Nem a depok számától függ, hanem a vonalon lévő megállóktól. Ezzel a IPT - Improved Public Transport 3.8.2 moddal beállíthatod, hogy melyik vonalon mennyi és milyen jármű járjon stb.
Van rá megoldás, hogy a villamosok ne vegyék át a hatalmat a városon? . Mert egy szakaszon, olyan 40 -50 villinger rohangál. Van valami mód rá, hogy korlátozni lehessen a mennyiséget? Egy depó van ösz-visz építve.
Ráadásul elcseszett egy megoldás a hó jelenleg, mert vagy havas pályát választasz és akkor az idők kezdetétől a végéig havas lesz minden, vagy nem azt választod de akkor meg nem lesz hó. Évszakváltozás realtime jelenleg nincs...
nem,pl villamost ad a játékba,lehet építeni útkarbantartó épületet amitől gyorsabban mennek majd az autók az utakon,havas pályákon az utakról lefújja a havat,stb,fűteni is kell a házakat
A Snowfall ugye nem csak abban merül ki, hogy vannak "havas pályák"?? :(
Annak a nem magyar barátodnak is meg kellett találni valahogy. Ő éppen tudott segíteni mert már megtalálta, ami neked nem ment. Vagy Megkereste neked. Ha meg olyan gyorsan megtalálta hogy rögtön linkelte akkor a hiba benned van. De ne vitázzunk ezen. Nem volt válaszunk és kész. A lényeg hogy megvan.
Én már nem is azt válaszolnám hogy "A google a barátod." hanem "Tanuld meg használni a googlet." mert ha tudod használni akkor "mindent is" meg lehet vele találni. De nem csak neked, mindenkinek.
csak szólok,hogy ez elött órákat kerestem,és eldugva megtaláltam.érdekes módon ugyanezt megkérdeztem egy nem magyar barátomtól,rögtön küldte a linket. Utoljára szerkesztette: Abrams124, 2016.04.17. 15:02:18
A köszönésed jogos, ugyanis elérte hogy megkeresd magadnak. Miért kellene feltétlenül másnak fáradni a te kedvedért? Ha valaki tudja úgy is válaszol. De mivel neked sem kerül többe összebarátkozni a googleval ezért az a beszólása is jogos.
valaki tudna linket adni raktáron lévő dvd-s változathoz?
az after dark-nak még igen, de snowfalnak nincs, csupán frissítve lett, hogy ne krixkraxok legyenek hanem normál angol feliratok ott ahol már nem lett lefordítva. itt van egyébként, még ezen az oldalon xD
Cimtographernek két verziója van tán, az ujabb a játékból csinál googlemaps térképet, az első verzió pedig OSM térképből csinál a játékba pályát :D ez a régi nekem after darkal müködött, havas meg más DLC nincs meg.
de ha jól emlékszem én is kézzel rajzoltam be végül, max pozicionálás miatt probálgattam.
pesti térképhez amugy van sok domborzhati, de van letölthető változat is fő utcákkal a műhelybe. Utoljára szerkesztette: akyyy, 2016.04.13. 21:49:37
Igen, sajnos nekem is ez volt a problémám. Ezért próbálkoztam ezzel a móddal: OverLayer mód Mert Csak a fő utakat, autóutakat, autópályákat másolnám át vele. A leírása alapján nagyon jónak tűnik. De nem tudom használni. A másik. Az újabbik Cimtographer mód meg nem tölti be nekem a térképet. Pedig abban is van jó pár újítás ami érdekelne. Nem jövök rá, hogy működik. Pedig a leírás alapján próbálkozok.
az nem fog menni automatikusan, túl sok az út és kereszteződés. megpróbáltam, de kénytelen voltam végül kézzel megrajzolni az egészet. görgess lejjebb, ott van valahol ahol most tartok.
ez az a mod ami be is rajzolja az tat nem neked kell hanem magától be teszi. e videó alapján menni fog előtte a http://terrain.party/ nál ki kell keresned a teleülést, hogy honnan is emelje le a domborzatot. ha kész a "négyzet", akkor a letötött zip fájl readme-jébe lesz egy url, azzal ujra meg tudod nyitni a térképet böngészőbe, de a kkordinátákat be tudod majd írni a programba, hogy ugyanazt a területet kopizza le, és tegye bele az utcákat. (ugye én anno azzal szenvedtem, hogy fejből probáltam a várost megcsinálni, de még kis utcákat se lehetetttt csinálni, csak autópályát, meg lehajtókat, de van erre is mod, hogy akár földutakat is letesz a pályaszerkesztő :)
Egeydüól a végén arra kell figyelni, hogy legyen viz csatlakozás, meg autópálya a pálya két szélén, stb stb. de ezt már magyarul is ki írja.
Sziasztok. Van egy, számomra új úthálózat szerkesztő mód. Neve: OverLayer. Elméletileg működése, hogy a betöltött térképre egy réteget vetít és onnan lehet át kopizni a út hálózatot. De valahogy nekem nem nagyon akar össze jönni. Ahol víz van ott tökéletesen látszik, de a szárazföld részénél nem. A térkép méretét (pixelét) az beállítottam. Valaki el tudná magyarázni, aki használta már, hogy hogyan is működik ez a mód?
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=512314255 (ez valamiért nem jó hibát ír ki :( )
bár lehet utobbi nem is a térképhez kellet hanem máshoz, fene se emlékszik már :D
érdemes openstreetmapot használni, meg domborzati térképeket, ha szerencséd van, akkor a város amit akarsz, meg van benne részletesen csinálva, meg találsz használható domborzati térképet. Én az enyémhez nem találtam, az OSM térképet meg anno még én csináltam a városomhoz :D
van egy nagyon jó mod, az tényleg szépen bele teszi az egész hóbelevancot ahogy kell, utakkal meg mindennel, én több modot meg egyebet is használtam, meg domborzati térképet (bár nekem nem volt az tökéletes, mert kb semmi hegyet nem csinált csak kis lejtőket, igy eléggé át kellet szerkeszteni a pályát. minjdárt csinálok képet ha még elindul a játék :D
Szeretném megkérdezni tőletek, hogy hogyan lehet a google térképről, vagy valami más térképről az utakat át másolni? A Cimtographer módon kívül. Létezik valami más megoldás?
Pár áttekintő kép a mostani állapotról, az előző képek közül van amelyik már több hónapos. :)
Hola
Pár kép a mostani játékomból, kb 45-50 óra van eddig benne:
Lakosság 189k fő, nem használok semmilyen modot kivéve a 21 területet lehetővé tevő modot (a különböző vasúti szerelvényeket és a buszokat hozzáadó modokat nem számolom modnak). Az üres területeket én fákkal szoktam díszíteni, ezek is alapból vannak a játékban. Az egyik képen látható egy mesterséges tó, ami igazából a szennyvízelvezető rendszernek a végpontja, az itt kifolyó szennyvizet egy vízerőmű segítségével eresztem vissza a folyóba (amint szintúgy van már 1 vízerőmű). Fontosnak tartom a tömegközlekedés fejlesztését, ezért elég komoly tömegközlekedési rendszert találtam ki (a valóságban is ezt tanulom, így könnyű tudom :D). A tömegközlekedést úgy érdemes megszervezni hogy a különböző ágaknak legyen 1 közös csatlakozási pontja (pl egy helyen legyen 1 metrómegálló, 1 buszÁLLOMÁS, 1 vasútállomás, 1 villamosmegálló) nekem 4-5 ilyen van a városba plusz 3-4 kisebb csatlakozási pont (metró-villamos-busz). Véleményem a különböző közlekedési ágakról: - buszok: relatív drágák a buszállomások, érdemes nagy körjáratokat tervezni, nagysűrűségű városban sok ember képesek elszállítani. Buszsávok alkalmazását nem igazán javallom, nem éri meg. - metró: drága kiépítés, relatív olcsó üzemeltetés, nagyon könnyen nyereségessé lehet tenni, viszont mindenképp ráhordó járatok igényel! - villamosok: na ezt relatív nagy népességnél elég nehéz veszteségesre megcsinálni, jelentősen nagyobb a kapacitása mint a buszoknak (3x annyi). Érdemes 6 sávos kivitelben építeni és amolyan főútként üzemeltetni a városon belül. - vasút: a játék rendszerén belül igazából képtelenség nyereségere megcsinálni ráadásul akadályozza a többi közlekedési ágat, én viaduktokra szoktam építeni. A személy és a tehervasutat külön pályára szoktam terelni hogy ne akadályozzák egymást. A tehervasút nagyon sok helyet tud áruval ellátni. Érdemes minél többet építeni, de számolni kell a magas üzemeltetési költségekkel. - hajózás: a teherhajózás szintúgy eszméletlen nagy árumennyiséget képes a városra szabadítani, a személyhajózás általában elhanyagolható, de érdemes kiépíteni és köré építeni egy szolgáltató-turisztikai szakirányú negyedet, ezzel sikerülhet idővel még ha nem is nyereségessé tenni, de legalább értelemet adni neki és így jó pár turistát bevonzani a városba. - repülés: nagy repteret felesleges építeni, a kis reptér tökéletes, érdemes mindenféle földi jóval ellátott közlekedési csomópontot építeni a környékére és ezzel is sikerülhet jó pár embert becsábítani a városba. Városszerkezet: 160k főig semmilyen magasabbrendű szervezést nem követtem, egyedül az ipari területeket szoktam leválasztani a lakó és szolgáltató területektől (mostanság 1 specializált iparnegyeddel ami pl fakitermeléssel v. földműveléssel foglalkozik, ezek nem szennyezik a környezetet). 160k-ig csak 2 sávos utakat használtam, akkor jutottunk el arra a szinte hogy már majdnem megállt az élet. Valós időben 8 órába telt míg elkészültem az új úthálózattal viszont ez már tartalmazta a 6 sávos főutakat, a komplex autópálya fel és lehajtási rendszert és a villamosközlekedést. A rendszert azért folyamatosan bővíti az ember, ezért én is építettem újabb villamos vonalakat, újabb metróvonalakat és kiépítettem a buszközlekedést.
More beautification meg prop anarchy moddal elvileg le lehet tenni ground decalokat.
valami jó megoldást nem tudtok az épületek közötti füves területek betakarására? kár hogy nincs egy olyan paint szerű funkció ami ráhúz egy textúrát a kijelölt területre.
pl. kár hogy nincs benne a lánchíd...
8G van most. Kb. 5 perc míg betölt a mentett állás. Ipar ott van ahol a valóságban is, illetve az irodaházak is. A legnagyobb ipari körzet Csepelen van, a volt Csepel Művek területén. Sajnos elég kevés, a belvárosi üzletekbe általában nem jut áru. Nem is szeretnek itt lakni az emberek, 230 ezernél megállt a lakosság növekedése. 159 óra van benne Steam szerint de abban benne van némi játszadozás is más városokkal. Jó lenne ha könnyebb lenne egyedi épületeket felvinni a játékba, pl. Google Earth modellekből, akkor még jobban hasonlítana.
ha ezzel kész vagyok jöhet a 81 tile mod. de ahhoz kell vennem még 8G RAM-ot...
Hát ha havas pályán játszol akkor pampogni fognak az emberek, hogy fáznak, ugyan olyan problémaként nyilvánul meg, mint a szemét vagy a betegség pl. Más pályákon ez annyira nem fontos, azonban én jártam úgy, hogy trópusi térképen leesett a hőmérséklet 15 fokra és akkor is elkezdtek panaszkodni, hogy fáznak... :) Szóval érdemes kiépíteni a rendszert, de nem muszáj rögtön azzal kezdeni, ráér ha már anyagilag jobban állsz. Főleg, hogy a fűtőház sem olcsó mulatság hozzá.
Masik kerdes: megvan a Snowfall dlc, amiben bejott a kozponti futes is. Ezzel mennyire kell foglalkozni? Mert mar csak a becsovezese a varosnak is egy vagyon, sima ivoviz/szennyvizcso 20 dollar, a futeses meg 100.
egyébként én pont ezért hagytam abba a városom, bugosak valamiért a kukásautók és a halottaskocsik, néhány régebb lerakott épület működik, az újak viszont egyáltalán nem , 0/15 autót mutatnak folyton:( ezért a várakozó halottak száma is "gyászos"
Alapjátékkal jobbak az egyirányú utak. De a dugók sok tényezőtől függnek, pl. egy nagyobb városban a nem megfelelő tömegközlekedés miatt egyirányú szakaszokon is lehet dugó. Vagy ha pl. az ipari park forgalmát beküldöd a városba, akkor egyirányúsítással sem mész sokra előbb-utóbb. Javaslom még a körforgalmak használatát a nagyobb csomópontokban -ha lehetséges-, nagyban képes csökkenteni a dugókat (egy bizonyos szintig).
Az építkezést már kitárgyaltuk. Nincs recept, úgy építesz ahogy neked tetszik. Személy szerint számomra nagyon unalmas lenne egy "rácsos" város, de kinek a pap, kinek a papír.
Olvasgattam par tippet a jatekrol es sok helyen azt irtak, hogy szinte csak egyiranyu utcakat erdemes hasznalni a forgalom megfelelo iranyitasa miatt. Persze kellenek sugarutak es gerincutak, de a leagazasok is egyiranyuak legyenek a dugok elkerulese miatt.
Amugy ti hogyan epitkeztek? Racsszeruen, maximalis kihasznaltsag mellett vagy osszevissza, hogy ne legyen tul rendezett (mint egy normalis varos)?
Nagyjából így csinálom én is, azzal megtoldva - mivel feledékeny vagyok :) - hogy előre lerakok nagy, üres régió "pacákat", amiket megfelelően elnevezgetek (pl. "Oil Field 1", "Farmlands 3", "Downtown", stb.). Az egyes policy beállítások nem is fontosak és a precíz méricskélés sem, csak a név és a durván kijelölt határok, amik közé aztán már tudok sugárutakat, autópályákat, egyéb, nagyobb közlekedési vonalakat csoportosítani. Aztán ahogy beépítem a pacákat, úgy finomítom a kerület határait, állítom be a policy-ket. Nem mindig sikerül eltalálni, de általában jó áttekintést ad és segít az előregondolkozásban.
Éppen az a szép ebben a játékban, hogy ezt a kérdést a játékos dönti el. A város kinézetének nem sok köze van a gazdasághoz, mindkét általad említett módon felhúzható működőképes város. A design -ha kvázi városkép tervezésre is adsz-, függ a map-tól is amit használsz. Én először mindig felmérem a területet és nagyjából eldöntöm, hol lesznek az egyes zónák (ipari, kereskedelmi, lakóövezeti stb.), és ennek megfelelően hol lesz logikus nagyobb közlekedési csomópontokat kialakítani. Ezeket úgy tervezem meg, hogy később a város növekedésével párhuzamosan könnyen fejleszthető legyen. Érdemes már előre odafigyelni arra, hol lesznek sugárutak, autópálya csatlakozások, illetve az ipari parkok közlekedése is rendkívül fontos. A városkép meg szinte kizárólag kreativitás kérdése.
Ti hogyan epitetek varosokat? Az alapteruletet teljesen beepititek es csak kijeloltok keruleteket vagy pedig kisebb "telepuleseket" csinaltok keruletkent? Mar sokadik jatekomat kezdem el, de mindig eljutok egy pontig, hogy nem tetszik a varos amit krealtam, pedig meg a 8800-as lelekszam sincs meg.
háromsávos útra nem lehet villamost építeni? a Könyves Kálmán-Hungária krt. jól be fog így dugulni...
köszönöm, időközben rájöttem, vissza is jöttek az utak. de a szemét/hulla eltávolító nagyon hiányzik. smods.ru-ról letöltöttem ugyan, de nem vagyok benne biztos hogy működni fog.
és még egy probléma. eltűnt a nélkülözhetetlen Trash & Dead removal mod, a két gomb sem látszik a képernyő jobb szélén. Enélkül sajnos játszhatatlan lett a városom. Vissza lehet ezeket valahogy varázsolni?
A Steam-en automatikusan frissült a progi, november óta most újra elővettem, és azt látom hogy eltűnt a sugárútjaim nagy része, valószínűleg a kereszteződések. Traffic++ helyett előfizettem a Traffic++ v2-re de úgy sem jöttek elő. Ismerős ez a probléma valakinek?