ne feledkezzünk meg a Digital Reality, Imperium Galactica játékáról.
Azért az is nagyon jó volt, sõt szerintem még most is nagyon ott van.
Okés a grafika már kicsit ódivatú (bár annyira azért nem). De jó kis játék volt.
Kisgyereknek és debil felnõtteknek biztos nagyon jó, amúgy egy rakás kutyagumi az egész.. erõforrás pazarlás... komoly gamer ilyennel nem játszik...
3300,- Ft-ot megér. Ennyivel is érdemes támogatni a magyar fejlesztõt.
Már az elsõ részre is fentem a fogam, de túl hamar jött a hír, hogy nem egy epizódos lesz a történet, úgyhogy vártam. Jó lenne a trilógiát díszdobozban látni majd, én biztos vevõ lennék.
A fenti játék legalább egy jó példája annak hogy van más út is. Gratula nekik!
Nem magyarkodni kell, hanem játékot fejleszteni - valljuk be, sajnos kis hazánkban nem igazán él meg egy játékfejlesztõ cég se hosszabb távon. Sajnos aki sikeres azt felvásárolják, szétszélesztik, vagy pedig kamu marketing/adócsalás az egész.
Viszont ezek nem is a korábbi hozzászólásokban feltûnt "magyar gépre magyar játékot" stílust erõsítik. Nem azt mondom, hogy nem bukkannak fel itt-ott magyaros dolgok, de attól nem lesz kenyér a programozó asztalán, hogy a 99%-ban magyarokat érdeklõ, direkt magyar témájú játékot készít. De ha már itt tartunk, ott a Hearts of Iron-széria, lehet menni, elfoglalni a Balkánt a Magyar Királysággal.
Railroad Tycoon!!! Az európai térképen van Budapest, és egy "Debrecken" nevû falu is (az eredetiben legalábbis). Annak idején sokszor kezdtem a Bécs-Budapest vasútvonallal és a "Matuska Szilveszter Emlékexpress"-szel... :)
"Magyarokat pont a magyar programozók szokták kifelejteni a játékokból. lásd :Panzers Phase 1-2 vagy a The king's Crusade játékot."
Nem tisztem a fejlesztõket védeni, de ezer más oka is lehet, hogy nem kerülnek be a magyarok egy játékba. Nagyon kevés olyan embert ismerek, aki egy ilyen szituban nem küzd oroszlánként, hogy (az erre egyébként kérdésesen érdemes) magyarokat sikerüljön valahogy beszuszakolni egy játékba. Csak a kiadó a büdzsé meg a célpiac realitása néha felülírja a dolgot. Ez van. Ha lesz 1-2 millió rendszeresen fizetõ magyar játékos, hidd el, hogy meg fog növekedni a lokalizációk meg a magyar piacra célzott egyéb kontent aránya.
Teljesen igazuk van az elõttem szólóknak, a magyar piac képtelen eltartani akár csak egy közepesen méretes fejlesztõcsapatot, ami már ki is tud adni valamit.
Adalék: Az E3-on volt egy interjú a Witcher III készítõivel, és õk azt mondják, hogy tettek hozzá speckó kelet-európai "feelinget" a játékhoz, de nem a lengyel mitológiát játékosították meg. Gondolom azért, mert akkor sokkal zártabb lett volna a piacuk(, de ezt már csak én teszem hozzá, nem biztos.) Valószínûleg egy '48-as vagy '56-os játékot nagyjából senki nem venne meg (pár ezer lelkes honfit leszámítva), és így a fejlesztõk éhen halnának. Mondjuk vicces elképzelései vannak az elsõ hozzászólónak az életrõl, remélem tõle is elvárják majd, hogy a prána-táplálkozásra áttérve, ingyen dolgozzon.
Amúgy a Civ5-ben vannak hunok (Attilával az élen, asszem a G&K óta), meg Budapest city state is (ha jól emlékszem irrational-militartistic jellemzõkkel, és elég jól szimulálja a játék az ország viselkedését... le kell õket fizetni, akkor pár körönként kapsz egy jellemzõen használhatatlan katonai egységet, vagy le kell nyomni és megszállni, esetleg lerombolni a fenébe, mert csak akadályoz... :) ).
PS: Panzers Phase 1-ben oroszokkal kellett "felszabadítani" budát. Miközben a Sudden Strike játékhoz készült orosz nyelvû RWG modban (ami orosz rajongók nagy büszkesége) pont németekkel törhettél ki a körül zárt budapestrõl.
"Valljuk be: kicsi és jelentéktelen országunkat (bármi is volt X évvel ezelõtt) magasról lesz*rja a nemzetközi játékostársadalom."
Az Antant c. rts játékban az osztrák-magyar monarchia tele volt magyar egységekkel. Medivel 2 Total War játékban is igencsak benne van kis hazánk. Rémlene mintha a Cossacks egyik kiegészítõjében is voltak magyarok. Szívemnek oly kedves Panzer General elsõ és második részében is kapott szerény helyet Mo. Europa Universalis és az arra a rendszerre épûlõ játékokból szintén nem szokták kifelejteni. Real Warfare 1242-ben is feltüntek magyar egységek. Most hajnal fele csupán ezek jutottak az eszembe ,ha emlékeim mélyére ásnék talán találnék mégy játékot amiben feltûnt Mo.
Magyarokat pont a magyar programozók szokták kifelejteni a játékokból. lásd :Panzers Phase 1-2 vagy a The king's Crusade játékot.
" vagy viktor és bandája privatizálná a fejlesztõ céget"
Valószínûleg inkább az államosításra gondolsz, mert a privatizálás mást jelent. De igen, fejlesztettek már olyan játékot, amit a magyar állam pénzelt, illetve vannak ilyen JF közeli, de nem szigorúan játék projektek is.
játék:
http://www.strategyinformer.com/pc/1848/
videó:
http://www.rtlklub.hu/hirek/belfold/video/253803
Pl. modként tudom elképzelni. Dominions 3-ba "magyar mítoszos" nép lovasíjászokkal meg idézhetõ turullal vagy Civilizationba Mátyás Király nevû hõssel meg fekete sereggel. De hogy ez "alap" legyen valahogy egy akármilyen játékban, azt én sem hiszem.
'Csak jó lenne már ha a nemcsak a dollárjel lenne a fõ. De ez a kívánságom sosem fog teljesülni. '
De, amint alapítasz egy céget, és meggyõzöd az ott dolgozókat, hogy ne kérjenek fizetést, sõt dobják össze a szoftverek meg a gépek meg a marketing árát. Sok szerencsét! :)
Magyar népi-nemzeti játékgyártásnak nincs értelme. Kicsi a felvevõpiac, sok a warez, ahogy Mr. Wiggin is mondta. Magyar vonatkozást csak úgy éri meg beletenni, hogy nem kizárólagosan szerepel. Lásd Halo: Reach. Tele volt magyar nevekkel, de mellé egy népszerû sci-fi alapra épült, ettõl volt kelendõ. Echte történelmi játéknak meg egy 50-es években játszódó Call of Duty szerûséget el tudnék képzelni úgy, hogy több helyszín között ugrál a sztori: Egyszer egy 56-os magyar forradalmár vagy, egyszer egy kubai felkelõ, egyszer meg egy francia katona az indokínai (alias vietnami) háborúban. Stratégiai játékban meg már azzal is elégedett lennék, ha a magyarok bekerülnének a következõ Civilizationbe. Valljuk be: kicsi és jelentéktelen országunkat (bármi is volt X évvel ezelõtt) magasról lesz*rja a nemzetközi játékostársadalom.
Alternatívaként meg lehet próbálni az évszázad játékát elkészíteni, full magyar körítéssel... de bármi kevesebb, és a játék úgy tûnik el a süllyesztõben, mint a pinty.
mégis mibõl térülne meg egy ilyen fejlesztés? a primkó magyar warez társadalom hirtelen többmillió példány venne? vagy viktor és bandája privatizálná a fejlesztõ céget és akkor mindegy is? mert különben nem tudnának megélni a nagymagyarkodás közben.
egyébként az elsõ játék leszámítva, hogy nulla be- és átvezetõ film volt benne (ez az igazán komoly kihívás), sokkal jobb volt, mint maga a Diablo.
Mikor fogom megérni , hogy magyar fejlesztõk magyaroknak készítenek játékot a magyar történelem idõszakairól, 1848-49 RTS vagy FPS, 1956-os FPS és még sok más. Ebben a "magya" kormány is ludas.
Semmi bajom az eddigi sorozatokal. Csak jó lenne már ha a nemcsak a dollárjel lenne a fõ. De ez a kívánságom sosem fog teljesülni.