Az XCOM 2 idén novemberben fog megjelenni, egyelőre kizárólag Windowsra, később viszont Linux- és Mac-verzió is várható belőle - ezek pedig a Feral Interactive-nál készülnek. A történet szerint húsz évvel járunk az Enemy Unknown eseményei után, az XCOM már egy gerillaszervezetként működik, és titkos hadműveletek segítségével igyekszik felvenni a kesztyűt a Földet megszánt idegenekkel, akik nem mellesleg Advent néven építették fel az ő kis kormányzatukat. Mindez természetesen a játékmenetre is komoly hatással lesz. Ezúttal egy mobilbázison építgethetjük az ellenállásunkat, és miután csak szűkösen állnak a rendelkezésünkre a különböző erőforrások az egyébként sokkal fejlettebb idegenekkel szemben, ezért lopakodásra kényszerülünk. Az XCOM 2 ezeken kívül vérfrissített kasztokat, új idegenfajtákat, modtámogatást és procedurálisan generált pályákat ígér. -GK
Jaja, olvastam a vilag felepiteserol (es a variaciokrol) szolo dev interjukat, vilagos a dolog. De, az oke, hogy behatarolt vmilyen szinten meg igy is a lehetosegek szama, viszont meg mindig tobb a random faktor okozta uj szituacio (nevezzuk akar "elmenynek"), mint az alapjatekban, ahol kb. a 3-4 vegigjatszas soran mar pontosan tudtam, nagyjabol hol fognak erkezni/felbukkanni a kis szurkek. (egyetlen palyan volt ez elony, a balnavadasz falu, azt a mai napig ruhellem, tovbbra sem sikerult megoldani halal nelkul). Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2015.06.16. 20:20:57
Ezért jó a Long War, mert abba raknak bele új mapokat is egyrészt, másrészt a spawn is random. (Persze ez csak X körrel elodázza a tökéletes pontra mászást pl.)
Pedig az az egyik legkönnyebb küldetés, legalábbis LW-ben. 4 emberrel még nem jártam ott. -.-
Persze, ugyanaz, a gameplay része, mint az IGN-es videóban, de az interjú más... Az lenne a lényeg.
Úgy beszélsz, mintha az XCOM-ban nem lettek volna ilyen előrenderelt action camera részek.
Ha már ki akar az ember akadni valamin, akkor az a spawn utáni 2 lépés legyen, mert az nagyon durva. :) Ebből a szempontból elég tré és megtévesztő a demó, mert a készben ilyen nem lesz. Utoljára szerkesztette: Maala, 2015.06.20. 00:10:54
az e3-as demó direkt ilyen "bemutató"-s volt, nem lesz ennyi átvezető mozi benne ami nem is gond a 10-ik küldetés után úgyis mindenki át akarná ugrani :D
egész jónak tűnik. olyan szempontból kicsit olyan is, amilyet én már jópár évvel ezelőtt elképzeltem. igazi véres hent, és nem lehet babusgatni örökké egy egy karaktert. végül is pont olyan fogyóeszközök, mint a katonák általában. cannon fodder... :)
Operációs rendszer: Windows 7 (64-bites) Processzor: Intel Core 2 Duo E4700 (2,6 GHz) vagy AMD Phenom 9950 Quad-Core (2,6 GHz) Memória: 4 GB RAM Videokártya: ATI Radeon HD 5770 (1 GB VRAM), NVIDIA GeForce GTX 460 (1 GB VRAM) vagy jobb DirectX: DirectX 11 Merevlemez: 45 GB szabad hely Hangkártya: DirectX-kompatibilis
Ajánlott rendszerkövetelmények Operációs rendszer: Windows 7 (64-bites) Processzor: Négymagos, 3 GHz-es Memória: 8 GB RAM Videokártya: ATI Radeon HD 7970 (2 GB VRAM), NVIDIA GeForce GTX 770 (2 GB VRAM), vagy jobb DirectX: DirectX 11 Merevlemez: 45 GB szabad hely Hangkártya: DirectX-kompatibilis
Most hetvegen neztem 2-3 reviewt (amelyikben volt gameplay) a youtubeon, es csak magammal csesztem ki, mert eddig is nagyon vartam mar a folytatast, de latva a videokat, mar biztos, hogy k* nehez lesz kibirni februarig. :)
Én is kíváncsian várom ezt a részt. Az előző nekem nagyon bejött, tudom fapados stb, de akkor is. :)
Ezt a légijárművel érkezünk és távozunk a helyszínről dolgot (ugyanúgy mint előző részben), azt hittem azért megváltoztatják, ha már "földalatti" ellenállás vagyunk. Elvileg az idegenek kontroll alatt tartják a bolygót és mi partizánokként harcolunk. Előmászhatnánk a csatornákból vagy nem tom.
Remélem változatosabb küldetések is lesznek. Az ellenállásból sok mindent ki lehetne hozni "üss és fuss" féle küldetések.
Na oke, de a bazisunk ezuttal egy hatalmas nagy repulogep (vagy mittomen, mint a SHIELD-nek az a bohom nagy repulo izeje), valahogy le kell rakni a nepet a foldre, majd fel is kell szedni onnan :) (no meg lehet, hogy hagyomanyorzes miatt is, hiszen az eredeti XCOM szeriaban is a Skyrangerrel, majd kesobb az Avengerrel erkeztunk es tavoztunk... ha tavoztunk)
Mar a random faktor a terkepen nagyot fog dobni a valtozatossagon, de ahogy latni a videokon, lesz a kvesztek kozott is rengeteg, a szabotazstol kezdve a mentoexpedicion at egeszen a szokasos "kill all" tipusig bezarolag. Aztan majd kiderul, mindez hogy muzsikal eloben a sajat jatekunkban :)
Jó valószínű a játékmenet is megkívánja, hogy gyorsak és rugalmasak legyünk. Ha a föld alatt közlekednénk, mint a vakondok nem tudnák különböző földrészeknél felbukkanni. Kivéve akkor ha több sejtszerű csapatunk lenne (idegenek szemszögéből sejtszerű "terrorszervezet" :)). De az már eléggé eltérne az eddigi játékoktól.
De ez a kiszolgáltatottság és fejlesztési kényszer érzését egy kicsit lehúzza.
Már is valamiben fejlettebbek vagyunk, mint az idegenek, de azért fegyvereink még "kőkorszakiak", ezért nyomás fejleszteni. :) Nem mintha ez most annyira zavarna engem, csak érdekesség képen jegyeztem meg. Ilyen alapon az első részbe is bele lehet kötni.
Valami olyanra gondolok, hogy az első Xcom játék végén azért hozzájutott az emberiség mindenféle technológiához, de sok mindennel nem volt ideje élni még. A bázisunk high-tech, max elég hiányos és fel kell tölteni tartalommal, felszereléssel stb.
na jó, de ha így nézed, az egész koncepció halva született:
van egy végtelenül idős-fejlett-legyőzhetetlen-etc faj (fajok szövetsége), akik rutinból kolonizálnak, majd az atomkorban sínylődő emberiség 10-20 kemény sráca/csaja jól elveri őket, hát persze :)
az x-com, olyan mint a szép nő, nem megérteni kell, hanem szeretni :)
Nem szövetség. Etherealok leigázták őket, és módosították, engedékennyé tették őket, szépen sorban.
Senki sem mondta, hogy ezeknél a fajoknál nem volt hasonló ellenállás. Bár az alacsony Will-ű Mutonoknál lehet. :D
Ugyanígy miért lennénk fejlettebbek az idegeneknél, csak mert egy lezuhant transport ship-et átalakítottunk, még nem leszünk fejlettebbek. Az idegenek a hyperwave relay-en keresztül tartották a hajóikkal a kapcsolatot, azt megszakítva simán csak a vizuális kontakt marad. Az meg nem nagy hatótávú...
hát lehet földhözragadt vagyok, de soha nem volt példa arra a történelmünkben (már, ha jól emlékszem), hogy egy fejletlen nép visszaverte volna a fejlettebbet.
Még szerencse, hogy ez nem valós eseményeken alapul, csak egy játék. Ha nem tetszik a sztori, alapfelállás, egyszerűen nem játszik vele az ember. :)
Másrészt az Etherealok (a többiek csak a hadsereg) Psi-ben fejlettebbek voltak mindenkinél eddig, minden másban kevesebbek. Erről szólt a bla-bla az XCOM végén. Psi oldalról megközelítve a technológia önmagában nem elég, max kiegészítés, hogy őket le lehessen győzni. Nyliván nem véletlenül nem wipeolták az egész emberiséget, valami céljuk volt vele. Majd kiderül, hogy mi is az. Február 5-én. :(
Mellesleg elég sokan arra tippelnek, hogy lesz belső segítség az UFO-któl. De pl. az új research chief is Adventes volt, mielőtt átjött hozzánk.
Csak kezdetben vagyunk fejletlenebbek :) Menet kozben fejlesztunk es fejlodunk, mind a kutatasokkal, mind a katonak kikepzeseivel. Alap fegyverrel, technikaval es szemelyzettel en probaltam vegigjatszani az eredeti XCOM-ot is, a mostani rebootokat is, eselytelen egy ido utan. :)
Mert gondolom ha kezdodik az adott palya (tamadas, vedekezes, event, barmi is legyen majd ott az aktualis sztori), akkor mindenki menekul a picsaba, kocsit hatrahagyva.
Akkor marad Vata valasza, latvanyelem ami kurva nagyot - es nem kevesbe latvanyosat - robban a jatekban. Megmondom oszinten, a kerdes jo, de valahogy sose fel sem merult volna bennem ez a dolog, hogy vajh' az a (meg tucat masik) kocsi miert ott van. Pedig jogos a kerdes :)
(de en mar leszarom azt is, ha mindegyiket kicserelik egy cserepes tujara, csak jojjon mar ki vegre)
amikor megláttam először, hogy hogy fog kinézni az XCOM 2 -ben a környezet, kicsit megijedtem, hogy elfuseráltak egy jó játékot... nem tetszett hogy minden tiszta, rendezett, szögletes, jóformán egyforma... egyszóval nem túl realisztikus. aztán rájöttem hogy ez csak az ADVENT nagyvárosokra jellemző... elvileg van többféle környezet-típus. Na de akkor is, ez még úgy megvan bennem "mínusz"-ként... na de majd meglátjuk 3 hét múlva. jóformán számolom a napokat február 5.-ig... :-P
Ebbol csak mi johetunk ki jol :)
"We are happy to announce Long War Studios, the developers behind the Long War total-conversion mod for XCOM: Enemy Unknown and XCOM: Enemy Within, has partnered with Firaxis Games and 2K for XCOM 2.
The Long War Studios team, which is comprised of John Lumpkin, Rachel “Amineri” Norman and James “JCLewis” Karlson, is currently hard at work on multiple mods for XCOM 2. These mods are currently slated to be available at launch on February 5, 2016. We’ll have more information about the content of these mods soon.
Going to PAX South? Don’t miss the Firaxis Megapanel on Saturday, January 30th at 12:30pm CT (10:30am PT/1:30pm ET) for EXCLUSIVE live gameplay of XCOM 2, as well as information on the mod tools from the developers and Long War Studios’ John Lumpkin. Not at PAX South? You can watch the panel LIVE at "
Fapfap.
Őszintén szólva eddig kicsit sivárnak tűnt az XCOM 2 az LW-hez képest (tegnap nézegettem ChrisOdd-nál a skill tree-ket), de ez most megnyugtatott. :D
Ha valaki nagyon nem bír várni, akkor jelzem, hogy ChristopherOdd-nál vannak új videók, van benne pár újdonság is.
Ezt a harom napot mar fel labon allva is kibirjuk/om, direkt nem nezem mar a videokat, maradjon ujdonsag a hetvegere is :) Mar a rivjukat is ovatosan olvasgatom...
En a "szokasos" helyrol, a CD Galaxisnal. Legtobb jatekot megveszem steamen vagy gogon, de van par kiveteles jatek, amelyet meg akkor is dobozosan veszek meg, ha a doboz jelen esetben egy nyomtatott boritot es muanyag tokot jelent, a tartalom meg nem mas, mint egy steam kod (ha szerencsem van, talan egy dvd is van benne, amelyet aztan sosem lat a gepem) :) Ne kerdezd meg miert, valoszinuleg ez nalam valami regi "rossz szokas vagy rituale", miszerint a premier napjan varom a meloban a glst, majd ha megjott, akkor mar csak haza kell erni este es remenykedni, hogy meg aznap leer a kliens/jatek es ki tudom probalni. Ha nem, akkor masnap a kave kozben, ami egyebkent nem jo otlet, mert kurva gyosan el tud kesni az ember... Meg szerencse, hogy most pentekre esik a premier :)
Az extra preorder packokat vagy dlcket, amelyeket esetleg a steames preorderrel lehet szerezni meg beszerzem vagy ott, vagy g2a-n, ha a CDG-s csomagban nincs (altalaban szokott lenni)