Tim Cook egyben magánszemély is és gondolom, használ Apple terméket, mélyen "átérzi" a saját bőrén a Google, FB., stb. "tracker"-eit. De, aminek pénzbeli értéke lehet egyáltalán, annak ára is. A marketing mindig arról szól, ami a divat, amivel a fogyasztók tömegeit meg lehet "szólítani", (értsd, amivel ki lehet "kotorni" legtöbbünk pénztárcáját...) Mivel mostanában, globálisan minden "csapból" a privát szférát ért fenyegetések folynak, hát valószínűleg, ezt a "hullámot meglovagolva", a védelmében látja az Apple számára megkereshető pluszpénzeket. Nem mellesleg, markánsan próbálja megkülönböztetni cégét, a versenytársaktól. Ami nem árt, mert az amerikai cégeket ebből a szempontból kissé "összemosta" a "hárombetűsök" napvilágra került ténykedése.
A gond az, mint a vírusoknál, a "tracker"-rek fejlődése folyamatos, a védelem meg mindig csak később, utólagosan érkezik. Mint tudjuk, ha van kifejlesztett védelem, akkor az is pénzt ér, hogy "kivételképpen" mégis, kit engedjünk át rajta...
Ez csak a felszín...Lényegében a személyes adatok tekintetében lényegtelen az eljárás, az adatodat itt is, ott is begyűjtik, és ha az üzleti érdek úgy hozza, el is fogják adni...Az Apple is..."Más" mese híradója, naivoknak...
Minden cég gyűjti a felhasználói adatokat, de vannak cégek, amik az egész üzleti modelljüket a felhasználóik személyes adatainak továbbértékesítésére építik. Az apple ezzel szemben oldschool cég, ami a profitját a hardver és szoftver eladásokon realizálja.