A Rimworld egy baromi jó, mikro managementtel teletûzdelt kolónia építgetõs játék. Nevezhetjük Dwarf Fortress kereszteztük volna a Prison Architecttel, mindezt egy sci-fi környezetbe ültetve.
Nemrég esett túl a kickstarter projectjén, így egyelõre még nagyon kezdeti fázisban van. Kevés feature van benne, de azok relatíve stabilan mûködnek és jól balanszoltak, ezért a még a mostani állapotában is jól mûködik és kiváló szórakozás.
Én borzalmasan rákattantam (nem voltam eredeti backer, csak késõbb csatlakoztam az alfához), már a sokadik kolóniát hoztam létre benne, bár eddig mindegyik katasztrófával végzõdött. A hétvégén jött ki végre egy nagyobb update, jópár újítással és bõvítéssel. (ami a lenti videókon még nincs rajta)
Kedvcsinálásnak videók két stratégia / szimuláció mániás youtubestõl.
Én anno virágboltival próbáltam ki, de hamar megvettem. Mondjuk a mostani frissítést eléggé elhúzták, de sokat fejlõdött. Simán beleöltem már 20+ órát. :)
Phoebe Friendly-t nézd meg annak, az kezdésnek jó. Sokkal nyugisabb a tempó, és nem kell túlhajtani az embereket az elsõ rablótámadásig.
igen , ki is próbáltam sokkal barátságosabb,de az emberek így is képesek meghülyülni,és nem nagyon látom az okát,kaja van,aludni tudnak,áram van,tetõ a fejük felett van,mégis hülyék:D és nem mondja mi a baja csak hogy mental break soon:D
elgondolkodva 2 dolog jutott még eszembe errõl a mental breakrõl:
1) kevesebb munkát adni nekik,egy ember csak bizonyos feladatokat végezzen el.
2) folyamatosan cserélni gyenge láncszemeket slave shipekben
A környezetet is alakítsd ki rendesen, legyen rendes padlószõnyeg, használj hidrofónikát, rakj virágokat, legyen felsöpörve, mindenkinek külön szoba stb... Azért nem teljesen jó szétszedni õket, mert akkor nem dolgoznak egymás mellett, és nem beszélgetnek. Van olyan meló, amit nálam mindenki szokott csinálni (pl hidrofónika), és akkor tudnak dumálni.
Megveszed a hivatalos oldalon, ott kapsz linkeket ahol lehúzhatod. Aztán érdemes kezdésnek megnézni a két videót amit linkeltem az elsõ hszben, vagy nézhetsz másokat is. Ott lehet látni milyen stratégiával építenek. Ha nagyon nem megy, akkor meg lehet itt is kérdezgetni.
Ha kiválasztasz egy karaktert a "Thoughts" fülre kattintva kiírja, hogy mi zavarja. Ami a legjobban szokta az az "Observed Corpse", ergo hullát látott. Érdemes azokat minél hamarabb eltakarítani.
Grammar nazi on Nem, nem az a helyes, el van baszva a wiki. :P
Latinul hydroponia, angolul hydroponics, mi a latin eredetibõl vettük át a k nélküli alakot, az angolról fordított szövegekben meg helytelenül van k-val.
A DF egy külön világ. Nem sok fejlesztõ engedheti meg magának, hogy csak adományokból tartsa el magát. Arról nem is beszélve, hogy a 30 dollár még pre-access, egy régebbi kickstarteres tiernek felel meg. Valszeg a végleges ár alacsonyabb lesz, 10-15 dollárra tippelném inkább. (ha jól rémlik Gnomoria is ekörül mozog)
Azt ne is említsük, hogy a DF borzalmasan nehéz és riasztó a vele ismerkedõknek. Gnomoria, Prison Architect és Rimworld sokkal barátságosabb, közvetlenebb (bár hosszútávon szintén bonyolult) mint a DF. Nem tudom mennyire lehet, érdemes hasonlítgatni a DF-et bármi máshoz. :D
Megjegyzés, szeretem a DF-et, néha játszok is vele, szóval én túlestem a kezdeti problémákon. Csak azt nem értem miért nem teszik barátságosabbá... (nem a nehézség csökkentésével, hanem az interfész javításával)
ja igen,ismerem,de megmondom õszintén 3x álltam neki de mindig is,hát nemtom...nem vagyok grafikabuzi de ott nem igazán igazodom el. Majd nyáron ha több idõm lesz belevetem magam ezerrel:)
Kell hozzá valamilyen tileset, úgy már könnyebben értelmezhetõ. Mondjuk én karakteres módban kezdtem neki, haverokkal röhögtünk is, hogy nézem a mátrixot, de nem a kódot látom, hanem szõkéket, barnákat, vöröseket... :P
na phoebe frendly kimaxolva,csak olyan random eventek tudnak megszivatni amikor megõrülnek a mókusok és lerohanják az embereimet-security gun nem lõ rájuk sajna.
pár tipp: én az elején azonnal kutatásra fogom az egyik emberem,csakis azt csinálja amig meg nincs minden. érdemes full kajatermelésre és azzal való kereskedelemre átállni,gyakran jönnek a különbözõ hajók és a farming hajókon kívül elég jól veszik a kaját.
Kipróbálnám, de pénzt nem adnék még érte.
A torrenten található Alpha1 most az aktuális, azzal játszotok?
Na enis kiprobaltam, nagyon tetszik. Olyan df light szaga van, de szeretheto grafikaval meg sokkal egyszerubb jatekmenettel. Ha elfogok egy raidert es bortonbe zarom, at tudom valahogy alakitani colonista? Illetve irta hogy lezuhant vmi randome emberke, azokat hogy tudom begyujteni?
a lezuhant emberkéket is elõbb a börtönbe kell zárni. aztán rákattintva a börtönben lévõ emberkére a bal alsó sarokban feljön egy menüsor,ott kiválasztod a prisoner fület. aztán jelöld be hogy próbálják beszervezni+frendly talkot is engedélyezd. Ezután a jobb alsó sarokban pipáld be a kolonistáidnál a warden szerepkört(ezzel kaját visznek majd nekik és dumálni fognak velük) innentõl kezdve már csak idõ kérdése hogy átálljon. Raider több ideig tart,lezuhant csókák meg hamar megadják magukat. Néha átgyalogolnak emberek a területen,õket is el lehet fogni. rákattintasz egy kolonistára,megyomod az r betût(azaz "harci módba" kapcsolod) és aztán arrest parancsa az átutazóra kattintva.
A karakter lapján (ahol be lehet állítani, hogy mit csináljanak vele a börtönõrök, semmit, megverjék, kivégezzék stb.) be kell állítani a barátságos beszélgetést. És kipipálni, hogy megpróbálják "átállítani". Amikor elég magas lesz a "loyalty", akkor csatlakozik.
A barlangokban nincs ertelme falakat epiteni? tehat a barlangfal ugyan ugy szuperal mint a kint epitett fal?
amúgy a raiderek ellen viszonylag könnyû védekezni a késõbbiekben. fallal le kell zárni minden bázisra vezetõ kerülõutat,csak egy szûk folyosót kell hagyni ami sentry gunokkal körberakott területre vezet. A legnagyobb veszélyt a frag gránátos raiderek jelentik õket érdemes már elõre kiiktatni pár jól elhelyezett robbanótöltettel :)
Plusz, ha túl nagy egybefüggõ területet ásol ki (asszem 10x10), akkor beszakad a plafon és maga alá temetheti a bányászókat.
Mivel vedjem meg magam a raiderek ellen?? Most volt 8 darab ilyen turretem es siman megoltek :D Jottek vagy 6-7en az egyik turret felrobbant aztan vele egyutt a tobbi is. Az elejen raaltam hogy nem csinalok ilyen napkollektorokat meg ilyenek, hanem egybol oda koltozom ahol ilyen gejzir? van :D Meg mindenki egy nagy szobaba lakik 6x6ban max csinalok melle 1-2-3 kisebb szobat ahova az elfogott ellenseget rakom.
A turretek ele erdemes homokzsakot rakni? en nem vettem eszre hogy barmi haszna lenne
Megnezem ezt a falazos modszert :D
hogyan tudok a jatekbol kepet kimenteni?
Akartam mondani, hogy fallal. Baszki, te játszottál Dwarf Fortresst, ne bénázz már! :P Ott sem építettél falat, vagy mi?
a problema hogy nem rakjak bele a hullakat a sirba :D aztan ha hullat latnak elkezdenek sirni, nemis ertem :P
Na, most döglöttem meg, mert nem vettem észre, hogy több száz krumpli hever szerteszét. Faja.
Pedig olyan jó hely volt, azonnal körbe tudtam falazni magam...
Én kiszedtem, hogy ne pakolják oda a hulladéktárolóba a hullákat úgyhogy ha meghalnak ott maradnak a földön. Ások nekik sírt aztán embert kijelölve megmondod neki, hogy az az elsõdleges h hordja el és szépen eltemeti :)
Igen, kapcsold ki a hullák tárolóhelyre szállítását. Nekem mindig van kb 10-15 sír ásva. Ha megtelnek egy kis molotovos gyújtogatás megoldja a helyproblémát. :)
és robbanó tölteteket rakj le jó sokat. Raiderek nem jelentenek már nagy veszélyt,mert turretek ha jól vannak lerekva megoldják. Viszont ha megbolondul egy bölénycsorda vagy mókusfalka,amikre a sentry gun nem tüzel akkor már csak a robbantás segíthet:) Volt olyan köröm hogy a mókusok irtották ki a bázisom:D
sziasztok Meg lett nekem is csak át így elsõre nem értem mi mire való valami magyar videó vagy leírást kérhetnék?
Na örülök, hogy nem ugrottam bele pénzzel, mint ahogy ez mostanában szokásom. Ez nagyon-nagyon kevés. Most már játék szerint kb egy hónapja nem csinálok semmit, csak védekezek banditák ellen. Van 2000 krumplim, minden ki van fejlesztve, kb 50 emberig van helyem, és a bejérat frankón meg van védve, legutóbb egy 10fõs támadást vertem vissza.
És nincs mit csinálni a továbbiakban. Ez egyelõre ennyi volt, egy fél nap játékot tudott nyújtani jelen állapotában. Nem rossz eddig, de kell bele még tartalom.
Egy dolog nagyon nem tetszett, hogy amikor egy telepes nem csinál semmit, akkor kimászkál a bázisról. Azt jobb lenne, ha nem tenné. A másik, ami kéne még, az olyan fal, amiben nem megy vezeték, vagy kikapcsolható a javítgatása. Persze valószínûleg ez szándékos, hogy ne építsük be vastagon fallal a mapot, de azért elég idegesítõ, hogy feszt javítgatni kell.
Összességében nem rossz, de azért látszik az a ~10 év fejlesztés, ami eközött és a DF közt van. Ez kb annyit tud most, mint a DF 2005-ben.
Mi jellemzõen pont azért játszunk az ilyen félkész játékokkal, hogy kitapasztaljuk, hogy milyen lesz, meg mi van már benne most. Mert felfedezni jó. Na, ezt skippeled azzal, hogy leírást szeretnél.
Viszont egy negyedkész játékhoz milyen leírást szeretnél? Szerinted ki fog munkát tenni egy játék összefoglalásába, ami még alfa állapotú, tehát még a fõ funkciói sincsenek kész, és ami megvan, az is változhat?
Szal nem tudom, ha érdekel, próbálkozz, idõvel ki fog alakulni mit kell csinálnod, vagy megunod és akkor meg mindegy... Ha konkrét kérdésed van, akkor majd válaszolunk, de tutorialt csinálni senki nem fog neked szerintem.
elkeztem az elsõ vidi alapján aból kb a felét nem értetem hogy mit csináltam és mit raktam le na én olyan segítséget kérnék azoktól akik már nagyából ott tartanak hogy ismerik a játékot -nap elem meg a többit értem -de mi volt az a zöld tégla lap amit le rakot meg elé valamit
na ilyenekre vagyok hogy mi micsoda kíváncsi idáig ez az egy játék ami úgymond ki fogot rajtam pl ott volt a minecraft annó mikor még béta volt semit nem lehetet csinálni csak pár dolgot nagyából értetem de enél más a helyzet
és szeretnék játszani mert azért tetszik a játék csak bonyolult
nagyon röviden a kezdetek: az emberek igénylik a külön szobát ággyal,és nem szeretnek nyers kaját enni. szóval legelõször a lakószobákat alakítsd ki,ajtóval,ággyal,aztán rakj le egy nutrient paste dispensert. ez ha van áram rendes kaját csinál a zöldségekbõl.a hátuljára rakj hoppert ez fogja majd beadagolni a zöldséget. rakj le pár napelemet és batteryt,ez töltödik nappal és táplálja a rendszereket éjszaka.
ezután zones menü alatt katt a growing zone-ra és rakj le egyet vagy kettõt zöld területre. itt fognak zöldséget termelni az emberek. igy már van kaja. építési alapanyagként metalra lesz szükség amit bányászni kell,kijelölve az arany színû sziklákat az orders-mine paranccal
amúgy bejön a game nagyon,prison architect is hasonló az is tetszik,simán lehetne erre a koncepcióra egy jó öreg theme hospitalhoz hasonló kórházasat csinálni:D
van valami infó hogy ehhez vagy a prison architect hez lesz e magyar felirat ?
mert olvastam h az utóbbinak már van román felirat is ...
Nagyobb update http://ludeon.com/blog/2014/08/alpha-6-whole-new-world-released/
World generation added. You can now generate a world from a seed value and choose where to land your escape pods. Biomes added. There are six biomes on the world map, but only three of them are implemented so far – desert, arid shrubland (the only choice, previously), and temperate forest. Obviously, biomes have distinct animal and plant life which present unique challenges and opportunities. Coastlines added. If you land on a seashore, your map will have a coastline in it (though it doesn’t do much, it’s fun to play on the beach.) Medical system added. Instead of simply having hit points, characters, animals, and mechanoids have a body health tracker that records every wound and every body part and how they interact. Wounds will affect specific abilities, so someone with eyes burned out can’t shoot or do surgery well, and someone with leg wounds will move slow. Wounds can also become permanent if left untreated, or kill someone due to bleeding. Pain level is tracked. A character in too much pain will become incapacitated. Doctors and medicine now have a purpose! Your doctor will attempt to heal wounded colonists and prisoner (if the prisoner is marked to receive care). If there is medicine available, he will use it to increase the chance of giving quality care. Wounds treated with quality care are much less likely to become permanent. Delicate body parts like brains or eyes usually end up with permanent damage when harmed. Characters now have personality traits which affect gameplay! Enjoy playing with colonists who are lazy or hardworking, neurotic, psychically sensitive or deaf, bloodlusty, or nudist. EMP weapons added. Useful for fighting mechanoids, and for enemies attacking your turrets. Spacey new menu music from Alistair Lindsay. More in-game music and sound effects from Al added as well. More translations added and existing translations updated. Lots of other small improvements and dozens of bug fixes, as well as new bugs to discover!
Sajna mostanaban alig volt idom jatszani... De most majd remelem visszaterhetek. Van valami jo kis kolonia sztoritok? :)
Azta mindenit! Tegnap láttam meg "véletlen" twitch tévén valakinek a streamjét és nagyon megtetszett! :D Imádom az ilyen pár emberkével a nulláról kolóniát építeni. ki is próbáltam de még elég kínai 1-2 dolog. Pl. hogy ha főzni akarok akkor ugye kell hozzá áram, de nem vágesz, hogy a napkollektorokról hogy vezetem át. Továbbá egyre több emberkéim lesznek? Utoljára szerkesztette: undY1ng, 2014.12.15. 18:22:23
Tudsz vezetéket rakni a földbe, és azzal vezetni az áramot. (illetve bizonyos falak is vezetik az áramot)
Új emberek? Persze. Elkapod a banditákat, átállítod őket, rabszolgákat veszel, megállítod a szektoron átkelőket stb...