Ezzel kihívás lenne a lejtőn felfelé/lefelé menni. Az a lendkerék gyakorlatilag egy giroszkóp, így tény h. soha sem borul oldalra, de ha nem törik el a tengelye, akkor felfelé menetben csak az előleső kerekekre menetel, lefelé csak a hátsókra. Az lenne egy érdekes jelenség :D ... viccet félre téve, az a tippem h. gyorsan fáradna el a buszalvázszerkezetének az anyaga az ilyen lejtők miatt. De nagyon tetszik az ötlet ... nagyon stílusos, szép megoldás ami felkelti a figyelmet az általános fizikára. és biztos vagyok benne hogy a tengelyen spéci csuklóval lehetne megoldani ezt a problémát :) . (belegondolva rengeteg ilyen oldal borulási probléma lehetne megoldani giroszkóppal)
Az 50-es evekben, mar volt lendkerekes busz, ami 6 km -t tudott megtenni egy toltessel. 1.5 tonnas lendkereket porgettek fel percenketi 3000-re. Kar hogy nem terjedt el, durva lehetett. http://pcworld.hu/tudomany/hogyan-talaltak-fel-mar-regen-a-svajciak-a-kornyezetbarat-buszt.html Gyrobus
Egy magyar cég is épített elektromos buszt, 55millió volt darabja, a Volvo-k 35-40 millás árához képest. A RTL Klubban is bemutatták. Nem kellett. Pedig a felárat duplán is behozta volna. 100km megtétele ezzel a busszal 2500Ft-ba jött ki, míg a dízel felújított Volvokkal 11-12ezer Ft. Cakk-őakk az üzemeltetési költsége harmad, negyedannyi lett volna, pár év alatt visszahozta volna az árát. Környezetszennyezése, pontosabban szólva a légszennyezése közelített volna a nullához (mivel a gumikereke, és fékpofák is kopnak, azok is tudják szennyezni a levegőt porral), csöndes, és ráadásul MAGYAR termék lett volna, de a nagyokos vitézinek nem kellett.
Sebessége 60km/h, de az bőven elég városi környezetbe, és így 8 órás futási ideje volt az akksiknak, feltöltésük meg kb 30 perc. Jah, tud 100 km/h-val is menni (de minek?), csak akkor aránytalanul gyorsabban merülle az akksija.
Amúgy a légszennyezésről: a 10-20 éves, és 1millió+ km futott dízel buszok 1000x annyi kormot köpnek a levegőbe, mint egy 12 éves E2-es benzin motor.
De a 2 ütemű kis robogók még ennél is több szennyezőanyagot tolnak a levegőbe - és ebből van a több, nem buszból, meg főként nem öreg használt autókból. A szén és fatüzelés (fűtés céljából) szintén tolják a szmogot rendesen.
nalunk most eppen megy a taknyolas, nehogy a dugodijat bevezessek ugyanakkor a liion -os beugrok a varosba reggel este meg haza autok olyan ~ 8 - 10 millaert vannak, kb azon a szinten mint a nagy tejepjajok
a varos (==kozosseg) celja az lenne, hogy a napi bejarasra az elektromos terjedjen el, de ezt segiteni kellene adozassal is!!! nem sokkal, de pl. a dizelekre napi 2e plusz koltseg mar elmozditana a "sporolosokat" az elektromos fele!
A pesti solaris trolik hagyomanyos akival hoznak hasonlo eredmenyeket. Ugyan 10x lassabban toltenek, de 4x akkora tavolsagot birnak es evek ota jarnak. (ket vonalon mar evek ota uzemszeruen egy-egy szakaszon drotok nelkul)
Tényleg nem, de legalább ennyivel is csökken a szennyezés.
Már csak az embereket kéne valahogy rávenni elektromos autóra hogy városon belüli közlekedésre azt használják, az tényleg többet segítene, úgy látom ez ázsiában megy, euban és usában nem.
Miért probléma szerinted az 5 km? Hány olyan helyijáratost buszt tudsz mondani, aminek 2 megállója között több, mint 5km van? A technológia és a felhasználási helye zseniális. Ha tényleg kibírna a teljes busz 12 évet (amit kizártnak tartok... maximum a szerkezeti elemek bírnak ennyit szerintem, de az akkuk biztos nem), akkor ez egy komoly alternatíva lehet a jövőben. Nagyban csökkenthetné a nagyvárosok légszennyezettségét.