zola2000
Ó hát ezek engem is. Csak az AoE készítõit sajnos szélnek eresztettél, azóta ez a HD vonal megy.. ami meg hát nem is tudom. Nekem speciel nem ad annyi pluszt. Van ugye AoE2 HD ill. Age of Mithology HD is jön a napokban (ha jól tudom, de lehet már ki is jött). Hallottam Warcraft II HD-ról is, amire rámenne a Blizzard jelenlegi közösségi rendszere, a battlenet kliens.. és úgy egészen klasszul is elsülhetne a dolog. Mondjuk a sima WarCraft 3 is megérne egy kis ráncfelvarrást... Kíváncsi leszek mi lesz...
A Tropicoról olvastam, de játszani nem játszottam. Képek alapján biztos van egy HANGULATA :)
Érdekes, hogy az összes hasonló játék (warcraft-AOE-c&c) után a 3D erõltetése után csökkent az érdeklõdés, utána ki is múlt az összes hasonló játéksorozat, pedig lehet hogy érdekelne egy nagyobb költségvetésû 2Dt használó pl age of empires 4 (szigorúan ha az ókorban-középkorban marad) vagy hasonló játék ma HDben, esetleg a környezet lenne 3D, az emberek rajzolt 2D spriteok AOE stílusban, úgy talán jó lehetne.
Stratégiákból (a japán SRPGken kívül) még a tropico sorozat érdekel valamennyire.
Jogos. egyébként belegondolva mire a diablo1 elkészült már kiforrottak a videojátékok, ha 2D játékról van szó, akkor a 90es évek közepén már nem nagyon lehetett teljesen újjal elõállni. (utána jött a 3D eröltetése)
zola2000
Nem sok köze van a kettõnek egymáshoz, ilyen hasonlóságot majd' minden játék között meg lehet említeni, kérdés mit akarsz benne látni. Ami a Dûnét illeti ott valóban erõs merítés történt belõle a Warcraft megalkotásánál... Mondjuk az más kérdés, hogy a Westwooddal ellentétben a Blizzard utána jobb és jobb játékokat készített (WarCraft II-III és SC I (vagy akár a kettõ) .. míg a Westwood az árva Red Alerten túl sokra nem vitte (szerintem), ott már a második résznél rezgett a léc, azóta meg csak süllyed a színvonal.
:D
Félrértesz.
Sajnos nem igazán lehet errõl itt nem hallani, de kb most néztem errõl több videót elõször komolyabban figyelve a játékmenetre, és azon gondolkoztam el, hogy az ys diablosodott, vagy az ysbõl jött a diablo alapötlete, de ehhez a diablo1et és az akkori ys játékokat kell megnéznem, hogy eldöntsem.
Úgyértem mint ahogy például ahogy dune 2ötletébõl jött a warcraft abból az age of empires, ami persze nem gond.
Most néztem errõl a diablóról egy videót, és ha jól látom ez a játék tiszta YS, csak sötétebb, és errefelé híresebb.
Teljesen egyetértek, én azok közt voltam, akik undorodva hagyták ott a D3 eredetijét mikor nyilvánvalóvá vált, hogy infernó goldfarmingról + AH trükközésrõl szól a játék. De a RoS nagyon jó kis kieg lett, AH kinyírva, Loot 2.0 rendszer bevezetve, adventure mód, nehézségi fokok, egy picivel normálisabb crafting, enchantolás, végtelen paragon szint.
Tényleg csak azt tudom javasolni, hogy akinek a játékmenet tetszett, de a loot rendszer, AH nem, tegyen egy próbát.
Összességében elégedett vagyok a kiegészítõvel. Rendkívül sok pozitív változás történt a játékkal kapcsolatban az elmúlt 2 hónapban, kezdve az Aukciós Ház bezárásától a Paragon rendszer átalakításán keresztül az új drop és itemizációs (csúnya angol szavak) rendszereken át. Egyértelmûen pozitív irányba változott a játékmenet, a 2012-es állapotokhoz képest, rendkívül sokat fejlõdött a játék és már nyomokban sem hasonlít arra ami eleinte volt. A probléma ezzel az, hogy sajnos úgy érzem azokat a játékosokat akiket ott és akkor elveszített a Blizzard, ez a kiegészítõ nem feltétlen fog játékra csábítani.
Maga a kiegészítõ újdonságai szerintem jók, de mégis hiányérzetem van. Valahogy az ötödik Act vége pl (nem a közvetlen vége, hanem elõtte a nagyobb terület) számomra például nagyon a negyedik Act végét idézi, mintha ott a kreativitás ami addig jól meg volt, kifújt volna. Másfelõl az egyik fõellenség is úgy érzem méltatlanul kevés szerepet kapott. Azt veszem észre (és ez az egész Diablo 3-ra igaz), hogy ahogy halad egy Act a vége fele, úgy laposodik el. Ez az elsõ, második, harmadik fejezetre egyaránt igaz. Itt is zseniális a felvezetés, de az Act vége szerintem lehetett volna jobb is. Másfelõl annyira törekedett a Blizzard, hogy ez most aztán tényleg nagyon sötét legyen, hogy néha igazi felüdülést jelent 1-2 világosabb helyszín. A zene pedig néhol zseniális, néhol szintén inkább keserû, mintsem hangulatos.
Ami nekem tetszett volna, az például kifejezett több katedrális, és katakomba, mert ebbõl kb semmit nem kaptunk, pedig eleinte õszintén szólva én ezekre számítottam. Valamiért úgy éreztem az elsõ Diablohoz nyúl majd vissza a játék, de nem, nem ez történt. Ez nem feltétlen baj persze :)
Na de... minden károgásomat félretéve ez egy jó játék, jó kiegészítõ, és imádok vele játszani. 2 hete nyüstölöm és egyik nap sem voltam még úgy, hogy ma nem lépek be, mert meguntam. Ez mindenképpen dicséretes.
Tudom sokan az árába majd úgyis belekötnek, szerintem ez a 10k teljesen korrekt érte, tudva azt, hogy folyamatosan bõvítik majd a játékot, amiért semmit nem kell fizetni majd. Én eleve nagyon ritkán veszek játékot, de úgy érzem egy ilyen bõvítés bõven megéri a pénzét. Aki meg csak felhúzza magát a Blizzardon meg a játékain, az meg kerülje el az egész sorozatot jó messzire, mert nem fogja látni mindazt a munkát ami tényleg benne ebben az egészben.
Végezetül még annyit, hogy rendkívül jó döntés volt a Leader Designer csere, és az új célok kitûzése... és az érezhetõ törekvés arra, hogy mindenki másként tekintsen erre a játékra, mint anno azt tette.
Úgy érzem ahogy anno LoD elõtt átvészelte a Diablo 2 is a folyamatos (de jogos!) pocskondiázást, úgy a Diablo 3 is átvészeli lassan ezt, és végre méltó lesz a sorozat a nevéhez. Az tény, hogy lassan, de az irány mindenesetre egyre jobb, ahogy a végeredmény is.