Üdv! Amit terveztem kiadni a héten a magyarításról, még tesztverziónak is csak nagy jóindulattal lenne nevezhetõ, mivel a héten lényegében nem haladt a dolog, csak alig-alig. Így nem túl jó szájízzel tenném fel a jelenlegi állapotban
Teszt verziót nem kapunk a magyarosításról esetleg? Lehet tudok segíteni a vitás kérdésekben, vagy ahol szükség van rá
JA most látom a dátumot. Aránylag friss hír. Módolásról tud valaki valamit? Sajnos az angolom nem a legjobb de szívesen beleölnek pár 1ö órát
A Magyarításról valaki valami friss hírt tud adni? Esetleg holl lehet érdeklõdni?
üdvözlet. Valaki talált hozzá Map editort? Vagy legalább módot, hogy a palotám máshol legyen
Nos, a pszichológiai manipulációt elhiheted hogy nem én találtam ki, ha utánanézel látható hogy az sem légbõl kapott fogalom... Viszont tény hogy erre a rendeletre nem azt kellene használni így utólag átnézve, de a társadalmi stratégia is mellékvágány. Társadalomjavítás lesz a megoldás, mivel elnyom gyakorlatilag egy frakciót.
A kereskedelmi kapcsolat nem a felkiáltójelesekre vonatkozik, hanem a kikötõben elindítható kereskedelmi utakra. A China Card leírása teljesen jogos, viszont a Kínai Kártya a magyarban is létezõ fogalom, ennek is utána lehet nézni, a mai politikai helyzetben is használják.
A 80-as kapcsolat valóban szebben hangzik, viszont itt a szám egy változóban van benne, így ha az -as oda kerülne, akkor ha 70 szükséges akkor 70-as jelenne meg a játékban, akkor meg az a baj. Szerintem ez azért nem egetverõen rossz.
A szavazójogot továbbra sem érzem jogosnak, ha a te leírásod szerint értelmezzük, akkor sem helytelen.
A legalizálás az valóban jogos, valószínûleg legalizáció-ra javítom majd.
A Cityville dolgon én is ültem egy darabig, aztán elsõre ez lett belõle, igazából annyira nem gondolkoztam mi lenne, tudom hogy egy játék, de nem ezt tartottam a legfontosabbnak. Még visszatérek rá.
Az alkotmányban több mondat is érdekesen sikerült, ott is több javítás lesz még.
A GM Corpse dologgal szintén tisztában vagyok mit jelent, viszont egy magyarítás soha nem a szó szerinti fordításról szólt, így a génmódosítás nem hinném hogy ne lehetne elfogadható, ennyi szabadságot engedjünk meg. Az 'a'-kat szintén nem gondolom rossznak, angolban sem lett volna kötelezõ a the-t oda tenni elé, mégis ott van. A ravaszban pedig egyáltalán nem értem mi a fura, a lõfegyverek egy része, és a kutatás pontosan errõl szól.
pont azért szóltam hozzá, mert senki nem mondta, hogy végleges lenne
A "pszichológiai manipulációt" nem tudom honnan vetted, mert ami oda van írva az azt jelenti, hogy "társadalmi stratégia" és ilyen kfejezés pedig létezik.
Akkor legyen az hogy "kereskedelmi küldetés", ha a felkiáltójelesekre vonatkozik. Egyébként a The China Card nem "A Kínai Kártya", hanem egy szerzõdés, amit Nixon kötött Maoval 1972-ben, és amiben az usa elfogadja a kommunista kína létét és beindítják a kereskedelmet egymás között. Ezért szeritnem "államszerzõdés kínával"-nak kellene fordítani
"80 kapcsolat" helyett legyen "80-as kapcsolat"
A censussal igazad van, de akkor sem szavazójog, hanem szavazati jog. A szavazó jog az egyén joga a szavazásra, a szavazati jog, meg a szavazójogot szabályozó jogi passzusok.
Egyébként ha már itt tartunk a legalizáláshoz az van oda írva, hogy anyag legalizálása. Magyarul a drogoké. Annak hogy legalizálás önmagában nincs értelme, ez mindenképpen egy tárgyas igen, nem olyan mint a futás, hogy csak úgy magában állhat.
A cityville városát meg valami tejesen másra kell cserélni, mert nem tudjuk, hogy mi nekik a cityville. A google szerint az egy böngészõs játék. Ha jól látom olyan várost lehet benne építeni, ami kitölti az egész pályát. Vagyis akkor monjuk lehetne fordítani metroplisnak, vagy ha a játékoknál akarunk maradni, akkor legyen Sim City (város nélkül)
A szekuláris államnál az elsõ mondatot tedd át aktívba. Vagyis "Az állam tiszteletben tartja és figyelembe veszi a vallásgyakorlás szabadságát és az ateista meggyõzõdést is."
A GM Corpse pedig nem génmódosítás, hanem GM növények. Ez így létezik magyarul is.
A kutatásoknál a sarló meg a lapát elé nem kell az, hogy a-az. Csak sarló meg lapát. A ravasz is elég fura, de arra nincs ötletem.
Elõször is nem mondta senki hogy végleges lenne. A megjegyzésekre: A pszichológia manipulációt elismerem fura és van rá bizonyára jobb kifejezés, talán tudatmanipuláció lehetne pl. De mint mondtam messze nem végleges az egész A kereskedelmi kapcsolatot alapvetõen valóban létesítjük, ez viszont nem a létesítésre, hanem a megegyezések teljesítésére vonatkozik. Szóval lehet mást kéne használni de fix hogy nem a létesítést. A 80 kapcsolatot szívesen javítom bármire, javaslat esetén. A census hibát fogalmam sincs honnan veszed, ami itt szavazójognak lett fordítva az alkotmányban, az eredetileg voting rights. Szóval szívesen fogadom a kritikát (tényleg!) de az megalapozott legyen, ami ténylegesen jogos azt úgy gondolom most is elismertem :)
azért ezt majd lektoráltasd valakivel, mert vannak benne hibák:
pl kereskedelmi kapcsolatot nem teljesítünk, hanem létesítünk, az se jó úgy, hogy "legalább 80 kapcsolat szükséges az usával", meg nekem a "pszichológiai manipuláció" is elég fura. A censust pedig cenzusnak fordítjuk, mert nem azt jelenti, hogy "szavazójog", hanem azt jelenti, hogy nem mindenkinek van szavazójoga. (vagyis a cenzus az olyan értelemben vett szavazójog, ami nincs mindenkinek, nem általános)
World War idõszakból a Cold warba kell, hogy legyen a table manners és a white flag fejlesztés, és kell 2 embassy axis és alliesnak (nem kell egyikkel sem jóban lenni). Utána szerintem random, hogy mikor adja be. A cold war-ból modernhez ki kell fejleszteni a space program vagy hostile atomot, és akkor azonnal megjelenik.
A tropico 4-ben 70%-os támogatottság felett ha csak nem volt küldetés része egy k*rva lázadó nem jött létre. Itt 80% felett is elõfordul, hogy lázonganak cold war eraban, és ez sztem kicsit nonszensz. A kincstár folyamatosan pozitív a crime safety 97, és demokrácia van szabad választásokkal csalás nélkül.
kapsz olyan feladatot, aminek az a jutalma. A fõépület fölött lebeg piros felkiáltójelben.
Újabb bug: sandboxon ha mentesz kilépsz visszalépsz load game (röviden nem tudodd egybe lejátszani), akkor nem fogadja a gyõzelmet ott van a 20/20 pont és semmi. Másik nemtom bug-e, de ha nincs bekapcsolva a gyõzelem pontozásra akkor egyiket sem veszi figyelembe.
Szia! Fejlemény van, a jövõ hét végére ígértem egy béta verziót(mostanra esélytelen volt így utólag), de nem haladtam a héten a tervek szerint, így lehet hogy kicsit csúszni fog. Max másfél hét múlva már lesz idõm rá úgy ahogy szeretném, onnantól kezdve jobban fog haladni, de addig is igyekszem. Azért elõrelépés így is van, a héten elkészült pl. az alkotmány, a rendeletek, az elérhetõ eredmények. Ha a küldetésszövegeket nem számítjuk bele, akkor az épület-leírások, a töltõképernyõn lévõ érdekességek, a jónép gondolatai és néhány apróság hiányzik. Plusz kaptam segítséget, így készül már az oktatóküldetések szöveganyaga is. Szóval még egy kis türelmet kérek, amint lehet elérhetõvé teszem a bétát.
Sziasztok! A magyarítással kapcsolatban van valami fejlemény?
Nálam nincs fõváros jóformán csak r*hadt sok falu mindegyik saját ellátással, és a hidegháború végéig nincs is semmi baj. Abban a pillanatban, hogy átlépek a modern korba kezdõdik a felhalmozódás és a bevétel csökkenés.
én annak a mûködését már nem is figyelem, mert totál szarul mûködik. Én lerakok bizonyos pontokra egymás mellé négyet-ötöt és úgy mûködk az ipar. Nálam is van felhalmozódás,. de legalább a bevétel folyamatos. Egyébként szerintem a temaster teljesítménye attól is függ, hogy a lakos milyen hamar jut el dolgozni. Én a szigeten a "fõváros" mellett szoktam csináli "falvakat" az ipari meg a farm zónákhoz.
Én nem tudom, hogy ez bug, vagy szándékos az apróbetûs részben, de a cold war végéig dübörög a gazdaság és 3 termelõ/feldolgozó épületre elég 1 teamster. Aztán modern times, és BUM mindenhol nyersanyag felhalmozódás és mintha az összes rohadt teamster felmondott volna mindenhol megáll az élet. A pénz meg persze csökken mint állat. Már ott tartok, hogy elejétõl fogva minden termelõ/feldolgozó épület mellé odab*szok egy teamstert csökkentet létszámmal amit a modern timesban megszüntetek, és még így is van, hogy nyersanyag felhalmozódás van jó pár helyen. Mégis hány ilyen sz*r kell termelõnként a modern timesban?
A következõ patch ezt jó eséllyel javítani fogja, legalábbis hasonló problémáról írtak ott.
Na srácok ezt a bugot r*hadt nehéz elõhozni, de én szerencsés vagyok. Ha katasztrófa animáció közben befejezõdik egy kutatás, akkor megáll a kép hallod a szöveget, de nem jelenik meg az üzenet meg a tovább gomb sem. A kép meg ott marad állva amíg be nem zárod a játékot az erõsebb úton.
Üdv! A népesség sajnos korlátozva van a játékban, már készültek modok elvileg amik ezt megszüntetik, érdemes utánakeresni ha nagyobb városokat szeretnél. A másik valószínûleg tényleg bug, szerintem javítani fogják a késõbbiekben, bár a következõ patchnél nem láttam utalást rá.
Üdv! Én is felfedeztem egy bugot (legalábbis szerintem az), egy küldetésre elküldtem az egyik családtagomat, csakhogy vagy 70 éve nem jön vissza róla... Más, egy általam generált térképen játszom, már ki van fejlesztve minden, csakhogy a népesség nem nõ 2026-2030 fölé. Ha kitör egy lázadás, a hullák miatt leugrik a város lélekszáma 1800-1900-ra, akkor jön pár friss telepes aki beköltözik, majd a létszám stagnál megint D. Támogatottság/boldogság 70, hajléktalan alig van, szabad munkahely majdnem 200, üres lakás dettó... Mégis pont annyi emigránsom lesz hogy ne menjen 2026-2030 fölé a létszám- Valakinek van nagyobb városa?
Helyzetjelentés: úgy tervezem hogy a jövõ hét végére, de nagyon legkésõbb 2 hét múlva elkészülök a kezelõfelülettel, már csak az alkotmány egy része, és az épület-információk nagy része hiányzik, ha lesz rá igény béta formában felkerülhet valahova. Onnantól lényegében már "csak" a küldetésszövegeket kell fordítani.
Üdv mindenki! Jelezném hogy készülget magyarítás a játékhoz, az áldott vizsgáknak köszönhetõen nem túl nagy léptekkel de halad a projekt. Elsõ körben a kezelõfelület jelentõs részének lefordítása a cél (ez már egészen elõrehaladott állapotában jár, bár még messze a vége) és utána következnek majd a küldetésszövegek.
Kb az 5-6 küldetésnél járok. Az a küldetés amikor a turisták számát kellene növelnem. Valamiért folyamatosan elbukom, mert a lázadók leigázzák a palotát. Katonaságnál alig van ember, pedig fizetésük maxon, sõt kértem is embert külföldrõl, de hamar otthagyják õk is a katonaságot. Rengeteg katonai épületem van, a rendeletek közül szinte mindent aláírtam már ami a katonasággal kapcsolatos. Az átlagos elégedettségi szint kb 70%... Katonák híján nincs aki megvéd...
Mit kellene tennem? Valakinek valami ötlet? Köszi!
alul van egy ábra, amin egy piros becsét van, aminek az a neve, hogy Constitution, arra rákattintasz, a kinyíló ablak bal oldalán vannak ábrák kis bélyegekben, pl, egy egy korona, egy sas, egy vörös csillag stb (minden korszaknak van egy) Ott kiválasztod a sast, és ott a Citizenship felirat után átállítod az Imigrants Nationt, mondjuk a Visa Programra, és akkor csak képzett munkaerõ érkezik.
Helo én nem tudom hogyan lehet csinálni külfüldi bevándorlok ne jöjenek be hol lehet ezt beálitani :megépiteni? Játék elején jó hogy jönnek de utána besokalok?! HElp
a hírnév megtépázódása szerintem DX11-el megvolt... de legalább komoly segítséget nyújtott a steam fórumokon a fogyatékkal élõk kiszûrésében.
Valszeg hamarosan jön a patch, hogy kijavítsák ezt a pár egetverõ hibát, mert nemsokára pénzügyi hátrány éri miatta a céget (a hírnévrõl nem is beszélve).
elég zavaros az egész menürendszer igen :) ez a kampány is, hogy egyik szigetrõl a másikra ugrál csak úgy
ezt azért nemhiszem h komolyan odaadták volna valamilyen "mezei" usernek, hogy hogyan boldogul vele.. aki megálmodta, hogy ilyen legyen az "tesztelte" is :D
hát igen, csak a kampányt nem mentettem el, hanem csak a két autosave volt, aztokat meg felülírta azóta a másik sziget. Nem igazán értem egyébként a kampányt. Pl hogy állandóan felül akarja írni a dinasztiát, meg hogy miért jó az, hogy tízszser benne van a new game-nél a választható dinasztiák között.
próbáld ki, hogy elindítasz egy sandbox játékot azon a szigeten aztán ha azt betöltötte akkor load game és töltsd vissza a kampányodat és próbáld meg hátha betölti
A támogatottságot jelzi a minimap felett ha a boldogságot akarod megnézni akkor arra katt és a hapiness fülön felül ott van, hogy overall hapiness. A kettõ baromira nem ugyanaz, de aki nem néz utána könnyen összetévesztheti a kettõt. A hapiness még csak nincs is közvetlen hatással a támogatottságra. Kipróbáltam végtelen pénzes módban sikerült 95-ös hapinesst elérni, de a támogatottság csupán 55%-os volt modern korban. Míg ugyanakkor, ha rágyúrsz a propagandára szavazatszerzésre, és az ellenséges pártok szivatására simán lehet 80%-os támogatottság 50-es hapinessel. "A cél érdekében néha szükséges az életet elvenni". A legegyszerûbb módja egy párt megritkításának ha a tagjait egyesével megszivatod. A bribe funkciót hanyagold az csak felbõszíti õket a discredit cool de drága a szimpla agyonlövetés pedig lázadókat termel.
A másik kedves dolog amivel találkoztam, hogy a sivatagos szigeten hidegháború idején "dübörög" a gazdaság és külön kihívást jelentett 100k. alá vinni a pénzt. A nuklear programot gyorsépítéssel húztam fel és még úgy is 60k. felett maradt a kincstárban. Erre visszatérek ugyanoda modern idõkben, és most meg alig van pénzem a gyárakból meg "eltûnt" a képzett mukaerõ. 7 gyáram volt mindegyikben ilyen 2-3 emberes hiánnyal erre a modern idõkre összesen maradt mindenhol 1-2 ember.
Ezt úgy imádom, hogy overall hapines 73 és a támogatottság meg alig éri el az 51-et modernben, mert a vallásiak meg a nacionalisták utálnak a kommunisták meg közömbösek, de a vallásiak a nép 1/3-a a nacionalisták meg kb 1/7-e a kommunisták meg másik 1/3-ad. Mi baja van a kommunistáknak a szabad választásokkal sajtószabadsággal meg a gyárakkal? Vagy a vallásiaknak a sajtószabadsággal a szabad be és kivándorlással és a 4 darab rum lepárlóval? Másik alkalommal totális propaganda és diktatúra mellet 45-ös hapinessel 95%-os támogatottság... Meg az is szerencsés, hogy a vallásiak hogy a frászba érik el a nép egyharmadát ezekben a modern idõkben. Ha könnyû játékot akartok legyetek rohadékok egy pár osztag katonával, és mindenkor mindennel hajtsatok rá a választókra, vagy martial law ozt csá.
oks. én sem látok erre opciót bár még csak az elején vagyok de: "belakhatóvá válnak a környezõ kisebb szigetek" " a környezõ kisebb szigeteket is elfoglalhatjuk,"
itt van 2 utalás is melyeket cikkekbõl szedtem ki . ezek alapján gondoltam hogy lehet más szigeteket is elfoglalni az alap szigeten kívül . de akkor úgy látszik sokat képzeltem bele, bár jó kis lehetõség lett volna .
Nekem most baszódott el a nem kopár szigetem a modern times elõtt. A hidegháborús küldi kínkeserves volt, mert folyamatosan lázadtak, és akármit csináltam alig jött a bevétel. (a másik sziget szuperül üzemel), és így 1999-ben lett meg a 256 turista. Utána megcsináltam a kopárral a hidegháborúsat, ami volt kb másfél óra, és aztán meg ez a sziget nem akar betölteni.
és ez a játékban hol van leírva? Csak mert ilyen nincs. Hanem az van két sziget, és azokkal kell végigmenni, és a dinasztiád különbözõ tagjait indíthatod a választáson. Ennyi van.
Nekem elindul mind a 2 verzió, viszont a karakter alkotás után továbbmegy és amikor a 2 sziget közül kell választani akkor hibával kilép. Valakinek ötlete? Köszi
jaja, azt láttam én is, persze az én kártyám nem tartozik ezek közé, és még a "fix" sem mûködik... bár kétlem h sokáig így lesz, iszonyatosan sokan szidják õket DX11 miatt hivatalos fórumokon (fõleg h a játék egy krumplin is elfut amíg az tud DX11-et), kötélnek fognak remélhetõleg a fejlesztõk állni és bedobni DX10/DX9 támogatást.
nem kért semmit, próba cseresznye alapon gonosz módon letöltöttem és kipróbáltam és meglepetésemre elindult és mediumon szépen fut is a kõkorszaki gépemen
a fórumjukon az egyik sírós topic-ban olvastam h néhány régi kártyán is megy amik nem támogatnak dx11-et
"megjelennek a kutatható technológiák, belakhatóvá válnak a környezõ kisebb szigetek, és El Presidente egész dinasztiát építhet ki a vérvonala nyomán."
"Tropico álmos kis szigetén.
És nem csak ott, lévén a Tropico 5-ben a környezõ kisebb szigeteket is elfoglalhatjuk, ha gyorsabban lépünk, mint a kapitalista kutyák. "
Tényleg nincs benne olyan (még). Az achivementek között BIZTOSAN lenne olyan, hogy sikeresen foglalj el egy másik szigetet, ha ez alap lehetõség lenne. Az egyik single mapon küldetésként van megadva, hogy csinálj inváziót, de az egyedi spec küldi.
Hát nem rossz a singlet végigtoltam, és számos tetszetõs újítás van a 4-het képest (és jóval nehezebb is lett), de a vasutat mint közlekedési lehetõséget igazán berakhatták volna. Na meg az, hogy oké metró de a metró csak állomásokból áll azért ami a föld alatt megy nem is kell fizetni. Meg az kissé nonszensz, hogy a korszakváltás nem dátum szerint hanem adott cselekmény szerint történik. Egy erõs figyelmeztetés mindenkinek sry a spoilerért, de ezt k*rvára elfelejtették megemlíteni: a single során ugyanazokat a szigeteket fejleszted, ha elb*sztad az elején azt nehéz késõbb kijavítani. Másik apró tipp amit a hard way módon tanultam meg: a teamsterek hatékonysága a távolság növekedésével csökken, legyen belõle sok és jól elszórva.
hali. olvastam valahol hogy van ebben a részben egy olyan újítás hogy más szigeteket is elfoglalhatunk és kolonizálhatunk. ez hogyan megy ? esetleg a tutorialban van errõl szó ? köszi .
közben kiderült, hogy rohadtul nem egy managert kell kirúgni, hanem akárkit
Valakinek sikerült már túljutnia azon a részen a tutorialból, hogy "rúgj kiegy managert a fûrészmalomból"? Azt írja, hogy a manager akkor lesz, ha valamelyik dolgozónak eljut oda a tp-je, vagy ha a új tagal bõvül a család. Én meg ár mióta várok, és még mindig nincs manager
Háát nem is tudom. Vegyes érzelmeim vannak a játékkal kapcsolatban. Minden esetre angol tudás nélkül nehéz játszani, még az épületeket meg is találod, de ez a politikai rész.. :D