Amúgy visszatérve a teljesítmény gondra: letöltöttem a pályát igen a saját gépemre, azon is megpróbáltam futtatni, nem-e a szeróval van gond.
Az én gépem nem bírta annyira jól futtatni. Ami a szerón 0.97-es átlag szim sebességgel futott pálya (tehát picivel nagyobb csak a max. kapacitásnál a pálya erőforrásigénye), az az én gépemen csak 0.6-0.7-es szim sebességgel. Az én gépemen egy i7-es 4 magos proci duruzsol, igaz már van vagy pár éves darab. (2013 Q2, i7-4770S)
A szerver felhő alapú, így nem igazán lehet magokra osztott teljesítményről beszélni. De az én gépemen se fut a proci csak max. 30%-os terheléssel, valós fizikai magokkal. Úgyhogy nem tudom. Látszik, hogy hoz némi eredményt a teljesítmény növelés. De koránt sem akkorát, amit a tényleges teljesítmény növekedése eredményezhetne.
Nincs baj sem a pajzzsal, sem az NPC-kel. Sőt, jobb is, hogy van pajzs, mert így kiegyensúlyozza a finom mozgási bugot. Van időd célozni és lelőni amivel épp lő. De egy idő múltán kicsit unalmassá válik ez is. Odamész szétlövöd és ennyi. Nyersanyag nem kell mert van annyi, mint a szemét. Bár a hajtómű alkatrész sosem jön rosszul, de eredményesebb lefúrni a platinát, mint annyi hajót összelőni.
Szerver, ipart hamar lehet csinálni és amíg alszol vagy mást csinálsz, addig elkészülnek az alkatrészek. Sejtettem, hogy azonnal úgysem fog menni. Viszont el kellene kezdeni szervezni. Felépíteni az ipart és készletet termelni. Hogy amikor kell, akkor hamar készen legyen az ember a hajóval. Persze, ha van rá érdeklődő, mint te is. Nem biztos, hogy neked is megéri időt, hogy egyszer egy félévben összerüffenjünk, ha el tudod foglalni magad élvezetesebb, kevésbé bugos dologgal.
Na igen, ez a hullámzó hangulat jellemző rám is amikor a játékra gondolok :D :D És a pajzs nélkül gyakorlatilag tényleg élvezhetetlen lenne a szeró igen, az NPC végtelenül generálódik, neked viszont dolgozni kell a nyersanyagokért. A pajzs ezt a végtelenséget kiegyensúlyozza szerintem. Ha meg kivenném az NPC-ket, nem maradna gyakorlatilag semmi izgalom a szerón, csak békés építgetés.
Mondanám hogy röffenjünk össze, bár semmi iparom nincs jelenleg a szerón, amivel hajót tudnék építeni :D
Bár nemrég azt írtam, hogy beszállok szívesen a szerver bérleti díjába, de úgy néz ki, hogy jelenleg nem sok mindent tartogat már a játék számomra.
A bugok miatt nem lehet precizitást várni a játéktól és ez sokat ront az élvezeti faktoron. Játékossal nem találkozni. Játékos bázist, hajót megtalálni... NPC-ket lövöldözni egy idő után unalmas, főleg amikor nem tudod futóművel megfogni, mert átmegy a hajód a hajón. Pontosan célozni is nehéz, mert elfordítod a hajót egy ici-picit, majd szépen visszakúszik oda, ahonnan indítottad a fordulást. Baromi idegesítő és persze az NPC azért jól eltalál. De más körülmények között is idegesítő. A pajzs nagyon hasznos, még hasznosabb, ha van a hajón decoy is. Mentette már meg párszor a seggem, ez legalább jól működik.
Jó lenne kitalálni valami összeröffenést. Versenyezni egyet egy alagút rendszerben, egymást lövöldözni vagy találjon ki valaki valami mást.
Mi az az alap levegő kiengedő? A ventilátorra gondolsz? A shieldes pajzs úgy működik, mint a fal, csak át tudsz rajta menni. Ha jól emlékszem, akkor védelmet nem nyújt, csak a levegőt tartja bent. A védelemhez rendes pajzs kell, de az nem tartja bent a levegőt. Nyomás alá helyezni ugyan úgy kell, mintha nem is lenne a mod.
A bázisoknál a pajzson belüli rész csak a shield air pressurizerrel lehet nyomás alá helyezni? Az alap levegő kiengedővel nem? Alien bolygón van egy kicsi oxygén, azt akarom összesűríteni a pajzs alatt. Utoljára szerkesztette: Yusukee01, 2019.08.09. 08:45:17
Felettébb érdekes. Átraktam a net antennát, jobb lett a jelerősség és a játék mégsem futott olyan jól. Elkezdtem a modemről megpingelni a szervert és az teljesen jót mutatott, 30-70 közötti értékeket, átlag 40-50 körül. A játékban a köridő (roundtrip) viszont nem ment 130ms alá. Akkor sem, mikor 30 körül volt a ping idő.
Korábban volt már rá példa, hogy a játék szim. sebessége csökkent, míg a proci nem volt félig sem kihasználva. És most csak solo világról beszélek. Azóta sokat javítottak a futáson, jól optimalizáltak, de úgy látszik, hogy ez sem végtelen.
Amit érdemes lett volna megtenni még a játék elején (és én számítottam is, rá, de aztán meglepődve tapasztaltam a nem létét), hogy kapásból korlátokat állít a házigazda. Azt hittem, hogy van PCU (vagy mi) limit, de mint kiderült nincs. Nem lett volna rossz egy dolgozó egység limit sem. Ezek mind-mind terhelik a szervert. Főleg, ha még dolgoznak is. A fúró hajóm is be tudja már terhelni a területem, pedig nincs is rajta 49 (7x7) fej, mert került közéjük világítás és hajtómű is. És akkor hányszor elgondolkodom azon, hogy kibővítsem akkorára, hogy egy egész aszteroidát lefedjen. De legalábbis a felét. De már az is hatalmas, nem valószínű, hogy a szerver vagy úgy eleve a játék elviselné.
Valószínüleg nincs nagyon többszálas futásra optimalizálva. Azért ír a játék 100%-ot, a szerver meg csak 25%-ot. Hány magos a szerver proci?
Ha ez a helyzet, azt tényleg csak motorcserével lehet megoldani, amit valószínüleg sosem fognak megtenni. Utoljára szerkesztette: Yusukee01, 2019.08.04. 09:19:39
A szerver CPU mérőjében én annyira azért nem hinnék. Töltsd le a világot és nézd meg a te gépeden, hogy fut. Ha ott is kevés a kihasználtság, akkor fölösleges nagyobb szeróra váltani. Bár 1 próbahónapra lehet megérné. Ha úgy jobban működik, akkor szívesen beszállok a költségekbe. De akár most is.
Viszont nagyon esélyes, hogy úgy jártunk, jártak a fejlesztők, mint a DeepSilver. Az X3 és utódjai alá készített motor nem alkalmas a multira. Sőt, sokszor eleve gondok vannak a játékban is. Pedig ott nagyon sokak vágya egy multi. Mivel birodalmat építhetsz egy élő, lélegző világban. Viszont alapvető gond a legújabb X-ben is, mint a Reunion-ban és utána is volt, ha a rendszerben vagy, ahol a hajóidnak is kellene dolgoznia, akkor azok nagyon bénák, míg, ha kimész a rendszerből, akkor simán teszik a dolguk. Ha nem vagy a rendszerben, akkor egy csatánál a hajók paraméterei számítanak, míg, ha a rendszerben vagy, akkor a méret, mozgékonyság és a fegyverek hatótávja. És még sorolhatnám, de ez nem az a topic.
Szóval remélhetőleg nem a motor rossz, mert akkor esély sincs egy tényleg normálisan futó játékra. Csak, ha újat csinálnak, ahogy írtad is.
Amúgy felvettem 3 hétre a törlést, miután nekem is törlődött mindenem egy kihagyás után :D :D
Én magam sem vagyok már túl aktív, most ismét elraktam mélyre a játékot.
Az i-re a pontot az tette, hogy körbenéztem a szerón kinek milyen bázisai és hajói vannak. Nem sok volt tényleg egyáltalán, a szeró még sem bírta már el azt, hogy a bázisomat visszaillesszem, hogy folytathassam a játékot. A processzor kihasználtság mérő a szerver kezelőpaneljén nézve sosem megy 25% fölé, mégis a játékon belül már 100%-ot ír és a szim sebesség 1 alá csökken
Ez a játékmotor, a VRAGE, amit az SE csapata fejlesztett, ebben a formájában egyszerűen még mindig nem alkalmas arra, hogy biztosítsa azt amit a játék ígér: szabad építkezést. Nálam úgy néz ki az SE, hogy dinamikusan fejlődök és automatizálom a folyamataimat, hogy tudjak tovább és tovább növekedni. De mindig korlátokba ütközök egy idő után. Miért van bolygó, ha egy várost lehetetlen felhúzni a felszínén? Miért nem lehet egy frakcióval hajógyárakat, csatahajókat, hatalmas bázisokat építeni? :D
Az én célom most az volt, hogy építsek egy lebegő, lenyűgöző bázist a Hold felszínén. De amint megterveztem és megépítettem volna a lebegő védelmi gyűrűt, a játék elkezdett haldokolni. Minden nehéz páncél blokkokból épült, szóval elhihetitek hogy ahhoz hogy elkészülhessen, kellett már egy elég szép bázis alapból is, komoly feldolgozó kapacitással, bányászhajókkal, stb. A gyűrűn olyan fegyverrendszer lett volna, amit szkript vezérel, akkor is védte volna a bázisom 5 km-ig (kis hajóblokkokból épült rakétákkal) ha offline vagyok. Úgyhogy tényleg hetekig építkeztem, gyűjtögettem, és amikor jött volna az álmom megvalósítása, a játék azt mondta: STOP
Ezzel a fejlesztési sebességgel még évekbe kerül, már ha valaha is sikerül, mire eljutunk odáig hogy ki tudja használni a játék a rendelkezésére álló erőforrásokat :D Azt is el tudom képzelni, hogy a játékmotor amit csináltak egyszerűen nem alkalmas erre, és majd elkezdik csinálni a SE 2-t, teljesen az elejéről. Na mindegy most pesszimista lettem ismét :D Bocsi :D
De teljesen nyugodtan játszhat mindenki a szerón aki akar!! Nem fogom addig felmondani az előfizetést úgy sem (havi 3 ezer Ft, nem drága), amíg vannak aktív játékosok :) Meg lehet még párszor én is fellépek úgy is. Ha majd legközelebb magával ragad a játék :D
Azon is gondolkoztam már, hogy 3-szor annyi havidíjért legyen egy upgrade a szerón, az elérhető legnagyobb, ultra teljesítményűre. És akkor folytatnám is szívesen. De őszintén nem hiszem hogy megérné-e, most is csak max. 25% a CPU kihasználtság, azt a pénzt meg már megérzem azért.
Ja én ezt elfelejtettem. Három hetes nyaralásból visszatérve meglepett. Na de mindegy. Újra.
Mennyi idő elteltével törli a szerver a hajókat / bázisokat? Mostanában más játék elvonja a figyelmem, de nem akarom bukni a cuccaimat.
Csak működött a JD.
Vannak még játékosok a szerveren?
Azért van az az NPC ellenfél, ami ki tud fogni a hajóm pajzsán. Folyamat jöttek rám a Gunbot-ok és egyszer csak azt vettem észre, hogy levált a pajzs. Mondjuk nem értem, miért, mert nem fogyott olyan iramban és nem is melegedett. Lehet, hogy már nagyon bugos. Nem bírja, hogy ennyi pajzs elem van a hajón. B-s terminált nevezett ki fő terminálnak, mikor az lenne a tartalék. Amíg le nem kapcsoltam egy kivételével az emitter-eket, addig nem is volt hajlandó pajzsot emelni.
Azért a decoy-ok sokat felfogtak, míg sikerült meglépnem a host közeléből. A JD természetesen már nálam sem működik. Egyáltalán. Pedig van 9 JD a hajón, de egyikre sem hajlandó ugrani.
Nem tudom, mert a kék hajót nem választottam le a mozgó vacakról. Bár a videón annyira nem látszik, mert történt egy vágás benne, de egy darabig lődöztem, mire egyszer csak megállt a kóceráj. Én úgy néztem, hogy kapott a kék hajó is, de csak a konténere volt kicsit sérült. És a fekete sem volt annyira lyukas, mint kellett volna. Mintha akkor állt volna le, mikor a két oldalán lelőttem volna a Merge block-okból párat.
Így a bolygós bug után elég rosszul érintett. Projector-ral helyrehozom és indulás. Amúgy is az volt a terv, hogy elhagyom a pályát és felkeresem a Holdat vagy a Földet. Hátha találok játékos bázist, amit szétlőhetek...
Szerintem ez a jó öreg landing gear bug lesz, ami már nekem is jópárszor tönkretette a játékélményem. Megtanította a játék, hogy landing gear-el sajnos csak bázison szabad parkolni.
Ősrégi bugok nélkül nem is Space Engineers lenne a játék. Csak 2 összekapcsolt Merge block-ot szedtem szét és íme a következménye.
Újraéledni sem tudtam, mert már az sem sikerült, miután bekövetkezett az eset, Tehát úgy kellett kilépnem, hogy halott voltam
Meghalás után azonnal kilépsz vagy újraéledsz azért előtte? Mert a játék a legközelebbi medis cucchoz tesz, de, ha még nem éledtél újra, akkor lehet, hogy a keresés okozza a gondot. Másnapra csinál a szerver egy restartot és lehet, hogy az orvosolja.
Nekem most lett elegem a játékból. Nem tudom, hogy a szerver net kapcsolata vagy az enyém okozta a gondot, de egyszerűen nem megy. Az oldalak betöltésével nincs gondom, így gyanítom, hogy most nem az én netem volt a ludas. Miközben a járművem a felszín alá bukott, még nem volt gond. Sikerült behúznom még a kéziféket, mielőtt megszakadt a kapcsolat. Visszalépésnél ismét kapcsolati gond volt és hiányzott a járművem eleje, valamint a frissen épített fúró hajóm, ami oda volt rögzítve. 5-6 óra munka sutty a kukába... Amúgy a terepen, ahol közlekedtem, semmilyen nagyobb akadály nem volt, ami így elintézhette volna a gépet. Azt viszont nem értem, hogy miért a steam kommunikál a nagyvilággal a játék helyett.
Ez már nem az első eset, hogy kapcsolat szakadásnál a semmi megsebzi a járművemet. Pár napja 100-zal hasítottam az űrben egyik kavicstól a másikig a fúró hajóval aranyat keresve. Természetesen csillapítás kikapcsolva és éppen ezért nem a kavicsot vettem célba, hanem a mellette lévő űrt. A játék párszor már bezárta magát csak úgy, ezért is volt a biztonsági intézkedés. Aztán egyik ilyen bezárás-visszalépés után lesérült a fúróhajó. Eltűnt pár hajtómű, más blokkok meg lángokban. Mire visszaléptem a kavicson már túlrepültem egy kicsit és tényleg jól belőttem az irányt, biztos, hogy nem találtam el semmit.
Ezen kívül olyan is előfordult, hogy egy kis szilánkot nem tudtam lefúrni. Vannak aszteroidák, melyek körül vannak kisebb darabok. És azokból maradt egy kis szilánk. A hajót megfogta, a fúrók nem vitték.
@Yusukee01: Így, hogy vacakolt a kapcsolat, a világba lépésnél már kiírta, hogy 700ms a roundtrip, így volt időm körbenézni az űrben lebegve, míg beadta a tájat.
Ilyen gond eddig csak nálad van. Lehet, hogy gond van a netkapcsolattal vagy a géped nagyon lassú. Én csak pár pillanatig lebegek, körülnézni nincs időm, majd meg is jelenik a környezet. Krio vagy fülke, attól függ hogy léptem ki.
Már megint nem tudok spawnolni :(. Lebegek az égen UI meg minden nélkül...... Hihetetlen, hogy ennyi év alatt nem sikerül alap dolgokat jól megcsinálni.
Nagyon szeret szívatni a játék. Nem találtam aranyat a Ravcor körüli űrben. Gondoltam lemegyek a bolygóra, ott van. És, ha már lemegyek, akkor kis hajóval megyek és összeszedem az elhagyott felderítőt. A kis hajón volt ion és atmo hajtómű is. Olyan frankón szállt bele a bolygóba 460-al, ahogy az illik. Az atmo semmit nem lassított rajta, pedig be volt kapcsolva minden hajtómű. De mintha ott sem lett volna. És a hajó nem volt nehéz, könnyebb volt, mint a felderítő és ugyanúgy 4 hajtómű volt felfele. Szerencsére csak a hajó segge tűnt el, 2 hajtómű felfele megmaradt és néhány ion. Ami érdekes, hogy az ion képes volt lassítani a hajót. Úgyhogy ki is kapcsoltam és amolyan helikopteres módban elmentem a felderítőért.
Jah, de előtte azért megkergetett egy drón még az űrben. Pedig 9 km-re sem közelítettem meg az állomását. Nem baj, majd úgyis megyek még vissza
Azért jó dolog is történt, a fúró autót automatizáltam időzítőkkel. Programozható blokkak biztos szebb lett volna, de nem tudok programozni... Úgy 100-120 méter mélyre fúr le.
De legalább valamilyen módon meggyorsítható a zóna energia használata? Mint ahogy a pajzsnál is van. Mert igazán így lenne értelme. Ha nem is merül le, mint a pajzs, de megfelelő támadás esetén elhasznál minden energiaforrást és megszűnik. És akkor már kell hozzá egy minimális bekapcs opció is, hogy pl. 10 szélerőmű még nem tudja aktiválni, 11 már igen, stb.
Futtatok egy frissítést, pár perc :) Már ha szeretnél ma még játszani.
Amúgy a safety zone egy olyan zóna, ahol te adod meg hogy mi történhet a zónán belül: lehet-e flexelni, lehet-e hegeszteni, lehet-e blokkokat sebezni. És ezzel a safety zone generator-al tulajdonképpen létrehozhatsz olyan mezőket, amiben nem lehet blokkot sebezni és flexelni sem.. Amíg van energia, addig sebezhetetlenség van.
Nadejó. Épp meguntam az arany utáni keresgélést, mert nem találtam 10 szikla után sem. Kiléptem, hogy egyek valamit, erre frissít a játék. Holnapig asszem nem kell belépnem.
Mi az, hogy sebezhetetlen? Amúgy is nem úgy volt, hogy nem szeretik a Star Trek-et a fiúk és azért nincs benne pajzs, meg lézer fegyver? Bár szerintem kapcsolható lesz az opció.
Nem mellesleg már régóta benne van az opció, csak nem működik. Én próbáltam bekapcsolni a csillagkapus szervernél, hogy a kiinduló állomást ne lehessen sebezni, de sajnos nem működött.
Mindenképp érdekes lesz ha majd behozzák ezeket az újításokat. Megjelenik a játékban a pénz pl.
Bár a "safety zone"-nak nevezett áthatolhatatlan pajzs ötlete nagyon nem csigáz fel.. Értem én hogy energiazabáló. De pár ezer kg urániummal megpakolt reaktorokkal napokra sebezhetetlenné teheted a bázisod, ami minden féle harcod ellehetetlenít. Valaki írni fog egy szkriptet hogy sérülés esetén azonnal bekapcsol a safety zone generátor, ami meggátolja a flexelést és blokksérülést, és el is van intézve a dolog. Mindenki építget egymás mellett és nem érhetnek majd egymáshoz.
TS zsadnok: Kell olyankor várni bőven igen, hogy betöltődjenek a régi mentések. Nekem is SSD-m van, így annyira nem sokat szerencsére.
De amúgy most a szerón is még mindig csak alig pár nagyobb űrhajó van, és már feszegetjük a határokat :D Itt még mindig nem a lehetőségek a gond, hanem a játék max. teljesítménye :D Behozhatnak bármit, ha a játék örökké korlátolt lesz, ha örökké mindig abba futunk bele, hogy egy közös frakció várost (igazából már egy nagyobb bázist sem) már nem fogunk felépíteni egy bolygón, mert az megöli a szervert. Akkor miért van olyan nagy tér, amin lehet építkezni, ha igazából nem is lehet? :D
Úgy néz ki hogy nálam is törlődött minden. nem léptem be már vagy 2-3 hete, de igazából nem vesztettem semmit mer nem nehéz újra kezdeni, ha akarom. Az új update mikorra várható véglegesre ? nem csak tesztként ? van róla infó ?
Érdekes megoldás sikeredett: Grafika totál low-ra állítva, és beindultak a régi mentések. Rendesen szívtam két napig. A gépem úgy látszik nem erős ehhez a játékhoz.
Ezt nálam is szokta. De nincs vele gondom, betölti. Igaz, erős gépem van, ssdvel. Esetleg egy új setoolbox-szal megpróbálhatod a mentést helyre pofozni.
Skype-t leszedtem, de nem ez a gond. Ha új játékot kezdek akkor működik, ha régi mentést akarok indítani, akkor kilép az asztalra. Több mentéssel is próbáltam, de nem jó. Tanácstalan vagyok.
Sziasztok! Nem jönnek össze a dolgok mostanság. Beállítottam a virtuális memóriát 4000-re, ment is a játék pöccenés mentesen. Jött ez a frissítés erre ezt a hibaüzenetet kaptam, és nem tölt be semmilyen régi mentett állást.
Nem tudom néztétek e. Lesz pár újítás. Ha jól értettem most ingyen :D
Persze, kipróbáltam mindent, hátha "befogadja" a beillesztett blokkjaimat.
Messzire repültem, még messzebbre teleportáltam a karaktert, ki-be léptem többször is, még a szervert is újraindítottam. De egyszerűen semmi sem segített. A szim sebesség végig 0.8-on volt. Nagyon minimálisan emelkedett, ha teljesen áramtalanítottam a bázist. Szerintem amúgy van bug is a dologban. Mindegy, most amúgy se nagyon van időm játszani, de a szerót karban fogom azért tartani!
Pedig egy nagyon király bázist akartam építeni :D
Én azt hittem, hogy van blokk limit. Vagy csak PCU limit van? Vagy az sincs?
Lehet, hogy érdemesebb lenne kipróbálni egy nagyobb szerót, de, ha a jelenlegi is csak 25%-ra van terhelve, akkor nem hiszem, hogy segít. Hacsak nem hazugság az a szám. Bár miért lenne, nekik is érdekük, hogy megvegyék az erősebbet drágábban. Viszont akkor megint csak elértünk a játék határaihoz.
A játékba való betétel mindig megterhelő. Ki/belépés után is fenn állt a lassulás? Vagy, ha elhagytad a területet messze? Mert, ha csak annyi hiányzik a sebesség csökkenéshez, amennyi blokkot be akartál rakni, akkor szerintem nem sokáig játszunk már.
Azok a komplexumok tényleg komolyak lehetnek, a bázishajóm nem áll 3000 blokkból és nem éri el a PCU a 30k-t. Utoljára szerkesztette: RJoco, 2019.07.03. 13:53:26
Azért tartja most stabilan a szim sebességet, mert törlődtek a szeróról a bázisaim és hajóim, mindenem, miután 2 hétig fel se léptem :D :D
És valamiért nem bírja a játék azt ha megpróbálom visszailleszteni, amikor folytattam volna a játékot. Ezért hát egy kicsit berágtam. Hogy hogy is van ez most? A törlődés előtt stabil 1.00 volt a szim. sebesség, aztán pár hét múlva meg 0.8 amikor megpróbáltam visszatenni a helyére.
Körbenéztem a szerón azóta, hogy mik vannak megépítve egyáltalán, miért is van ez? És felfedeztem pár elég komoly komplexumot, hajót. Sajnos elég nagy PCU-val rendelkeznek, 50 ezer körül, amit a szeró már annyira nem bír.
Lehet annak is itt lenne az ideje, hogy nagyobb teljesítményű szerót vegyek.
Amúgy sajnos a játék még mindig nem túl acélos az erőforrások kiaknázásában. Amikor 0.8-ra volt beállva a szim. sebesség, a szerver processzorja akkor is csak 25% körül volt terhelve. Ez azért elég gyatra szerintem..
Blokkszámot nem akarok egyébként korlátozni, nem sokat jelent amúgy sem, akkor max. beállítottam volna blokklimitet és kész. Ha nem túl nagy teljesítményű azért a procid, attól lehet hogy 50% alapterhelésen is. De inkább ez legyen még mindig a mérvadó szerintem, mint egy követhetetlen blokklimit. Mert pár optimalizálatlan szkript egy pár blokkos bázissal is le tudja zúzni a szervert. Vagy talán állítsak be olyat? Legyen blokklimit?
Mindegy, úgy is akarok egy kisebb hajót építeni, ha meglesz az állandó bázisom. De csak, hogy tudjam. Mennyi épített blokk számít még elfogadhatónak? A load nem sokat segít, mert nappal akkor is 50%, ha 10km-re vagyok minden építményemtől.
Te meg mit építesz már megint? A hajóm környékén való ténykedéskor csak fúrás esetén megy 80% fölé az érték. És azért már elég szép nagy a bázis hajó. Ahhoz, hogy egyéb esetben 80% fölé vigyem, a hajóban ülve külső nézettel rángatnom kell a kamerát, mint egy idióta. Akkor esetleg eléri egy-egy pillanatra a 140%-ot is.
Amúgy most egész jól tartja a szim sebességet 1-en. Csak fúrásnál megy le 0.9-re, de nem fixen. Használhatott a kiírás.
A 80% az a minimum érték lenne. Tehát ne legyen olyan, hogy bármit csinálsz, sose megy le 80% alá a Thread CPU load :)
Ezt a Thread CPU loadot milyen körülmények között kell nézni? Ha csak úgy állok a hajóm mellett, akkor 30%, ha benne ülök, akkor 60%, ha forgatom a kamerát, miközben benne ülök, akkor 250%. Pedig azért nem egy nagy hajó.
Ez igaz, bár most már egyre zavaróbbak. Elmentem egy zöld jelért szkafanderben, csak 1,3 km-re volt. Miért is ne, hajtóművel szerelt, vagyis szökik. Alig tudtam rajta megnyomni a gombot, mert valahogy mindig ugrott egyet a térben és nem volt elérhető távolságra. Szétszedni sem sikerült pont emiatt. Kicsit idegesítő volt, hogy a ping-em stabil volt és mégis ugrált a jármű. Gyorsan nem haladt, talán, ha 20-szal.
Jaj de nem szeretem most ezt a játékot. Elkezdtem vadászni egy teherszállítót, a célzós mod tök jó, baromira szét lehet szedni a hajót cafatokra. Az viszont mocskos nagy csalás, hogy, ha elhúzott az ember mellett, akkor kb. lehetetlen utolérni. Valamiért pillanatok alatt képes 400-ra gyorsítani. A vadászom is elég gyors, azért sikerült utol érnem. Persze a ravcor közelében. Néztem is a gravitációs értéket, de annyira nehéz tudni, hogy akkor most melyik melyik is, hogy jól benéztem és lezuhantunk. Oké, a Ravcor-on hagyott bányászon éledek, a hullám csak 37 km-re, fogom is a repülőt, hogy odamenjek. 5 km-re vagy, mire eltűnik a jel. Aha, kösz a keen-keservit. Nézegetem a roncsokat, mégis mi maradhatott, mire átesek a felszín túloldalára...
A Ravcor gravitációs mezeje biztos, hogy nem 60 km?
Na elvileg betettem mind a 2 modot és működik is minden.
Kicsit "bolondozott" a szero, elment vagy 3 órám mindent megcsinálni újra :D 9:35-ös biztonsági mentést állítottam helyre, így 3 órányi játék a ma délelőttből "eltűnt". De ezalatt az idő alatt senki nem volt online, szóval nem gond. :) Csak időkiesés és kész. Ha netán valaki otthagyta a finomítókat dolgozni, akkor tudjon róla hogy emiatt nem fejezte be :D
Be fogom tenni a modokat. A target lead indicatort és egy (talán) működő üzenet modot. De most nem tudom mert valaki játszik :D Holnapra fog tolódni a művelet. Utoljára szerkesztette: laci4321, 2019.06.29. 21:15:36
Még mindig a Shift+F11 kombinációval lehet előhozni a teljesítmény adatokat. Ott jól látható, hogy milyen a kliens és szerver oldali sebesség, terheltség, miegymás. Nálam majdnem mindig fut, hogy lássam épp mennyi a válaszidő, és, ha nagyon megugrik, akkor óvatosan közlekedjek.
Akkor azt a bizonyos modot hagyjuk, de a célzós még bekerülhetne esetleg. Vagy az is bugos?
A szerveren jó pár külföldi is van, van aki Hollandiából. Ők biztos, hogy nem olvassák ezt a fórumot. Érdemes lenne beüzemelni az üzenős mod-ot, mert ott megoldható, hogy minden belépésnél feljön egy üdvözlő ablak, amiben informálni lehet a játékosokat. Hasznos lehet, és, ha nem tűnnek el ezek a dolgok, akkor lehet törölni a járművet. Valószínű, hogy abba fogják hagyni a játékot, de aki nem érti az okát, az inkább maradjon is távol. Kevésbé agresszív megoldás, ha te, mint admin leállítod a scriptet/hajót. Bár ez elég nagy odafigyelést és melót jelentene neked én inkább az üzenek és törlök opciót választanám.
A szerón úgy tűnik valaki sikeresen elkezdte rombolni a szimulációs sebességet. Látok én itt automata miner drónokat, stb..
Mindannyiunk közös érdeke, hogy a szim sebesség stabil 1.00 legyen. Nem tudom ki mivel rombolta szét, de legyen szíves leállítani az erőforrás zabáló szkripteket.
Nem derül ki hamar sajnos, pont ez a lényeg :D Az előző ilyen mod csak napokkal az aktiválása után követően tette tönkre a világok mentését :D Ezért félek tőle :D
A generátor mindig fog termelni o2-t is, ha jeget finomít. Azt tudod csinálni, hogy ne adj neki indokot, hogy oxigén miatt elkezdjen jeget finomítani. Vagyis hogy az oxigén rendszered legyen egy teljesen független rendszer. Az algafarm gyűjti az oxigént, amit tárolhatsz tartályban és felhasználhatod. Oxigén tankokban lehet egyébként oxigén palackot is felöltögetni.
Viszont felvetődik a kérdés, hogy ha már jeget finomítasz mert kell hidrogén, akkor miért vesszen kárba az ilyenkor megtermelt oxigén? Gyűjtesz több jeget max. és el van intézve a dolog :D Attól hogy az algafarmnak épp nincs mit töltenie, még nagyon is jól jön ha van generátor is a rendszerben. Vannak amúgy szkriptek arra, hogy kikapcsolja a generátorokat ha pl. 60% fölé ért a tartályok töltöttsége. (O2 és H2 tartályok szintjét is tudja nézni). Érdemes keresgélni.
Én is 2x8-at használok és elég. Sajnos windows nem szereti, ha ki van kapcsolva a virtuális memória, akkor szoktak ilyenek előfordulni. Utoljára szerkesztette: Yusukee01, 2019.06.28. 09:53:10
Adj a rendszernek 4 GB virtuális memóriát, ha esetleg azt visszavetted volna. A játék nem használja, csak hiányolja és bezárja magát miután reklamált párszor. Én is 16 GB-tal játszom és eddig mindegyik játéknak elég volt. Viszont egy frissítést követően az 1 GB fix virtuális memória már kevés volt a SE-nek, akkor is, ha üres volt.
Sziasztok! Az lehet, hogy 2x8 gb ram kevés a játéknak? Többször lefagytam valami memória üzenettel.
Keresgélj csak tovább, de ne lepődj meg, ha valami lelő :D Az M_K a Mars Kollektívát jelöli. Nem lezuhant, oda építette az NPC, én csak lefegyvereztem és szomorúan láttam, hogy minden üres, semmi anyag nincs benne.
Találtam egy ilyen hajót: M_K.Elfoglalt. Ez valakié, vagy NPC? Elvileg egy lezuhant hajó
Akkor a legegyszerűbb, ha nem kötöd be a rendszerbe. Feltéve, ha kivitelezhető. A másik megoldás, hogy a tartály elé és mögé szortírozót teszel. Illetve a bemenő szortírozó és a tartály közé bekötöd az alternatívát. De ez is elég macerás. Más megoldásról jelenleg nem tudok. Max írhatsz egy scriptet, ami figyeli a tartály szintjét és, ha x mennyiség alá ment, akkor kapcsolja be a jegolvasztót.
Esetleg, ha szortírozót teszel eléjük és lekapcsolod, akkor elvileg nem fog átmenni rajta a levegő. Amúgy miért kell? Általában a hidrogénből van kevesebb és rengeteg oxigén megy a levesbe.
Kb. két napja játszottam vele utoljára és azóta a két finomító csak 900k urán ércet dolgozott fel a 2,6 millióból. Igaz, hogy most 22k van lefinomítva, de csak kb. 14k jöhetett ebből az érc mennyiségből. Építenem kell egy finomító kiegészítő hajót, mert eddig csak egy telérből szedtem ki a kavicsból és még van legalább egy kavics a közelben.
Nem tudom, akármi. Régen volt, hogy felrobbantak. Vagy esetleg rontaná a sim sebességet stb. De ha nincs semmi, akkor megyek barlangászni. Az mondjuk kár, hogy nem szigetel a kő.