Nem tudom ki hogy van vele, de most elég sűrűn elkezdtem már hallni. Zsinórban sikerült 4x is és egyszer sem kaptány ölt meg hanem random ork, aki utána természetesen meg is jelent a hatalmi palettán szépen. És azt kell mondjam elég jól szerepelnek. Még egyik sem olyan erős, mint tapasztaltabb társai, de még nem győzték le egyiket sem.
Nem az ő találmánya mind ezt honnan veszed?Az alkotásait(és másokét is az 1800-as évekből) reformálták napjainkban.Mítoszok különféle fajokról nagyon régóta voltak. Entek és Hobbitok ezekről tudom úgy,hogy Tolkien találmánya de a többi nem.Ettől függetlenül neki is nagyon sokat köszönhetünk természetesen ezért is emlegetik a Fantasy "Atyja"-ként
Nagyjából 25 éve foglalkozom a műfajjal, tisztában vagyok vele. Amúgy persze az elfeket, meg a törpéket sem Tolkien találta ám ki, az orkokhoz hasonló lények is megtalálhatók mitológiákban, mesékben. Amit ő kitalált, az a hobbit, vitán felül. Meg persze ő gyúrta össze az egészet.
Nem a jelentősége van túllihegve, egész egyszerűen annyi, hogy van egy csomó mű, ami bőven túlszárnyalja. A jelentősége persze vitathatatlan, a többi meg ízlés kérdése.
Először dobálósnál én is arra gondoltam, de aztán előfordult, hogy úgy is dobott hogy nem volt jelzés, lehet valami kis bug,
Nem sikerült átugranom a pajzsost, mert megfog levegőben és a földhöz teremt, úgy néz ki ezt tudja ez a kapitány egyébként piros missziónál van a problémám mikor az 5 segítőjét le kell nyilazni aztán a főnöknek menni (sajna még hív segítséget)
Tolkien találmánya az elf, törpe, ork, stb fajok. A jellegzeteségeiket / elf: hosszúéletü, szépszál, hegyesfülü , törpe: szakállas, szívos pajzsos bárdos harcos. stb / is ö találta ki. Kasztokat is ö találta ki ilyen formábani: harcos, varázsló, kósza, stb
Van egy írói mondás, hogy " mindannyian gogol köpönyegéből bújtunk ki " igy adja magát, hogy minden fantasy író tolkien által lerakott utat követi. Hidd el nincs ez túllihegve és aki evvel a müfajjal foglalkozik az tisztában is van vele.
Az igaz, hogy a LOTR megkerülhetetlen fantasy alapmű, és nélküle egész máshogy nézne ki a fantasy műfaj - az, hogy nem létezne, az túlzás, hiszen ott van Robert E. Howard is pl.
Viszont szerintem is túl van kicsit lihegve a LOTR, mondom ezt annak ellenére, hogy alapvetően szeretem, meg becsülöm
Dobálósnál egy kis piros ikon megjelenik és akkor kell space (alapból ugrás)-t nyomni.... Pajzsosnál meg szintén az ugrással át kell a feje felett ugrani és megvakarni a hátát karddal vagy hátulról gyorsan pár nyílvesszőt elhelyezni tarkó tájon.
Gyakorlatilag semmi különbség nincs low és Ultra között csak megnő a gépigény. Aki meg játszik biztos nem a falakat fogja nézegetni milyen a textúra hanem az egész összhatást amit a játék tár elénk.
Hát b*sszátok meg, én tojom le nagy ívben a LOTR dolgot, de olyanokat olvasok itt, hogy berendeltem én is az 576-nál :)
Pajzsos emberek ellen mi a bevált módszer? Csak 1 szer tudtam megsebezni stealth módban hátba szúrtam :D Dobálódzós ellenségeknél mikor tudom, hogy el kell ugrani? Azok sokat sebeznek rajtam mindig :(
Simán 9 pontos a játék szerintem is.Izgalmas,szép,jó a sztori,remek a harcrendszer és a fejlődés is a helyén van és amin teljesen ledöbbentem,hogy jól fut a gépemen!Egy ilyen PC-n mint ami nekem van ilyen grafikával,durva.Kitoltam a nagy Plazmára full HD-ben had szóljon:D Reggel 8 óta játszok egyfolytában de lassan haladok.Minden sarkot a szokásomhoz híven felkutatok,mindent megszerzek és minél több mocskos Orkot mészárlok le:DD
Mordorban talán megbocsátható, hogyha a sziklák alatt is orkok teremnek. Amúgy ezeken a zöldségeken könnyebben át tudod verekedni magad, mint az FC2-ben egy komplett ellenőrzőponton... Ott voltak kellemetlenebb meglepetések.
nem is az a baj csak tényleg őszintén mordor nem egy érdekes hely a filmbe se,orcok vannak ott meg 1-2 féle szutyok faj még.más helyszínnel már is sokkal jobb lenne de most ezt így képzelték el.az nem zavar kicsit sem hogy nem ismert arcokkal megyünk vagy találkozunk gollum kivételével nem is tudom lesz e olyan :)
Maximálisan megértelek egyébként. Nagyon finomságos lenne egy ilyen harcrendszerrel és egy ilyen nemezis rendszerrel egy teljes Középföldés játék ismert helyszíneken, ismert arcokkal. Vevő lennék rá mindenképp.
most jobban megfigyeltem tényleg szép folyamatos a harc.a nemesis rendszert valamennyire megértettem már nem mondom hogy rossz játék de tényleg mást szerettem volna kicsit lehet.sok az orc xd de nembaj attól még jó játék csak elsőre nem igazán tetszett :)
Én folyamatosabbnak látom és Biscuit is megerősített ebben (tehát akkor ketten vagyunk már vakok...:-D). Nemezis rendszer komplex dolog, ahogy Ozzyehh is írja. Nem csak akkor erősödnek az orkok ha meghalsz, hanem gyorsutazáskor is (sőt mindig amikor telik az idő) és el vannak foglalva a saját dolgaikkal is (lakomákat tartanak, vadásznak, rivalizálnak egymással és olykor a beavatokozásunk nélkül simán egymás kezétől fűbe is harapnak) és emellett a játék közepétől bejön a dominate opció, mely révén a fél ork hordát az uralmad alá hajthatod... Itt is sok taktikai lehetőség nyílik meg.
Igazából a nemezis rendszerben az a jó, hogy végre nem a hagyományos megoldások vannak megvalósítva újra és újra egy játékban, hanem kicsit felkavarja az állóvizet. Mikor volt egy singleplayer játékban olyan, hogy meghaltál és aki megölt emlékezett arra, hogy kinyírt és még profitált is belőle, vagy ha megégetted az arcát, akkor viselte a sérülését. Ez egy nagyon nagy változatosságot biztosító faktor.
Összességében én örülök minden olyan fejlesztésnek, ami kicsit változatossá teszi az eddig megszokott receptet.
Ha most sikeres lesz ez a játék vagy elképzelés esetleg a második ilyen játékban már lehet Középfölde népesebb és vegetatívabb részén fogunk garázdálkodni, mondjuk rendfenntartó erőként intézni bizonyos megbízásokat az ismertebb vidékeken. Akár én el tudnék képzelni olyan szituációt is, hogy ha elbukunk nem csak mondjuk az adott karavánt/települést megtámadó banditavezér profitálna a legyőzésünkből a rablóhadjárat sikeréből, de még kialakítana magának emiatt egy állandó bázist is a környékben. Akár egy olyan rendszert is el tudnék képzelni emellé, hogy ugyan nem száll meg bennünket szellem vagy lidérc és nem éledünk újra, de egy másik katonának vesszük át az irányítását az adott csoportból (permahalál az elsőnek mondjuk.. vagy lehetne az utóda az új főszereplő a réginek.... ki lehet emögé is találni valami okos rendszert... esetleg nem halunk meg, csak súlyosan sérülünk és hosszú a felépülési idő, mialatt változik a világ).
Komplett szimulációs rendszereket lehet ezzel az apró lépésből, mint a nemezis rendszer vízionálni. Olyan hatás-ellenhatás rendszerrel, amik tényleg életszerűvé tehetik végre az RPG-ket és kalandjátékokat és nem Trial and Error játékká, mint amik jelenleg és a közeljövőben az állandó visszatöltögetés miatt.
Mellékküldikről és vezírekről azt kell tudni, hogy újratermelődnek.
Az idő múlása miatt (ha gyorsutazol vagy megölnek) idővel pótlódnak az ork tisztek (nyilván kell vezér mindig az ork hordának). Tehát akiket kinyírsz azok után jönnek újak. Ez jó, mert lehet szépen újra szórakozni a nemezis rendszerrel, sose fogynak el a tisztek igazából és így lehet szépen rúnákat is farmolgatni. Logikus is, mert csak akkor nem lenne vezetője egy népnek, ha az a nép teljesen kihal. Orkoknál meg ez elég valószínűtlen, főleg egy ember tevékenysége alapján.
a nemezis rendszer nem attól különleges hogy meghalsz és nem csak a halált foglalja magában mint indikátort hanem az ellenfelek különböző reakcióit vagy az "emlékezés" képességét stb, elég komplex lett szerintem
itt sem mondanám teljesen folyamatosnak a harcot,vagy csak én látom rosszul.ez a nemezis rendszer meg van aki elájul tőle van akinek meg nem igazán jön be.nem mondom hogy rossz de igazán nem tud meghatni sok értelme nincs is ha nem halsz meg állandóan:)
Egyébként ha megölöd az összes vezírt, akkor eltűnnek az orkok, vagy ez csak álom?
Egyik tesztben azt írták ,hogy főszál 12-15 óra, ő kicsit belemélyed 25 órát nyomta mikor befejezte és még így is maradt jócskán mellékküldetés, szóval ez ilyen végtelen idős játék :)
na emberek 10 órám van benne és még csak most értem át a másik részre... ráadásul az első résznél rengeteg minden hátra van még... gyűjtögetni való cuccok... ez +30-40 vagy 50 óra biztos lesz nekem :) mivel 100% ra szeretném megcsinálni és ott van még az enless challenge... ez a játék egyáltalán nem rövid legalábbis nekem nem lesz az :D
Open world sose felesleges... Lehet neked elég ha csőben mászkálsz, de én meg azt tudom unni nagyon.
A mondatodban a tűnik a kulcsszó, mert az említett két játékkal még nem játszottunk. Nem tudhatod előre ott mennyi lesz a tényleges tartalom (nem kell csodát várni azoktól sem.... ott is a megszokott klisés küldik lesznek...ezen a fronton már nemigen lehet újítani).
Batmanes a harc ugyan, de sose volt ilyen gördülékeny és szórakoztató egy batman játékban sem. Mindenhol kicsit darabosabb ehhez képest.
Nem mondom, hogy a nemezis rendszer olyan ordítóan nagy feature, de még mindig jobb megoldás, mint mikor kinyírod a bossokat aztán utána nincs tovább és nincs semmi következménye vagy ha meghalsz akkor csak simán újratöltessz. Utoljára szerkesztette: ratgab, 2014.10.01. 12:06:58
az a baj hogy a nemesises dolgot kivéve semmi sem új,és mit vannak lenyűgözve a harctól sokan hát batmanes szinte teljesen.ne mond hogy nem tudtam pl én se mire számítsak tudtam hogy a történet kb ilyen lesz épp ezaz hogy azzal nincs bajom se a világgal.egyszerűen semmi olyan fu de kurva érdekes mellég cselekvés nincs a történeten kívül ami jó lenne. a többi meg nem valami jó nekem unalmas a játék de ettől még neked vagy másnak lehet nagyon jó :)
Na hát legyen igazad, engem többnyire a történet haj egy játékban előre, még akkor is ha az gyenge de itt eddig nem volt semmi, de ha azt mondod jó lesz, hiszek neked.
Optimalizálás perfekt.Jó a frame semmi gond vele eddig.Olvastam,hogy későbbiekben előfordulhat FPS drop.Gépem:E6500 2x3ghz,HD 5770 1gb gddr5,ddr3 4gb és Win8.1OS. 720p vagy 1080p teljesen mindegy neki ugyanúgy fut.Pár dolgot feltettem Medium-ra és ezt a haj javítást bekapcsoltam,tükörsima minden.
Viszont a játék eddig nem szegezett a képernyő elé.Én nagy AC rajongó vagyok és itt ugye hasonlít rá a stílus,ezzel nincs baj,jó dolog.Ott katonákat kell halomra ölni itt Orkokat.Ez Fantasy AC nem az.Ha sikerül ezen túltennem magam ÉS azon,hogy a harcrendszer meg tiszta Batman akkor jó lesz ez de egyelőre 2 játék egyvelege amin nehéz túltennem magam. Érdekes minden esetre mert a játék jó de ez a koppintás szag büdös még kicsit:D Utoljára szerkesztette: TomStorm, 2014.10.01. 09:44:50
aki azt hozza fel negatívumnak, hogy üres pusztaság az egész az nem nagyon szagolt hozzá a Lore hoz soha a büdös életben :D
Lehet, hogy igazad lesz, de azért kicsit érdekes 2 meg nem jelent játékhoz hasonlítani, amik esetében robog a Hypetrain. Majd meglátjuk én azt mondom, de legyen igazad és legyen mindkét játék tartalommal teli.
Én értem miért adtak jó pontszámokat. Jó harcrendszer miatt, a tetszetős grafika miatt (brutál gépigényt meg felejtsétek már el, mert már többször elmondtuk, hogy az baromság, kacsa... hülyeség), a szokásos hack&slash receptet megbolondító nemezis rendszer (ne felejtsétek ilyet még soha nem láttunk és működik is szépen... a mai játékiparban a kreatív új megoldás bizony dícsérendő mert ritkán mernek újítani a cégek), a végre értelmet nyerő elhalálozás (ha megöl egy ork, akkor erősebb lesz, ha egy random ork teszi ezt, akkor kapitány lehet belőle...végre nem az elkúrtam...akkor reload metódus működik egy játékban, ami szintén üdítő változatosságot jelent), ha meghalsz megy tovább az élet (az orkok élik a maguk ork életét: Egymásnak esnek, vadásznak, új tehetségeket emelnek ki a soraikból, akik a hierarchia alsó lépcsőfokait foglalják el... egyfajta valós katonai igaz kissé anarchikus hierarchiát próbál "szimulálni" a játék, ami nagyon izgalmas számomra). A szokásos gyűjtögetés, karakterfejlesztés, mellékküldizgetés, kihívások teljesítése a játék stílusának szerves részét képezik, kötelező játékelemek.
Aki ezek után se érti mi ér benne 9 pontot, annak nem tudom jobban elmagyarázni. Új kreatív ötletek, amik kivesztek már a mai játékiparból. Sajnos itt tartunk már, hogy hatalmas újdonsággal kezeljük a kreativitást, mikor a legalapabb dolognak kéne lennie a játékiparban. Mindezek miatt a Mordor nálam is 8 és 9 pont közt mozog, de csak azért mert még csak a felszínt karcolgattam benne (2 órát toltam, de már most megnézegettem az újdonságokat és tetszett amit láttam).
Nekem tetszik,bar ha tul sokat jatszom vele akkor valoban unalmas.De arra hogy 1-2 orara bemenjek es a nemezist tesztelgessem es latvanyosan fejeket vagjak kette arra tokeletes.Nagyon bejon ez a dinamikusan valtozo hierarchia,igaz meg csak most jutottam el odaig hogy szovetsegesunkbol warlord-ot csinaljak. Vannak nehez bossok,voltak amiket tobbszori ismetlesre tudtam csak lerakni.(Most is van egy ahol ki kell eszkozolni hogy megkongassak a harangot es neked rontson mindenki,valami 35 kill utan jon a boss.A gond csak az hogy nem csak sima orkok jonnek hanem minden elit es pajzsos kreten is.) Foleg a pajzsos es elit testorei miatt akiket nem lehet blokkolni a hagyomanyos modon.Egyelore a sztorival nem sokat haladtam,inkabb a mellekkuldeteseket tolom.,rabszolgakat szabaditgatok fel meg ilyesmi.Nagyon tetszik amikor 1-1 kozkatona nyomja belem az utolso utest es azonnal kinevezik es feloltoztetik mindenfele szedett-vedett pancelba :) Persze utana jon a vendetta de ez a resze nagyon otletes. Siman el leszek vele ugyanugy mint az AC-k barmelyik reszevel.
Sok kis apróság van benne, ami jó (van itt stratégia bőven: közelharcba bocsátkozz szemtől szemben, lődd le őket messziről, lopakodj oda és végezd ki őket, állíts csapdát, vezess be vadállatokat, okozz káoszt, törd meg a kapitányok mentális ellenállásást és tedd őket warchieffé, vagy csak verbuválj ork sereget és azokkal takaríts.... és még ezen képességek tetszőleges kombinációját is használhatod).
Maga a harcrendszer gördülékenysége, ami sokakat lenyűgöz (Total Biscuit-ot is többek közt), amivel nem igazán lehet vitatkozni. Ilyen természetes és könnyed mozgást ilyen stílusú játékban még nemigen láttunk és ennyi lehetőséget sem (a kreatív új megoldású nemezis rendszerről nem is beszélve). Van itt újdonság is bőven...Egyébként meg sokakat zavar a kezdőterület, de könyörgöm legjobb tudomásom szerint ezen kívül van még 3 terület, amiből a második rögtön már több vegetációt tartalmaz.
Emellett gyűjtögethetsz cuccokat, amelyek mindegyike egy kis lore-t mesél el, vagy keress egyéb tárgyakat (Ezek még nem tudom mire jók, de tuti valahova vezetnek), van itt főszál, vannak itt mellékküldetések (Challengek), vadászati lehetőség és miegymás. Igazi kis sandbox játék, ahova beszabadulsz és azt csinálsz, ami jólesik...Ez a sandboxok lényege.
Igazából az a baj, hogy a Lotr részre haraptatok rá, pedig csak érintőlegesen gyűrűk ura játék a Mordor. Ez nem Lotr történet, hanem eleve a hobbit és a gyűrűk ura közt játszódik, így másról szól, mint az előző kettő.
Shep: Nem akarok történetben spoilerezni, de szerintem kifejezetten érdekes a sztori. Egy olyan korban és olyan szereplőkről szól, akikről eddig sokat nem tudtunk. Engem például kifejezetten érdekelnek a miértek és hogy mi hogyan történt, ami oda vezetett ahogy a játék indul (direkt nem írtam semmi konkrétat, hogy ne legyen spoiler) és itt nem a torony megtámadásra gondolok.
Wow! Sok a negatív vélemény. :D Azt hittem egy pillanatra, hogy ez is egy olyan játék lesz, ami az újságíróknak bejön, a játékosok meg szidják, de aztán megnéztem a Metacritic és a Steames értékeléseket és megnyugodtam, hogy csak ti vagytok ilyen különösek. :D Utoljára szerkesztette: Evoluti0N, 2014.10.01. 09:04:43
A harc például kifejezetten jó, van itt nemezis rendszer is, ami szintén ötletes és kissé megkavarja a szokásos receptet.
Az a baj, hogy te másmilyen Lotro játékot vártál ezek szerint.
Na ez az! A witcher 3 vagy a DA 3 is open world lesz és meg merem kockáztatni, hogy sokkal érdekesebb lesz. Én nem is értem, hogy a gamer oldalak és újságok mire adtak ennyi pontot és százalékot.
Történet? Hát amit én eddig láttam belőle az olyan semmilyen, érdektelen, hogy még ez sem igazán hajtja az embert. Úgyhogy én teljesen értetlenül állok az értékelések előtt, mi ezen 9 pont? 7 pont szerintem a realitás.
nekem valahogy jobban bejönne ha más lenne a játékmenet ez a nemesis rendszerre épülős dolog szerintem béna és unalmas.mindig vadászni az ork vezéreket omg.lehetett volna tök máshogy meg ennek a nagy szabadságnak is semmi értelme:)
Egy LoTR RoTK remakenek jobban örültem volna valami értelmes és szép engine-el.Gyűrűk úrás témában nekem az jön be a legjobban.Stratégiában pedig a Middle Earth.
úgy mondod mintha a többi erőssége lenne.de mondom engem a történet érdekel a többi nagyon nem jön be.nincs olyan érzésem hogy szabadon szeretni mászkálni orcokat ölni még többet meg tornyot védeni stb.jobban meglehetett volna csinálni.:)
megnéztem én is a játékot,a történeten kívül semmi nem tetszik a játékban komolyan.ez a folyamatos orc gyilkolászás ez baromi unalmas.a helyek egész hangulatosak .de úgy igazából semmi.a grafika meg ahhoz képest amekkora követelménye van sehol sincs.szerintem a történet miatt végignézem majd youtubeon de amúgy baromi unalmas számomra,nemtetszik a játékmenet
Batman is mindig ilyen volt mégis jobban élveztem valahogy, abban valami megmagyarázhatatlan plusz ami sajnos ebből hiányzik pedig szeretem ezt a fantasy világot.
Szerintem semmi nehéz nincs benne. Ha sokan jönnek rád akkor sincs gáz csak nyomnod kell a jobb egér gombot, hogy blokkolj aztán üthetsz tovább. Sőt! Még csak blokkolnod sem kell elég arra az irányba vinned az egeret aki meg akar ütni és már ölöd is. Assasins creed után gyerekjáték. Nekem amúgy kissé uncsi. Ütsz, mész ütsz mész. Ráadásul ez a végtelenített ellen (kinyírod arrébb mész kb 2 perc után megint ott van) eléggé fantáziátlan. Ennél kicsit többet vártam. Utoljára szerkesztette: Pluskast, 2014.09.30. 23:19:46
Szerintem nehéz a játék, legalábbis ha rád jönnek 6-8-an akkor elég húzós, főleg ha van köztük kapitány is vagy 2, vagy csak rossz felé indultam? :D Egyébként valahogy olyan fura az irányítás, nem tudom megmondani miért csak valahogy olyan nehézkes, vagy nem is tudom.
Az a baj, hogy a Crytek szép grafikán kívül mást nem nagyon tud. Az meg nekem nem elég. Utoljára szerkesztette: Evoluti0N, 2014.09.30. 21:47:55
Olyasmit is olvastam valami youtube kommentben hogy ez egy AC mod Batman harcrendszerrel megspékelve, tényleg sok van belőle mindkét játékból az biztos.