Ha figyelmesen elolvastad a cikket, akkor bizony ott is megemlítik, hogy ez nem kifejezetten horror játék, tehát a cikkíró szerint sem itt kezdõdik ez a mûfaj. Másrészt viszont nem teljesen világos hogy milyen életszerûséget vársz el egy játéktól. A játékok nagyon nagy része egyáltalán nem életszerû, többnyire valamilyen fiktív sztorit dolgoznak fel kisebb-nagyobb sikerrel. Az Undying mégis mitõl annyira életszerû? Meg úgy általában véve a horror mûfajú játékok, filmek mennyi életszerûséget tartalmaznak? Az Outlast sem tökéletes játék, mint ahogy egyetlen játék sem az, de sokmindenben kiemelkedõen jónak mondható és bizony órákra képes lekötni az embert. Ennél többre pedig szvsz egy átlagos gamer nem nagyon vágyik.
Mmm. Undying. Bárcsak Barker papírra is vetette volna a történetet. Megunhatatlan.
A Thief Deadly Shadows árvaházas pályája (Shalebridge cradle) elbújhat a Thief The Dark Project: Return to the Cathedral küldetése mellett. Minden esetre, eléggé csábító az Outlast. De ott lesz még az Amnesia A machina for pigs is. Nem beszélve a Dying Lyght, Hellraid címû remekmûvek is jók lesznek. Meg talán az Evil Within. Imádom a horror game-eket.
azért a Thief 3 Deadly Shadows árvaházas részérõl se feledkezzünk meg, az is rendesen odabaszott. Én most kezdtem ezzel el játszani, de ha tényleg nem lesz fegyver... az elég... tré lesz. Hát, majd meglátjuk, lehet még történet ügyileg elviszi a hátán magát a játék
Sablonos, indie-hulladéknak tûnik, bár a tény, hogy az Unreal engine-t licencelték a fejlesztõk, ezt némiképp megcáfolni látszik. Az ilyen "nincs fegyverem, de van kamerám" féle cuccoktól általában hányingerem van (kivéve a Penumbrát), mivel minden életszerûséget nélkülöznek és véleményem szerint a horror nem itt kezdõdik. A lovecraft-i horrorokban - ahol a fõhõs alapvetõen esélytelen a félisteni hatalmú õsgonoszokkal szemben - sem nélkülözhetõ a fegyver, legalább egy kócos revolver jelenléte, tehát ezt a new wave-es japán felfogást én a készítõk helyében nem erõltetném.
Az elõttem szóló Broáfkával értek egyet: az Undying zseniális volt (legalábbis a játék elsõ kastélyban és kalózszigeten játszódó fele, az idegen dimenziós részek már nem jöttek be), a Fear (ahhoz képest, hogy egy pörgõs FPS-rõl van szó), az Alien vs. Predator akármelyik része szintén félelmetes volt, valamint a Condemned (aminek a 2. része azóta sem jött ki PC-re :/) és a Dead Space 1. része. De említhetném akár a System Shock 2-t is, ami számomra a mai napig félelmetes, ugyanúgy ahogy a Thief: The Dark Project, a sötétben megbújó hörgõ zombikkal :)
szerintem megteszi, jók tudnak ezek lenni. De ha valaki jó történettel rendelkezõ horrorokat akar játszani, annak ajánlom a Clive Barker játékokat (köztük is az Undyingot. Grafikailag retró, hangulat fantasztikus, történet fenomenális) De szerintem az ilyenek is jók, mert ezeknek is lehet ugyanúgy hangulatuk. Anno a F.E.A.R. volt ilyesmi. Szokásos "japán-szellem-kislány" horror stílus, 80%-ban akcióval, de néha meg tudott fosatni
Iszonyatosan nagy sablonra épül az egész, klasszikus ijesztegetõs elemekkel. Oké, klassz, hogy ezt jól adja vissza, de nálam innentõl már közepesrõl indul.
Igazából az látszik, hogy kreativitás és új ötletek 0. Technikailag még lehet csillagos ötös, de most õszintén, azt ki nem szarja le, ha mellette 239213. alkalommal is egy elmegyógyintézet a helyszín és zombi utánzatok az ellen? :) Mellé kevés fény és miegymás... hûha.