Ezaz. Ugyanúgy az állami pénzköltéstõl függ minden. Annyi elõnyét látom a magánbiznisznek, hogy egyszerre több helyen fejlesztik ugyanazt, ami több lehetõséget jelent. Ezenkívül elvileg a kockázatokat is õk viselik, bár ez szerintem inkább csak duma.
A rugalmasabban nem vagyok biztos. Ha valamit nem éri meg finanszírozni, akkor az az ipar(ág) kihal. Tehát, ha nem lesz megrendelés, akkor nem lesznek ezek hosszú életûek. Egy állami valamit akkor is fent lehet tartani, ha nem termel profitot, de a tudástbázist ésa hátteret fenntartja. Persze az is lehetséges, hogy magáncég esetén megfinanszírozzák õket, hogy ne hulljanak proba, de akkor me felvetõdik, hogy hol van a spórolás...
Úgy tûnik a kínaiaknál van pénz erre is. Mindenesetre nekem tetszik, hogy a nyugati ûrrepülés megpróbál átállni a magánfinanszírozású, tõkebevonós módszerre, mert hosszútávon szabadabb és rugalmasabb lesz.