A repülőgépeken is van pilóta, pedig ott aztán szinte minden automatizált, már vagy 30 éve... Amiatt senki ne aggódjon hogy a világ összes sofőrje munkanélküli lesz.
Biztos jó dolog, nem arról van szó. De számolj utána mintha cégtulaj lennél. Melyik a nagyobb költség havonta? Egy sofőr, vagy az üzemanyag?
Szerintem jonflynál a pont, az önvezető kamionok technológiáját kidolgozni egyelőre jó lesz a dobozforma is. Aztán úgy is lehet, hogy végül bukik az egész, vagy épp még fülke se kell majd
De egy egyszerű módszerrel is letesztelheted... ülj a kocsiba, hajts 80-90es tempóban és rakd ki a kezed.. tenyérrel előre, és ökölben. de ha van egy fürdőszoba mérleg a közelben akkor azt is kirakhatod függőlegesen, majd kicsit megdöntve, majd vízszintesen.
És majd előbb-utóbb jön a sok ezer munkanélküli is.
"kiderült hogy a google autója is csak normál körülmények között működik jól, és az is úgy hogy programozók állítgatják 1-1 teszt előtt, messze van még a jól használható megoldás, főleg hogy sok energiát eszik egy erős pc "
Lehet hogy a google autója ma még csak igy müködik jól, de 10 éve még ez is elképzelhetetlen lett volna. 10 év múlva már találkozhatsz vele az utakon is, 20 év múlva már minden új autó tudni fogja.
Mire 60 leszel az unoka majd csak ámulni fog hogy a nagypapa még tényleg saját maga vezette az autót és hogy volt képes az a sok pedált meg müszert egyszerre kezelni :D
Ezek a kamionok nem száguldoznak, a légellenállás pedig a 80-90-es tartományban nem számít annyira. (A sebesség növekedésével négyzetesen nő.)
Az emberi vezetés pedig konvojban haladásnál csak az elsőnél lényeges, ha megy mögötte 5 másik, aminek csak az a dolga, hogy kövesse az előtte lévőt, akkor azokba nem kell sofőr.
Lényeg annyi, hogy ma már senki ne akarjon kamionvezető lenni, mert nem onnan fog nyugdíjba menni.
Bámulatos hogy hol tart már a tudomány.. hallottam hogy van egy férfi aki képes birkavesével földrengéseket megelőzni!
Csodálatos látványtervek és ideálok, de a retkes 3.14csáért nem képesek egy aerodinamikailag jobb kasztnit tervezni, csak ezt a dobozt? Már annyi teszt és kimutatás volt hogy minimum az üzemanyag negyedét, de inkább a felét meg lehetne spórolni ha nem egy ilyen kockával mennének...
#2: ha eléggé kiforrotta magát a technológia, szerintem kötelezővé fogják tenni.
kiderült hogy a google autója is csak normál körülmények között működik jól, és az is úgy hogy programozók állítgatják 1-1 teszt előtt, messze van még a jól használható megoldás, főleg hogy sok energiát eszik egy erős pc
"A közlekedő járművek tájékoztatják majd egymást a pontos helyzetükről és a típusukról" Jó ez magában mire lekerül szériatartozéknak és jelentősen elterjed 30 év
Érdekesen hangzik, de azért gondolom szükség lesz még a sofőrökre akkor is ha nem ők vezetnek, mivel tankolni vagy defektnél esetleg más meghibásodásnál, rossz időjárás esetén még kell az emberi jelenlét biztosan