Például Tallinban akkor is megoldották a dolgot, mert akarták. Ott minden helyi állampolgár ingyen utazhat, emelkedett is a jármûvek kihasználtsága, és csökkent a belvárosi jármûterhelés. Arról nem is beszélve, hogy a környezetszennyezés is csökkent. Nekik megérte. De máshol is van ilyen. Pozsonyban tegnaptól egy hétig ingyen utazhat mindenki, ha van jogosítványa. Persze ez csak ideiglenes, de mikor lesz ilyen nálunk?
Nálunk nem fogják engedni az ingyen közlekedést, inkább még megterhelik a költségvetést az újabb jegyrendszerrel. Ami pedig a megtakarítást illeti, nagyon sokat lehet megtakarítani a jegyárusításon. Baromi sokat veszít a BKV a kiszervezett árusítási rendszeren, meg a jegyárusító automaták üzemeltetésén, meg a többi homályos kiszervezett ügyleten. Nem csak a jegyárusítóknak és az ellenõröknek lehetne felmondani, hanem a cégen és a beosztottjaikon élõsködõ biztonsági cégek többségének, a fölös informatikusoknak, meg úgy a vízfej jelentõs részének is. Meg a rájuk esõ üzemeltetési költségeket, béreket, juttatásokat meg lehetne takarítani. Meg az új rendszer bevezetését is meg lehetne spórolni. Az se két forint lenne.
A menetdíjbevétel 50 milliárd forint, ezt kiegészíti az állam a diákok félárú és a nyugdíjasok ingyenes jegye miatt 16 milliárddal, és még hozzácsap csak úgy 32 milliárdot minden évben. Tehát a 109 milliárdos összbevételnek majdnem a FELE a menetdíj. Én is örülnék, de ezt sajnos nem lehet kidobni az ablakon, túl sok.
A wiki oldal szerint 12e a BKV teljes munkatársi létszáma. http://hu.wikipedia.org/wiki/Budapesti_K%C3%B6zleked%C3%A9si_Zrt.
Egy hvg cikk szerint a jegyellenõrök száma most kb. 500 fõ.
Egyébként itt vannak a 2010-es adatok. http://www.bkv.hu/ftp/annual_report/annualreporthun2010.pdf
Ezekbõl kiindulva, hozzácsapva az itt meglévõ 465 irodai munkatársat a backoffice területen, akik a pótdíjazással, postázással, bérletek/jegyek legyártásával, árulásával stb. foglalkoznak sincs 10 százaléka a teljes állománynak. Ráadásul gondolom abban egyetértünk, hogy a jegyellenõrök, jegyárusítók, biztonsági õrök a teljes cég legrosszabbul fizetett dolgozói.
Tehát ha mindet kirugnád sem csökkennének néhány milliárddal jobban a kiadások, viszont bevételnél 50-et veszítenél el.
Egyrészt az adósságot is ki kell fizetni valakinek végül, másrészt ok hogy 45% a bevétel a jegyeladásból, már ha tényleg annyi, de mennyi a kiadás? Mennyibe kerül kinyomtatni, és eladni a bérleteket és menetjegyeket? Illetve mibe kerül az ellenõrzés? A rengeteg jegyellenõr, a biztonsági õrök, a beléptetõ rendszerek, a bírságolásokat intézõ és nyilvántartó rendszer és személyzet?
Ha ezt mind meg lehetne takarítani mennyivel kisebb lenne a cég vízfeje? Hisz csak a mûködéshez szükséges rendszert kéne finanszírozni, ami sokkal egyszerûbb.
miért? a BKV vezérei így is munka nélkül kapnak fizetést, igaz csak milliósat. A BKV pénznyelése nem a blicc miatt van. fogadni mernék rá hogy semmivel nem fog változni a BKV helyzete ezzel sem. Ugyanúgy megmaradnak a soktízmilliárdos tartozások, szétrohadó jármûvek, mert az e-jegybevételbõl származó plusz bevételt elvégkielégítik maguknak az elvtársak, vagy megemelik a saját fizetésüket, esetleg elköltik már tanácsadói szerzõdésre...
Jelenleg a BKV bevételének 45 százalékát az utasok, harmadát az állam fizeti, a maradék meg hiány. Elviekben 33%-ot kellene fizetnie mindenkinek, a harmadik a budapesti önkormányzat lenne, de az nem ad semmit (csak fejlesztésekre, célzottan).
Az utasoktól származó bevétel így nem vehetõ ki a rendszerbõl, de a szerkezete is nagyon rossz: 90% jön a bérletekbõl és csak 10% a jegyekbõl, ami teljesen életszerûtlen. A jegybevétel többszöröse kellene hogy legyen, ezt akarják ezzel elérni.
Meg szerinted munka nélkül is mindenki kapjon milliárdos fizetést, meg a hiteleket se kelljen azoknak visszafizetni, akik agyatlanul vették fel....gratulálok.
Még olcsóbb lenne az üzemeltetés, ha hagynák a fenébe a viteldíjat. Ha ingyenes lenne az utazás, a BKV megtakaríthatná azokat a milliárdokat, amit most a jegyek, bérletek kinyomtatására, árusítására, és használatuk ellenõrzésére fordít. Nem kellene továbbá a bírságolások kivetésére és nyilvántartására egy egész hivatalt pénzelni, fenntartani. A biztonsági trollok sem csinálnának rendszeresen balhét, nem rontanák tovább a cég renoméját, már ha ezt még lehet tovább rontani.
Amúgy is a fõváros és az állam pénzén élnek, a jegybevétel a kisebbik rész. Ezt ezekkel a megtakarításokkal bõven behoznák.