Nekem van minden Applebõl, de kivéve asztali. Mondjuk az nem is kell. A múltkor meg akartam nézni egy filmet, de nem volt ac-3 dekóder. 1.5 óra guglizás után találtam valamit plugint, ami nagynehezen megoldotta problemát. Pc-n Bs player, és letölti a megfelõ cuccokat. Nagyon szép a macbook, nagyon jó is, de néha alapfeladatokra nem lehet használni. A Safari meg egy borzalmas böngészõ. 10 jelszó megjegyzés után belassul. Vannak dolgok, amikkel az alma 10 évvel le vannak maradva a versenytársak mögött, másban õk a trend. Hasonló felszereltségû laptop 200 ezer, az enyém 365 ezer lett volna, de sikerült elintézni, hogy áfát ne fizessek, és kapjak kedvezményt is. így lett 260 ezr. Ennyit megért, többet nem. Szóval drága, de akinek kell megveszi. Én csak iphone programok írása miatt vettem. És a világ nem csak pdf doksikból, meg MS worbõl áll, vannak programok, amik nincsenek win-re. 3ds max nincs rá, amin a játékfejlesztés megy. Így egy csomó embernek kiesik az apple termék, és cégeknek is. Persze van helyette maya, de hát mégse...
Az apple ebben nagyon profi. Az iphone pont olyan ami megy öltönyhöz is utcai ruhához és sporthoz is. Jól áll a 18 éves diszkópicsa és a 40 es üzletember kezében is. Más kérdés hogy szerintem az okosóra egy rohadtul semmirese való dolog ami még drága is. És sajnos nem igaz az hogy az apple nek ne kéne 1-2 évente komoly innovációval elõrukkolnia, mert a termékei nagyon jók de borzasztó drágák és kínosan ügyelnek arra hogy a nem apple termékekkel való kompatibilitás minimális legyen. A riválisok ha le nem is hagyták de mindenképpen utolérték és ha az emberek azt látják hogy a másik telefon olcsóbb és ugyan olyan jó (vagy jobb) plusz kompatibilis minden apró szutyokkal ami csak szembe jön vele az utcán akkor könnyen meginoghat a márkahûség. Ezért kell az apple nek idõrõl idõre olyan újításokkal elõállni hogy mindenkinek leessen az álla.
Pontosan! Az óra ma már ékszernek számít és csak másodlagos, hogy az idõt is le lehet olvasni róla. Nem tudom ki venne fel ismét egy nem-ékszer órát. Én nem.
Igen, a MS területeket hódíthat az Apple-tõl is a konzoljával, ezért is lenne itt az ideje az AppleTV tovább gondolásának.
Eddig azt mondtam, hogy biztos nem jön az olcsó iPhone, de most túl sok jel utal arra, hogy jönni fog. A drágább meg marad alu vázas, gyanítom 32 giga tárhelyrõl fog indulni és lehet megkapja az NFC és/vagy ujjlenyomat cuccokat. Így nincs jelentõs átfedés a kettõ piaca között.
En meg mindig azt mondom, hogy a Pippin szelleme lebeg elottuk :)
Meg aztan egy nagyteljesitmenyu konzolhoz AAA jatekok is kellenenek, ebben viszont nincs tapasztalatuk es kapcsolataik sem nagyon. Azonkivul a haszon sem olyan kecsegteto, az MS utolso negyedeves profitja a teljes EDD-bol, $342mil volt. Ennek csak egy kisebb resze az XBox divizio! Ehhez a bevetelhez az Applenek hatalmas befektetest kene eszkozolnie (fejlesztes, infrastruktura, branding, marketing, stb...) egy mar erett es fejlett piacon. Velemenyem szerint, ezert nem torekszenek ok nagyon ebbe a szegmensbe,
Egyetértek. Az óra igencsak személyiség és ízlésfüggõ választás. Nem hordanék olyat, ami millióknak van. Leginkább azért sem, mert nem tudok olyan designt elképzelni, ami passzol sporthoz, utcai ruhához és öltönyhöz is.
Igen itt egy nagy piaci lehetõséget szalasztanak el. Egy konzol+szórakoztató központ kombóval nagyot tudnának szakítani. Az infrastruktúra megvan hozzá, az emberek vennék mint a cukrot. Bármelyik hardvergyártó szívesen szállítana neki egy gépet. Pénz is van talicska számra az exkluzív játékok megvásárlására. A Microsoft meg mit csinál? Van egy jól bejáratott konzol márkája, sok exkluzív címmel. Úgy döntöttek, hogy a házi szórakoztató központ az övék lesz. Erre az Egyesült Államokban jó sanszuk is van. Rámennek a tv-re, zenére, játékra. Minden egy ökoszisztémán keresztül. A világ többi részén mi lesz azt nem tudhatjuk, de az Usában szinte biztos a siker. Elvégre hazai pálya. Minden fiaskó ellenére is. Erre az Apple most kezdte levédetni az iwatch nevet. Itt viszont már tuti nem lesznek elsõk... bár egyesek szerint azok lesznek :)
Szerintem idén nem lesz semmi extra iphone terén. Bejelentik az Iphon5S-t. Sacc/kb ugyanaz mint az elõdje, csak kicsit ráncfelvarrott verzió. Ebben nem lesz semmi meglepetés. Maximum ha piacra dobják az olcsó szifont. Viszont azzal a saját árrésüket rúgják tökön. Számomra egyedül a beépített ujjlenyomat leolvasó pletyka érdekes.(IT biztonság terén tevékenykedem) Amúgy a Samsung azért brutál dolgokat fejleszt. Hajlítható kijelzõ, smart glass... Amúgy az okostévéik a smart tv piacon etalonnak számítanak. Mindenki õket próbálja követni. Tapasztalataim szerint kb az LG-nek van hasonló minõségû rendszere. Az Apple szerintem mostanában olyan mint egy sztár csatár. Baromi sokat ér, baromi nagyok az elvárások vele szemben. Hozza is azt a gólátlagot amit elvárnak tõle. De egyszerûen a nézõknek ez kevés. Látványosabb játékot várnak el tõle. Az Apple meg biztonsági játékos lett, nehogy lesérüljön. Rizikósabb szituációba már nem mer belemenni. Ezért a nézõk szemében megkopott a fénye.
Ja 80% az Apple órára írtam. Pedig nekem is van iPad, iPhone, MacBook Pro, de az iwatch nem kell nekem se.
Azért pár dolgot tisztába tennék itt a részvény piacon. Apple részvény 3xesett nagyott. IPhone 4s/Jobs halála, egy-két nap különbség, IPhone 5 bemutatása után egy nagyon meredek lejetõ, és az új Mac Pro bemutatásának napján, pont néztem aznap a részvényeket, 15-20 dollárt esett a bejelentést követõ órában. Google Glass 2014-tõl kapható, 1000 példány van tesztelõknél. Szóval, majd meglátjuk. Sony óra 2 éve is volt, nem kell senkinek, legutóbbi felmérés szerint az USA-ban a megkérdezettek 80% nem kell. Apple próbálkozás volt az iPod nano órába építése egy gumi kerettel, nem jött be az applenak. Mac Pro 4k támogatás egyik zászlóshajója. 6 monitoron. Az iPhone következõ generációja 4,5 vagy 5 inches lesz, de lehet nagyobb. Persze ez pletyka, de van rá esély. Jó nagy hülyeségeket írsz, csak szólók
A 700 dolláros árfolyam akkor volt, amikor józan gondolkodású ember nem várt forradalmi bejelentéseket a cégtõl: Jobs halála után másfél évvel. Azaz a piac pont, hogy nem a nagy trendváltó, forradalmi bejelentéseket díjazza, hanem a kiszámítható profitot. Az apple notik tényleg nem sokban különböznek más ultrabookoktól, merthogy az apple vezette be az ultrabook kategóriát. Vicces egy termék kategória megteremtõjét innováció hiányával vádolni mondván, hogy nem sokban különbözik az õt másolóktól. Ami a többiek innovációit illeti: ha számodra az az innováció, hogy végiggondolatlan, késõbb sikertelennek bizonyuló termékeket dobnak piacra, csak hogy pár hónappal a többiek elé vágjanak, akkor az apple valóban nem innovatív. Csakhogy az innováció lényege nem az, hogy bedobnak valami merészet, ami aztán vagy elsüllyed a feledés homályába, vagy marginális szerepe lesz, hanem hogy új trendet indítson el abban a piaci szegmensben, amelyet megcéloznak vele. A HP pl. még az iPad piacra dobása elõtt pár hónappal bemutatta a win7-es táblagépét. Elõtte meg ott volt az MS tabletpc koncepciója. Meg lehet nézni mennyit adtak el belõlük és mennyit az iPad-ból. Ki indította tehát el a tablet trendet? Az MS, a HP vagy az Apple? Milyen változásokat indított el a Google Glass, a Sony okosóra vagy a Samsung gesztusvezérelt okost TV-je a saját piacukon? Hordanak az emberek okos szemüvegeket, okos órákat vagy hadonásznak az okos TV-jük elõtt? Ezekkel a fejlesztésekkel tehát nem sok értelme van példálózni. A 4K és a 21:9-es képarányú monitor, vagy a százféle fajta és méretû Note, stb. pedig tipikusan azok a termékek, amikkel az apple sosem fog foglalkozni. Az apple elve mindig is az volt, hogy a termék által kiszolgált funkcióra koncentrál és annak rendel alá mindent. Ha ez meghökkentõ megoldásokhoz, elavult technikák kukázásához vezet, vagy akár más termékük piaci pozícióját rontja, akkor is ragaszkodnak a szerintük legjobb megoldáshoz. Ha viszont azt látják, hogy az adott funkciót a jelenlegi megoldások jól ellátják, akkor egyszerûen nem foglalkoznak azzal a piaci szegmenssel. (Ez alól kivétel, ha az adott termék vagy szolgáltatás a cég függetlenségét erõsíti, ezért fejleszt az Apple - akár veszteségesen is - office szoftvereket vagy térképet, de ez megint túlmutat az innováció kérdéskörén.) A MacPro-t csak azért hoztam fel példának, mert jól látszik rajta, hogy az Apple fejlesztési filozófiája Jobs halála után sem változott: leástak a gép által ellátott funkció alapjáig, megvizsgálták a felmerülõ problémákat és a megoldás során képesek voltak elrugaszkodni a megszokásoktól. Szó sincs tehát az innováció hiányáról, mindössze a konkurencia tanult az eddigi folyamatokból és az apple eddigi unortodox, különc piaci magatartása trenddé vált, ezért több az unortodox, különc termék, mint régebben. Csak míg az apple egész vállalati kultúrája ennek a stratégiának a követésére épült, a többiek még csak most tanulják. Így furcsa mód megfordultak az elvárások: míg régen Jobs volt az idióta különc, mára mások eszetlen ötleteihez képest az apple mániákusan aprólékos fejlesztési folyamata tûnik konzervatívnak.
Te is elismerted az imént, hogy 3 éve nem hoztak ki semmi újat. Azért ez az IT szektorban nagy idõ.
Melyik ceg tud akar harom evente olyan temrekekkel eloallni, mint az Apple-nel az iPod, iPhone, iPad okoszisztema?
Kihoznak évente 500 telefont, de ebbõl valamelyik be fog jönni.
Szamodra ez az innovacio? Ok. Akkor mondjal valami olyan termeket az SEC-tol, ami akkor innovacioval rendelkezett, mint az iPhone vagy iPad a megjelenesekor! Meg egy sikeres OS-t sem tudtak osszehozni, a Google-re tamaszkodtak ebben is.
A HP Z1-et is rendelheti az ember Xeonnal
Ami egy iMac masolat dragabban? Az aztan tenyleg innovacio!
Viszont a fejlesztõ mérnököket fenéken kell billenteni.
A sajat - kezi - tervezesu CPU-k vagy a 12 oras uzemideju notebookok miatt?
Mert az Apple TV édeskedés jelen pillanatban. Jelen állás szerint azt még az X Box One is meg fogja enni reggelire.
Az ATV mindig is egy hobbi volt Jobstol es nem is celjuk az XB1-nal versenyezni.
Aha. Szóval az Apple a leginnovatívabb. Igaz pár éve nem nagyon azok, de párszor már voltak és az innováció az olyan, hogy aki az volt régebben többször is, az akkor is az marad ha pár évig nem az. Nem.
Ha egy cég felépíti magáról a világ leginnovatívabb cégének a képét. (Ezt persze tudatosan építették meg.) Azzal szemben igen komolyak lesznek az elvárások. Nem csak a vásárlók révén, hanem a részvényesek szemében is. Te is elismerted az imént, hogy 3 éve nem hoztak ki semmi újat. Azért ez az IT szektorban nagy idõ. Ha valami felépít egy imázst, akkor ne csodálkozzon csodálkozzon rajta, hogy számon is kérik rajta ha nem e szerint tevékenykedik. A Samsung legalább próbálkozik. FHD kijelzõ, phablet, stylus. Tudom ez utóbbi olyan Apple féle újra feltalálás volt, de mûködik a dolog. Kihoznak évente 500 telefont, de ebbõl valamelyik be fog jönni. Projektoros telefon? Mert van nekik az is, és egész használható darab. A MacPro újszerû desing, viszont teljesítményre semmi extra. Intel Xeon alapú munkaállomást más cégtõl is tudsz rendelni. A dolog nem egyedi. A HP Z1-et is rendelheti az ember Xeonnal. (nem 1 éves garival..)
Tévedés ne essék nem utálom az Apple-t. Viszont tény, hogy az utóbbi években erõsen elkényelmesedtek. A cég desingerei még mindig a világ élvonalába tartoznak. Viszont a fejlesztõ mérnököket fenéken kell billenteni. Ki kéne találniuk valami újat. (pl google glass) Remélem a következõ nagy dobásuk a tv fronton lesz. Nagyon jók és sokat fejlõdtek az utóbbi idõben a smart rendszerek. Megnézném az Apple mit alkot a témában. Mert az Apple TV édeskedés jelen pillanatban. Jelen állás szerint azt még az X Box One is meg fogja enni reggelire.
Tehat ugy erzed, hogy a SEC az joval innovativabb lett, mint az Apple, mert kihozta a stylust 2012-ben? Meg mostanra mar mindenkinek van retina kijelzos telefonja, ezert ezek az "trendkovetok" innovativabbak?
Amire en utalni akarok, hogy egyetlen ceg sem innovativabb, mint az Apple. Az, hogy most evente varnak egy hatalmas ujitast toluk az mar nevetseges szinten van. Sohasem inditottak uj termekkategoriaban 1-2 evente. Most mar 3 eve nem volt kategoria meghatorozo termekuk, ezert mar nem innovativak... ha, ha, ha. Bezzeg a Samsung az, mivel jobbra-balra adja ki az ugyanugy kinezo telefonokat, kulonbozo kepernyomerettel. Ez bezzeg innovacio. A Mac Pro meg nem az, mivel hemzsegnek a hasonlo termeket, csak egyet sem tudsz mondani, ami ennyire ujszeru lennu a konkurens PC gyartoktol.
A HP semmit sem tett le az asztalra, androiddal benaznak, de amikor Tim Cook azt mondja, hogy rengeteg ujdonsaguk van a kozeljovore, az bezzeg mar a ceg temetesere ad okot. Mindemellett persze az AAPL zsebeli be a legnagyobb profitot, szinte minden szegmensben ahol jelen van.
Na ezek miatt latok en hatalmas kettos merceket itt...
Hát nem tudom te hogy vagy vele de a felsorolt példák alapján nem hinném hogy most õk lennének az innováció csúcsa. Az utóbbi idõben egyértelmûen trend követõ lett az Apple. Nem véletlen, hogy már csak szép emlék az a 700 dolláros részvény árfolyam. (a csökkenõ EPS-rõl nem beszélve) A Google, de még a Samsung is most elõtte trappol. Az utóbbi nem a legkifinomultabb taktikát követve, gyakorlatilag szõnyegbombázza a piacot. PL Note széria sikere. Szerintem a Samsungot is meglepte az S Pen pozitív fogadtatása. A tapicskolós kijelzõk korában visszakanyarodni a stylusra merész húzás volt. Viszont tetszett az embereknek. Telefon fronton az utóbbi pár évben nem hoztak semmi innovatívat. Bármelyik konkurens gyártónál találunk a retinával azonos ppi értékû telefont. FHD-rõl nem is beszélve. Telefonos fronton a legnagyobb újításuk a saját térkép szoftver volt. Ami nem kicsit döcögõsen indult. Kijelzõk terén sem vagyunk nagyon elkényeztetve. A leginnovatívabb cégtõl elvárná az ember hogy haladjon a korral. 4k kijelzõ? Az Asus-nál már rendelhetõ. Vagy egy 21-9-es képarányú monitor. Ez utóbbi nagyon durván jó dolog. Ha megfizethetõ áron lesz szerintem be is szerzek egyet. Munkára iszonyatosan jónak tartom. Tablet fronton se volt hatalmas újítás, csak a kisebb méret bevezetése. Ezzel csak lekövették a többi gyártót. Meg rontották a profitjukat... Itt már nem õk teremtették a trendet, hanem csak követték azt. Ez volt a két legnagyobb hasznot termelõ piacuk. A telefonok és a tabletek. Na itt nem hoztak semmi eget rengetõt már jó ideje. Behozták a saját zenei stream szolgáltatásukat. Szintén meg kellett húzni ezt a lépést. Viszont már most bõséggel akad konkurencia. (trendkövetõ) A HP árfolyama azért emelkedik mert végre rendes irányítás alá került a cég. Nem halmozzák a hülyeségeket sorra. Megvesznek valamit milliárdokért és utána kikukázzák az egészet.... stb. Várható hogy a cégnek jobban fog menni, ergo jó befektetés jelenleg. Legalábbis annak tûnik.
Magyarul kijelenthetjuk, hogy az Apple pillanatnyi szegmenseiben, meg sajat maga volt a leginnovativabb, mas meg ennyit sem mutatott fel. Ennyi erovel a gyogyszeripar nagyszeru termekeit is eloveheted innovacio gyanant, mivel egyelore abban sincs jelen az Apple.
Az Apple amugy nem HW osszeszerelo, bar a Pro-t mar ok fogjak gyartani, de sajat maga tervez HW-t. Mint peldaul CPU, alaplap, SSD, stb...
A cégnek jól megy, viszont a befektetõk elvárják az újításokat.
Akkor a KO vagy a HPQ peldaul miert emelkedik? Egyiknel sem tudok olyan nagy ujitasrol...
Szigorúan véve az Apple nem hardver gyártó, mert nem gyártatnak semmit. MBPro amúgy engem a SteamBox-ra emlékeztet. Az Apple notik tényleg jók, bár alkatrészekben nem sokban különböznek más ultrabook tipusuktól. Más gyártóknál is találsz hasonló kijelzõt hasonló árban. Mindenki azonos intel alapokon építkezik. Ami az utóbbi idõben innovatívabb volt fejlesztésben. Google glass -innovációja vitán felül áll. Üzleti sikerét meglátjuk. Okosóra - mindenki az Appletõl várta. Még a Sony is beelõzte Smart Tv - Ezen a fronton egyértelmûen a Samsung a vezetõ. Hang és gesztusvezérlés stb. Okostelefon fronton most kicsit megrekedt a piac. Ami most megy a phablet kategória. Ez szintén nem alma siker. Nem csak én és a sajtó hiányolja a nagy durranást az almától, hanem a részvényesek is. Nem véletlenül esett akkorát az árfolyam. A cégnek jól megy, viszont a befektetõk elvárják az újításokat. Ellenkezõ esetben nagyot buknak a részvény befektetésükön. Egy desinges munkaállomás és néhány erõs noti nem jelent sokat. Fõleg hogy nem ezek termelik a haszon legjavát.
Ha megnézed alaposabban, pont a külalak a legkevésbé érdekes a MacPro-n. A hengeres forma nem öncél, hanem a hûtési rendszer áttervezésének következménye. Gyakorlatilag egyetlen hûtõbordával oldják meg egy csúcsteljesítményû gép hûtését, így az összes alkatrész által gerjesztett hõ egy helyen összpontosul, így mindig a rendszer összteljesítményének megfelelõen lehet hûteni a gépet, amivel drasztikusan csökken a mérete és a zaj. Persze a MacPro mindig is rétegtermék volt és az is marad (egy ilyen kategóriás brand gép kb. 10 ezer USD-nél kezdõdik). A trend viszont jól látszik, mert Jobs után is volt elég kezdeményezõkészség a fejlesztõkben, és bátorság a menedzsmentben, hogy újra definiálják a workstation kategóriát és elszakadjanak az öröknek hitt megoldásoktól.
Persze az innováció relatív: az iPad-ra is lehet mondani, hogy egy érintõképernyõs monitor alá bepakoltak egy mobiltelefon hardvert és ebben nincs semmi innovatív, meg a zongoristára is lehet mondani, hogy a megfelelõ idõben a megfelelõ módon a megfelelõ billentyût nyomkodni még nem elég, hogy mûvésznek tekintsük.
Egy intel által fejlesztett architektúrát amd vga-val belegyömöszöltek egy kuka alakú házba. Ami tényleg elég jól néz ki, de az Apple-tõl ennél több innovációt várnak az emberek. Nem ez a termék az ami újra az egekbe fogja varázsolni a részvény árakat. Jó kis munkaállomás, de szerintem a külcsínt leszámítva semmi extra.
Azon szerintem nincs mit csodálkozni, hogy Jobs halála után a már meglévõ termékvonalra fókuszáltak, míg a fejlesztések beindításához elõbb rendezniük kellett a soraikat. Az az állítás, hogy a cég elvesztette az innovációs erejét pedig az új MacPro bemutatásával kapásból megdõlt. http://www.apple.com/mac-pro/
"Fejlesszék" ki az okos felhasználót és akkor minden oké lesz... kár hogy nekik az ellenkezõ a céljuk.