Muszáj egybõl offenszkedned kötsögláma barátom? Amúgy a szélvédõn buzerálni még mindig jobb, mert közben látod, ami mögötte van, az az az utat, meg az azon éppen szabálytalanul átvágó mamatankot vontató Margitnénit, mint lenézni a barátnõd amúgy rendkívül vonzó térgyekalácsa irányába, hogy a twitter és faszbukk felugró-baromságok között navilgálva kiválaszd a fényszóró kapcsolóját.
Arról nem is beszélve, hogy jó pár ismerõsöm meglehetõsen gyenge szem-kéz koordinációval rendelkezik, így ha jobbra-lenéz fordítja a kormányt is hozzá, befelé szépen az árokba.
Van még kérdésed? Nincs? Nem is lehet! Köszi! (Amúgy, van kocsid egyáltalán, ha nem vagyok indiszkrét?)
Az autókban 30 éve folyamatosan nõ az elektronika mennyisége. 20 éve mindenki a csába küldte az ecotec Astrákat, hogy ez már tényleg sok, a környezetvédelmi normákra optimalizált motor szinte kicsinálja önmagát. A mai downsizeing-os kisköbcentis turbóskompresszoros motorok detto.
Aztán persze ahogy tellik az idõ ha az ember megelégszik a piros meg fekete ponttal a kék-zöld helyett, a kocsi csak át megy a mûszakin. Aztán kiderül, hogy egy egr szelep sem létfontosságú, meg a többi okosság sem,amit ráaggatnak szegény motorra.
Lényeg, hogy mire ezek a virtuális kocsicsodák 5-10 éven belül eladósrba kerülnek, mennek át a használt piacra, addigra a szerelõk is kiokosodnak, ha más nem megtalálják, hogy lehet kikötni, ami nem létszükséglet, az utángyártott alkatrészgyártók is jóárasítják a csillagászati árú cuccosokat, és végszükségletre meg ott van a bontó.
Így megy ez, mindíg is így ment, ezért nem kell kétségbe esni. Tessék csak nézegetni azokat a mostani új kocsikat, amiket 10 év múlva megvesztek! XD
Bénán is néz ki ez az elforgatott 17" os monitor a kocsiban.
Ráadásul a képernyõs vezérlés olyan olcsó hatást kelt (ergonómia, kezelés, visszacsatolás, reakció stb.), mint pl. egy szoftver-hagnszer (vagy effekt) az eredeti vashoz képest.
"Egyébként pedig szerintem marhaveszélyes az lcd-rõl való irányítás." jogos. nincs visszacsatolás (pl. érzet, hogy valami kattant, elfordúlt stb...)
Egyes országokban más és más lehet az amit engednek és amit nem. Szóval a helyi hatóságoknak, ha engedélyezik a jármûvet amúgy, akkor nekik kellene írni pontos specifikációt arra, hogy milyen feltételekkel mehet a fedélzeti szoftver. Azután jön a gyártó. Ha el akarja adni az autót, akkor nyilván beépíti a szoftverbe. Amirõl a cikk szól csak értelmetlen picsogás. :)
Egyébként pedig szerintem marhaveszélyes az lcd-rõl való irányítás. Mert míg egy kapcsolót, ha megszokja az ember már oda se kell nézni, tapintásra is tudja kapcsolni, addi az LCD-t nézni kell mert kicsit odébb bök az ember már mást aktivál. Kapcsolónál kis hiba a mozdulatban lehet, tapintásra korrigáljuk a mozdulatot. Lcd-n ilyen nincs. Folyamosan le kell nézegetni rá, ha akar valamit az ember. Ez tényleg veszélyesebb mint a kapcsolók.
Amúgymeg halgatyóval értek egyet. Rosszul vagyok az elektronikával teletömött autótól aminek a szervizelése olyan speciális felszereltséget igényel, hogy lényegében a márkaszervizekhez köti az embert. Ebben az esetben mondjuk a mezei szerelõ nem is tudna sokat tenni, mert ugye tökmás elven mûködik, de egy mai "mezei" autónál is ez a helyzet. A gyártók magukhoz kötik az ügyfeleket és ez nagyon nem jó tendencia.
ennek a nagy kijelzõpnek a hátránya a fogyasztásban jelenik meg. a Model S teljes vezérlése (kijelzõvel mindennelk együtt) 2.1kW... Ez majd 3LE. Egy villany vasba sztem feleslegesek az ilyen plusz fogyasztást generáló kütyük. Okés, látványos, de 3LE minuszban vagyok. Jók ide a mutató órák, és a jelentõsen kissebb lcd. Sztem. De nem vagyok Musk és egyenlõre a srácról nagyon úgy néz ki, hogy tudja mit akar.
NEXUS6: lehet, de azt nem tudod vezérelni, csak nézni. Ezt meg tudod vezérelni.
"A Mercedes S-osztályánál is vannak beépített kijelzõk, de a navigációs készüléket kizárólag akkor lehet használni, ha a jármû áll. + gps-t CSAK álló kocsiban lehet használni... menetközben ne akard asználni, mert kikapcsol. Ha nem akkor már is elvonja a figyelmet... Nekem úgy tûnik, hogy fosnak a Tesla kocsiaitól, mert ami itt gond az a Mecinél pl. nem. (okés mint említették a Mergákban csak málló helyzetben használható a gps, logikusan következik, hogy menetközben kikapcsol, ellenkezõ esetben ez is elvonja a figyelmet. (mint bármi ami az utastérben történik: mobil, rádió, beszélgetés, stb... egy jó svájci hót egyedûl megy a kocsijával, teljesen csendben (rádió is bezavar, ezt meg a jenkik állapították meg)
Nyilván lehetne szoftveresen korlátozni, de ez nem a hatóság feladata, hanem az autógyártóé.
Egyre több elektronikus SZEMÉTTEL tömik meg az autókat, de a klímát évente fel kell tölteni, mert elereszti a gázt. Minél bonyolultabb egy autó, annál kevésbé tud a tulajdonos hozzányúlni, ha valami elakadás keletkezik. lehet hogy ez is az egyik cél: minél kiszolgáltatottabbak legyünk. Ha már egy síma kapcsolót is egy menürendszerrel (!!!) helyettesítenek, akkor ugyanolyan utálatos szar lesz az egész, mint a winfos egyre újabb, egyre bonyolultabb verziói.
Lám, sajnos a technikai fejlõdésnek, amelytõl azt várnám, hogy kényelmesebbé és szebbé tegye az életünket, vannak ilyen vadhajtásai: egyre bonyolultabbá, nehézkesebbé válik, egyre kiszolgáltatottabbá tesznek minket. Ez nem a technika hibája, hanem a rongy aljas pénzsóvár politikai rendszeré.
Olyan nagy dolog lenne beépíteni egy olyan szoftveres részt ami menetközben letiltja a netezést és csak a kezelõszerveket jeleníti meg a kijelzõn? Sok hûhó semmiért tipikus esete.
Majd ha jön a Google drive, vagy mi a szösz, amely képes automatán vezetni a kocsit, ott már egész kellemes lesz a nagy kijelzõ.
az infinity q50 megoldása izlésesebb nekem....meg egyébként, szerintem a klíma meg ilyen kapcsolók maradhatnának fizikai gombok, így menetközben könnyebb lenne, felette attól még lehetne egy 10-12 collos tapi képernyõ, de ez már tényleg kicsit túl van tolva...bazári.
Egyetértek, és ráadásul elég gagyin is néz ki. Amennyibe kerül ez a dög kocsi, annyiból már egy szélvédõre vetített kezelõfelület is kijött volna.