A képzeleterõt helyettesíti a logika a gyors reagálás, a helyzetnek megfelelõ gyors döntés. Ha tv-rõl van szó azt már egyre kevesebbet nézik, mert a csatornákon 65%-ban reklámot adnak azt meg tudjuk hogy mindenki "átugorgya" nagyon helyesen.
Létezik, volt ilyen idõszakom. Viszont az osztályomból mindössze ketten mentünk tovább csont nélkül egyetemig, a szövegértésem és feldolgozásom pedig azóta is az átlag feletti. Viszont ha csak számítógépezel egész nap (ezt is könnyû megcsinálni, még csak online játék sem kell hozzá), az max a kéz-szem koordinációt javítja, viszont a képzelõerõt beszûkíti a készen kapott fantázia.
Istvandorf: 20 óra már necces de 8 órákat lazán hoztam hétvégén WoWozással.
Napi 8 órát nem nehéz összehozni. Gyerek hazamegy a suliból du 4.-tõl éjfélig és elvan. Még aludni is tud egy nagyot ha akar. Hétvégérõl meg ne is beszéljünk.
"Azért nem foglalkoztak még ezzel a problémával, mert ilyen eset még a mesében sem létezik."
Az egész nap (8-20-ig) a képernyõ elõtt ülés sem lehetséges fizikailag sem.! Még is sokan így állítják be. Mert divat és jól hangzik.
"Nézzük meg fordítva: Mi van ha a gyerek egész nap a könyvet bámulja. Azt mondják rá hogy milyen okos lesz."
Azért nem foglalkoztak még ezzel a problémával, mert ilyen eset még a mesében sem létezik.
Mindennek lehet a szélsõséges verzióit nézni de nem sok értelme van. Ha egy gyerek vagy felnõtt egy könyvet olvas akkor használja a saját képzelõerejét, mentális kreativitását a cselekmény megértéséhez. Míg ue képi formában teszi (szg, tv, stb) készen kapja mindezt nem használva a képzelõ erejét. A tv elõtt eltöltött idõ igen is negatív irányba tereli a gyereket. Fáradtabb, ingerlékenyebb, mentálisan zárkózottabb lesz. Mindezt saját gyerekemen tapasztaltam, tapasztalom. Ezért le is korlátoztuk a képernyõ elõtt eltöltött idõt és többet foglalkozunk vele.
Csak úgy jön ide az olvasás hogy; "Olvass minél többet" "A könyv a legjobb barátod" "Egy jó könyv egy finom pohár bor mellett..." "Könyvhét" Ugye mindenkinek a fülében vannak ezek a reklámszövegek?!
Sokan úgy képzelik el a negatív gyereket, hogy reggel fel kell, oda ül a gép elé, és csak este kel fel lefeküdni. Tehát Egész nap a számítógép elõtt ül semmi mát nem csinál nem tanul, nem beszél senkivel, nem megy sehova. Így állítja be a "képernyõs gyereket" a tanulmány, na meg sok felületes ember.
Nézzük meg fordítva: Mi van ha a gyerek egész nap a könyvet bámulja. Azt mondják rá hogy milyen okos lesz. De nem tudjuk meg, mert egész nap csak olvas nem lehet hozzászólni sem mert nem figyel ránk mert olvas. Nem tudjuk meg mennyit okosodott, mert nem beszél mert csak olvas, kikapcsolja a külvilágot, körülötte velõket. Vannak szex könyvek, erõs krimi, horror könyvek -és ha ezeket olvassa és átviszi az életbe? Mi lesz így belõle?!
Szal minden negatív elmélet, maga az illetõtõl függ ki mennyire fogékony a hülyeségre. Csak hát az örök Divat kritika a gyerek-számítógép téma hálás reklámkampány az üresen maradt oldalakra. (Az én gyerekem is számítógépezik, játszik miközben kitûnõ tanuló)
Inább az idõtényezõ itt a probléma, nem az adott tevékenység.
Az a veszély sosem "fenyegette" a társadalmat, hogy a gyerekek minden egyes nap 8-11 órát olvassák a könyveket, ha már ezzel hasonlítjuk.
"Mi a különbség a képernyõ elõtt ülés (ma már nem rontja a szemet) és a könyv olvasása között?!"
Nézd meg milyen különbség van aközött, hogy olyan emberhez szólsz, aki egy számítógép elõtt ül, és ha ugyanaz az ember olvas. Elõbbiben sokkal inkább elmerül, sokkal ingerültebb, ha megzavarod.
(gépelési hibákért elnézést, jó lenne egy szerkesztés gomb ide)
És igen.... Inkább ülnék egy halom papír felett is szivedebben, minthogy a céges rendszerek szörnyen idegörlõ, lassú, lefagyásokkal tarkitott csodájával küzdjek meg nap mint nap.
A TV-t és a PC-t nem szabadna egy ilyen tanulmányba ennyire összemosni. Meg aztán az sem mindegy, hogy mit néz a TV-ben és mire használja a gépet? Ami a mentális problémákat illeti, én sokkal inkább a kiutat látom benne. Lásd internetes ismerkedés, és olyan új ismeretek szerzése, melyeket másképp nem igen vagy nehezen lehetne megszerezni. Amúgy... Jó lenne leszokni ezekrõl a nagy általánositasokról, és hogy mindent egy kalapalá vesznek... Komolytalan így ez is. Ha már képernyõ kerülése: jó lenne ha a munkahelyeken sem kellene 6-8 órán át bámulni, mert annak aztán tényleg nagyitóval kell keresni az elõnyeit.
Sokszor az a baj, hogy rossz irányból közelítjük meg a kérdést.
A szülõknek nincs ideje a gyerekre, és nézze a tvt, mert legalább csöndben van, ha el is olvas egy ilyen cikke, akkor is max rárivall, hogy kapcsold ki! , de azt nem szervezi meg, hogy helyette mit csináljon, mert nincs ideje a gyerekre.
Ehh! Mégsem írom le, amit válaszolnék... tök felesleges lenne.
He felnõ a gyerek úgy, hogy jórészt csak képernyõt bámult, abból sok jó nem fog kisülni. És a cikk nem az olvasás ellenében szólt. Nem is értem hogy jön ide az olvasás. Teljesen más dolog.
Sose értettem ezt az aggodalmat. Mi a különbség a képernyõ elõtt ülés (ma már nem rontja a szemet) és a könyv olvasása között?! Amúgy a könyvolvasás a legpasszívabb idõtöltés. Míg számítógépezés közben tudunk kommunikálni a mellettünk ülõvel, addig olvasás közben nem lehet folyamatosan beszélgetni a másikkal mert vagy beszélünk vagy olvasunk. Szal üres frázis az egyetemi tanulmány. :)