Körülbelül 50 napnyi készletet tud magával vinni a Scorpene-osztály. folyamatosan max 21 napig tartózkodhat a víz alatt, utána fel kell jönnie, hogy pótolják az elhasznált levegőt. Alkalmas mélytengeri bevetésekre is, akár annak idején a német tengeralattjárók.
Azt hiszem megint fogalmi zavaraid vannak. A lopakodó tengeralattjáró nem azt jelenti, hogy az adott tengeralattjáró lábujjhegyen oson a tengerfenéken, hanem azt, hogy úgy tervezték, hogy nagyon nehezen, vagy egyáltalán sehogy sem lehessen felderíteni az ellenség szokásos műszereivel.
Esetünkben egyrészt minél kevesebb zajt kell kibocsátania, hogy ne legyen amit meghallhatnak, másrészt valahogy meg kell nehezíteni hogy az ellenfél aktív detektorai, pl. a szonár, észlelni tudja. Részben ez utóbbi miatt szokták vastag hangelnyelő réteggel beburkolni pl. az oroszok az újabb típusú vadásztengóikat.
1.A D/E tengok joval csendesebbek mint a nukik, mivel kormanysebesseg felett a nukikon mukodtetni kell a primerkori FKSZt. (Bizonyos reaktortipusok eseten par csomoig elegseges a termeszetes cirkulacio) 2. A cikk hangvetele azert hulyeseg meg jelenleg is uzemeltetnek egy Akula osztalyu orosz tamado nukit (INS Chakra) ami azert mas ligaban jatszik mint a Scorpene osztaly. Ezek partkozeli hajok.
ez mind oké, de ettől még nem lesz lopakodó. a zajcsökkentés nem egyenlő a zajtalansággal!
1. a dízel/elektromos tengók baromi csöndesek tudnak ám lenni elektromos üzemmódban. Az atommáglya hűtésének elég nagy a zaja, azt nem nagyon lehet megszüntetni. 2. A, most már szokásos, külső szigetelőréteg tovább csökkenti a keresőszonárok visszavert jelét+ a belső zaj kiszűrődését. 3. A különleges lassú járatú hajócsavar miatti csökkentett zaj 4. a hajótest áramvonalazásával és a merülőtartályok szelepeinek, a torpedóvetőcsövek nyílásának áttervezése további zajcsökkentést hoz magával. + ez egy kb. a II.VH.-ás német tengó méretű hajó, sokkal kisebb, mint a szokásos vadász-tengeralattjárók.
és ez mitől lopakodó? ugyanúgy zörög, mint a többi. ha az összeszerelés minősége az indiai járműgyártásra hasonlít, akkor már a dokkban lesznek problémák a vízhatlansággal...
A fényképeket úgy csinálták, hogy ne lehessen látni a hajócsavart. Az a sok bámészkodó viszont feltehetőleg látja (ha nem takarták le ponyvával). Vajon azt ők fejlesztették, vagy kapták valahonnan?
az narancs, és benne van egy kerék, mint a cigányzászlóban