Az első rövid bemutató alapján olyasmi beépíthető zónákat hoz, amik az újabb DLC-kben voltak, azaz testreszabható ipari környezetek lesznek a fő attrakciók.
Érdekes, hogy amíg áram gondokkal küszködtem, addig a lakosság felkúszott 36 ezerre, ahogy megoldottam leesett 26 ezerre, most kezdett el lassan megint emelkedni, már 28 ezer. Az eséshez képest nagyon lassan emelkedik.
Az olaj erőműnek honnan lehet olajat szerezni? Vettem egy telket olaj lelőhellyel. A hely főlé leraktam sárga zónákat, de az erőművek csak az alapot használják és nincs utánpótlás, az energia igény meg folyamatosan nő a városban, az erőművek meg állnak le.
Köszönöm, a fel nem tett kérdésemre is válaszoltál!!
Persze, ha megfelelően nagy a szintkülönbség (útépítés közben PgUp / PgDown) és a hosszúság miatt megjelennek a hídelemek. De alájuk nem lehet zónákat tenni.
Sziasztok! Városon belül lehet hidakat építeni (tehát nem folyón átívelőt).
Látom, nem fogjuk egymást meggyőzni, de nem baj, nincs is rá szükség. Amúgy valóban nevetségesen könnyű a szimulációs rész is, az hogy bizonyos méret után kezdenek megdögleni a dolgok, nem nehézség, hanem elfuserált megvalósítás. Nem akarok offolni, de szvsz úgy általában sincsenek nehéz játékok az utóbbi években. Mindenféle trükkel igyekeznek elnyújtani a játékidőt, de az időigényesség nem szinonímája a nehézségnek, egy idő után ezek a trükkök idegesítőek. Pl. egyre kevésbé kezdek olyan játékba, ahol farmolni kell, vagy bossokat ölni. Engem az ilyesmi jobban zavar, mint egy túl könnyű játékmenet.
konkrétan a gazdasági szimulációs része a játéknak nevetségesen egyszerű, mint egy faék. Halványan sem próbálja leképezni a valóságot. De persze valós pénzügyi szimulációt készíteni rendkívül összetett, és nem is biztos, hogy túlzottan közönségcsalogató. Utoljára szerkesztette: EM64T, 2018.08.30. 07:12:26
Igazából a dekorációs stílus a nehezebb, próbáltam már a szimulációs részét is a játéknak, sokkal könnyebb volt egy működőképes várost kirittyenteni, mint akár egy dekorációs városnak a belváros részét valósra megcsinálni.
Nem is tudom. Mikor egy városom pénzügyileg megerősödik, szoktam dekorálgatni azokat a részeket, ahol már végleges az út és vasúthálózat. Időigényes, azt aláírom, de nehézséget nemigen látok benne. Ez inkább egyfajta jutalomjáték. Nyilván nem lesz olyan, mint mondjuk Infrastructurist videóiban, de én nem is a nézőknek csinálom, meg nem is akarok annyi assetet letölteni, már így is 2000-nél járok, ennyi bőven elég sztem egy mezei casualnak.
Azt azért nem mondanám hogy mérgelődés nélkül van a Dekorációs féle játékstílus, felszínen csak annyit látsz hogy könnyedén pénzgondok nélkül, miközben egy kis rész akár órákba eltelhet, véleményem szerint ez a nehezebbik stílus.
Kétféle játékos van. 1. Szimuláció elkötelezett, akinek működő prosperáló város építése a cél. Magától növekszik a város és reagál az igényekre. 2. Dekorációs, aki minél szebb és kreatívabb megoldásokat használ. Nem törődik a szimuláció résszel vagy, hogy az életképes-e az elkészült rész. Látványos, aprólékos, részletes.
Mindkettőnek meg van a maga lét jogosultsága és szépsége.
Szoktam nézegetni néha SC videókat, eléggé szembetűnő és nem véletlen, hogy a legszebb, leglátványosabb városok készítői végtelen pénzzel és hihetetlen mennyiségű assettel dolgoznak. Így nem kell vesződniük a deficittel, lakosság létszámával, rosszul funkcionáló objektumokkal. Dugók meg nem nagyon alakulnak ki, hiszen viszonylag kis népsűrűséggel is el lehet érni a nagyváros illúzióját. Én még nem próbáltam ki, mert eléggé csalás ízű a dolog és elég szomorú lenne, ha csak így lehetne mérgelődés nélkül élvezni ezt a játékot.
Vanna furcsaságok. Pl. Turisták számára kialakított helyeken csak úgy hömpölyög a tömeg a járdán és le a metróba. Viszont a metró állomás átlagosan üzemel és 57 utast kezelt múlt héten. Holott annyian mennek le mindig, hogy dugót okoz az embertömeg. A másik a teherforgalom. Raktam le tehervonat állomást és teher kikötőt. Ezekhez minden irányból hömpölyög a tömeg, lebénítva minden oda vezető utat. Ránézésre több ezer kamiont küld a játék vmiért. Próbáltam másfelé is rakni tehervonat állomást, de azt alig használják. Szóval kész káosz az egész. Már odáig fajult a dolog hogy az autópályákon is összefüggő kamion sor alakult ki minden irányban.
Nekem is volt ilyen, de egyáltalán nem üzemelt. Áthelyeztem 3 különböző helyre, akkor sem, a kiírás szerint üzemelt rendeltetésszerűen. Meguntam, eladtam, tettem egy másikat az sem, kisebbet, az sem. Áttettem egy másik városrészbe, ott ment. Azóta sem értem.
Érdekes, hogy van egy városrészem, ahol a kórházam nagyon fura visszafogott üzemmódban működik. Sosem küld mentőautót, van, hogy a szomszéd utcába egy másik városrészből jön mentőautó, mert az ebben lévő egyszerűáen nem küld. Nem értem mi lehet a probléma, normálisan csatlakozva van az útra, a parkolóját használják is az autók. De pl. páciens sem nagyon érkezik. Valószínűleg megpróbálom áthelyezni valahová.
Mások is panaszkodnak a workshopban, úgy néz ki megint bekavart valami patch. Szedd le és tedd fel újra, sztem már újabb verzió van fent. ha így sem működik, akkor várd meg, míg nem jönnek a "most már működik" hozzászólások.
Én nem tudom bekapcsolni az Advanced ai-t. Ezt írja ki hibaüzenetnek jó hosszas betöltés után:
TM:PE failed to load Traffic Manager: President Edition failed to load. You can continue playing but it's NOT recommended. Traffic Manager Will not work as expected.
Nem rakod túl vegyesen a zónákat? Én igyekszem úgy terjeszkedni, hogy ipar és lakóövezet az autópálya két oldalán elszeparálva legyen és egy kerületet se terheljen tranzit forgalom. Nálam mindig az áruforgalom okozza a problémákat, ha azt sikerül kiszorítani a városból és az autópályák és teher pályaudvarok környékére terelni, akkor többnyire nem alakulnak ki nagy dugók.
Komolyan hülyét tudok rántani olykor ettől a játéktól.
Láttam, hogy van frissítés, szóval a mai napon sokadszorra új várossal kezdtem a játékot. Természetesen 70k-ig jutottam most is, és ismét előjött a közlekedési probléma. Hatalmas dugók, csak egy sávot használni. Na kapva az alkalmon csak belenéztem bár tutorial videóba, és nekiugrottam a lane correctorre a Traffic Managerben. Örültem, mint majom a farkának, hogy az összes sáv ki lesz használva. Erre látom, hogy a több km-es úton minden ötödik méternél ismét visszaáll minden kocsi az első sávba.... Nagyjából 30 percnyi tökölés volt, mire csak azon az útszakaszon végre minden sávot használtak a kocsik a lane corrector segítségével.
Én most ülök neki ismét, hagytam egy másfél hét szünetet, mert nagyon "lefárasztott" a játék hiányosságai.
Az miért van hogy a nevezetes épületeket alig látogatják? Van olyan ami tök drága volt mégis hetente megnézik kb 2en... pedig van körülötte rengeteg lakóépület és tömegközlekedés is jár. De ez van mindegyiknél kb szóval nem tudom. Valami ötlet hogy mit lehetne tenni? Ja és 130ezer lakosom van.
sziasztok! van arra valakinek ötlete, hogy az utasok miért tűntek el? se buszon, se vonaton nem megy senki (turisták sem jönnek), pedig ingyenessé is tettem a tömegközlekedést.
Tudja valaki hogy a Mass transit dlc mikor érkezik xboxra? Elvileg mostanában fog jönni ez igaz?
Na tessék, Zacskós Tej kolléga "megfertőzött", csináltam négy tök lapos térképet, 2 normál stílust és 2 európait. Ezért nincs még igazán nagy városom, biztos van vagy 20 megkezdett térképem már, folyamatosan rotálva nem haladok valami gyorsan. :)
Az a baj, hogy hiába építesz nagy sebességű forgalmi utakat, mert az AI nem a leggyorsabb utat választja, hanem a legrövidebbet. És erre sajnos nincs megoldás. Max járműtípusokat tudsz kitiltani egyes utakról, de az csak félmegoldás.
Igen, van benne egy Dynamic Lane Selection opció, azt kell engedélyezni. És fontos, hogy minden új város indításakor a TMPE beállításai resetelődnek, újra be kell állítani a kívánt dolgokat.
Én úgy oldom meg a forgalmi kérdést hogy az ipari zóna alapból körbe van "kerítve" hatsávos úttal, és van húzva az autópályától egy hatsávos út, vagy egyirányú utak. A többi útról kitiltom a teherforgalmat, tehát csak a számukra épített utat használják. A forgalmasabb kereszteződések kis körforgalmak, melyek hatsávúak. Szélső 3 kanyarodik, belső 3 tovább megy egyenesen. Ezen kívül kikapcsolom a lámpát a körforgalomban, vagy már kicsivel előtte is. A várost több ponton átszelem 6 sávú úttal, melyen 90km/h sebességet engedek, kicsit hosszabb zöld időszakokkal. Ezek a várost keresztben átszelő autópályához kapcsolódnak ezzel a moddal: http://smods.ru/archives/44492 Így egész tűrhető a város 230.000 lakosságnál is. Utoljára szerkesztette: sandroo84, 2018.07.05. 15:17:32
Kicsit kutakodtam steam és egyéb külföldi fórumokon, mindenhol arra jutnak, hogy TMPE-vel lehet tiltani az átkelést, de vizuálisan nem lehet sehogy se törölni a zebrát. Találtam ugyan egy törlő modot, de az az egész térképen leszedi az utakról az összes útburkolati jelet, úgyhogy szóba se jöhet. Talán meg lehet próbálni aszfalt ploppal letakarni az inaktív zebrákat, de az nálam kis területnél össze szokta kuszálni maga körül a textúrákat. Szerintem érdemes amúgy olyan formán is alakítani az úthálózatot, hogy minél kevesebb legyen a balra nagy ívben kanyarodás, nálam mindig érezhetően javít a forgalom tempóján.
TMPE nélkül sima kereszteződéseket kell építeni, amelyből kiszeded a lámpákat is. Az a legnagyobb áteresztő képességű. Régebben volt egy egyszerű mod ehhez, ami csak a lámpát szedte ki vagy rakta vissza. TMPE-vel már szinte bármilyen kereszteződés, vagy körforgalom is hatékonnyá tehető.
A körforgalmas városom a 70K-nál befulladtak, mert nem működött a forgalom. A másik mentésemet visszatöltve 130K-ig jutottam, ekkor megállt az élet, mert kilométernyi dugó alakult ki úgy, hogy a járművek csak egy sávot használtak. Nekifutottam még egyszer, tudatosabban. Igyekeztem úgy kialakítani az utakat, hogy ne legyenek benne négyes, csak kettes kereszteződések. Kíváncsi vagyok így meddig jutok. Mert szeretnék egy 300-500K-s várost.
...az egy sáv használatra van megoldás, vagy azt a TMPE-ben kell keresni??
Akkor figyelmesebben átnézem a TMPE menüt, mert csak olyat láttam, hogy letiltja a gyalogos forgalmat, de a zebra még ott marad az úton. Elég hülyén tud kinézni egy nagyobb kereszteződés vagy körforgalom a préri közepén 10-15 zebrával és ha jól láttam, a forgalmat is keményen megakasztja.
Nem tudok róla. Zebrákat egyébként is csak látszólag lehet eltávolítani, elhelyezni, de valódi gyalogosátkelőt létrehozni-megszüntetni nincs lehetőség per pillanat a játékban.
Próbálgattam tutorial videókat is nézni, de ahogy állítgattam valahogy soha nem azt akarta csinálni a program, amit akartam. Egyébként nem töröltem még le, de újra kezdtem a játékot, aztán meglátom később, hogy hogyan is alakul a sorsa. Nyilván nem cél 100K-s limit, ha össze tudnék hozni akár 500K-s várost is. Gép megvan hozzá.
Szerintem fuss neki még egyszer a TMPE-nek, nagyon hasznos. Manuálisan állíthatod a jelzőlámpákat, időzítheted (pl. egy forgalmas irányból több ideig legyen zöld, egy vele szemben lévő kevésbé forgalmasról kevesebb ideig), sebességhatárokat állítgathatod (ez abból a szempontból is jelentős, hogy pl. ha 30-asra leveszel egy utat, kevésbé szívesen használják a teherautók, ők ugyanis minél hamarább célba akarnak érni), sávokat, kanyarodásokat lehet finomhangolni, stb. Nagyon hasznos szerintem.
Én eleve nem használok szélerőműveket vagy bármilyen vanillát, csak dekorációnak. Van egy asset, kis zöld trafó, alig zavar be a képbe, 80 megawattos, viszont semmilyen szennyezése nincs, 100 pénzbe kerül és 16 a heti költsége. Főleg induláskor egy ajándék.
A 80 ezres határt még egy városommal se értem el, kb. mindegyikkel most tartok az első fázis végén, második elején, 30-40 ezres lélekszámmal..
Pedig pont a körforgalmak azok, amikhez feltétlenül kell a TMPE, mert alap játékban egyszerűen nem hatékony a forgalom viselekdése ezekben. Olyannyira, hogy építeni sincs értelme őket.
Én most újrakezdtem (megint). Kb. 5-6 nagy városrészben gondolkodok, és hatalmas körforgalmakat építettem. Kíváncsi vagyok mennyire lesz hatásos. Próbálkoztam a traffic managerrel, de nekem "kínai". :(
Nálam igen sokszor előjött, minden előzmény nélkül elment az áram szélső, messzi negyedekben, miközben mondjuk 200 MWattot termeltem, és 150-et igényelt a város. Az ilyen szekciózás segített.
Mivel nem környezet, csak zajszennyező, ezért a legtávolabbi helyre tettem le három darab atomerőművet, és itt-ott szélerőművet. Most nem produkálja nekem az áramhiányt. Azért is kérdeztem, hogy lehet-e rosszul kiépíteni elektromos hálózatot, mert korábban mindig azon csúsztam el, hogy mindenhová szélerőművet tettem, ezért panaszkodtak a lakók a zajra.
Megléptem, amit írtak a neten, hogy minél nagyobb lélekszámú várost hozzak össze. Lakosság két harmadánál alacsony szinten tartani az oktatást, ezáltal az ipar fejlődik. Míg 12 órányi játékidővel elértem 75-80K-s várost, és megakadtam, így alig négy óra alatt elértem a 108K-s várost. Azonban ennél tovább nem megy. Pedig van munka, széles utak, dugók sincsenek, s sok kórház, temető, krematórium.... és tovább nem nő semmi, semmire nincs igény. :( Érdekelne, hogy lehet összehozni 200-500K-s várost, ahogy írják itt többen?
Azt hiszem nálam is sokszor eljött, hogy az energiaforrásokat nem jó egy helyre tömöríteni, gondolom valamiféle átviteli kapacitással magyarázandó, hanem érdemes szétszórni a terepen, hogy ne egyetlen pontból lásd el árammal az egész városod.
Akkor szerintem korábbi magyarítás lehet. Sajnos olyan nincs, amelyikkel teljes lenne a játék. Így sajnos a legutolsó, ami volt azt hiszem másfél évvel ezelőtti. Én azt használom, és kódsor jelenik meg azokon a részeken, amelyek nincsenek lefordítva, pedig jobb lenne, ha a lefordítatlan rész megmaradna eredeti nyelven.
Tegnapi napon csak újrakezdtem a játékot, hogy közben új térképet kreáltam. Mindent úgy csináltam, ahogy olvastam, ha nem szeretnék beleesni a 70-80k-s népesség limitbe. Rájöttem, hogy a korábban azzal volt a gond, hogy a lakók mindig panaszkodtak a nagy zaj ellen, akármennyi fát is tettem le a környékükön. Aztán ráébredtem, hogy azzal volt a gond, hogy a város energiaforrását a szélturbinák adták, így az meg hatalmas zajt generált. Az új térképen nem csak ketté szelte a víz a térképet, hanem csináltam egy kisebb szigetet is. A sziget peremeire helyeztem a szélturbinákat, míg a lakott területet pedig körbevezettem hálózattal, így senki sem panaszkodott zajra. Ugyanezt az ipar zónára. Viszont fogalmam sincs, hogy miért, de a megtermelt áramnak nagyjából az egy negyedét használják fel a lakosok, és ennek ellenére állandóan vannak olyan lakott részek, amelyek áramhiányra panaszkodnak. Így újabb turbinákat kell letennem. Az ipari terület is hasonló volt, így kénytelen voltam egy atomerőművet lerakni. Kérdésem az lenne, hogy a hálózatot el lehet rontani, vagy rosszul összekötni?
Fentiekből kiindulva 106K-s várost sikerült megépítenem alig 4 óra alatt.
Nincs. :) Az én magyarításommal ott csak vmi krix-krax van. Nem lehetett kivenni hogy az akar lenni. Biztosan régebbi amit találtam, vagy vmelyik dlc bekavar neki. Köszönöm!
Az én városom most 133 ezres, de én városrészekben gondolkodom, kb. öt nagy központ van amiket hatsávos út köt össze (aztán persze sok helyen ezeket idővel beépítem).
Van egy lehet nagyon buta kérdésem... Csináltam magamnak egy térképet életemben először. Szerkesztőben rámentem hogy mentés, de mikor rámegyek hogy új játék, mégsem kiválasztható a térképek között. Mit rontottam el?
Hmm... 104 ezer lakosnál megakadtam, tovább nem nő semmi. :(
Mutathatnátok pár screenshotot, kíváncsi lettem.
Így csinálom én is, plusz még szedtem le másféle falakat, vízparti sétányokat. De ezzel együtt sokat terraformálok, hogy a fal se legyen 30 méter magas. Élethű 2-3 méteresnél meg valóban sokszor kicsap a víz. Igazából itt is azért variálok sokat, hogy az RCI ne essen szét elszigetelt négyzetekre, mert egybefüggő épülettömböket szeretek a vízpart mentén. Normál stílusban még nem annyira fontos, de európai high densitynél sokkal mutatósabb szerintem.
Két totál sík térképet is csináltam, egy normált és egy európait, nagyságrendekkel egyszerűbb haladni, de azért egy hegyi városka, kanyargó folyó mentén sokkal hangulatosabb, akárcsak IRL.
Nálam ez volt az egyik, amitől ki tudtam akadni. Ezért is kreáltam saját térképet. Igaz, teljesen sík, s csak fák vannak, meg keresztbe ketté szelő folyó. De így egy kicsit esztétikusabban néz ki, mint egy-két térkép.
Nekem is 120-as van, Win7 mellett elfér a Skylines, az EU4, a Victoria2 és a Witcher 3, és még kb. 20 GB szabad hely van. Szóval csak a Skylines szerintem vígan megvan a Windows mellett, és még virtuális memória is marad.
Vízpartokra (ami nem beach-jellegű) én a vizes menüben található falat húzok, szépen kiegyenesíti a lebukó felszínt és jól is néz ki tőle a partvonal. A belső folyókhoz is használható, csak vigyázni kell a szűkebb mederrel, mert könnyen felduzzad (a mederbe lehet húzni csatornát, az elég és nem is látszik a víz alatt). Hátránya, hogy mélyre nyúlik, az alagutak (pl. metró) nem keresztezhetik, nem minden vizes cuccot lehet ráépíteni, valamint a hidfők alatt is beljebb kell hozni, hogy átférjen.
Szerintem érdemes ssd-re tenni, mert lényegesen gyorsabb. Nekem most 220.000 a városom. Kb 30 asset-et használok. A betöltési idő most kb 45 másodperc. Szóval nagyon megéri
Pont minap nézegettem, de nem láttam 1 terrást 100 ezer alatt. Én egy új gépen gondolkodom, 300-400-ban biztos benne lesz egy tűrhető felállás. Most, hogy írtátok, jobban ránéztem, nekem is tele vannak a városaim ezzel az áruhiányos problémával, csak nem foglalkoztam vele, mert inkább az esztétikai dolgokon akadok fenn, rengeteget építek, bontok vissza, újraépítek, ezért nem haladok igazán. Az egyik mumusom a belvárosi vízpartok. A legtöbb térkép úgy adja, hogy méretarányosan 40-80 méter magas sziklatextúrák szelik át a cityt, hát az minden, csak nem szép és élethű. Rengeteget pepecselek vele, mire elfogadhatónak ítélem az eredményt. A másik a lejtős területek beépítése. Katasztrófa. Gyűrött utak, sziklatextúrák mindenhol, épületek félig a talajba süllyedve, szanaszét máló RCI mező...Ha ötször nem bontok vissza egy-egy részt, akkor egyszer se. A Move it mod sokat segít, de pl. még nem jöttem rá, hogy lehet függőlegesen hajlítani vagy kiegyenesíteni két nod közti útszakaszt. Kerestem támfalas utakat, de azok nem simulnak bele a domboldalba, mert mindkét oldaluk kövön áll, így egy rendkívül ronda árkot kreálnak az emelkedő felé. Füves rézsűt egyáltalán nem találtam, így ha kicsit megemelek egy utat, rögtön jönnek a sziklatextúrák mellette. Szóval elvagyok ezekkel, kit érdekel, hogy közben nincs elég fánk és hot-dog az elkényeztetett síkvidékieknek? :D
Nekem sajna nincs azon, mert csak 120as SSD-m van, és a win mellé nem akarom hogy a sok mód miatt beteljen a ha rárakom a játékot. Más játékok persze vannak rajta. Ahogy nézem egyébként, nagyon szépen lement a nagyobb SSD-k ára, szóval lehet beruházok majd egy nagyobbra.
Nekem SSD-n van. Annak idején 80GB-s volt a windows-nak, és 1-2 terra vinyó a háttértárnak. Aztán jött az ötlet, hogy legyen egy második SSD játékoknak. Akkor különböző fórumokon lebeszéltek, hogy minek az, mert maximum gyorsabban tölt be a játék. Mondjuk viszonylag erős hardver van a gépben, de akkor pont a Cities Skylines és hasonlók jutottak eszembe, hogy töltésnél jó lesz az. Egy 250GB SSD alatt kb. egy perc alatt töltődött be a 100k-s városom. Estére kíváncsi vagyok ,hogy fel tudom-e vinni 200k-sra,.
Nekem már a 30 ezres város sem akar valamiért betölteni...megértem én hogy nagy a loading time néha, de nem is használok annyi asset-tet, előtte 2-3 perc alatt betöltött a pálya, utoljára meg olyan 10 perc körül mondtam hogy na jólvan el is ment a kedvem :D
Összehoztam életem első 100k-s városát ebben a játékban. Igyekeztem kilőni az oktatást, hogy minél több gyerek születhessen, valamint lakókörnyezet belsejébe tenni a kereskedelmi zónát. Egyelőre nem tudom menni fog-e a 200k-s város, de kíváncsi vagyok mennyire fogja visszafogni a gépet. Mivel feloldottam mind a 25 földet, így most már kizárólag alacsony sűrűségű területeket hozok létre. Kíváncsi vagyok be tudom-e lakni az egész térképet.
Amit tapasztaltam a "kék ikonos" boltokkal kapcsolatban, hogy kevés, vagy túl messze vannak nekik a gyárak (ami lehet farm, vagy fatelep is). Az import sosem elég egy nagyváros fenntartásához. Kell az is, hogy a közelükben legyenek lakóházak. Ha nincsenek vevők, nem is kapnak árut a boltok és ugyanúgy mutatja az áruhiány ikont (kissé félrevezetően). Furgonok viszik nekik az árut, ezért a nehéz járművek kitiltása a kerületekből nem számít.
A gyáriakat ismerem, inkább workshopos kellene. Rengeteg van belőlük, és nekem is kevés időm van böngészni, kipróbálgatni őket, ezért gondoltam hátha valaki belebotlott egy igazi "kincs" térképbe. :)
Így fejből a Seven Lakes ugrik be, bár a hegyekre, nyersanyagokra nem emlékszem. Workshopban rengeteg térkép van, nem is jutottam soha a végére, hogy mindet megnézzem.
Tudtok ajánlani egy "jóképű" térképet, amin lehet egy jól kinéző várost létrehozni? Van egy kis hegyes rész, az erőforrások is inkább peremvidéken vannak, van pár tó, de van egy nagy jól építhető sima terület is benne?
Hmmm... kicsit meguntam az ikonokat a kereskedelmi egységek felett, szóval letöröltem az összeset. Fogtam, s az autópálya mellett húztam egy szép hosszú négy sávos utat, majd oda telepítettem őket. Ez persze továbbra se lett megoldás... :( A zajra se tudok semmit se csinálni. Elvileg, ha teletömöm a várost fákkal, akkor az tompítja a zajt, de ez se segít. Próbálok minél több alacsony képzettségüt generálni, hogy több gyereket nyomjanak, de még így is megrekedek 75k-s lakosságnál :(
Egyszerre vettem meg a két játékot, a másikba pár nap után soha nem léptem be többé.
A poén az, hogy a városaim sűrűn lakott része valószínűleg sosem lesz nagyobb a 3x3-as területnél, eredetileg azért tettem fel a 81 Tile-t, mert nem akartam, hogy mindegyik egy láthatatlan vonallal meghúzott szabályos négyzet legyen, ahol a mezőn hirtelen 50 emeletes felhőkarcolók nőnek ki, vagy simán csak máshova képzeltem a térképen a cityt. Gyéren lakott agglomeráció, reptér, ipari és mezőgazdasági övezet, vízparti üdülő néhány épülettel, parkoló benzinkúttal az út mentén stb., csak ilyenekkel szándékoztam a plusz területet feldobni, kár, hogy ez ennyi problémát okoz a játékban.
Ha valaki kíváncsi a városa állapotára, mennyire közelíti a limiteket, stb., itt egy hasznos mod. (Mintha már lett volna itt említve.) Egyébként a limitek egy része (pl. az agent-ek) sajnos az Unity-ből jön, nem befolyásolható, nincs ráhatásuk.
Eleve nem kellett volna 64k agent limit.
A terület korlátozásával 3x3-on amúgy sem nagyon lehet meghaladni. Tehát a gyengébb gépeken magasabb agent limit mellett sem futott volna szarul.
Aki meg moddal megnyitja a 5x5, vagy 9x9-et, az akkor vállalja be a nagyobb gépigényt is. Még ezt sem kellett volna lekorlátozni, alapból a térképválasztásnál is lehetne opcióvá tenni. Aztán a gyengébb géppel kis térképen, az erősebbel nagyobbon is lehet játszani.
Valszeg elég durván elszállna a savegame mérete, a betöltési idő, meg minden más is, de mindenki magának megszabhatná, hogy hol a határ, amit még bír a gépe.