Ez nem feltetlen a fejlesztoknek vagy a technikanak a fikazasa, hanem maga a teny, hogy egy AAA jatek, raadasul egy nem akarmilyen cim ilyen gaz lett, az ciki. Mellesleg nekik is lett volna idejuk, ha az elso harom evet nem basszak el, vagy ha mar elbasztak, akkor megtoldjak meg legalabb eggyel. Valoszinuleg lett volna meg ott a farzsebben, ha nem szarnak bele.
Na a Witcher az más, valszeg kevesebb idő meg lóvé volt. :) Én arra a kommentre mondtam, ez más téma már, de amúgy persze van egy istenjáték millió pénzből meg időből, miért nem egy hasonlót nézünk meg? :) Utoljára szerkesztette: darkSectorxxx, 2017.08.29. 20:54:45
Annyira azert nem baromsag. Szerintem az a komment arra utalt, hogy egy AAA jatekot (az egyik legnagyobb kiadoval a hatterben) hogy el tudnak baszni (mert mondhatod, hogy nem volt botranyos az az arc egy RPG-hez kepest, de azert messze nem olyan volt, amit az emberek elvartak, hiszen a legtobb hihetetlenul gagyin nezett ki), viszont egy relative kicsi fuggetlen fejlesztocsapat mire kepes. Inkabb az volt a lenyege, hogy az ipar eme ket fajta szereplojet szembe allitsa (jo, persze amellett, hogy fikazza az Andromedat). De lehet, csak en latok bele tul sokat.
Nem nem az, egy rpg-ben nem. Lehet amúgy rondának tartani, de a Hellblade-hez mérni balgaság, ez a kép témája pedig a 2 játék hasonlítása, vagyis itt most a lényeg a komment tartalma. Hogy amúgy más rpg-nél mennyivel jobb vagy rosszabb nem derül ki, egy brutális csőjátékhoz van hasonlítva. neked igazad is lehet akár, de a mostani komment tartalma baromság. :)
Nem egyszerűbb volt, hanem kevesebb. :) Utoljára szerkesztette: darkSectorxxx, 2017.08.29. 16:57:22
Ez annyira betalált :D Még régen valamelyik fordítócsapat írta amikor kérdezték tőlük (talán Xseed). "ha 30k+ eladás lesz fordítjátok a 2. részt is?" "Á ne beszélünk ilyen nagy számokról,ha visszahozza a ráfordított pénzt és a vásárlók elégedettek már megérte" Puff elment belőle 260k Steamen...azóta még a terhes macskát is kiadják lefordítva :O
PC-n már 100% ,hogy áltépte a 150 ezres eladási számot. Steamspy: 151,137 tulaj.
+ PS4 + GOG Szerintem lazán 500k felett van már...ami érdekes, hogy nem kürtölték világgá. Más nagyobb gamenél 786 ezer oldal megírja ilyenkor ,hogy xy fogyott ennyit. Mindegy ők tudják. Utoljára szerkesztette: grebber, 2017.08.28. 19:58:39
Van itt olyan, aki a GoG-os verzióval játszik, és lenne szabad 5 perce, hogy segítsen a magyarításban?
Srácok, nem várjátok meg a magyarítást? Most komolyan... szívvel-lélekkel (és véres verejtékkel) készítem nektek :) Jövő hétvégére kint lesz! Utoljára szerkesztette: Andriska86, 2017.08.23. 19:37:51
A pajzsos gladiátornak ne menj neki Shift+Bal gombbal, mert átdob a pajzson. Ha körbeugrálod balra, és minden egyes ugrás után rávágsz egyet, azt nem tudja kivédeni – bár az úgy unalmas. Az időlassítás hasznos, főleg, mikor a földön fekszel, és nem tudsz felkelni. Olyankor soha ne add fel, nyomogasd az E-t vagy valamelyik mozgásgombot folyamatosan, mert lehet, hogy az utolsó pillanatban fogsz felpattanni. Általában érdemes egy Shift+Jobb gombbal megkezdeni egy támadást, mert az kicsit elszédíti az ellenfelet, és még rá tudsz vágni néhányat. De persze a védekezést se hanyagold, mármint ne mindig elugrálj, hanem néha háríts. Viszont ne siesd el, mert ha pont jókor nyomsz Ctrl-t, akkor belassít, és tolhatsz egy counter attackot. Illetve van még a melee is az F-fel, de az szerintem nem sok mindenre jó...
Az elején vagyok még, a harchoz esetleg van valami taktika, azon túl hogy parry/dodge kis/nagy ütés?
25-öt? :D Nekem közel 9 lett, pedig én sem kapkodtam el. :D
Amúgy a vége nekem is kicsit homályos volt, de azt hiszem, értem. Mindenesetre nekem az tetszett benne, hogy egyáltalán nem kapkodták el, megadták a módját a befejezésnek (legalábbis az alapbefejezésnek).
Amúgy én simán beletettem 25 órát.Na mondjuk úgy,hogy pár Epikus harcot húztam sokáig:) Főleg Gramr serege.Ott hátráltam és elhúztam.De a többit is.
Áhh,újrakezdem Hardon..
Én megtaláltam minden Runát.Platináztam a játékot de olyan kis egyszerü lett a vége vagy nem fogtam fel teljesen mi történt. (Lehet jobb a sima befejezés)
Na de mindegy.Ez valami eszméletlen nagy game volt számomra!! Ez az igényesség ami végig volt,megdöbbentő.
DLC,folytatás,más játék NT-tól minden jöhet a jövőben!
Tulajdonképpen önkéntes száműzetésbe vonult, h legyőzze ezzel a benne rejtőző sötétséget és megvédje tőle Dilliont. Aztán meg ugye arra jött vissza, h a faluját megtámadták a vikingek és Dillion halott. Ezután kattant be csak igazán, de már előtte is hallott hangokat. Simán csak ez a dolog volt az utolsó csepp a pohárban, ami lelökte a szakadék széléről.
Szerintem nem száműzték, hiszen mikor a kardszilánkokat kell megszerezni, és a sötét labirintusban találkozik az apjával, akkor pont, hogy el akar menni otthonról. A végefelé pedig kiderül, hogy az apja tartotta fogva Senuát valami sötét pincében, ahonnan végül is sikerült megszöknie. Ekkor menekült a vadonba, de mire hazaért, mindenki halott volt, mert, ugye, jöttek a vikingek... De persze a falva pusztulását a saját hibájának tekintette az "átok" miatt.
Amikor kiérsz a partra, ahonnan rá lehet látni a fára a kardal, ott jobbra fent az ajtó amin később kell bemenni. Amikor a fához mész, akkor látszanak rajta a vörös jelek. Miután megcsináltad a próbákat a fánál és utána felmész oda, akkor nincsenek jelek az ajtón, csak simán nyitható.
Lehet persze, hogy én néztem el valamit, nekem az jött le, hogy a próbák hatása miatt volt más állapotban. Pont amikor felér oda az ember, akkor még a hangokra is rászól, hogy kussoljanak. :)
Meg azért is, mert az ilyen betegek jellemzően mániásak, kényszeresek. Babonaszerű, "normális" emberek számára érthetetlen szokásaik, szabályaik vannak, amik nekik maguknak teljesen természetesek.
Szóval így kicsit más megvilágításba kerülnek a rúnás zárt ajtók. A valóságban simán lehet, hogy az ajtó nyitva van, de Senua saját világában csak akkor mehet tovább, ha az ajtón lévő rúnákat valahol megtalálja a környezetében.
Akárhogy is, nem irigylem ezeket az embereket, pokoli lehet így élni.
Esélyem se nagyon volt, egy nap alatt lett törölve a poszt. És tekintve, hogy éjszaka dolgozom és aztán délutánig alszom, nem érzem fairnek. Ráadásul ha megnézitek a profilomat, nem azért regisztráltam, hogy kidobjam ezt a videót hanem a közösség tagja vagyok.
Tippre azért, mert nem vettél részt egyáltalán beszélgetésben, hanem azzal kezdted, hogy egy videót post-olsz. Így mégha ontopic is, lényegében reklám, spam.
a puzzle-ket is a mentális betegsége alapján alkották meg. Beszélnek arról a menüből elérhető videóban, h vannak olyan mentális betegek, akiknek olyan tévképzeteik vannak, h minden mindennel összefüggésben van és mindenfelé mintákat, kapcsolatokat keresnek, ott is, ahol nincsenek. Ezért vannak ezek a rúnás megoldások is a játékban, hogy meg kell találni a pályán olyan alakzatokat, mint a rúna.
Senua mentális betegségben szenved. Amit az váltot ki főleg, hogy a szerelmét feláldozták Odinnak a vikingek(?). A véres sas egy kivégzés.. egy viking szokás volt régen, ezért kötöm hozzájuk.
Na már most, Senua mikor hazatért (száműzve volt) akkor látta ezt meg és itt tört meg a tudata. Nem tudta feldolgozni a szerelme elvesztését.
Senua előtte az anyjàt is elveszítette. (Ami szintén nem tett jót az elméjének.) Az anyja valószínüleg szintén mentalisan beteg volt. De ezt csak a játék a vége fele tudjuk meg. Senua apja saját maga végesztette ki az anyját. Azzal az indokkal, hogy megőrült és megtagadta az isteneket. De ezt Senuanak úgy állította be, hogy miatta halt meg.. mert el van átkozva...ezért hal meg körülötte mindenki..mondogatta neki az apja.
A játék lényege meg úgy az egész arra épül, hogy ezek után Senua miként dolgozza ezt fel magában.
Minden ami történik az agyában játszodik csak le. A régi legendák alapján felépíti magában azt, hogy Odinhoz eltud jutni. Megmenteni a szerelme lelkét.
Maga a puzzle feladatok pedig a ennek a mentális betegségnek a tünetei alapján készültek. Mivel azek a betegek halucinálhatnak, dolgokat látnak/hallanak amiket más nem. Az agy egy kreativabb folyamatot vesz elő mint a megszokott. Így elszakadva a valós világtol egy újba lép a beteg. Egy olyanba amit maga épít fel és az elméjében létezik csak.
A játék ezt mutatja be. Az örökös harcot a tudatával. A végén ezért is veszi rá a játékost, hogy feladja magátol a harcot...mert felelesleges harcolnunk még ha tudnánk is a végtelenségig. Nincs értelme. El kell fogadni azt ami történt.
De lehet én értelmeztem pár dolgot félre. Javítsatok ki ha tévedek.
"A helyszínek és a kihívások változatosak..." – khm ???
A helyszínek: oké. A kihívások viszont szerintem teljesen egysíkúak. Bár még csak a felénél tartok, és ugyan találkoztam végre egy újféle "fejtörővel" – amikor is képfoszlányokat kell térben egy síkba hozni –, de lényegében ez is ugyan olyan, mint az előzők. Szerintem a játékmenet pont, hogy eléggé semmilyen lett, sőt...
Pl. mikor Slurtot – vagy kit –, azt a tűzistent kellett megtalálni, akkor 3-4x ugyan azt kellett csinálni, hogy eljuss hozzá: valami totemet megérinteni, amitől lesz egy látomásod, felég körülötted minden, és így át tudsz menni a leégett kapun. Annyira illúzióromboló volt, hogy minden egyes totemnél ugyan az az animáció volt, ugyan azzal a látomással. És ez pont az a játék, aminél ezt nem lehet elnézni. Nem egy nyitott világú játék, hasonló totemek tucatjaival, hanem egy erősen a hangulatra építő csőjáték; volt benne összesen 3-4 ilyen event, amikhez igazán csinálhattak volna némileg eltérő animációkat, meg legalább a látomás ne legyen mindig ugyan az. Mikor a játék pont a hangulatra, az atmoszférára, látványra épít, akkor azért azt várod játék közben, hogy végig egy teljesen egyedi, hiteles élményt nyújtson, és ne törjék meg a varázst az olyan gondolatok, hogy "ja, most megint megfogja azt a követ? ...és ugyan azt látja tőle... akkor most gondolom, futhatok a kapuhoz...".
Természetesen itt most nem csak ezekre a totemekre gondolok, hanem úgy általában a játékmenetre; végig ugyan azokra a sémákra épül, előre tudod, hogy mit kell csinálni. Nincs benne semmi sejtelmes hangulat, kreatív fejtörők... Meglátod a rúnás kaput, és máris elkezded nézni, hogy merre lehetnek az elrejtett jelek – ennyi. Néha egy kis harc, azon kívül meg rúnakeresgélés. Így igazából ezeket a jeles dolgokat akár ki is hagyhatták volna belőle, hogy ne törje meg a cselekményfolyamot.
Persze azért végig fogom játszani, mert kíváncsi vagyok a történetre. Az elején eléggé bután ültem előtte, mert nem értettem belőle semmit, vagyis leginkább az előzmény ismeretét hiányoltam: hogy került ide; miért van itt; miért bolondult meg? Bár lehet, hogy csak velem van a baj, mindenesetre kezdem kicsit jobban megérteni. De mondjuk még mindig nem tudom mindegyik hangot hova rakni. Pl. van az a mélyhangú, gonosz férfihang, amelyik ontja a negativitást. Nem vágom, hogy az ki. Ki fog derülni? Vagy már az elején kiderült, csak én nem figyeltem? :D
Végére értem a játéknak. 11 óra volt a fél órás dokumentumfilmmel együtt. Zseniális cucc. A film megnézése után jön csak rá az ember, h mennyi háttérmunka volt ezzel és milyen zseniálisan (és pontosan) érinti azokat a témákat, amiket érint. Játékmenetileg is sok egyedi és érdekes megoldást használ. Grafikailag, dizájnban, színészi játékban bármelyik teljes AAA árú játék megirigyelhetné. Lesz belőle még egy végigjátszásom, mivel 2 rúna és emiatt egy acsi, de ami még fontosabb, h a secret ending kimaradt. :)
WTF?
Akinél gáz van: -USEALLAVAILABLECORES -sm4 -d3d10 -malloc=system Visszajött a fix 60. Ideiglenes megoldásnak megteszi.
sztem itt pont kijön megint hogy limitált volt a budget
Itt a lehetőség fikázni az AMD-t. Figyelmeztetek mindenkit, akinek AMD kártyája van, h egyelőre még várjon a Hellblade megvásárlásával. Van a játékban egy rész, ahonnan kezdve gyök kettő az FPS. Grafikai beállítástól függetlenül az. Ráadásul a kis, szűk folyosókon is. Azt írják az okosok a Steam fórumokon, h a játék vmi bug miatt azokon a pályákon nem használja ki teljesen az AMD kártyákat. Eddig elevickéltem relatív kis FPS-sel is ezeken a részeken, mivel pont nem volt harc, de egy, h az élményből csúnyán levesz, a másik meg, h jelenleg odaértem egy bosshoz és hát így "pöppet" nem fun. A fejlesztők közül egyik írt a Steam fórumokon, h már dolgoznak a probléma megoldásán. Szóval addig szüneteltetem a játékot. Utoljára szerkesztette: Evoluti0N, 2017.08.11. 16:39:20
Uh, ez nagyon jó volt. Vége spoiler + halál mechanika:
Alapvetően tetszik az elgondolás, hogy mindig vissza tudsz jönni a halál pereméről és hogy ezt használd reload helyett a permadeath veszélyét is belebegtetve. Mármint a végét tekintetbe véve tetszik, a játék inkább arra akar rávenni, hogy az utolsó harcnál te add fel, te hagyd abba a harcot magadtól, fogadd el a halált és engedd el a küldetést.
Ettől függetlenül, hogy van helye, szerepe a játékban és engem egyáltalán nem zavart a permadeath lehetősége (nem próbáltam ki), azért azt is megértem, hogy valakit elrettent ez a játéktól. És úgy elv szinten csak simán nem jó ötlet ez a készítőktől úgy, hogy sokan esetleg nem is tudnak róla megvétel előtt.
Még nem értem a végére. Steam szerint 7 órát játszottam. Az összeszedett rúnák alapján olyan 80%-nál járok.
Eh, elkúrtam. Eddig minden rúnás sztori meglett. Állítólag van egy secret ending, ha megtalálod az összeset. Igazából mivel relatív lineárisak a pályák, nem nagy kunszt megtalálni mindet. Erre most az egyik helyen egy kimaradt. Hülye vok, mert elég egyértelmű volt, h ha tovább megyek, akkor vége annak a pályarésznek és nem tudok visszamenni... Na mindegy. Akkor majd lesz egy második végigjátszás.
a 10% az a szokásos jim sterling féle feltűnési viszketegség
"What I really miss is an option to adjust field of view. This can be achieved by editing localappdata\HellbladeGame\Saved\Config\WindowsNoEditor\Engine.ini and adding: