Én egyetlen olyan esetre sem emlékszem, amikor innen-onnan kipotyogott veteránok készítette projektekből valami emlékezetes született volna. Ti igen? Nekem semmi nem ugrik be. Az egyetlen hasonló eset ami a fejemben van, az Tim Schafer, de a Double Fine öregebb, mint ameddig létezett a Lucasarts, de hogy így az elmúlt mondjuk 10 évből én nem emlékszem semmire. Ami persze nem prejudikál semmit ez esetben, csak úgy eszembe jutott. Utoljára szerkesztette: Moby, 2022.02.23. 13:58:54
Állítólag a CP volt a legjobban fogyó CDPR játék messze még így is. Szóval bejött nekik a dolog még a sok botrány ellenére is.
Mondjuk a botrányok lényege nem az volt, hogy nem jó a játék, hanem hogy nem ezt ígérték meg hogy last genen kb játszhatatlan volt. De maga a játék is visszalépés minden téren a W3-hoz képest, ez is igaz.
CP2077 sajnos egy nemlétező produktum számomra továbbra is, bárhogy toldozgatják foltozgatják, a befőttesüvegben polcra rakott szar esete :D (PC-n toltam anno, nem volt jó ott sem sajnos - és nem a technikai oldalról/bugokról beszélek)
remélem elfelejtődik a DLC-k után örökre, és lapozhatunk a Witcher 4-re, vagy bárhogy is hívják majd.. :D
"A túl sok pénz tönkrebasz mindent." Pontosan. Nagy cég, nagyobb elvárások, a befektetőket nem érdekli sem a Witcher sem a CP csak az, hogy a kis grafikonok miként alakulnak az üzleti év végén.
Egynek elmegy, csak nehéz megérteni, hogy mi lett ezzel a céggel, hova párolgott az az igényesség, ami a witrchereket létrehozta. Programozni sosem tudtak jól, bugcunami volt mindegyik megjelenéskor, de a CP2077 nem csak a bugokról van szó, hanem a mindent átható középszerűségről, mindezt csilliárdokból. Totál ilyen EA/Bioware/teljes ágazati igénytelenedés és beleszarás szindrómások lettek ezek is. A túl sok pénz tönkrebasz mindent.
"Fasorban sincs ez a Witchertől, se sztoriban, se mélységében se sehogy." Egyetértek.
De nekem tetszik a CP is. Nem egy Witcher, de azért nekem bejön.
Én XSX-en játszottam vele, az első néhány főküldit, de nem találkoztam benne ilyesmivel.
Ettől függetlenül nekem ez a játék se így nem tetszik, se ahogy megjelent, egyszerűen nem köt le egyáltalán. Fasorban sincs ez a Witchertől, se sztoriban, se mélységében se sehogy.
Ha azt nézem mit hoztak össze a HFW-vel, a Call of the Mountain is lehet olyan baszó, mint az Alyx, és valszeg az jön launchra. Reméljük nem csak egy rövidke kis technodemo lesz. Aki esetleg lemaradt volna róla:
vannak azért, de annyira nem vészes szerintem - eltűnő/villóddzó NPC-k átvezetőknél, clipping (belelépés/lendülés a sziklába/létrákba MINDIG), víz is be tud buggolni... de összeségében véve nem vész, azért messze nem egy kezdeti Days Gone szint :D (20-25 órám van benne)
Amúgy HFW más is találkozott kisebb bugokkal? Eddig engem a bugok elkerültek a legtöbb játékban (a CP77-et nem próbáltam) de most a HFW-ben elég sok glitch-be futok bele. Van, hogy a fa fél méterrel a föld felett kezdődik, van, hogy párbeszéd közben hiányzott a szinkron hang bizonyos soroknál.
én már ott tartok, hogy nem kéne opciót adni performance és quality módokra, legyen egy mód és kész, a gyártó döntse el, hogy a legélvezetesebb a játék. így csak kapcsolgatnám a 2 módot, mert mindig kíváncsi lennék, hogy épp hogy néz ki az a jelenet
Ja persze, tudom, hogy a modok miatt. Remélem a mentés azért még megmarad. :)
Ez a szekrényes dolog meg lehet, hogy 10ből 1x ha előjön. Én pl túl tudtam tenni magam a bugokon az első végigjátszáskor. Game breaking pl egy se volt. Amúgy abban a szobában volt ez, ahol az elején kivisszük a pucér nőt az erkélyre, majd visszamegyünk a szobába. Ott a fal mellett vannak szekrények, és Jackinek arra könnyebb visszajönni. :D Én túltszem magam ezen. Amúgy a fal csak ebben a lakásban rombolható? Máshol nem is emlékszek, hogy szét tudtam volna lőni a falat.
Én is toltam megjelenéskor XSX-en, meg most is. De szerintem az akkori állapothoz képest a mostani már vállalható. Persze láttam egy-két érdekes dolgot, de megjelenéskor kb csak érdekes dolgokat láttam. :)
Második ember mondja ezt a Jackie átmegy a szekrényen izét, amit én nem láttam 1.5-nél ps5-ön, pedig tegnap csináltam direkt még egy új játékot előről. Ma próbálok egy harmadikat is.
"Természetesen az 1.5 után már el se indul, de majd újratelepítem" modok miatt nem indul
Mondom ezt úgy, hogy PC-n szanaszét moddoltam a játékot (rendőrök, grafila, DLSS, autó irányítás, térkép, stb..) és benne van 110 órám, egyik kedvenc játékom. (Természetesen az 1.5 után már el se indul, de majd újratelepítem.) PS5-tön kipróbáltam a trialt, érdekelt. Én nem vagyok benne biztos, hogy ez fix 30fps, érzek bezuhanást, lövöldözésnél pedig szörnyű az egész. Teljesítmény módban viszont okés, még az autóvezetés is ok. Viszont! Jackie átment a szekrényen, és crashelt a játék. Amikor Jackivel kell ebédelni az elején és először megyünk a tömegbe, akkor én elmentem kocsikázni. Összeszedtem a rendőrös csillagokat, lehajtottam az útról, fel a lépcsőre, ütöttem el sorban az embereket majd crash (tekints el attól, hogy mennyire morbid volt ez). :D Szóval itt valami még mindig nem ok, viszont! Aki még nem játszotta végig annak ez most egy tényleg jó esély, aki pedig visszatérő az szerintem ráér még a következő télig, amikor már talán valami plusz tartalom is lesz a játékban. :)
Ami viszont tény: Annyi pénzért amennyit most kérnek érte simán megéri. Utoljára szerkesztette: blackfire001, 2022.02.22. 10:01:34
Mások is jelentettek pc-n sz.r performance-t, egyelőre kb fél órát tettem bele pc-n, ott nekem minden tök ugyanaz volt, mint patch előtt, cutscene-ekben sem esett le az fps. Ez egyébként korábban sem volt nálam, még a release-nél sem. Más, na az volt, de fps bezuhanás az pont nem. Ez itt off, de nálam (i7-7700k, 2080ti, 16 gb ram) rakás tweakelés után, rt reflection on és dlss mellett 60-90 fps-sel megy 3440x1440-en. Egyszer-egyszer befigyel 60 alá egy picit, de elég stabilan jó amúgy és a gsync monitor ezeket kezeli. Teljesítményproblémám nem volt a játékkal pc-n, t-pózolás, na az igen, de az más. Meg vicces fizika, de ezeket közben patchelték.
CP2077 témához: Én PC-n néztem, nem is egy szar gépen ( i9 10900, RTX 3070, 32 GB RAM) és MÉG MINDIG ugyanazok a performance hibák vannak benne, mint az előző verziókban. Undorító, hogy amikor jön a cutscene egyszerűen leesik 10-re az FPS, diavetítés van. A látvány rohadtul nem indokolja, hiába kapcsolom ki be a ray tracinget meg az effekteket lejjebb veszem, tökmindegy, instabil a teljesítmény. Szar volt másfél éve és szar ez most is.
Nem kéne ide semmi hókuszpókusz, csak a szopókember-féle temporal injection, és máris beretvaéles lenne minden.
nem, nem a fotó mód cseszi el/javít fel semmit - sajnos :(
szóval jah, azért szerintem szembetűnő, és nem csak a particle effekten, hanem a textúrákon is, meg kvázi mindenen... :\
vagy kicsit csiszolnak valahogyan a performance módon (ha nem checkerboard 1800p lenne, hanem akár egy dynamic 1440p nem lenne jobb, a lá DeS Remake?) ...vaaaagy a Ratchet-féle 120Hz mode (40FPS) rohadt jó lenne, ha lehetne implementálni itt is, szerintem a lehető legjobb megoldás lenne félúton - nyilván HDMI 2.1-en csak Utoljára szerkesztette: mucsácsó, 2022.02.21. 18:00:29
Na látod, ez konkrét dolog, amit most leírsz. XSX-en is megvan, nálam ilyet ott se csinált, új karaktert kezdtem direkt mindkét konzolon a patch után. Pc egyedül, ahol nem próbáltam még.
De gyorsan átpörgettem a reddit megathreadet, ahol az 1.5 bugokról írnak és ilyet, amivel ti ketten találkoztatok, nem találtam. clipping issue-t úgy ált nem jelentett senki. 90%pc-n problémázik a rosszabb performance miatt vagy a crashért, amit a feltöltött modok okoznak. Ps4-en van pár ember, akinek újra kellett rakni a játékot, van akinek úgy sem ment, de erre már jött azóta egy hotfix. Kb ennyi.
A játékot egyszer már végigjátszottam, nagyon nem mélyültem el benne, nem tartottam arra érdemesnek, bár ez nem is igazán értem hogy kapcsolódik ide. Specifikus problémám, és a minden szar onnan ered, hogy ez megjelenéskor volt, és akkor rettenetes dolgok történtek, bénaságok lépésenként, amik most is jelen vannak. Konkrétan az most történt, hogy a legelején, miután jackie hazavitt, és menne el a garázsból, az autó beleesett a földbe, és szikrázva , nekibaszódva minennek próbált kimenni a garázsból, de ez nem sikerült neki :D Na ugyanilyen bénaságok történtek anno, csak az még PS5-ön volt. Ez meg most XSX-en. Most lehet, hogy azóta a PS5-ös változatot kipofozták, az XSX-est meg nem, de erre csekély esélyt látok :) De még mindig nem értem mi köze mindennek ahhoz, hogy mennyire mélyültem el benne. Ha elmélyülök benne, akkor megtisztel a játék azzal, hogy működőképessé válik, amúgy meg nem?
Falon átmászó npc-ket kb release óta nem láttam a játékban. Pedig ps5-ön elvileg nincs külön vas, nálad dobta, nálam is kell, pláne az eljeén. De tesztért indítok egy új karaktert is ma délután és megnézem. Nem tudom, hogyan kell, de szívesen rekordolom a scav-es első küldetést Jackievel, hogy van-e benne bármi ilyesmi. Eddig én nem láttam semmi hasonlót, de a leírások sem jelentenek semmi hasonlót. Digital foundry sem talált semmi ilyet.
Te csak annyit írtál, hogy szar minden. Ebből nem az jön le, hogy nagyon elmélyedtél volna benne vagy valami specifikus problémád lenne, legfeljebb előítéleted. Mondom, azzal nem lehet mit csinálni.
Jó, oké, megvallom bűnömet: én nem PS-en néztem, hanem XSX-en. Lehet, hogy PS-en hótmás, de ebben valahogy nehezen hiszek. De nem zárható ki, ez tény.
Nyilván azért néztem meg, mert nem érdekel. Olyanokat szoktam megnézni, amik nem érdekelnek, mert nekem az jó. Vagyis nem jó, csak fizetnek érte. Jó sokat. Vagyis nem fizetnek érte, csak azért csináltam, hogy a kretén rajongókat bosszantsam vele, mert nekem az jó. De miért is jó? Segítenél ebben?
Hazudunk. Ez van. A CDPR kiváló munkát végzett, csak a userek hazudnak. Senki nem tapasztalt ilyet, és aki az ellenkezőjét állítja, az hazudik.Szóval aki szerint kiváló, az mond igazat, mert a többiek meg szimplán hazudnak.
Min nézted meg? Ps5-ön? Amit írsz az 1.23 óta nincs már benne és van benne kb 300 órám csak ps-en. Senki nem tapasztalt semmi ilyet current genen, amit te meg Moby írtok, aki eddig tesztelte. Szóval lehet, hogy mindenki k nagy mázlista, digital foundry meg az összes oldal, akik nézték eddig vagy mindenkinek elkerülte a figyelmét.
Megnéztem én is a trial. Egy kalap szar most is, csak valamivel szebb kalap szar, ha élhetek ezzel a rosszul hangzó képpel. Vicc az egész. És a legfontosabb az volt most is, hogy legyen szebb. Valszeg pont ennyire voltak rendben a prioritások az egész fejlesztés alatt, és ezért született az, ami. Én nem látom azt sem, hogy itt lenne bármi, amire érdemes várni.
Megnéztem a trialt, az első fél órában Jackie a falon keresztül közlekedett, majd kijött egy szekrényből. Egy kibaszott évvel a megjelenés után. Fizessen ezeknek a bohócoknak az, aki akar, de én biztos nem fogok.
Jól hangzik, köszi az összefoglalót. 110 órám van már benne, már csak pár mellékküldi, event hiányzik. Várok én még valami nagyobbra, és akkor úgy újra bele.
(A rendőrös üldözést PC-n, moddal meg lehet oldani.)
Kicsit megtöröm a HFW folyamot itt, hátha valakit érdekel ez is. CP2077 next-gen ps5 patch 20 óra tesztelés után.
tldr verzió: ha érdekel a játék, de eddig nem mertél belefogni, akkor itt az idő, mert most végre jó ps5-ön is
Két mód van, az egyik amelyiken játszani fogsz és a másik, ami teljesen felesleges: performance mode: 60 fps, dynamic 4k, de a 4k-t sose éri el, így is rendszerint 1440p fölött a felbontás ray tracing mode: 30 fps, locked 1440p mode (df teszt szerint, cdpr szerint dynamic 4k ez is, de a teszt nem ezt bizonyította), cserébe viszont kapsz egy rt shadow módot, de csak azt, tehát nincs rt reflections pl.
Szóval, ha nem zavar az amúgy is alig észrevehető rt árnyékok hiánya, akkor a perfromance módban nagyobb felbontás mellett 60 fps-sel tudod a játékot játszani. Nem kérdés szerintem, hogy melyik módot érdemes választani. Minden más tekintetben a két mód azonos.
Grafikai újítások: erről kevesebb az info, pedig nagyon jelentősek. Pl. végre feltolták a crowd densityt ps5-ön is, tele az utcák, több az autó stb. Szintén feltolták a screen space reflection-t is, ami nagyon látványos, ha valaki az előző patch-hez hasonlítja. A vizes aszfalt vagy a kedvencem, Wakako asztala a leglátványosabb. Egyik sem ér nyomába a pc-s RT reflection-nek, de azért óriási a különbség a régi verzió és a mostani között. Wakako asztala pl rt reflection pc-n olyan, mint a zongoralakk, 1.5 ps5-ön enyhén tükröződő, régi peccsen teljesen matt. De javítottak úgy általában a vízerffekteken is: az eső a szélvédőn vagy a tengervíz mind javult. A fizika és a látvány is.
Játékmenet újítások: a teljes játékot rebalance-olták, sokkal nehezebb lett, az AI erősebb, gránátokat dobnak, fedezékbe húzódnak. Sőt, többen is lettek egy-egy jelenetnél. Normalon pl. egy-kétszer meghaltam, ami sose fordult elő előző verzióknál. A perkök is át lettek variálva, érdemes elmélyedni bennük. A ruha és fegyver modokkal nem lehet már exploitolni, a quickhackek sem win gombok többé. Van értelme stealth netrunneren kívül más buildeknek is végre. A jármű AI is javult, ha lövöldözöl, az emberek elhajtanak, elütnek, van aki kiszáll és fegyvert is ránt. Ütközésekbe meghalhatnak npc-k végre és vannak autós üldözések is, mármint dynamic eventek, a rendőrség valamiért még mindig nem üldöz minket, ami full érthetetlen, miután másokat meg igen. Ha már létezik benne ez a feature, nem értem, miért nem alkalmazták. A térképet is átvariálták, sokkal átláthatóbb, könnyebb szelektálni az egyes ikonok között. Szintén nagy újítás a fixer rendszer, a fixerek lépésenként adják a küldetéseket, nem SC-től függ végre csak az új küldetéscsomag (gigek), hanem hogy előtte hányat csináltál már meg annak a fixernek. Vannak unique fizetségek is, ha egy fixer minden küldetését megcsinálod: fegyver, jármű stb. Sztintén rebalance-oltákl a pénzrendszert: végre rendes jutalmakat kapsz. Sőt, ha eladod az ellenfelek fegyvereit szétszedés helyett, akkor a játék elején lehet már 20-40 ezer eddyd könnyedén. Végre nem kell pénzért grindolni. Lehet végre a karakteredet módosítani játék közben és vannak újabb kecók is, amiket kivehetsz, valamint lehet a lakást is egyéniesíteni picit. Van egy rakás új fegyver meg fegyvermodifikáció: pl olyan csőadalékok, amik a sebzést növelik a crit chance rovására stb. Több a variáció, mint eddig.
Végül: töltési idő az eddig ps-es 50 mp-ről 10 körülire csökkent.
A peccs nem tökéletes, de aki eddig kivárt, az ne várjon tovább. A játék stabil is, egy crash nem volt, se soft lock, se semmi. Itt-ott egy-két open world glitch lesz, lebegő izékkel meg ilyesmivel, de egyrész nagyon ritka végre, másrészt nem több és nem jelentősebb, mint gta-ben pl. Utoljára szerkesztette: lwb, 2022.02.21. 08:08:13
De meglátszik. Egyrészt valami ostoba élsimítás van rajta, ami inkább csak homályosít, de a zizit nem veszi ki. A másik, hogy nem csak a felbontás romlik, hanem a particle effectek felbontása, de azok nagyon. Ezzel együtt sem tartom használhatatlannak a perf módot, sőt, de tény, hogy itt sokkal rosszabb az IQ, mint általában a sony játékainál a perf módban.
Én az elején próbálkoztam a váltással, mert zavart a 30 FPS, de végül is maradtam rajta, mert a performance módban, saját vélemény, érezhetőbben homályosabb, recébb stb.
(Azt nem tudom, h ez különbség mennyire látványos mondjuk egy aránylag kisebb TV-n, mondjuk 55” -on, de 77”-en van diffi, bőven)
Prohardveren sokan panaszkodnak, hogy a Horizonban a performance mód sokkal randább, mint a részletes, homályos, zavaros, és csúnya, ezért inkább quality módban tolják, ami viszont ugye 30 fps. Itt mik a tapasztalatok erről?
Én ezt egyelőre lemondtam. Annyira DaS, hogy az már fáj. Megvárom a valid játékos véleményeket. Addig csapatom a Horizon-t, ami grafikán kívül nem egy nagy megfejtés, de elvagyok vele. Utoljára szerkesztette: Kandurex, 2022.02.20. 09:31:05
(A Forbidden West a PS5-ös verziót rejti, csak itt már nem feliratozták a fémtokot).
Valaki tudna megoldást erre? Remote play hiba.
Köszönöm a tippeket, megnézem majd. Én is arra tippelek, hogy korrigálni akar a tévé.
Az nem lehet, hogy a tearing a TV valamilyen post processing funkciójának az artifactja? Én még soha nem tapasztaltam tearinget, pedig egy középkategórás Samsung series 6-on játszom. Én a tv-t game módba tettem az adott hdmi-n ami minden post processinget kikapcsol.
Ettől függetlenül én is az FPS módot választottam, mert gyors kameramozgásoknál sokkal fluidabb ez egész.
A PS5 ugyanazt a jelet, ugyanannyi képkockát, ugyanolyan felbontásban küld ki a tévének függetlenül attól, hogy milyen módban van a játék. Annak nincs hatása a kimenő jelre, és olyat meg nem olvastam sehol, hogy a HFW kikapcsolt vsync mellett menne resolution módban, szóval ez elvileg nem lehetséges. Ha mégis jelemn van, az valami nagyon durva gép vagy rendszerhibának hangzik, de ilyet elképzelni is nagyon nehéz.
Lehet hogy a tv miatt?.. nalunk 4k (hdr10 bt2020), es ha 30fps is, teljesen elvezheto, ujabb sony tv-nk van (XR-65X92J).
Iszonyat jó lett. Nálam performance módban fut, mert alacsonyabb fps mellett kiveri a szememet a screen tearing. Szerencsére magasabb fps mellett ez nem jelentkezik. Nem tudom, miért csinálja ezt néhány cím, de lehet, hogy majd kell egy új tévé előbb-utóbb.
Tiny Tina is elorendelve fem dobozosan (is), majd dobok ki egy kepet, hogy jelenleg milyen fem dobozaim vannak (kb 10db), orom a gyujtemenyben tudni oket :)
Kipróbáltam én is a játékot. Az úgymond tutorial részt játszottam végig. Úgy érzem továbbra is a story az, ami a legjobban érdekel és bizony már most rengeteg új kérdés felmerült a játékban. A grafika pedig döbbenetes, nekem inkább a nagyobb fps jön be, de szerencsére gond nélkül lehet bármikor váltani a két beállítás között. De az alacsonyabb fps nagyon zavaró számomra. Úgy érzem, hogy ez a játék nagyon rendbe lesz annak, aki szereti ezt a játékstílust.
Tegnap felesegem kb 4 orat jatszott vele, NAGYON bejott, igaz az elso resze is. Aa grafika szebb, a tortenet is megnyero, es vegre magyar nyelven lehet futkozni Aloy-al :) Spoilerezni nem fogok, de sok streamer jatszik majd vele az biztos, ha beleneznel, hogy milyen.
Poenbol beszeltunk rola, hogy en is vehetnek fel belole videot, de igy is annyi jatek van folyamatban, illetve mostantol kb "takarodj a ps5tol" lesz a nevem, rakattant kicsit a draga felesegem :D
Tök mindegy. Akkor a Sony miért NE akarna egy BB2-t? Tudják-látják, hogy talán a legsikeresebb From-játék, üzletileg tuti siker lenne. Az, hogy remakenek mennyire van itt az ideje, ne feledjük, 7 éves a játék.
jogos a felvetés, de egyébként azért oszlatta el a pletykákat a csóka, mert ugye már évek óta vissza-visszatérő (kb 1-2 havi jelleggel...) valamilyen Bloodborne-related pletyka, hogy a FROM ezt-azt-amazt készít, netán BB2-t - viszont akár a Bluepoint készíthetne egyszer akár remake-et egy pár év múlva, vagy majd PS6-ra - vagy neadjisten még BB2-t is egyszer, bár kicsit fura lenne tőlük szerintem FROM nélkül egy ilyen...
Biztos vagyok benne, hogy lesz Bloodborne remake csak még túl korai volna. Majd egy 2-3 év múlva várható. Nem annyira rég jelent meg a Demon's Souls remake, semmi értelme nem lenne megint egy soulsborne remakenek idén.
Amúgy a Sony jól ráérzett, mert a Demons Souls a legősibb alapja a zsánernek, nagyon népszerű, a BB meg kb. a legjobb játéka volt a From-nak.
A From csak elkészítettea Demons Souls meg bloodborne, de ez a 2 cím nem az övék, hanem a Sony-e, a Des-ből ezért nem lehetett utólag se más kiadás, ahogy a Bloodborne-ból sem lesz.