"The thing that no one else was thinking about, but I was, was the fuel. You have jet fuel coming right out of the back at me because I’m on the wing above the engine. Even when we were taxying I was also inhaling the fumes and they were going in my eyes."
"1200 newton ujjperceken az még egy jó falmászónak is durva kihívás."
Sajnos ehhez nem értek. De lehet hogy lesz az 2-3000 is, tekintve, hogy a repülő tovább gyorsul. És az is növeli ha 20-30°-ban emelkedik (ha jól tippelem az 1000N koszinusz része átkerül a pitagoraszi derékszögű háromszög függőleges részére, és csak a szinusz része lesz vízszintes komponens)
nem értem, miért stósz, hogy kaszkadőr nékül csinálja? minden színésznek ugyanígy kéne annyi pénzért, amit keresnek. a jelenetek eleve túl vannak biztosítva, és itt nem aról van szó, hogy valami sokéves tapasztalatot vagy tudást igénylő feladatot kell végrehajtania. legtöbbször csak lóg valahol magasan. a többiekre nézve szégyen, hogy 20 millióért a közeliken felveszik őket, aztán elhúznak piálni a trélerbe, a kaszkadőr meg fut helyettük a vonat tetején.
1200 newton ujjperceken az még egy jó falmászónak is durva kihívás. Utoljára szerkesztette: Ender Wiggin, 2015.03.24. 17:33:59
Adalék: a trailerből nem derül ki, hogy csak kézzel kapaszkodik vagy van Tomon valamilyen segédeszköz, pl. hasmágnes. Vagy a 4. részből az a furmányos kesztyű amivel az üvegen is tapiskolt.
Nos, az internet szerint Tom Cruise 67 kg*, tehát ha csak úgy lóg valamiről akkor 657N erő hat rá.** Ennek a többszörösét is illik kibírnia egy igazi Hollywoodi szuperhősnek.
A repülő sebességét 130 csomónak, azaz 67m/s-nak veszem***, a felszállás hosszát 1000m-nek****, és ezekből kijön, hogy átlagos gyorsulást feltételezve ez 2,25m/s^2 lesz*****. (Nem találtam semmit repülők gyorsulásával kapcsolatban, így marad a hasraütött érték szorzása a hasraütött értékkel, kerekítve) Így a gyorsulásból fellépő erő kb 150N. Azért biztos lehet több az, mondjuk ha rövidebb lenne a felszállás távolsága. És számolhatunk még szelet is.****** Ebből 67m/s-nál már 850N******* erő jön össze, ez ami igazán problémás lehet. Összepitagoraszozva a 657-et a 1000-el 1200N-t kapok eredőnek, ez durván a testsúly kétszerese. Olyan durván mint amilyen korrekt ez az egész számolás. És az is kérdés, hogy mennyire éles a pereme annak amit fog, mennyire csúszik, stb. Ha rendesen meg lehet fogni szerintem működhet, de őt kell megkérdezni.
*http://healthyceleb.com/tom-cruise-height-weight-body-statistics/668 **http://en.wikipedia.org/wiki/Gravitational_acceleration ***http://www.airportal.hu/ap/viewtopic.php?f=62&t=15503 ****http://en.wikipedia.org/wiki/Airbus_A400M_Atlas *****https://www.wolframalpha.com/input/?i=acceleration+from+0+m%2Fs+to+67+m%2Fs+in+1000m ******http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1256/wea.29.02/pdf *******https://www.wolframalpha.com/input/?i=drag+in+air+at+67m%2Fs+with+area+0.5m^2+and+drag+coefficient+0.6 (a pdf képlete 800N-t hozott ki, wolfram 850N körül) Na elég ennyi megyek dolgomra.
És mekkora poén, hogy azt a jelenetet Cruise maga csinálta meg kaszkadőr nélkül, másfél kilométeres magasságban. Természetesen huzalokkal rögzítve volt, de akkor is durva a fickó.
Gondolom, egyetlen képregény- és/vagy akciófilm esetében sem szörnyülködtél el hasonlón... :(