Aztán az is egy szempont, szigorúan technikai oldalról közelítve, hogy a motoroknál a hang, a zaj, a visítás, bõgés, szörcsögés, és más roppant felvillanyozó dolgok valójában a motor nem ideális mûködésébõl, nem kívánt rezonanciákból keletkezõ hanghullámai, amelyek önmagukban is veszteséget okoznak.
Egy 90%-os hatásfokú villanymotor minimális zajt produkál, és ezeknek az új motoroknak az alacsonyabb zajszintje is azt jelzi, hogy jobb hatásfokkal mûködnek, alakítják át a benzint mozgási energiává. :D
http://youtu.be/lKAtG0qZ5L8 több ilyen sokkal többet segítene, mint az életveszélyes, környezetromboló f1 ^^
Hát igen, azt nem akartam leírni, hogy ez a szuper zöld motor a sokszorosát fogyasztja egy utcai autónak. Mondjuk 130 litert azon a 300 km-en. Egy utcai autó ennyivel Moszkváig elmegy.
Az új motor bizonyos szempontból igen is csúcstechnika, hiszen egy villanymotor és egy turbós belsõégésû motor olyan integrációja, amivel utcai kocsikban nem találkozunk.
Itt minimális a turbólyuk, mert villannyal felpörgetik, ahogy kivettem a leírásokból, és olyan rásegítést alkalmaznak, ami megint csak a gyorsítást, a nyomatékot növeli.
Ez persze abszolút nem egy zöld technológia bármit is mondjanak, mert ponthogy a teljesítményrõl szól. Persze kevesebb üzát fogyaszt, meg talán jobbak az emissziós értékei is ezért, mintha ugyanezt egy sima szívóval próbálnák megvalósítani.
"...de egy 30%-os üzemanyag fogyasztást simán el lehet érni, minden extra cuccos nélkül, hagyományos konstrukciós, akár szívó motorral is!!!!"
Helyesen: "...de egy 30%-kal kedvezõbb üzemanyag fogyasztást simán el lehet érni, minden extra cuccos nélkül, hagyományos konstrukciós, akár szívó motorral is!!!!" Bocs!
Kicsit a cikkre is visszatérve ez az új rendszer nekem úgy tûnik, hogy a motorba integráltak egy elektro/kinetikus energia tárolót (ami elkülönítve, kapcsolható módon eddig is létezett), meg egy villanyturbót. Persze mindezekhez szép új rövidítéseket találtak ki, mintha olyan technológiáról lenne szó, ami eddig nem lett volna.
Persze bizonyos szempontból nem is, hiszen olyan motorról nem igen tudok, amibe ilyen módon integráltak volna ezeket az egységeket.
Az hogy ez mennyire jön majd át a hétköznapokba jó kérdés, de valószínûleg pár éven belül megjelenhet. A fékenergia tárolás, meg a villanyrásegítéses turbó jónak tûnik, de valójában mindkettõ inkább a dinamikus vezetést és nem az energiatakarékos autózást támogatja. A jelenlegi downsized turbós, kompresszoros motorok is annyit esznek, hogy inget gatyát is rákölthet az ember, ha csapatja, merthogy ugye csak benzinbõl lesz az a kiba mozgási energia bárki bármit is monnyon. Ésszel használva azonban, amikor gyak nem is mûxik a turbo valóban elérhetõk azok a fogyasztási adatok, amelyeket a gyár ír. Csak hát akkor ugye az ember gyak valójában egy 1 lityós háromhengeres szívó csetvadékként használja a kocsit. Szal ez eddig parasztvakítás.
Szerintem igazi üzemanyag fogyasztásban megmutatkozó megtakarítást, emissziós csökkentést az un. szegény-keverékes motorokkal lehetne elérni. Itt a 14,7/1 gyakorlati értékû levegõ üzemanyag keverék helyett sokkal kevesebb benzint nyomnak az égéstérbe, ahol így magasabb hõfokon, jobb hatásfokkal hasznosul. Értelem szerûen, ha ua levegõmennyiséghez fele annyi üza kell, akkor az fele akkora fogyasztást eredményez. Ez nem varázslat, még ha a végsõ gyakorlati érték ennyire azért nem zöld, de egy 30%-os üzemanyag fogyasztást simán el lehet érni, minden extra cuccos nélkül, hagyományos konstrukciós, akár szívó motorral is!!!! Max egy kis fejlesztett gyújtás, vagy befecskendezõ rendszer, vagy a hagyományos rendszer megfelelõ felprogramozása szükséges. De ezek kb filléres dolgok, a fékenergia visszanyerõ, meg start-stop, meg hibrid kütyükhöz képest.
Az összeesküvéselmélet ott jön elõ, hogy az ilyen motorok a magasabb hõmérséklet miatt több NOX-t bocsájtanak ki, ami viszont lehet csökkenteni, igaz spec katalizátor kell hozzá, ez még mindíg belefér. De ennek ellenére persze jó indok, hogy ne vezessük be. Aztán az ilyen motor sajna érzékeny az üza minõségére, márpedig a jelenleg kaphatókban túl sok a kén, ahhoz hogy azzal egy szegény-keverékes motort lehessen hajtani. Naszal ebbõl már asszem látszik, hogy mi is az autó-olaj-EU lobbi érdeke és mûködési logikája. Egyrészt olyan emissziós értékeket alkotnak meg, ami jó a hazai gyártóknak (pl pont turbos dízelnek, mert abból az európaiak jók, ma már pl tök általános hajtány a dízel sport-kupé ami elég hajmeresztõen hangzik), aztán ugye azt mondják, hogy az üza kénszintjét lexarják, nem adnak rá elõírást, pedig a kénsav, meg ilyenek sem igazán légzés tisztító hatásukról ismertek. Mindez persze azért, mert az autógyárakat ugyan arra ösztönzik, hogy bizonyos emissziós értékeket csökkentsenek (a fenti okok miatt, hogy kiiktassák pl a japán konkurenciát), de arra kevésbé hogy ezt az emissziót kevesebb üzemanyaggal érjék el! És ezzel ugye az olajlobbinak is kedveznek.
A népnek meg itt ez az ERS-es csoda F1, amit majd jó drágán mert minden baromsággal tele van te is megvehetsz pár év múlva. De nem fog kevesebbet fogyasztani, mint egy pár éves adott lökettérfogatú szívó. Igaz ha rálépsz akkor húz és némileg kevesebbet eszik, mint a mostani turbóskompresszoros downsized gyökérségek.
És sajna egy szegény-keverékes motornál meg persze hogy többet fogyaszt.
Ennyit mára a conteo újdonságokról. XD
Szerintem az F1-nel mar olyan hulyesegek is gondot okoztak mint az aktiv menetstabilizalas kitiltasa. Rengeteg balesetet okozott, de haszna nem volt. Aztan ott van az, hogy nem lehet tetszoleges gumival es motorral menni. Rendben, hogy akkor nem lenne kiegyenlitett a verseny, de pont az a lenyege egy technikai sportnak, hogy a jobb mernokok jarmuve allva hagyja a tobbieket. Ha tulszabalyozott versenyt akar nezni az ember akkor olyat nez ahol azonos autoval indul mindenki. Bar lassan a forma 1 is ilyen lett. En peldaul hagynam a hagomanyos szivo, a turbo es a turbinas jarmuveket egy versenyben kuzdeni. A jobb technologia pillanatok alatt kiutne a tobbit. Ha mindenaron kornyezetbaratak akarnak lenni, akkor egy fix uzemanyagmennyiseget kapna minden csapat, osszak be, de onnantol azzal a technologiaval hajtanak a jarmuveket amivel akarnak. Na akkor lenne igazan erdekes verseny. Teljesen eltero elven mukodo jarmuvek, eltero strategiak, eltero vezetesi stilus, mindez egy versenyben.
Tudom mire válaszolok, nem kell terelni. Az erõ csak egyik része az f1-nek, más részei talán még fontosabbak. Mondom ha neked maximális erõ kell, nézz drag versenyeket, az nem szól semmi másról. De nézhetnél mozdonyokat is, mert azok bizony legalább 10x erõsebbek ;D (és mellesleg azok is egyre halkabbak). Mellesleg mint mondtam több utcai autó is erõsebb mint egy elõzõ generációs F1-es.
És ja az F1 egy életérzést adott el, nem egy idegesítõ szúnyoghangot mint amit az eddigi motorok nyomtak. Kb az utolsó jól hangzó F1-es motor a 80-as évekbõl származott, azután csak szúnyogverseny, 2014-ig. Szóval van szép hangú motor, de az nem az F1-es szúnyogmotor, sem az 50 köbcentis moped... Akit az F1 érdekelt pont leszarja hogy milyen a hangja, akkor is nézni fogja.
Az megint csak fura, hogy a gumis szarkavarásnál nem verted magad, pedig az tényleg erõsen visszafogta az F1-et.
Mondom berregtesd a kis trötyi járgányodat, hátha attól jó lesz neked. De menj ki a pusztába mert a legtöbben nem akarják hallani.
Jól látod, hogy az F1 életérzést adott el, és ez a jelenlegi brummogós bio-öko-bizbasz ezt el is vette azoktól az emberektõl, akiket tényleg érdekelt. Ismerõsi körökben ez teljesen észlelhetõ.
Csak nem értem, hogy ezért miért kellett büfögnöd egyet a képembe?
A lóerõ téma azon vonala lett kitárgyalva, hogy egy okostojás, lehet, hogy éppen te arról kezdett polemizálni, hogy az F1 nem is a brutális erõrõl szól, mert az a dragster. Erre lett boncolgatva részemrõl, hogy a csapatokat igenis érdekli a lóerõ.
Legalább tisztában lennél te szerencsétlen, hogy mibe böfögsz bele...
Hát tippre Vol Jin azon emberek csoportjába tartozik akik az 50ccm-es mopedükön full gázzal indulnak a lámpától mert akkor jól gyorsul meg hangos... Az hogy kerékpárral le lehet õket gyorsulni rövid távon, és néha tartom velük a tempót egy egy sarokig is az más kérdés. De én ezt csendben meg tudom tenni õk meg 3 sarokról hallhatóan nem haladnak.
De legalább van hangjuk!
Az F1 meg inkább csak Európában szólt a teljesítményrõl, de itt is inkább egyfajta életérzést közvetített amíg meg nem jelentek az F1nek élõ-ahló pilóták. Aki teljesítményt akar látni, az nézzen indy cart.
Igenis jó hogy megpróbálnak a zöldebbség felé haladni, és ne azért mert a lassúságról szólna a verseny! Nemes egyszerûséggel az itt bevezetett és bejáratott technológiák elõbb utóbb belekerülnek a felsõbb majd alsóbb kategóriás személyautókba. Ez a sport jóformán nem más mint a motorgyártók R&D csapatainak a homokozója ahol letesztelhetik az új ötleteiket, a szabályokon belül.
Csak hogy sírjatok picit:
https://www.youtube.com/watch?v=4JIXPqgwQHk
1,5 literes, 4 hengeres turbos bmw motor, hasonló hanggal mint a 2014-es gépek, 1450 lóerõvel ;)
Házi feladat: nézzél utána hogy csökkent az F1-ben lóerõ '89-tõl kezdve. Furcsa hogy csak most vered magad ezért.
Mellesleg most nem csökkent a lóerõ, ugyanis a motor tud 600 lovat, erre még ráadódik 150 az energiatároló rendszerekbõl, ami pontosan annyi lóerõt jelent mint tavaly volt... És ez csak egy új motor, úgyhogy ez még növekedni fog.
Azért vicces hogy te papolsz arról hogy ki mit tarthat jelentéktelennek, miközben te mindent jelentéktelennek tartasz a nyers lóerõn és a hangerõn kívül.
Menjél inkább bõgesd a moddolt kipufogójú trabantodat, hátha valakit lenyûgözöl a hangjával :D
Te egy géniusz vagy, komolyan.
Házi feladat, hátha sikerül megoldani: Az azonos tömegû jármûvek közül az erõsebb motorral vagy a gyengébbel rendelkezõnek van nagyobb sansza a nagyobb sebességre?
Tanács: Ha egy soktényezõs modellben az egyik tényezõt hibásan jelentéktelennek tartod, nem indokolhatod az álláspontod egy másik tényezõ felemlegetésével. Ugyanis aki az F1-ben azt állítja, hogy nem számít a motor teljesítménye, az hülye. Szerinted van értelme ennek a tudom, hogy igaza van a másiknak, de mondok egy kapitális marhaságot dedónak?
Oké, ügyes vagy, okos vagy, elmondtad a frankót, de azért nekem beszólogatni fontosabb volt, és ez a kommentjeid idõbeli sorrendjében is meglátszott. :-D
"Lábnyomra gondolt, te f@szkalap! Örülj, hogy bele tudtál kötni megint egy olyan dologba, ami nem lényeges. ;-)"
Tényleg arra gondolt? Nohát? Még írtam is te Alain Prosztó!
"Persze, nem tudsz elmenni mellette, hiszen ilyen a természeted. Eleve bosszant téged a(z igazi) környezetvédelem is, mert matériaellenes, ellenkezik a fejedben elültetett Demiurgosz-kultusszal. Ezt sem érted ill. direkt félreérted majd, de nem baj. Nem érdekel. :-)"
Az igazi környezetvédelem nem zavar.
Akkor az F1, mint környezetbarát megoldás. A csapatok 20-30 kamionnal utaznak. A kontinensek kötött ezt mind teherszállító repülõvel teszik meg. Egy versenyre ellátogathat 50-100 ezer autó. Három autógyár vesz részt az egész vándorcirkuszban, tehát vicces lenne komolyan venni, hogy technológiai fejlesztõterep a versenyszezon és nem marketinggépezet.
Azon kívül, hogy majd elböfögöd, hogy az egész F1 téged nem érdekel, volt-e más célod is, mint a személyemnek odamondogatás. A szokásos zsidózást hogy bírtad elkerülni te isten majma?
20+ éve nézem néha/gyakrabban az F1. Folyamatosan sírtak 20 évig valakik mindig, hogy meghalt az F1.
Akik szerint régen izgalmas versenyek votlak régen, azoknak elég szelektív memóriájuk lehet. A '90-es évek felében dögunalmas versenyek voltak, 90 táján, mikor Prost+Senna dominált még vicc is votl errõl, hogy csak azt kérdezte fater meg haverjai, hogy ki gyõzött, Prost vagy Senna... Ennyire volt izgalmas... '92-ben Mansell meg Hungaroringen már világbajnok volt...
Régen, mikor nem lehetett tankolni, akkor is volt bizony spórolás. Az F1-ben az egyik legnagyobb balfasz szabálymódosítása volt, hogy nem lehet tankolni, mert így mindenkire ráerõltettek egyfajta stílust, mindenki nehéz autóval indul, ami determnálja félig/meddig a bokszkiállást is. Ha szabadon választható lenne a gumi és tankolás is, akkor minden versenyzõ a saját stílusához megfelelõen tudna autózni és sokkal változatosabb lenne a verseny.
A kocsik hangját meg leszarom.
Ti még egész szerencsések vagytok, mert nekem akkor halt meg az F1, amikor betiltották a turbókat. :-)
Az utobbi evekben mar nem is volt olyan durva verseny elozes. Rajtcel gyozelem, button, vettel, neha technikai hiba miatt kiestek aztan ennyi.
Engem se erdekelt a hangja a vuvuzela szolamot amugy is utaltam.
Az F1-et mar reg megolte az FIA az idiota szabalyozassal, az utolagos eredmenymodositgatasokkal.
F1 meghalt miota 1 gumibeszallito van, es miota csak a "nagyobb" motorgyartok maradtak az F1-ben.
Nagy rajongója voltam idáig az F1-nek, mert ez már egy kalap sz@r lett így. Megszünt a hangja, amitõl az ember háta borsózott a helyszínen. Nem mert senki elõzni, nehogy elfoggyon az üzemanyag. Egy külön csoportot kellett volna csinálni, nem pedig az F1-et szétb@szni. Egy vicc lett az egész. :(
Az F1 soha nem érdekelt igazán. Mindig is egy pazarló, gagyi technikacirkusznak tartottam. Sportnak egyáltalán nem nevezném. A szórakoztatóipar többi területéhez hasonlóan, itt is csak a pénz számít. Sajnos a sportok többsége a több bevétel, a nézõszám növelése, a cirkuszi látványosság felé tendál. Az F1-guru, a biznisz egyik irányítója, Ecclestone pedig egy gennyláda.
Az F1 közvetítések monotonitása, a motor folytonos magas hangja, a (számomra) unalmas kommentálás nekem tökéletese volt ahhoz, hogy 10 perc alatt elaludjak rajta. :-) Mások véleménye alapján, ez a továbbiakban is így lesz, de azért teszek egy próbát belenézek egy-két futamba.
Ha autóverseny, akkor valami hasznosabb is lehetne ráadásul úgy, hogy a látványosság is megmarad, pl. megújuló energiával hajtott autók.
Lábnyomra gondolt, te f@szkalap! Örülj, hogy bele tudtál kötni megint egy olyan dologba, ami nem lényeges. ;-) Persze, nem tudsz elmenni mellette, hiszen ilyen a természeted. Eleve bosszant téged a(z igazi) környezetvédelem is, mert matériaellenes, ellenkezik a fejedben elültetett Demiurgosz-kultusszal. Ezt sem érted ill. direkt félreérted majd, de nem baj. Nem érdekel. :-)
Ezek a motorok nagyon benak. Ertem, hogy ki akarjak hozni a maximumot a turbomotorokbol, de ennyi erovel miert nem hasznalnak turbogeneratorokat? Gyakorlatilag egy turboshaft-es motor es egy generator lenne a fo motor, errol toltenek az aksikat es azokrol menne a villanymotor vagy maximalis gaznal parhuzamosan mindkettorol. Ez adna a legjobb fogyasztas/teljesitmeny adatokat a hagyomanyos dugattyus robbanomotorok helyett. A hangjuk pedig olyan lenne mint minden rendes turboshaft-es motornak.
Ilyenre gondolok: http://www.youtube.com/watch?v=Wt4ibkOTBJk http://en.wikipedia.org/wiki/Allison_Model_250 Korulbelul ugyanakkora a teljesitmenye mint a mostani F1 motoroknak, de sokkal konnyebb, kisebb a fogyasztasa, tovabba elektromos hajtaslancnal sokkal jobban gyorsul az auto. Gyakorlatilag az uj hovisszanyero egyseg is egy mini turobgenerator ami tul magas levegoaramnal lefogja a turbot es aramot termel, csak ez a megoldas kihagyna a belso egesu motort mivel a turbina jobb. A fenti technologia az 1960-as evekbol jon, csak azota tudunk solidstate elektromos motorvezerlo aramkoroket epiteni es van litium aksi is, tehat azota megvan a turbina-elektromos hajtaslanc 50 eve meg hianyzo fele. Ha mar nem tiszan elektromos autok, akkor inkabb ez lenne a jovo. Latvanyos lenne es jelentosen novelheto lenne az autok gyorsulasa es vegsebessege is, akar a jelenlegi duplajara is, mindezt kisebb fogyasztassal.
Nem arról szól, a sebességrõl szól, aminek csak az egyik eleme a teljesítmény ;) A legtöbb embert nem érdekli hogy milyen a hangja, mert a versenyt nézi. Azt a sivítást amit eddig nyomtak csak egy elmebeteg tudja élvezni. Ha neked hang kell, lehet találni még a régiekrõl videokat, kivágsz belõle egy loopot, és mehet rá a racsnizás.
Én azért el tudnék képzelni egy downsized motoros 3 hengeres turbós, kompresszoros dízel Ferrárit! Na az lenne az az echte zöld teknológia, amit átlehetne vinni a hétköznapi kocsikba is, persze kötelezõ infotaintment rendszerrel, ájfon dugasszal, onboard szkájp, meg faszbuk opcióval, hogy lehessen versenyközben is csetelni, meg interjút készíteni a pilcsivel.
Ti szerintem is el vagytok varázsolva ! Abszolút osztom Vol Jin álláspontját. Gyerek korom óta nézem az F1-et, de a mostani futam után gondoltam elõször arra, hogy befejezem. 2012-ben még a befújt diffúzorok korában olyan hangja volt egy F1-es kocsinak, hogy a cerkám állt tõle. Most meg mi ez a furulyázás ! Szánalmas. A verseny óta nem beszéltem olyan motorsport szeretõ emberrel aki ne lett volna lehangolva ezen a sötétzõd faszságon. Én szeretem a technológiát és a környezetvédelmet, de nem itt. Ecclestone mondta: milyen környezetvédelemrõl beszélünk amikor csak a McLaren 30 kamionnal vonul fel egy hévégére ???
Ketsegtelen, hogy ezek a forma 1-es vilag utolso 40-50 evenek leghasznosabb fejlesztesei, de akkor is inkabb az elektromos forma 1-el kene foglalkozni, a 100 eve elavult kornyezetszennyezo, hoerogepek reszelgetese helyett.
Végül is nem kell akkora teljesítmény, egy ideálisan áramvonalas, kicsi légellenállású és gördülési-ellenállású virsligumis kocsihoz meglepõen kicsi teljesítmény is elegendõ PL.
Csakhát ezeknek a formaegyeseknek baszomnagy ellenállása van, sokkal rosszabb, mint egy átlag személykocsinak, köszönhetõen a hatalmas gatyaszárítóknak elöl-hátul, meg az aszfaltraragadó kibaszéles gumiknak, mert ugye ezek nem csak gyorsan menni, hanem kanyarodni is szeretnek. Na ehhez már kell a kakaó rendesen.
Az F1 nem egy nonprofit világmegváltó vállalkozás. A szórakoztatóipar része. A résztvevõ csapatoknak meg eltérõek a szándékai. A redbullnak pusztán marketingfelület, míg az autóiparban érdekelteknek a márkaarculat. De az, hogy valami leszivárog a közautókba, az a huszadik szempont. A legtöbb autógyár baromira elfejleszt a vándorcirkusz nélkül is. Ha szerinted az F1 célja kimerül annyiban, hogy modernizálja az utcai autózást, akkor a marketinget bõnyállal beszopó kategóriába tartozol.
azt lehet tudni, hogy ez a hõvisszanyerés milyen technológia? teg? mert akkor az nemigen fog elterjedni az 5% hatásfokkal és elég durva $ / w árral (ráadásul ritka anyagokból)...
régi szép idõkben a merci "rote sau" 300 sel amg-ja klímával nyomult, csak mesélem. http://www.youtube.com/watch?v=xVjrG_N_Dl4
Majd amikor az F1 autókban sivítanak a villanymotorok, akkor az emberek azt szokják meg és az jelenti majd a brutális erõt - az lesz a menõ.
Az F1 akkor lesz majd igazán a brutális erõk versenye, ha áttérnek az elektromos hajtásra. A benzinmotor soha nem fog akkorát és olyan tempóban húzni, mint egy elektromos.
Egy Tesla után meg az egész F1 kicsit már olyan, mintha õskövületek köröznének, a múlt itt feledett hírnökei. Azt az agykapacitást is sajnálom, amit még ebbe ölnek, nemhogy inkább aksikat, töltési rendszereket, villanymotorokat fejlesztgetnének.
Elnézést kérek Vol Jim, hogy nem ismertem el, hogy az F1 az a brutális teljesítmények versenye (nem-nem, nem a Drag Racing). És eddig az F1-et ezért nézték az emberek. Tévedtem, hogy azt feltételeztem, hogy a hétköznapi autók fejlesztése bármit is átvett volna az F1 mûszaki-technikai megoldásaiból. És abban is nagyot hibáztam, hogy - útmutatásod tükrében - nem látom, hogy lám-lám az F1 követi és az F1 veszi át a hétköznapi autók fejlesztéseinek a trendjét és nem fordítva.
Így, az általad definiált reveláció tündöklõ fényében lehajtott fõvel elismerem, hogy az értelmi képességeim alacsony szintje bizonyítottan megállapíttatott.
Nem is tudom, hogy tegezhetlek-e még? Csak azt kérem tõled: bocsáss meg!
Komolyan mondom nektek semmi sem jó. Egyszer az a bajotok, hogy a szórakoztató ipar rosszra neveli az embereket és nem ismeri el, hogy neki felelõssége van ebben. Nesze itt van végre legalább egy kivétel, aki értelmes irányt akar belenevelni a hétköznapi emberbe. Ennek én inkább örülök.
a drag versenyek szóltak a brutális teljesítményrõl, az F1 mindig gyengébb volt mint más kategóriák. Látszik nagyon értesz hozzá :DD
"Soha nem értettem, hogy a természet eddig hogy hagyhatta azokat a tompaagyúkat életben maradni, akik a mûszaki-technikai fejlesztések és a környezetbarát korszerûsítések ellen voltak. De aztán rájöttem, hogy ezek a csõlátó, igen egyszerû emberek büntetik saját magukat éppen eléggé. Élhetetlenek, pazarlók, sikertelenek és lelkileg-érzelmileg szegények maguktól is."
Ez egy álszent faszság. Az F1 a brutális teljesítmények versenyérõl szólt. Az emberek ezért nézték. A hétköznapok autóinak fejlesztése ettõl tök független. Hatalmas bullshit, hogy az F1 vívmányai szivárognak le. A jelenlegi F1 is próbálja követni a hétköznapi trendeket. Nem irányítja, hanem átveszi azt. Marketinges szemfényvesztés az egész. Hogy ezt nem látod, a te értelmi képességeid alacsony szintjének a bizonyítéka.
Persze beállíthatsz valami fejlõdésellenes õskövületnek, de csak továbbra is kiröhöglek.
Nem Vol Jim, én tényleg örülök, hogy lassan nem az lesz a menõ, hogy "nyomuljunk, lõjük szét, robbantsuk fel" és mindezt lehetõleg minél hangosabban, minél rombolóbban. Idegbõl, izomból, erõbõl. Sokkal szimpatikusabb az ésszerûségre törekvés, a fejlesztésekre való inspirálás és az egyre okosabb mesterséges intelligencia alkalmazása az F1-es autó elektronikák terén. Remélem ezek a fejlesztések minél hamarabb megjelennek az életünkben, könnyebbé téve ezáltal mindennapjainkat.
Soha nem értettem, hogy a természet eddig hogy hagyhatta azokat a tompaagyúkat életben maradni, akik a mûszaki-technikai fejlesztések és a környezetbarát korszerûsítések ellen voltak. De aztán rájöttem, hogy ezek a csõlátó, igen egyszerû emberek büntetik saját magukat éppen eléggé. Élhetetlenek, pazarlók, sikertelenek és lelkileg-érzelmileg szegények maguktól is.
Szóval béke van, még egyszer mondom, nyugodj meg, nem harap itt senki sem! Biztos volt egy rossz napod vagy egy pár éved, de neked a többi sem lesz sok vagy jobb.
És a szabálymódosításokkal kapcsolatban fogadd el, nem kell dühösnek lenned, mert mit sem ér a haragod hatalom nélkül.
"A Forma-1-t azért nézik az emberek, hogy a felsüvítõ motorok hangját élvezzék."
Én nem azért nézem. Konkrétan leszarom a motor hangját, gondolom vagyunk még így egy páran. De ha neked egy hangváltoztatással el lehetett rontani a szórakozásodat, akkor nem hiszem, hogy nagyon érdekelt volna maga a verseny. Rakj be magadnak mp3-ban hetente két órára régi motorhangokat, meglesz a régi élvezet.
Ne aggódjál! Én elintézem ezt annyival, hogy ez a továbbiakban engem nem érdekel (F1), meg levonom a következtetést, hogy sík hülye vagy. :-D
Tuti, hogy ez ideig téged baromira nem hatott meg az F1, és kétlem, hogy a jövõben bármikor is fog. Egyszerûen csak bebüfögtél egy trendi faszságot, mert téged az tesz boldoggá. Erre jó szórakozás volt elkommunikálni, hogy mekkora buflák marha vagy, és akkor itt vége is a folyamatábrának.
Mert bevallom, az F1 eddog nem kötött le egy ideje, mert unalmas volt már. Az új szabályok miatt érdekelt, hogyan fog alakulni a jövõben a verseny, mert annyit hallottam, hogy valamit nagyon átírtak, és ettõl a verseny kiélezõdését várják. De amikor odakapcsoltam, ledöbbentem, hogy mi ez a zsiguli hang. Akiket viszont a környezetemben komolyan érdekelt, azok tragikusnak érzik a változást.
De mondom, te örüljél neki, hogy az új szabályoknak hála megmenekülnek a pandamacik. Csak ne csodálkozz, ha ezért hülyének néznek. :-D
jobbnak tûnik már csak azért is, mert végre nem a red bull nyert.
A kocsik hangja is nagyon fasza, szép mély a magas hangokat pedig a turbo szolgáltatja, tényleg sokkal modernebbnek tûnik. A hangos motorokról nekem mindig a gyengeség, az erõlködés jut eszembe, emellett idegesítenek is az utcai faszfejek a moddolt kipufogókkal, akik így próbálják magukra felhívni a figyelmet, közben beszakítva a dobhártyámat...
A formula E pedig egy vicc ebben a formában. Elektromos autóba sebességváltó? Nooooormális? Csak lejáratják a normális elektromos autókat...
Õszintén aggódok, hogy felidegesítetted magad!
Az F1-es szabálymódosítások meg érvényesek maradnak, akkor is ha neked nem tetszik. Legfeljebb dühödben magadat bünteted az agresszivitásoddal. És lelkiismeret furdalásom is van, hogy ezzel a túlzott tesztoszteron reakcióddal fölöslegesen stresszeled magad, rongálod az egészséged, lelki betegségeket szedsz össze és rövidebb ideig fogsz élni.
Nagyon sajnállak, együtt érzek veled, de próbálj megnyugodni, kérlek!
A közlekedési lámpákat, a gyalogos átkelõhelyen meglepetésszerûen felbukkanó kisiskolásokat, kerekesszatyros kisnyugdíjasokat kifelejtetted a futamból. :-)
Ez a böffenet meg az agyhalál legékesebb bizonyítéka. Aszonygya, hogy lépésnyom. Az mi az anyám valaga? Lábnyom, az még érthetõ, mert annak van mérete. Lépésnyom bazmeg. Na elemezzük ki! Csak nem a lépéstávolságra gondolsz? Hát ez tényleg egy kis lépés volt vazzeg. Helyben toporgás. Nem baj, a lényeg, hogy a színvonalat hoztad a biolábnyomos idiotizmus szintjén.
"Tetszik az az irány is, melyet az F1 versenyeket szabályozók választottak: ökológiailag kisebb lépésnyom, az energiahatékonyság és az elektronika maximalizálása. Igen, ez illik hozzánk a XXI. század elején."
Beken annyira tetszett, hogy elaludtam a futamon, ami nem róható fel a korai közvetítésnek. A Forma-1-t azért nézik az emberek, hogy a felsüvítõ motorok hangját élvezzék. A szakkommentátor is csak annyit fûzött hozzá, hogy "hát igen, ezt szokni kell", amikor váltottak a fedélzeti kamerákról a stúdióba a felvezetõ kör után.
Örülök, hogy te annyira élvezkedsz annak a 20 autónak a csökkentett fogyasztásán, és szívbõl kiröhöglek, hogy szerinted ez megmenti az esõerdõt, és elmulasztja a globális felmelegedést, és ha gondolod, fusd körbe a nagykörutat, hátha attól több pandamaci meg jegesmedve lesz, és utána békésen szunyókálhatsz a szobádban. Te ettõl leszel boldog, én meg nem. Te csak mosolyogjál bárgyú pofával, hogy szebb lett a világ, és ne foglalkoztasson, hogy másnak meg szétcseszték a szórakozását ezzel a biotudatos álszenteskedõ baromsággal!
Ennek semmi köze az igazi F1 -hez. Már várom a 3 hengeres, ECOtech, start - stop rendszeres, klímás, légzsákos, pohártartós kocsikat. Nagyon kehes 600 ló az új 600 ló.
Ritka unalmas volt ez az Ausztrál futam. Amennyire mindenki várta, hogy majd milyen izgalmak meg elõzések lesznek annyira nem történt semmi.
"végérvényesen a 21. századba lépett"
Ezt én majd akkor mondanám, ha teljesen elektromos meghajtásra állnak át. Pár év múlva... :-)
Ricsi, szép, ízléses, kompakt kis cikket írtál. Élvezet volt olvasni, gratulálok!
Tetszik az az irány is, melyet az F1 versenyeket szabályozók választottak: ökológiailag kisebb lépésnyom, az energiahatékonyság és az elektronika maximalizálása. Igen, ez illik hozzánk a XXI. század elején.