Eloszor is egyelore ugy nez ki, hogy valaki a gepen tartozkodok kozzul kapcsolta ki a kabinban levo nyomjelzoket. A masik az, hogy a kikapcsolhatatlan nyomjelzo a hajtomuvezerlo rendszerben vegig mukodott, csak a legitarsasag lemondta az elofizeteset, ezert amikor orankent be akart lepni, hogy elkuldje az adatokat a muhold mindig kirugta, hogy ervenytelen az elofizetes. Ezert van az, hogy csak a login kiserlet soran gyujtott ping adatok vannak meg, mert csak odaig jutott a belepessel a gep szamitogepe.
A ket kor kozott kb. 600 kilometer van. Harom lehetoseg van, hogy hogyan lehet osszehozni ilyen eredmenyt. Vagy hibas az egyik (esetleg mindketto), vagy a ket doboz tenyleg ennyire kerult egymastol. Ez vagy azt jelenti, hogy nagyon szetszorodtak a roncsok vagy azt, hogy a gep egy resze (vagy egesze) uszokepes maradt es reszben a felszinen, reszben a felszin alatt lebegett es igy tett meg nagy tavolsagokat. Mindenesetre az, hogy meg tormeleket sem talaltak a felszinen eleg aggaszto es vagy tenyleg nagyon rossz helyen keresik vagy az egesz gep egyben sullyedt el, ami eleg valoszinutlen.
Az elmeletekrol csak annyit, hogy nem valoszinu, hogy egyben erte el a gep a felszint, mert ha akar csak 1 mentomellenyt is bekapcsolnak, akkor annak a nyomjelzojet fogtak volna a muholdak. Ha az utasok tudtak volna, hogy rossz iranyba mennek, akkor ugyancsak jelezhettek volna egy mentomelleny aktivalasaval, akar meg a levegoben is. Feltetelezve persze, hogy senkinel nem volt muholdas telefon es a navigacios jeladok mellett a civil telefonos kapcsolatot is blokkolta valaki.
A jovot nezve a gepekre rakott kotelezo es kikapcsolhatatlan nyomjelzo nem lenne rossz otlet. Sokan mondtak, hogy a gepek farkaba is epithetnek ugy, hogy vizbeeres eseten letorjon es a felszinen lebegjen. Ezeken kivul a rogzitett adatokat akar fel is tolthetnek folyamatosan es valos idoben egy kozponti szerverre, igy barmikor vissza lehetne nezni barmelyik ut teljes hangfelvetelet es muszaki adatait. Szerintem ha az utobbiakra odafigyelnek, akkor neha meg a baleset elott kozbe lehetne avatkozni, ami legalabb a muszaki hibak szamat csokkentene.
"Még annyit, hogy ha valaki több ezer km-rõl akarja a gépet egy dronnal megkeresni, akkor sem kell nyomkövetõ, elég ha ismeri a gép indulási idõpontját és az útvonalát, mindkettõ nyilvános adat."
Az kevés ahhoz, hogy lelõdd. Ha van hozzá mondjuk egy vállról indítható légvédelmi rakétád, azt el kell vinni a reptéri kifutóhoz, kockáztatva, hogy esetleg felfedeznek az elõkészület, vagy a kilövés alatt, aztán esetleg még meg is kergethetnek. A forróbb helyeken esetleg le is lõhetnek.
Viszont vegyük az anyagi vonzatát. Csak nagy utasszállítóból van úgy 40 ezer példány(lehet több, de kevesebb is). Ezekbe mindbe beleépíteni egy ilyen nyomkövetõ rendszert, felépíteni a globális követõ rendszert, mennyibe is fájna? Az, hogy néha el-eltûnik egy-egy gép bár az érintetteknek fájdalmas, de akkor sem éri meg.
Még annyit, hogy ha valaki több ezer km-rõl akarja a gépet egy dronnal megkeresni, akkor sem kell nyomkövetõ, elég ha ismeri a gép indulási idõpontját és az útvonalát, mindkettõ nyilvános adat.
Szerintem ha valaki le akar lõni egy ilyen nagy, lomha, semmilyen védelemmel sem ellátott civil utazszállítót, annak nincs szüksége az általad említett nyomkövetésre.
Továbbá, ha ez a mûholdak felé jelet sugárzó ketyere csak percenként ad ki magából egy századmásodperces jelsorozatot, akkor az a jel nem lesz alkalmas nyomkövetésre, ellentétben a hajtómûvek óriási hõsugárzásával.
Szerintem viszont egy szoftveres hiba, + a pilcsik bealvása (szó szerint) volt az ok. MIre pár óra múlva felébredtek/észbe kaptak azt sem tudták hol vannak, vagy kit, milyen frekvencián hívjanak.
Ez a négyzet brutál nagy, akkora mint egész Ausztrália. Még mindig az a probléma mint az elején, túl nagy területen keresik.
A balesetek ellen tudunk védekezni, a szándékos rosszindulat ellen nem. Itt nagyon úgy néz ki, hogy valamelyik pilóta öngyilkos akart lenni, és úgy döntött, viszi magával az egész gépet.
Technikailag azért lehetséges kikapcsolni, mert van biztosítéktábla, és van fõkapcsolója. Ami a követést illeti, az óceánok közepén nincs radarállomás, nem látja semmi hogy mi van a levegõben.
Ami pedig a kikapcsolhatatlan nyomkövetõt illeti, azzal alaposan megkönnyítenéd annak a dolgát, aki le akarja lõni az adott gépet. Csak egy megfelelõen programozott nyomkövetõs légi fegyverre(rakétára vagy drónra) lenne szükség.
Egyébként veszett el már több gép is nyomtalanul. A Bermuda-háromszög legendájában csakúgy hemzseg az ilyenektõl.
Szerintem pedig ezzel a geppel forgatjak a Lost 7. evadjat.
@Darth Sith: Igen, szerintem is nevetseges, szanalmas, es jellemzoen emberi. Ez igy mind egyszerre.
Valaki hozzáértõ homályosítson már errõl fel pls, hogyan lehet az, hogy csak úgy ki tudja a pilóta vagy bárki kapcsolni a gépen a nyomkövetõt, illetve elõfordulhat az, hogy nem tudják visszamenõleg nyomonkövetni mikor merre járt a gép? Ha csak 10-30 másodpercenként felküldene a gép automatikusan egy GPS koordinátát az aktuális pozíciójával és gépazonosítóval, az összesen néhány bájt adat, amelyet a tulajdonos légitársoság vagy bárki aki épp felügyeli letárol pár hónapig visszamenõleg, hogy minden visszakereshetõ legyen. Telekomm rendszereknél ez mûködik, akkor, hogy lehet az, hogy repülésirányításnál ez nincs megoldva? Ennek bekéne ágyazva lennie a gép olyan részébe, ahol senki nem fér hozzá, nem tudja kikapcsolni, és duplikálva van, automatikus adatküldéssel. Akkor gyakorlatilag a vízbeérésig, vagy felrobbanásig folyamatosan kéne küldenie az adatokat, amely néhány négyzetkilométerre redukálhatná a keresési zónát.