.
Egyébként egy újabb felújított Rise of Nationst jelentettek be a közelmúltban, ami nem egy atombomba, de engem jobban érint, mint a rópködö nagy nevek.
Ja és hála az elmeroggyantnak a végén, mindenki Bill Clintonról fog beszélni még évekig. :/
Most reggel megnéztem. Ööö... ez mi volt? Release date-eket leszámítva csak a DS2 volt, ami igazán nagy bejelentés volt, a többit már tudtuk előre vagy akár már szerepelt is. Microsoft mit csinált idén? EGYETLEN EGY játékot nem mutattak be a Game Awardson. Egyet sem. Se obsidian, se inxile se a temérdek stúdió, akiket bevásároltak. Semmit. Bethesda? Hahó? Starfield? Hogy lesz ebből jövőre játék, ha egy képkockát nem tudtak összehozni az év legnagyobb videojáték showjára? Most leírom: el fogják tolni megint. Bioware? Léteznek még egyáltalán?
Én eddig minden ilyet végigültem, nem bírok reggelig várni :)
Arra én is, meg még egy pár dologra, pl. Starfield részletek, de én se fogok hajnal kettőig virrasztani emiatt. Azért Keighley igazán gondolhatna a világ másik felére is és kezdhetnék egy emberibb időpontban. Vagy legalább hétvégén.
Régen vitted akkor végig, mert volt. Pont ilyen, béna animációk. Fent a yt-on a teljes ps3 végigjátszás, 7 óra mondjuk, de meg tudod nézni. Az igaz, hogy 2022-re ezen változtathattak volna.
Annyi változás azért van, hogy Isaac beszél és ezért a dialógusokat át kellett dolgozni. Mert a régi DS1-ben nem beszélt még Isaac. Az viszont jó, hogy a 2 és a 3 szinkronszínészét szerződtették le ide is. Belinkelem azért, hátha valaki még nem látta.
Láttam. És talán pont amiatt, hogy tegnap pörgettem ki a Callistot, nem vágtam hanyat magam. Az ellenfelek kidolgozása kifejezetten gyengének tűnt, a másik meg, hogy bár már nagyon - nagyon régen játszottam a Dead Space -el, egyből minden visszaugrott, mintha újra játszanám az eredetit. Egy mikro változás sincs (persze a basszó grafikát leszámítva).
Nekem, főleg a Callisto miatt, most csalódás, ha nem játszottam volna vele, most izgatottabb lennék, főleg annak tükrébe, hogy a CP crosssgen cím, tehát nem kifejezetten mondanám next-gen-ek.
Grafikailag igen, ebben igazad van. Írtam is lent, hogy szerintem a legszebb PS5 játék, ami eddig kijött és ez még performance módra is igaz, nem kell a RT hozzá. Csak a többi volt nekem pici csalódás.
Más. Nézted a DS remake első 18 perces videót? Bejövős nagyon.
Grafikában meg úgy hangulatban megbasz bármit. Az, hogy mennyire akar Dead Space lenni, - nagyon -, az már más kérdés. És nyilván nem a legerősebb a történet, vagy mondjuk a content tartalom, lásd -> boss -ok száma. De úgy egyébként... nagyon - nagyon rendben van. És mondom grafikába, hát az...egész elképesztő egy cross-gen címtől!
Ja és még a rejtély. Azért ne feledjük, hogy amikor a DS kijött, akkor ez az egész marker meg necromorph dolog még nem volt ismert. Sőt, az introból meg a játék bő feléből végig azt gondoltuk, hogy lesznek túlélők, pl. a mi barátnőnk is, a hajón. A nyomozás meg aztán, hogy mi történt, az azért nem volt szokványos.
A Callistot ugyanakkor lehetetlen elspoilerezni. Mindenki vigye végig a prológust és amikor kijön a cellából, akkor írja le, szerinte mi van a háttérben. 10-ből 9-en el fogják találni pontosan a játék sztoriját, annyira faék. Utoljára szerkesztette: lwb, 2022.12.05. 07:52:23
Hát, szerintem nem. A DS annak idején nagyon jól hozta az Event Horizon hangulatot. Lényegében ez volt a legközelebb a filmhez és annak atmoszférájához. A Callisto meg szerintem egyszerűen nem félelmetes. A tactical dismemberment vagy mi is jó és egyértelműen újszerű feature volt a DS-ben, a Callistoban nincs ilyen. Akkoriban a headshot világ volt a shooterek terén: Gearsben is, mindenhol az volt a király. Erre jött a DS és azt mondta: fej helyett lőjj a végtagokra. Szerintem ez újszerű volt. A HUD-mentesség, a háton az életerő jelzés, az egész inventory rendszer mind újszerű volt a DS-ben, a Callisto 10+ évvel később csak lemásolja. A DS-ben volt egy rakás fegyver, amelyek ráadásul feelingesek is voltak, nem a standard pisztoly, shotgun, gépfegyver kombó ... mint itt. A plazmavágó vagy a fűrész, a szegecslövő stb. Hosszabb is volt a játék.
Nem, szerintem ennek nulla köze a nosztalgiához. A Callisto rövidebb, kevesebb feature-rel jött ki, mint a régi Dead Space annak idején. Az atmoszféra lehet szubjektív, de a feature-ök száma az elég objektív tényező és ebben a Callisto hátul kullog. A sok színész helyett inkább a játékmenetre kellett volna forrásokat áldozni szerintem.
Örülök, hogy neked tetszik, így már biztos meg fogom venni... később. :) A terv az, hogy nyáron megveszem majd, addigra kipofozzák, kiegészítik, kap új story részt és akkor sem fogják drágábban árulni, mint most. Arra az állapotára már azt tudom mondani, hogy nálam is megéri az árát.
Akkor kihagyod a generáció egyik legszebb és leghangulatosabb játékát, mindezt azzal az indokkal, ami a zsánerére jellemző. Pontosan ilyen hosszú volt egy Resident Evil vagy akár a Dead Space.
Számomra az év egyik legjobb játéka idén, pedig úgy volt az évben ez + az. Utoljára szerkesztette: Kandurex, 2022.12.04. 21:30:48
Furcsa lenne, ha egy latinamerikai származású fickónak szőke, kék szemű lánya lenne. Amúgy a csaj, aki játssza 3/4 fehér. Egyik szülője az, másik meg félig az.
A Calistoval nekem az ár/érték párossal van bajom.Tehát nem tartom rossz játéknak, de a kb. 10 órás játékidő, és a játék állapota nekem nem ér 25k pénzt.
Jól néz ki, egy az egyben hoztak át helyszíneket, jeleneteket. Egyedül Ellie nem stimmel, nameg a fekete Sarah, dehát ő úgysem marad túl sokáig :) Ja és egy kis kameóban feltűnik Troy Baker 1:53-nál és Ashley Johnson is ott van valahol :)
Szerintem csak megszépült már az emlékeidben a Dead Space, mert kb. ugyanazt hozza.
Igen, messze a PS5 a legjobb platform a Callistonak. A pc katasztrófa a shader stutter miatt, szinte játszhatatlan. Series X-en meg hiányzik a RT reflections, de vannak más kisebb bajok is. Ezeket majd tuti peccselik, de most a PS5 toronymagasan a legjobb platform.
Szerintem messze ez néz ki a legjobban az eddigi összes PS5 játék közül. Még performance módban is gyönyörű a játék. Kár, hogy az atmoszféra meg a sztori és a játékmenet messze elmarad a Dead Space szintjétől. A játék nem félelmetes, a sztori gyenge és rövid. Nagy kár. Eléggé techdemo jellege lett így a játéknak, de annak nagyon jó. Megmutatni mit tud a current gen konzol.
A PS5-ön még szépen fut. PC-n tragédia. Series X-en meg nincs ray trace reflectuons. Mundjuk én ilyen szép arc animációt még nem láttam. Kihizták a maximumot az unreal 4 motorból. Gyönyörű a játék.
Jól érzem hogy a Callisto kicsit feszegeti a ps5 határait? Vagy csak optimalizálatlan még?
Engem nagyon. Akkora egy Dead Space remake, mint egy ház. Ezután nem tudom, hogy minek a remake!
Amúgy nem értem a kritikákat, nekem, nagyon tetszik! Utoljára szerkesztette: Kandurex, 2022.12.02. 23:17:01