Sajnos egyet kell értenem vrtg-vel. Ezt a játékot valóban visszafejlesztették. Nagyon jó játék, de ez tényleg nem Splinter Cell már. Játék közben nagyon sokat gondoltam én is erre, hogy az elsõ egy két részben, de jó volt már a zaj-fényszint mérõ, hogy a görgõvel tudtam szabályozni a sebességet, stb stb. Itt meg megy a fedezék-fedezék-gyilok-fedezék-gyilok-fedezék. A másik pedig, hogy a régiekben alap volt az éjellátó használata. Ebben egyszer sem kellett használnom...
Én most játszok a Conviction nevû konzolos akciójátékkal (PC-n), és hát az minden, csak nem Splinter Cell. Ez valamivel jobban hasonlít a régi részekre a leírások és a kommentek alapján, de engem ez érdekel a legjobban a játékkal kapcsolatban: ki lehet kapcsolni a magyar feliratot?
Basszus ez mekkora gyenge duma ironside-töl a conviction ezerszer szarabb mint a blacklist ha valamit nem kellett volna még sok pénzért se bevállalni az az lett volna.
Tipikus celeb hozáállás pénzért ezek még az anyjukat is gerincre vágnák ha megfizetik öket, itt valszeg nem igértek neki eleget...
A convictiont elõször nem akarta elvállalni, mert Sam karakterfejlõdésével nem volt elégedett, ahogy õ fogalmazott túlságosan erõszakossá vált számára és nem tudott vele azonosulni. Késõbb meggondolta magát és mégis elvállalta a pénz miatt. A tavalyi E3-as interjúban pedig elmondta, hogy szintén megkeresték az új rész kapcsán, de miután elolvasta a forgatókönyvet közölte, hogy képtelen elvállalni egy olyan jellemet, aki már csak "emberszerû" de nem ember. Csak ezután kezdték megalkotni az "új Samet".
A convictiontól valóban jobb lett, viszont minden más résztõl gyengébb. Mert ugye a szartól nem nehéz jobbat csinálni.
Ironside nem lelépet hanem nem hivták szinkronizálni /már a convictionba se /
Nekem bejön a játék oriási az elörelépés a convictionhoz képest de ez izlés dolga.
A Splinter Cell sorozat, de maga a stealth mûfaj is már lassan egy évtizede halott. Helyettük ezek a fedezékrendszeres akció-stealth játékok vannak, ezeket nyomatják nagybetûs „STEALTH” néven. Ami nem meglepõ, mert manapság az igazi lopakodós játék fanok kivételével már senkinek nincs kedve 5 percet ülni egy sarokban, csak azért, hogy az arra bóklászó õröket elkerülve csigalassússággal araszoljon tovább hangtalanul a sötétben. Egyszerûen ez van, a tiszta stealth már nem eladható, ezért fel kellett higítaniuk a mûfajt a különbözõ akció elemekkel. Ezért van instant kill gombnyomásra, beépített wh, egy rakás fegyver, xp az ölésekért stb. A probléma ezekkel a játékokkal azonban az, hogy túl nagy hangsúlyt kapnak ezek az elemek a filmszerû hatás kedvéért, a fontosabb részeket pedig teljesen elhanyagolják.
A Blacklisten már elsõ ránézésre is látszik, hogy ez nem más, mint egy Conviction 2.0. A játékról ordít, hogy ezt ugyanúgy akciójátéknak tervezték, mint az elõzõ részt, csak gondolom az elégedetlenkedõk hatására az utolsó néhány hónapban gyorsan implementáltak egy minimalista lopakodás-rendszert, hogy aztán mindenki befoghassa a száját.
Sokan írják, hogy „d-d-de ugyanúgy van lopakodás mint a régebbi részekben”. Valami tényleg van, de ez még nem elég. Ettõl még nem lesz jó lopakodós játék. Olyannyira nem jó, hogy még a SC1-tõl is bénább. Hogy miért? Lássuk:
- nincs fény/zaj mérõ
- 2 bites „láthatóság” mechanika: vagy látszol vagy nem
- háttérzajokat nem lehet felhasználni saját zajok tompítására (de legalábbis nem CT szintjén)
- 3 féle sebesség guggolásnál (CT-ben 5 volt)
- „Sam” még akkor is hangtalanul mozog ha fedezékbõl fedezékbe vetõdik
- különbözõ felületek ugyanazt a hangot/zajt keltik tök mindegy hogy fa, fém vagy csempe
- se összetett alarm-rendszer, se következményei nincsenek a lebukásnak (mint pl. PT-ban)
- nincs lockpick, se hackelés
- hihetetlenül primitív AI, még legnehezebb fokozaton is teljesen elnézõ és dobálja a „stealth killeket” (példa1, példa2, példa3)
És akkor még nem beszéltem a harmatgyenge történetrõl és az új köcsög kinézetû és hangú „Sam”-rõl. Nem csodálom, hogy Ironside le is lépett a francba, neki is felfordult a gyomra attól, amivé a karaktere vált. Egy szó mint száz, ha valaki szerette a régi részeket(1-2-3) inkább játssza újra azokat, garantáltan jobban jár, mint ezzel a förtelemmel.
Ok én vagyok a hülye de még mindig nem értem miröl beszélsz...biztos játszottál te ezzel a játékkal? mert ghostba full ugyanaz mint az elsõ részek voltak.
Noha nem rég kezdtem el csak játszani, de eddig csak állva tapsolni tudok. Õs Spilnter Cell fanként hatalmas csalódás volt a Conviction és nagyon örülök, hogy ebben a részben visszahozták a korábbi részek hangulatát. Ismét egy nagyszerû Splinter Cell-lel gazdagodtunk.
"Te mirõl beszélsz? pont, hogy visszahozták ezzel a résszel a régi feelinget."
Arról beszélek, hogy a régi fíling az elsõ három játék (de még Double Agent is megõrzött ebbõl valamit). Azt mennyiben hozták vissza?
Egy újabb klasszikus játékot nyírtak ki számomra a Tomb Raider után.
Szerintem is jobb lett, mint amiket kiadtak. Bár annyira mégsem jó, mert rengeteg hiba van benne, fõleg az irányításban. Hozzá lehet szokni. Mostanában nem sok lopakodós játékkal találkoztam és ez így egy üde színfolt.
Már azthittem csak én gondolom így, kellemes csalódás volt a Double Agent és a Convintion után. Utóbbi nagyon jó akció játék volt, fõleg coopban, de az tényleg indokolatlanul volt SC.
Itt viszont lehetett végre megint rendesen lopakodni, egyesével kiütni az ellenségeket, észrevétlenül átjutni (persze nekem sokszor nem sikerült, nem volt türelmem, inkább párduc lett belõlem :D ). Az ellenség sokszor indokolatlanul buta mondjuk, amikor elmenekülök zsákutcába, ahol csak egy szellõzõ van, ami átvezet a másik szobába, és nyitva is van (át is lehet nézni), "eszébe sem jutna", hogy esetleg átmentem rajta, de sokszor viszont nagyon jó.
Ami erõs pozitívum még, hogy még az én gépemen is akadás nélkül futott, pedig kicsit messze van a minimum követelménytõl (core2duo E4300-as 1.8Ghz-es proci, GT240-es vga).
Ez egy teljes csõd. Miért nem lehetett szimplán egy új játék Tom Clancy neve alatt, miért mocskolták be az SC univerzumot és csapták pofán a rajongókat?
Nem játszottam még ezzel, de számomra az utolsó jó SC a Chaos theory volt. A Conviction is már eléggé a "casual" réteget célozta meg.