Ennyire drága lenne pár embert szállítani, hogy ott legyenek ha valami baj van? Nem hiszem el.
Egyetértek Nexus -sal ,Németeknél felpakolják a kamionokat a vonatra a sofõrök meg hátul kártyáznak nem szennyezik a levegõt meg zaj stb.
Automata kamionok helyett ott a vonat! Az is tud konténert szállítani. Én pl be sem engedném Magyarországra az átutazó kamilyont.
Az egesznek nem az az ertelme, hogy teljesen ember nelkul menjenek a hajok. Az a fontos, hogy ne kelljen 3x8 oras vagy 2x12 oras orseg a hidra akik csak a gps-es terkepet nezik es az automata meg vezeti a hajot. Egy tavvezerelheto/automata hajora eleg egy valtas szemelyzet, azaz gyakorlatilag csak a mernokok kellenek, akik kozott kell lennie 1-2 hajovezetesre is alkalmas embernek. A kikotesnel emberek vezetnek, csak eppen nem a rendes szemelyzet, hanem a helyi revkalauz iranyit. A tengeren meg beallitjak az utvonalat es a hid felugyeletet elvegzi a kozponti iranyitas, ahol 1 ember tobb tucat hajot is felugyelhet. (es olcsobb a 3x8 oras valtas megszervezese). Ha baj van, akkor felkeltik a fedelzeten levo mernokoket es azok megjavitjak a hajot vagy ideiglenesen kezzel vezetik amig helyreall a tavvezerles. Harmad vagy negyed akkora koltseg es nem romlik a szinvonal.
Automata kamionok eseten is jo ideig maradna a sofor, csak eppen valtas nelkul es az ut nagy reszen alhatna, mivel az unalmas autopalyas reszeken a szamitogep vezetne. A varosi forgalomban meg ott ulne a helyen a sofor, hogy megnyomja a feket ha a szamitogep hibazik. Nagyjabol az automata hajok is ilyenek lennenek. Nem mintha a repulok nem igy mennenek mar evek ota, ezert is kopott ki a radios, a fedelzeti mernok es a navigator a szemelyzetbol. Mara mar eleg ket pilota, sot sok kisebb amerikai tarsasagnal mar csak 1 pilota van es max. az egyik legikiseronek van meg egy alap vizsgaja, hogy ha veletlen bajba kerulnek akkor le tudja tenni a gepet.
Fú de Én nem rétek hozzá ,de egy hozzáértõ ember simán átveri a jeladóját egy ilyen hajónak és mire felfogják a központban ,hogy nem is ott a hajó addigra már el is adták! 8)
A tákolt halászladikra biztos sok minden felfér :), utána meg árulják Szomáliában a piacon az alkaidások a dvd lejátszót.
Értékes rakománynál leszarják a túszokat, és viszik amit tudnak.
Ha nincs túsz, akkor nincs védelme sem a kalózoknak.
Ezzel csak annyi a gond, hogy a kalózok a legénységet ejtik túszul és értük kérnek váltságdíjat nem a rakomány kell nekik.
Telepítenek rá pár automata õrtornyot és az majd mindent lõ ami fedélzetre lép.
Nekem is a kalózkodás jutott eszembe. Vagy mi van, ha valami meghibásodás, rongálódás lép fel. Legénység híján nem lesz aki rendbe tegye a dolgokat. Szóval nem tudom többet nyernek-e vele, mint amennyit vesztenek, de majd az élet úgyis megmutatja. :)
Az még hagyján de újra divatba jönne a tengeri kalózkodás :D Gondoljunk csak bele mennyire csábító egy olyan hajó amin nincs senki :D
És akkor feltörjük a hálózatot és eltérítjük a hajót... XD