Én őszintén megmondom, hogy alig van katonai építményem. Két helyen van lovasság + az alap lándzsás gyalogságot használom a sassanidokkal, mert bőven elegendőek és sokat lehet belőlük gyártani. Mondjuk a sok egységes hiba ellen kis megoldás a parancsnokok drágulása a számuk növekedésével
Szerintem jok az ijászok, persze nem olyanok mint Shogun 2-be ott a Monk mire közelért valami már le is darálta őket. Pont "reális" amolyan tizedelésre lassításra morál csökkentésre tökéletesek. Nagyon tetszik hogy az elit unitok arany árban vannak, így tényleg keveset lehet hozni és a sereg gerincét a töltelék egységek képzik mint anno a valóságban is. Ez mindig is zavart hogy szinte csak a legfejlettebb egységeket volt érdemes hozni. Azért Japánba a seregeknek csak kis részét képezték a szamurájok ahogy spártai elit katonákból sem volt több seregnyi. Jo kis game lett pár patch után meg az egyik legjobb TW lesz. Különben érződik a játékon hogy a Warhammer előkészítése. :) A Horda rendszer a tier szerinti egységek stb.. Az mekkora játék lesz, már nagyon várom!!
Frankó game egyet értek! A legjobb TW. Viszont az íjászok kicsit gyengusok, nem gondoljátok? Azt vettem észre hogy gyengén páncélozott egység ellen is elég nullák. Szóval a fütyülő nyílvesszőket használom csak, mert azok legalább morál csökkentők!
Úgy néz ki 455-re végzek a viking kampánnyal. Alap győzelem csak, de ez volt a tanuló kampányom is egyben. Azt kell mondjam, eddig ez a legjobban kiadott tw az utóbbi időben. Nehéz is-nem csak a gépi csalások miatt-és nagyon sokat dob benne a gazdaság bonyolultsága és a családfa. Habár azt még kell finomítani, mert a legtöbb karakternél nem éri meg mahinálni a dolgokat. De kicsit finomítják, elképesztő dolgokat kihozhatnak belőle.
Nem az volt, hogy ezt a játékot direkt a régi rajongóknak csinálták, hogy jó nehéz legyen? Bűn lenne moddal megkönnyíteni :D
Great power penalty-it hogy kell csökkentetni? Mert nagyon durván csökkenti a diplomáciám!
Segítenétek kicsit rendbetenni a kampányok kezdését és azok célkitűzéseit ? Nem vagyok perfect angolból és nem is néztem végig a kezdő poziciós célkitűzéseket. Amit írok csak saját kútfő. Örülnék ha kiegészítenétek mert bár akármelyik néppel elkezdhetnék egy komolyabb kampányt, valahogy egyikhez sem éreztem eddig akkora ihletet. Talán ha jobban azonosulni tudnék a népekkel ... Nagyvonalakban amit eddig leszűrtem : Barbarian Kingdoms: Barbár királység kezdő várossal. célja meglévő területet megtartani, elfoglalni amit csak lehet ... ellenség főként KRB-NYRB Great Migrations: Horda népek, letelepedés nélkül is jól feljleszthető. célja : népvándorlás közbeni csatákkal fejlődni, nyugatra vándololni és területet foglalni .. ellenség főként KRB-NYRB és egyéb nyugati provinciák. Nomadic Tribes: Nomád törzsek, Hunok. Hordanép, Célja : nyugatra vándorlni megdönteni a NYRB hatalmát ... Roman Empire: Római hatalmak. A Kelet és Nyugat megmaradt védőbástyái a felerösödő és nyugat felé vándorló hordák ellen harcoló utolső védvonalak. Célja : megtartani hatalmát, ellenálni az északról és keletről érkező barbár és hordák támadásainak. Estern Empire: Keleti birodalmak - győzzük le és hódítsuk meg a nyugatot ...
Hát, olyan nagyon nem zavar. Amúgy a Sassanid-okkal sajnos túl könnyű a játék very hard-on, de végülis easy a nép nehézsége. Még csak 405-ben vagyok, de ez a kép sokat elmond:
Hasonló lehet mint ami a Rome 2 is volt, a környező területek között népesség áramlás van, itt valószínű a népvándorlás szimulálása. Ezeknél általában a vallás is számít. Pl a 2-ben ha a területeden a más vallásúak többen lettek akkor lázadóbb lett a terület. Lehet ellene védekezni egy szintig. Kell legyen olyan karakter is aki képes asszimilálni egy részüket.
Az immigrants (bevándorlók) pontosan mit takar? Azt jelenti, hogy az én népem aki birtokolja új azon a területen, vagy hogy a fellendülő gazdaság miatt jönnek oda a népek?
Nekem most olyan volt, szerintem hiba, hogy fellázadt a nép és más leverte őket, viszont 0ág lement -20al körönként Utoljára szerkesztette: tobias88, 2015.02.28. 22:39:46
+2: a csata elején a generálisod képességétől függ az erőviszonyok felmérése. Ha béna, lehet, hogy megszivat: könnyűnek ítéled meg a csatát közben meg nehéz lesz. Zseniális húzás volt ezt beletenni :)
+1: tetszik, hogy a sivatagon átvághatok, de lesznek veszteségeim. Tovább növeli a lehetőségek számát: vagy átvágsz a sivatagon de elhull pár katonák, vagy körbemész, de addigra jó eséllyel elesik az ostromolt városod.
Ja, és mintha könnyebb lenne a futó katonáimat "rally"-zni. Volt már több csatám is, hogy a menekülők megfordultak, és ismét hadba lehetett őket állítani.
Na, játszottam tovább, már van valami kis rálátásom a dolgokra. A játék eddig zseniális, a Shoung 2 méltó utódja a szememben. Nem unalmas. Van benne sok újdonság, vagy visszatérő fícsörök: - kaja: globálisan és területileg - a szennyezésnek van végre komoly hatása, ahol magas a squalor ott lehetnek szép járványok - az AI csata közben lép jókat. Egyik csatámban a vizigótok ellen gondoltam megkerülöm a seregüket lóval, és letámadom a katapultot. mint a sakk, lovat bástyáért cseréltem (volna). Kiszúrta a manőveremet, még messze voltam a katapulttól, amikor a saját lovasságával kitámadott az enyémre és sajnos nem jutottam el a katapultig, és a lovassága is megúszta kis veszteséggel :( Zséb voldd, kecifei! >( - fel lehet térképezni a csatateret harc előtt. Segít megtervezni a csatát, és eldönteni, hogy akarok-e egyáltalán azon a terepen harcolni - csata előtt lehet cölöpöket verni a földbe és szögesdrótszerű valamit húzni, ha el voltam barikádozva (volt már régebben is ilyen?) - a városokban is van barikád, elég hasznos tud lenni - a családfa meglepően összetett lett. Valaki írta, hogy szinte már Crusader Kings-es, és valóban. Van lehetőség mindenféle interakcióra, elég sok időt el lehet itt is tökölni - alacsony grafikán eléggé emlékeztet a medieval 1-re a csatatérkép. (mindenki döntse el maga, hogy ez pozitív-e, nekem a nosztalgiafaktor miatt bejött :) Ha már úgyis két éves laptopon nyomom, legalább ennyi örömöm legyen a gyenge grafikában ) - eléggé nehéz Rómával, gondolkodni kell a stratégiai térképen is, hogy mikor mire költ az ember, nagyon nem mindegy. Nem lehet csak úgy leklikkelni a köröket, mint a rome 2-ben - úgy általában minden körben történnek események, amire érdemes odafigyelni. Ettől is kicsit crusader kings-es lesz, nem csak unalmas klikkelgetés és ostromolás - ha még valaki nem jött volna rá, nagyon ajánlom a játékot mindenkinek, aki eddig setleg hezitált :)
Más: frissen telepítettem windowst, azóta behal a főmenü. Olyan lassú, mint a fene, egy klikk 1 perc alatt megy le. Nem találtam rá eddig nagyon megoldást, a régi windowssal persze teljesen jól ment, csak a videók akadtak, de maga a játék attól nem. Más is találkozott már ezzel?
Valahogy nagyságrendekkel fontosabb a vezér rangja mint az eddigiekben. Talán azért lehet, mert viszonylag gyorsan jönnek az 5+csillagos vezérek, és nagyon brutális bónuszokat ad. A régi Róma volt ilyen.
Mondjuk Karthágó vagy Makedónia elég komoly kihívás, alapvetően rómaiakkal vagyok a legtöbbet, de amikor megvolt , mindig valami gyenge néppel megyek. De egy idő után az is könnyű lesz. És azért az, hogy a CA AI a legjobbak egyike, az elég erős..az Rome 2 alapjáték, kifejezetten könnyű ha az első 50-10 kör megvolt. persze DEI az sokat tesz hozzá, de ha birodalom vagy ott is unalmas lesz. Az Attilába viszont nem így van, a vége felé is nagy kihívás. És nem a csata AI-vel van gond, inkább a kampánnyl-2d. Az Ati ebben is jobb, de azért itt is csinál megmagyarázhatatlan hülyeségeket.
Azért ez lehet a nehezítés része is. Idővel drágul a képzés többe kerül fenntartani a seregeket. Bár azért ez mindig komoly dilemma mert hiába van kicsi eltérés ha a csatába kevesebben halnak meg és többet ölnek, mégha ez nem is olyan nagy léptékű akkor jóval gyorsabban is fejlődik az adott egység, ez pedig már komoly különbséget szül. A töltelék seregek sajnos hamar hullanak, őket mindig ujoncokkal tölti fel tehát nagyon nehéz velük lvl-t lépni. Mondjuk az ijászokara ez pont nem érvényes ugye, ott ha az ember jol használja nem igen hullanak, bár ha szembe is jönnek az ijászok :P
Én a patcht sajnálom bár gondolom nem véletlen toltál el. :P Talán kerül bele még pár lényeges javítás ha már csuszik 1 hetet.
Nem értek egyet, vannak szituk vannak, népek pláne ha megválogatod és mindig op néppel nyomulsz :) Nekem a Rome 2-ben nagyon sok jó csatám volt mod nélkül is, néha 2 sereg 3 ellen vagy fordítva, meglepően jól reagált mint egy sakkjátékos, ez van ennyi egység fér el, de már ezen is lehal a gép. Szerintem AI szinten ma a CA a legjobb. Ez egy stratégiai játéknál elvárás is. Legfeljebb a Paradox van még, az más jelegű, lehet nehezebb is. De ott nem 3D-s csaták vannak :) Utoljára szerkesztette: Although, 2015.02.28. 09:44:54
Mondjuk kezdhetnének azzal valamit, hogy max 40 egységet tesz be csatába. Három irányból berakott, random egységválasztással. Pl az egyik oldalon vezér, és szinte csak kardosok,11db egységgel sok esélye volt szerencsétlennek a lovas íjászokkal szemben. Szóval a Empire óta nem tudtak kilépni a nagy csatákat megkeserítő hülye hibákból. Amúgy a végén nyertem, de brutális veszteségekkel. Jó az ai a lovas nomádokkal. Főleg így, habár fel lehet kenni a pálya' szélére azért, ami megint csak kicsit hülye dolog. De ez még nem olyan nagy gond, de azért furán néz ki. Utoljára szerkesztette: sakkay, 2015.02.28. 08:51:47
"Szerénység ,amit én szeretek magamban, az a szerénység" :) Egyébként ez még mindig jobb mint az önbizalomhiány :) Utoljára szerkesztette: Although, 2015.02.28. 07:21:48
Ha egyszer így van mit tegyek? Amúgy szerintem ez a reális-bármilyen kor bármely hadserege, egy bizonyos szint után irreálisan többet kell költeni a haderő ütőképességének növeléséhez. Persze ezzel sokat lehet vitatkozni de általában attól még igaz. Valami ilyesmit akartak a fejlesztők is szerintem. 17 területem van, az egyik északi néppel játszom..sok mindent nem így csinálnék ha megint elkezdeném, de megpróbálom befejezni. Éppen most ütött vissza a-kaja-populáció morál-és betegség(elkerülése)szentháromság nem ismerete. A végén hatalmas ugrások vannak már az épületek és események miatt. Volt, hogy 250+kajából ment mínuszba egy kör alatt. 430valamennyiben vagyok. Éppen most támadok meg egy' 3 sereget a hunoktól+kettő kicsit odébb van. Kíváncsi vagyok,nem kellene elbukni,ja ha még nem mondtam volna:vh-vh., és soha nem töltök vissza csatát
Kérnék egy kis segítséget, mesélne nekem valaki erről horda rendszerről hogy micsoda és hogy integritás mit takar?
Azt már egy ideje tudjuk, hogy te bárkit tönkreversz, bár figyelmetlen voltál, mert ezúttal kifelejtetted a "vh/vh"-nt. :P A kérdés nem ez volt, hanem az, hogy arányos-e az egységek fenntartása a képességnövekményeikkel, amiben pedig egyet is értünk, mint írtad: nem. A gazdaságot tolni éppen a magasabb tierhez kell.
Nagyon nem értek egyet. Igen a jobb egységek jóval drágábbak. De mondjuk ronggyá is verek bárkit, 2x túlerőig. Az meg már csak rajtad múlik mit és , hogyan fejlesztesz. Ha neked így nem megy toljad a gazdaságot és legyen tömeghadsereged. Minőség vs mennyiség-örök dilemma..
Ebben a verzióban ,számít a tapasztalat. Gondolom érdemesebb elöszőr kisebb seregek és más lovas népek vagy lázadók, könnyebb ellenfelek ellen menni, mert a taktika akkor működik igazán ha már tapasztalt katonáid vannak, a lámereknek tök mindegy ki ellen mennek.
Tökéletesen egyetértek. Már az elején, lentebb is panaszkodtam, amikor még a hunokkal voltam, hogy lényegében önmagammal tolok ki a technológiafejlesztéssel: Egy random lovasíjász fenntartása 100 zsetta per kör, továbbfejlesztett változata 300, az egységkártyán szereplő tulajdonságok között pedig összesen nincs szétszórva tíz plusz pont. Magyarán gyakorlati szinten pontosan ugyanúgy darálnak és ugyanúgy darálják őket, csak háromszor annyit fizetek értük. Mondjuk, legyen három hordám, minden hordában számolok mindössze öt lovasíjásszal, ami azért karcsú egy nomád népnek, akkor ott tartunk, hogy - tudom, nem kötelező az upgrade, de ha - továbbfejlesztek, akkor körönként háromezer ropogós, Matolcsy által aláírt hun forinttal kevesebb csorog be körönként, és cserébe nem kaptam jóformán semmit sem. ...ja, de, annyit azért kaptam, hogy ettől kezdve kötelezően cserélve van a képzési rosteren a régi egység, tehát hiába nem kötelező az upgrade, a régi típust már nem képezhetem.
Én értem, hogy így rá vagyok szorítva arra, hogy fejlesszem a gazdaságomat, és ki tudja, még az is lehet, hogy a késői egységek megérnék a pénzt, de jelenleg semmi motivációm nincs arra, hogy a felmerülő feladatokat magasabbrendű egységekkel oldjam meg, néhány kivételtől eltekintve. Szóval igen szép, hogy így el lehet felejteni a nyolcvanrugós bevételeket egy ideig, de értékelném, hogy ha az előrehaladást a program nem explicite büntetéssel díjazná.
Szerk.: Emlékeim szerint ugyanekkor pl. Keletrómánál a nehézgyalogság fenntartásánál ilyen 5 - 10-es differencia van hasonló képességnövekményre, ami teljesen emberi már. Sőt. Utoljára szerkesztette: PrasCo, 2015.02.27. 14:03:03
Az egységek tier rendszere nagyon el van rontva. Egyszerűen nem éri meg fejleszteni az egységeket. Egy kezdő gyalogíjász 50g körönként, a fejlett meg 240g. Egy fejlett egység nem ér fel 4-5 kezdő egységgel. Ugye, aki játszott TW játékokkal tudja, hogy a fenntartási összeg számít, nem a képzési, de ott is ez az arány (kezdő 90g, fejlett 500g). A legtöbb egységnél bőven több, mint kétszeres a szorzó a fejlesztett verzió fenntartási költségénél. Egyszerűen nem éri meg a fejlettebb egység, amíg lehet növelni a seregek számát. Utoljára szerkesztette: baalbaalbaal, 2015.02.27. 13:44:14
Kb az volt a leghasznosabb eddig a kísérők közül, inkább ezek a 2% morál és társai idegeltek ki, ez már tényleg nem tudom, hogy számít-e bármit is.
nagyon hasznos dolgok válszthatók karakter szintlépéskor..pl 1-2 szintnél 5 plusz kaja, vagy 3-6 mele attack - defense...vagy ahol a " kísérő" bonuszokat kapod, +3 unit rank ...de az 5 % plusz kard sebzés igencsak jól jön az elején, mikor még easy / very light seregek mászkálnak..nálam sok a hajszálon megnyert csakták száma, a kis dolgok számítanak ( hard )
Amúgy valaki tapasztalta már, hogy milyen bónuszok választhatók szintlépéskor illetve vannak-e kísérők ,akik látszat-bónuszt adnak? "Imádtam" a rome 2-ben, amikor kaptam egy kísérőt, aki adott 5% kard sebzést. Vagy 2% morált. Wow. Ettől nyertem meg minden csatámat, komolyan :D
Pont ez teteszik benne nekem is elsőre. A Rome 2-vel nyomtam vagy 20 órát, és letöröltem, annyira unalmas volt. Rómával játszottam normalon, kb csak kattintgattam, néha megtámadtam valakit. Aztán hardon is nyomtam, ott is kb leklikkeltem 30 kört események nélkül, néhány provinciát elfoglaltam aztán ennyi volt. Untam, inkább visszatértem a shogun 2 - Uesugi hard játékomhoz, ott a Date klánnal fej fej mellett haladva nyomjuk az ellenfelet, szinte már olyan haver, mint a Dark Soulsban a sunbro, ha valakinek mond ez valamit :) Na az érdekes, izgalmas, a Rome 2 meg valahogy unalmas volt még hardon is. Ellenben az Attilában folyamatosan jönnek a barbárok, és ahogy hallottam még más érdekes dolgok is jönnek, amik nyomorgatják a fejlett nyugatot. Olyan elkeseredett érzésem van végig, ahogy játszok, keveredik a reménytelenséggel. Nagyon tetszik. Utoljára szerkesztette: e98ff, 2015.02.27. 10:44:23
Ezt még szokni kell ... Hunokkal pörgettem pár kört és nem egyszerű. Kezd leesni ez a horda rendszer ... ügyes dolog de nem lehet fejjel a falnak menni ... a fejlesztgetések még csak csak egyszerűek, pár kör alatt lepörög ha éppen fel vannak verve a jurták. De ha csatázni kell valahogy elég béna vagyok még benne. Azt gondoltam, hogy a lovasíjjászok majd szaggatnak, hát valahogy nem. Egy kissebb sereg gyalogos és pár lovas ellen úgy belémjött hogy csak lestem. Nem hogy megcsiklandoztam volna és mosolygok rajta de úgy elkente a számat, hogy csak na ... Valahogy úgy rémlett még régről, hogy a lovasíjjászokat szinte az egész térképen végig lehetett kergetni akkor sem érte el se nehezebb lovas de gyalogos aztán pláne. Itt meg valahogy ez vagy nem működik vagy nem tudom hogyan kell jól használni. Be volt állítva a "meneküljenek ha jön az ellen felétek " is ... Kíváncsiságból megtámadtam egy várat full sereggel pár gyalogos 8 lovasíjjász + nehézlovasok ... ostrom, következő körben kitámad, és olyan terepen találom magam, hogy mindenhol fák, köd és semmit nem látok. Azt se látom ki kivel van, hol jön az ellen merre támad és merre meneküljek ... vagy ennyire béna vagyok vagy ezt még nagyon gyakorolni és tanulni kell :)))) Mondanom se kell nagyon elkenték a számat. Értem én hogy erdőben hiába nyilazok, hasztalan de legalább a távolság tartó menekülés megmentene ... de nem. Szal nem egyszerű na ...
Tegnap ránéztem steamen a DLC fülre és ott virított a Longbeard DLC 10% kedvezménnyel. Akkor még csak "előrendelni" lehet? Utoljára szerkesztette: e98ff, 2015.02.27. 10:25:41
Én ezt értem, jómagam is szenvedek, dehát ez a játék erről szól: a nehézségekről. Most őszintén, a Rome 2 nem igazán jelenthetett senkinek kihívást normal-hard nehézségi fokokon, kedvedre választhattál stratégiát, egy idő után igazából unalmas is lett az egész, túl könnyű volt. Hát az Attilánál még nem szaladtam nagyon előre, 410 körül járok, de nem látom, hogy olyan baszott egyszerű és automatikus lenne a későbbiekben, sőt! 20 millió dologra kell figyelni, folyamatosan egyensúlyozgatni, és még így is NEHÉZ, és pont ez olyan kurva jó benne :)
amint tudom folyamatosan fejlesztem őket a magasabb szintre ,de hát ez rengeteg idő és pénz. ugye a birodalmam nagy, és kellenek egyébb épületek is a gazdasághoz vagy a vallás terjesztéséhez vagy élelem termelésre is.
De számszerűleg mennyin áll a sanitation-öd? Van egy értéke városonként/provinciánként, ezt meg tudod nézni, van egy ilyen kis ikon a városképek bal felső sarkában, helyzettől függően piros vagy zöld, ott pontosan meg tudod nézni, hogy állsz. Annyi nem elég ám, hogy felhúzol 1-1 sanitation-re adó helyet, később pillanatok alatt el lehet szaladni vele, ésszel kell csinálni nagyon.
hali. tudja valaki hogy az új generálisok miért lesznek egyre drágábbak a kampányban??? most az 50. körnél vagyok kelet-rómával. kezdetben 1000 arany körül nevezhettem ki generálist most meg több mint ÖT EZER !! az ára :(( pedig csak sima egy csillagos fazonok . a másik ez a kurva betegség! értem én hogy fel kell húzni fürdőket meg ilyen tisztasági projekteket, no de ez nem megy olyan gyorsan. és hiába viszem el a seregemet oda ahol jó a helyzet, ezzel csak azt érem el hogy az a város is megfertőződik ahol eddig magas volt a tisztasági ráta. volt már eddig 2 seregem is amelyik egyszerően kihalt a betegség miatt ( illetve magam szüntettem meg amikor láttam hogy nem gyógyulnak és ilyen 20-as körüli emberszám volt az egységekben) azért jó lett volna valamilyen gyógyító opciót adni mondjuk a papoknak, vagy esetleg valami ispotályos épületet adni a játékba.
Egyébként a nyakamat mertem volna rátenni, hogy az új DLC hamarabb kijön, mint a javítás. Ha jól emlékszem, mindkettőt csütörtökre ígérték, erre tegnap este frissítés nuku, bezzeg a longobárd dlc már elérhető volt. Milyen meglepő... :)
Most már - bár ezt gondolom, észrevetted - a seregek képzése hiába a városok (helyesebben a provinciák) képességeitől függ, az minden esetben egy-egy hadvezér által irányított seregnél történik. Magyarán, ha valahol nincs hadsereged, utánpótlást sem tudsz képezni. Ha viszont még van "szabad sereg-helyed", akkor kinevezhetsz egy új generálist egy település mellé, akinek a zászlaja alá egységeket képzel. Ezeket aztán ízlés szerint használhatod már fejőstehénnek, tehát elviheted őket frontvonalbeli erőkhöz, és ott, sereg-sereg között már működik az egységcsere. A másik megoldás, hogy a komplett sereget hazahozod, de erre rendszerint csak átfegyverzéskor van szükség, vagy akkor, ha annyira tönkreverték, hogy kiirtottak belőle számottevő mennyiségű egységet. Ha hirtelen kell segítség, a zsoldosok amúgy is gyorsabbak, mint otthonról dobálni előre a cuccot. :) A meg nem semmisült, de veszteséget szenvedett alegységek pedig saját területen idővel automatikusan feltöltődnek, ezt a kis zöld plusz-jelre rámutatva tudod pontosítani az egységkártyákon. Utoljára szerkesztette: PrasCo, 2015.02.26. 19:11:03
Értem. Köszönöm Akkor a hátországban "legyártott" egységek, h kerülnek a frontra? :)
Annyit tennék még hozzá, hogy a frakció menüjében nyomon követheted folyamatosan, hogy aktuálisan mennyi haderőd, flottád, kémed, miegymásod lehet. Ez alapvetően az imperiumod függvénye.
Sziasztok Bocsánat ha kicsit Láma kérdésem lesz. Anno megszoktam, hogy ha van egy seregem pl. 7 egységgel és abból csak egy csapatot akarok mozgatni, akkor rákattintok és mehetek is vele. Ha kettőt jelölök kettő megy, 5 marad. Most meg hiába jelölöm ki, megy mindenki. Ez most miért vagy hogyan?
Én Sassanid Empire-val tolom (tudom, easy) azért hogy belejöjjek. Velük mondjuk tényleg könnyű, mert Kelet Rómát szétszedik a vandál népek északról és nagyon legyengültek, én meg jól betámadtam őket kelet felől. Elfoglaltam már vagy 15 falut, de egy sereggel sem találkoztam még...
Parthia felrúgta a vazallusságot, de ezen kívül egy pillanatra sem volt nehéz a játék. Gyakorlatilag ha eljutok hajókkal északra akkor meg is nyertem a játékot egyből, mert annyi cikket termelek, hogy a kereskedelmi egyezményekkel mérhetetlen pénzre teszek szert.
Ha ezzel végeztem, jöhet nyugat Róma megmentése, de félek tőle, sosem láttam még legendás nehézséget TW játékban (tripla cheat megy a géptől biztos)
Engem a videók idegesítenek, még az nvidia logó is szaggat az elején. De az fps meg 200 körül mozog a fraps szerint...
Más: Ismét újat kezdtem Kelet-Rómával. A konstantinápoly melletti gázlónál megtámadtak a vizigótok (könnyen átjöttek a vizen, höhö :)), és jól elvertek. A csapatom visszavonult egy konstantinápoly melletti területre. Aztán üldözték a csapatomat még abban a körben, el is kapták, viszont ott volt a város védőserege is, és egyesült erővel szétbombáztuk a gót sereget. Már csa kegy van hátra, lassan nekik is befellegzik :)
mikor jön már ez a patch????? kurvára idegesít a sok event ablakocska felugrálása amiatt hogy mindegyiknél lefagy pár másodpercre a kép és nem lehet gyorsan "leokézni" őket ! rómával egy kínszenvedés minden körváltás a rengeteg event üzenet miatt.
Gondolom, hogy a Rome 2 agyon javított motorját használja, sok Rome 2-es hiba már nem tud előjönni. A következő játék, ami kijönne ezzel a motorral pedig olyan lesz, mint a Shogun 2, egy agyon csiszolt, kiforrott játék lesz. Vagy csak én vagyok nagyon elfogult a Shogun 2-vel? :)
Torching settlement gates has been replaced with the ability to hack them down with melee attacks. This new last-resort feature has been made in response to community feedback, and is an important mechanic to enable the attacking side to still have a chance of besieging a settlement even when their siege engines have been destroyed. The trade-off is that it comes at an extremely high price for the attackers. It’s the pyrrhic act of a desperate general. Certain weapons are more effective at destroying gates than others. Axes and two-handed weapons are the most effective, followed by swords and maces, followed by spears, daggers and pike. The less effective a weapon is, the more time it takes to break through. Given the prominence of towers, boiling oil etc in ATTILA, attacking gates is a very costly exercise for the attacker, and the AI will only use it as a last resort. If the AI attacks gates, it will employ more heavily armoured troops to do so, though it will deprioritise the use of elephants and its general. Basic barbarian settlement gates can be burned down at range using fire-arrows, though this is less efficient than before. Reinforced or bronze gates are immune to fire altogether, and when no artillery is present, will need to be engaged in melee. The AI is more likely to build siege equipment on the campaign map before assaulting a settlement.
Technical and Performance improvements
Battle
Level of detail on certain units in battle is now handled better on Mac. Improved how the level of detail changes on trees on the campaign map, to make it less noticeable. Optimisation for unit banners in battles. Memory optimisation for imposter sprites. Fixed various instances which may cause crashes. Added missing Hadrian’s Wall back into battle outfields.
Campaign
Fixed a 30-60 second freeze that sometimes occurred after ending turn in Campaign modes. Improved video playback. Fix for the Campaign map terrain sometimes turning dark/black after leaving a Campaign battle during the End Turn sequence on Mac. Some beaches around the coast of Britain will no longer appear white through the Campaign shroud, as they did before with certain graphics settings. End Turn times optimised. Fix for error in event generation logic. Fixed various instances which may cause crashes.
General
Improved performance with AMD graphics cards. AMD MSAA optimisation. Changing the "Unit Detail" graphics settings during battle will no longer cause some units to lose their weapons. Optimisation to reduce the VRAM usage in battles.
Javították a videólejátszás problémáját, hátha legalább az már nem szaggat a gépemen :)
Lehet. :) Mindenekelőtt, nemigen lesz több bronzkaput-fáklyávalgyújtogatás. (igaz, helyette lesz fejszével / karddal / tőrrel(...) szétverés.) Utoljára szerkesztette: PrasCo, 2015.02.25. 13:33:21
Egyébként csütörtökre igértek egy javítást, azt lehet tudni, hogy mi lesz benne? Kics optimalizálás esetleg, hogy gyorsabban fusson? Pár fps még jöhetne :)
Könnyen lehet, hogy úgy nehezebb, igen. Én még csak úgy próbáltam ki, hogy - időt és mozgásteret nem hagyva nekik - rögtön az elején hozzájukvágtam az utolsó kavicsot is. ...na jó, a kettőből az egyik sereget szándékosan tartalékban hagytam, hogy a következő körben intakt, és zsoldosokkal feltöltött állapotban már érdemi kihívó legyen, na de érted. :) De lenyomod őket, mint a lyukasztógépet! :D Nem viszik el szárazon az igaz Róma és jóravaló polgárai ellen elkövetett bűneiket.
Nekem a gótok az első körben kfosztottak egy települést, egyet meg felégettek. Újrakezdtem, bevittem a kontantinápolyi sereget az egyik vársba, összevonta a két seregét, és lealázott az első körben, a települést felégette, majd egy másik felé indult. Harmadik kezdésre szerencsém volt, akkor csak kifosztotta a két települést, én meg most közben sereget gyűjtök, hogy kipicsázzam őket a birodalmamból. Lehet nekem is meg kellett volna tépázni őket először.
Ez hagyján, a hunokkal szórakozva védekezve megvertem a nyugatómai lázadók seregeit*, majd "bosszúból" elhamvasztottam az utolsó településüket - ha jól emlékszem, Genovát. Vízen volt még azonban egy flottaszerűsége, illetve egy tönkrevert, egy-két szétcseszett egységtöredéket tartalmazó "serege". ...ennek ellenére minden egyes körben(!) a hajóival(?) újraépítette a várost. Erre én odamentem, és felgyújtottam megint, mire ő visszajött és felépítette - újra, és újra, három körön keresztül, amikorra meguntam ezt az egészet. Azt még elfogadom, hogy volt erre pénze (báár...), de ehhez talán népesség is kell, nem? Balanszírozás okán mondjuk elfogadnám, ha az "utódállamok" valami könnyítést kapnának a letelepedésre és túlélésre, hogy ne egy marék elszenesedett gerendatörmelék legyen az egész térkép, de ez akkor is nevetséges. Legalább akkor ne építse újra a települését, ha az a seregem (aki továbbra is ellenséges) behatási zónájában van!
@Yag: A WRE és ERE rövidítések rendre a nyugati-, és keleti birodalmat takarják, az RNG pedig a 'random number generator' után a véletlengenerált eseményeket. :)
* Jó húzós sztori volt: egyetlen kör alatt összekapta négy seregét, és nekiesett a három hordám közül kettőnek (kiválóan időzített, a "vezéri horda" épp egy lépéssel a többiek hatókörén kívül állt) - bár nyertem, kivéreztetett, mint a disznót. Roppantul élvezem a hordázgatásban, hogy itt még egy pürroszi győzelem is a kampány végét jelentheti, mert amint legyengülsz, azok is neked esnek, akik eddig nem mertek, és széttépnek, mint a nápolyit. Ezt azzal tudtam megúszni, hogy felvonultam az Alpokba egy-két évre regenerálódni, mindenkit összevonva.
Ami az ERE-t illeti (mindenekelőtt velük játszom, a hunoknál, ameddig próbálgattam, nagyon csípem a hordázgatást, de kissé mintha monotonná válna a pusztítás egy idő után), a gótokat úgy intéztem el, hogy keletről azonnal elindítottam ide futólépésben egy harmadik légiót, de addig is kihoztam a Konstantinápolyban (vagy amellett?) állomásozó sereget nyugatra, például a gázlóhoz. Erre gót barátaink egy-, vagy két sereggel rárabolnak, és ezt az ütközetet én pl. nem tudom megnyerni, de a lényeg, hogy tisztességgel megszaggatom őket. Innentől kezdve pedig a truvájság ott van, hogy én kapom a létszámfeltöltést körönként (szerk.: és a zsoldosokat! A játék jelenlegi formájában alig több a fenntartásuk/felvételük, mint a natív csapatoké!), nekik viszont le kell táborozni. Ettől a ponttól kezdve az ÉNy-i sereget feltöltve zsoldosokkal már egyenként fel lehet számolni a gót erőket. Kétszer kezdtem neki a játéknak az ERE-vel (az első játékomat elvetettem, mivel még nem voltam kellően tisztában a politikai rendszerrel valamint azzal, hogyan érdemes strukturálni a provinciák építkezését), a két alkalom alatt a gótok egyetlen kisvárosomat fosztották mindössze ki, mielőtt az utolsó emberig átgyalogoltak volna múltidőbe. A trükköm tehát annyi, hogy szándékosan felvállalok egy tisztes vereséget, hogy addig se mással legyenek elfoglalva. :) Utoljára szerkesztette: PrasCo, 2015.02.25. 13:14:54
Az rendben van ,azt már megszoktam. De hogy pofátlanul mindig előnytelenül kezdek a csatatérképen, az felbosszant. Nem tudom kihasználni a terepet, mert mindig nála van a magaslat, vagy ő van hozzá közelebb. Ha meg nálam is van egy kis domb, akkor előtte fákkal védett terep van ,hogy ne nyilazhassam le. Annyira átlátszó, hogy idegesítő :) Utoljára szerkesztette: e98ff, 2015.02.25. 12:22:36
Igazából mindig "csal" a gép :( Több katonát képez vagy tart fent mint mi , nevetséges költségvetésből képes talpra állni és birodalmat építeni. Hiába rombolom le kémekkel az épületeket, 1 kör alatt visszaépíti nekem meg több kör mire hasonló merényletet regenerálok ... már kezdem lassan megszokni. Persze dühítő de ez van. Talán a MODok majd ... de miért kell mindig a MODokra várni hogy jobb legyen egy egyébként alapból jó játéknak kéne lennie játéknak ? Nem végeznek elegendő béta tesztet hogy ezek az egyébként pár kör alatt kiderülő idegesítő dolgok napvilágra kerüljenek ? Vagy csak nem foglalkoznak vele ?
A plusz jeles egységkártyát köszi. Úgy látszik tegnap éjjel már annyira késő volt, hogy nem láttam mindent.
És tetszik, hogy csata előtt lehet scoutolni a csatatérképet, legalább felmérheted, hogy mire számíts :) Egy gondolat a csatákhoz: csak nekem tűnt föl eddig, hogy szemét csaló a gép? Csatáknál mindig neki jut az igazi magaslat, nekem max egy aprócska domb, amire a seregem fele fér el. De ha kapok is dombot, akkor előtte tuti fák vannak, hogy ne tudjam szétnyilazni az ellent, mielőtt odaér.Gondolom az ai hiányosságai miatt van neki egy kis előnye a terepen, de akkor is ez szemétség :) Bár ezt eddig főleg a shogun 2-ben tapasztaltam, most csak egy csatám volt az attilában, ott is az ellenfél rohamozott hegyről lefelé. Ez még egy csata után nem bizonyító erejű, de felettéb gyanús :)
Nálam is szaggatnak a videók, a hun lovasok is beakadnak keményen a főmenüben, de a gombokra állva az egérrel nem lassan aktivizálja a gombokat. Remélem egy patch majd megoldja, én mindenesetre frissítettem egy nvidia drivert (tegnap jött ki új), és a hangkártyáét. De kirpóbálni még nem volt időm, jönni kellett dolgozni :)
Nálam is meglepően jól futott ... azon viszont mosolyogtam, hogy 200Fps-t írt az intro videóra és szaggatott ... gyakorlatilag az összes videós intró szaggat ... mitől ? Passz . A kampány térkép tényleg jobban van optimálva ... viszont a körváltásokon van még mit csiszolni. Az elég sok idő a Rome II 16os pach-hez képest.
"Tényleg nincs vagy csak én nem látom/találom a katonák képességeinek értékeit ?"
Bal oldalon megjelenik egy panel, amikor az egységkártyára viszed az egeret. Ott van szövegesen, hogy ki mit tud. Namost van a panelon alul egy kör benne egy plusz jellel, ha arra rányomsz, mutatja a számokat is.
elsőnek egy zárójeles gondolat : ( Időnként annyi rövidítést használtok, hogy már nem értem. Bár Total War játékosnak tartom magam valószínű mégsem annyira képzett vagy tájákozott, hogy séróból nyomjam az összes rövidítést. Persze nem szótárat szeretnék de legalább egyszer jó lenne utalnátok arra mit rövidít amit rövidítve írtok. RNG, WRE, ERE, stb. köszi. )
Pörgettem pár kört, de vegyes érzelmeim vannak. Óhatatlan, hogy Rome II höz hasonlítsam de ez van ... Annyira ismerős rengeteg dolog és még is olyan sok adatot alig bírok leolvasni. Menü : valóban egy sima DLC érzetet kelt csak. Majdbem minden ott ahol Rome II-ben. Nem gond, de így nehezen lehet fejben eltávolodni a Rome II érzéstől. A népválasztás tetszik. A kissé imbolygó figurák, látványosak, jó ötlet. Strat térkép: Grafikájában tényleg nem sokban tér el, talán Mediewal II hatást nyújt kissé. Látszik hogy valóban nem cserélték még le a játék motorját. Nem sokban változott de a városok próbálnak arányosak lenni és a térkép léptékén valóban változtattak így a városok nem hatnak olyan óriásinak a tájhoz képest. Legalább fenttre került az törzs adatok infó panelje de az alsó részen midnen ugyan az mint Rome II. Diplomácia, adó, fejlesztési fa és kis térkép. A színvilág passzol a hanulaton sokat javít. A fejlesztési fát szokni kell még, de a skilek fejlödését nem bírom lekövetni. Mikor mennyi pontot és hova lehet kiosztani nekem zavaros. Kicsit hasonlít a Medieval II és talán a Shogun II karakterek adataira. Ettől függetlenül nem annyira egyértelmű melyik képességre menynit tudok tenni ... milyen irányba tudok feljeszteni. Egységkártyák ... hm. Ez a rész viszont fáj. Tényleg nincs vagy csak én nem látom/találom a katonák képességeinek értékeit ? Milyen távolságra lő, milyen a támadóereje, milyen a védőereje, mekkora morállal bír ... stb. Ezeket elég sokat szoktam bogarászni, ezen értékek alapján döntöm el, hogy a képezhető katonák ár/érték arányban éppen mit érdemes képeznem. Megéri-e a kicsivel több pénzt vagy csak jól néz ki de nem vagyok vele előrébb ? Most csak átlagos jellemzéseket olvsaok meg hány hatona egy egység, és mennyibe kerül körönként. Ezek későb kerülnek elő vagy ennyi ? Csata: Valahogy nem annyira részletes a grafika mint a Rome II-ben. Lehet hogy annyira megszoktam már hogy eltérőnek látom, de a modallek nem annyira hatásosak mint a Rome II-ben. Gondolom majd a készülő Unit Packok sokat fognak dobni rajta. Remélem ... A beállításokban is úgy látom, hogy nem akarták túlbonyolítani a grafikai beállításokat így azon is egyszerűsítettek talán ... szokni kell ... ja és tényleg nincs vér csata közben :))) Már ezt is annyira megszoktam hogy már hiányzik ...
Na, kipróbáltam a játékot az otthoni gyenge gépemmel. Az alapból látszik, hogy már most optimalizáltabb, mint a Rome 2. A kampány térkép nem akadozik, csak a videokártyám miatt lassú kicsit, ez van. Az egész játék grafikája sokkal letisztultabb a legalacsonyabb beállításokon, de nem szabad a groun quality-t alacsonyra állítani, mert úgy okádékul néz ki. Továbbá föltettem egy rome 2 mod-ot, ami kiveszi a füst effekteket a játékból, az is hozzáad pár fps-t. Ezekkel a beállításokkal egy nagyváros ostroma 4 fullos sereggel a térképen (1 ally, 2 ellenfél) stabil 20 fölötti fps-t hoz, simán játszható. Persze aki 60 fps alatt nem játszik játékkal, annak ez sovány, de aki nem akar gépet fejleszteni a következő hónapokban, annak ez is elég lehet. A játék simán játszható.
Ja és nagyon okos ötlet volt, hogy állítható a generálisok/frakcióvezető portrék, hogy 2d/3d legyen, nekem sokkal jobban néz ki a 2d arcképük játék közben mint a low grafika miatti darabos 3d.
A játék hangulata az első körökben eléggé ott van, Kelet-Rómával próbáltam normal fokozaton. Egyszerűen dühítő, hogy alig van seregem és a gótok fosztogatnak a városaimban, én meg csak nézem tehetetlenül :)
Kinek mi a célja :) nekem biztos nem az, hogy keleti hordákkal ledöntsek és elpusztítsak egy "fejlettebb" civilizációt (senki ne kössön bele a szóba ezért tettem idézőjelbe :) Én úgy szeretek játszani, hogy a nyugati civilizáció utolsó védője vagyok a keleti hordák és a sötét középkor ellen :P
EM64T néhány tipp: - Menny végig a légióidon és az azonos egységeket amik félig vannak feltöltve "mergeld" légión belül ezzel pénzt spórolsz. - A következő településeket égesd fel/vonulj ki belőle. (Angliában Londonium és a Corinium település kivételével mindet. Rajna mellet Colonia Agrippina. Svájci Alpoktól északra Agusta Videlicorum és Iuvavum. Egész Pannóniát, Savaria, Sopianae, Sirmium. Ezzel a lépéssel magad körül létrehozol egy fajta "buffer zonet" ami lélegzetnyi időt ad neked az állandóan le föl járkáló hordák ellen. (Itt jegyzem meg, hogy CA azt is mondta, hogy az ilyen senki-földekkel bevétheted magad a Hordák és Sassanidák ellen, ehhez képest úgy átgyalogolnak rajtuk mintha zöld mezők volna) - Suabi sereg valahol Galliában van és elég hamar el kezd városokat betámadni. A legelső dolgod ennek a megsemmisítése. Galliában van 2 légiód készíts belőlük 1-t és vegyél bele egységeket (15-16 egység legyen a légióban) Ezzel minél hamarabb semmisítsd meg a Suabi sereget. - Észak Afrikában van 3 nép első körben köss velük Trade Agreementet (ha kell pénzt is ajánl fel) 3-ból 2 kötélnek szokott állni azonnal. - Ha van pénzed kezd egy Sanitation épületeket felhúzni mindenhol a járványok ellen!!!! - kezd el kormányzókat rakni a legalacsonyabb public orderel rendelkező provinciák élére. - Az uralkodód legyen sereg élén mert ha nem nyer csatákat a támogatottsága csökkenni fog és ez "-" provincia happynes-sel jár.
A következő dolgokra nem igen van befolyásod itt az RNG és a vakszerencse dönt, szóval "fingers crossed" - Frankok ne támadjanak be rögtön az első turn alatt..... - Picktek és Ebdanians (Ír szigeteken lévő nép) ne rohanjon rád. - Camulodunum település (Londoniumtól keletre) hiába égeted fel nem fog menni mert azt mindig betámadta valamelyik tengeri nép az első körben itt esetleg kipróbálhatod, hogy egy légiót erőltetett menetben leküldesz garrisonba bár nem tudom, hogy leér-e, hátha elrettenti a helyőrség a támadókedvűeket.
Nos, valaki tud már összefoglalót mondani, mit hogyan érdemes a nyugatiakkal csinálni?
Nagyon gondolkozok rajta, hogy megvegyem, de mivel a rome II elővétel volt, ezért TW játékot többet a büdös életben nem veszek a megjelenés előtt (vagy az azt követő 1-2 hétben). Szóval érdemes még várni a patcheket, miben jó, miben rossz? Nekem úgy tűnik sokban nem különbözik a rome 2-től, de amit ránézésre látok csak egy dolog. De: jobb a feeling?
Ez a történelem, hanyatlások és csúcsok ideje, kinél mikor. Ez már egy degenerált birodalom volt. Kicsit hasonló mint a mostani nyugat európa, már nem tudja megvédeni magát. Ezt egy játékba nehéz szimulálni. És rengeteg hibát elkövetve próbáltak túlélni.. Bár lehet ha másképp csinálják akkor sem lehet túlélni, erről szól az élet. De ettől jó ez ha hódítani akarsz ott az emperor edition :) Ha meg az árnyékok idejét és a túlélést választod akkor ez a jó választás. Még várok vele, de mindenképp megveszem :) Utoljára szerkesztette: Although, 2015.02.24. 16:10:33
"De igen jól jön, hogy most mivel több pénz van így nem vegetálok, hanem fejlődök." Nem azt mondták CA-nél, hogy nem a hódítás a cél a játékban, hanem a túlélés? :)
Nos igen, van nem 1 furcsaság amit okoz, a legszembetűnőbb nekem is az hogy az 1 tartományos nemzetek fenntartanak 2-3 full-os sereget.... (nekem sem tetszik) Igaz, hogy a Raze funkciót csak a Horda államok használhatják, de a többieknek még mindig ott van, hogy "(Abandon settlement" opció... Nem tudom ki hogy van vele, de mivel én WRE-vel játszom, ahol baromira idegesít, hogy nem a gép győz le csatában akár számbeli fölénnyel akár jobban képzet/felszereltebb sereg(ek) révén hanem rohadt lázadások cseszik szét a Birodalmam, hiába verem le a lázadókat az elégedettséget az istenért sem tudom "+" -ba tornászni (tehát könyvelve van a bukás csak idő kérdése ami megint elveszi az ember kedvét, mert minek játsszon olyan néppel ahol nem győzhet. Alap game-ban nekem nem volt gondom sem food sem pénz hiánnyal. De igen jól jön, hogy most mivel több pénz van így nem vegetálok, hanem fejlődök.
+ mivel még új a játék ezért én látni akarom az új Romai épületeket és egységeket a campaign mappon és nem a custom battle-on keresztül. Ha egy campaign végigtolok, lehet még egyszer neki kezdek vanilla játékkal . Amúgy WRE-vel van 2-3 alap lépés amit meg kell lépni, hogy életben maradhassunk + emellé vagy 2x ennyi RNG és AI diplomácia szeszélyessége amire nincs befolyásod.....