Az összes ilyen kínai céggel az a baj, hogy amint kilépnének a védett piacukról pofára esnek. Ezt eljátszották autógyártókkal (mindenhol betiltják a másolt autókat), telefonoknál, stb.
Valószínűleg tényleg így lenne. És bár sajnálom a fejlesztőket, valahol mégis a Kínaiaknak lenne igaza. Eleve nem lehet ilyesmit levédeni, szóval az utánozza aki akarja. A profit pedig a kínaiaknak is kell ugye, nem csak errefelé nyugatabbra lett az Isten, hanem már ott is.
Na most, az a helyzet, hogy szerintem az Uber-nek nem lesz annyira könnyű terep Kína. Elmondom a forgatókönyvet szerintem:
- Uber elkezdi a szolgáltatást, pörög is az üzlet. - Didi Kuaidi marhára berág. Biztos van néhány kapcsolata egypár, adott releváns politkai pozícióban elvtárshoz, ez odakint az üzleti siker alapfeltétele. Kontakt vele, baksis, nem kevés. - Törvény: Uber illegális, -> kínai rendőrség, adóhivatal elkezdi b*sztatni keményen a korábbi Uber sofőröket. - Didi Kuaidi megcsinálja az Uber kínai változatát. Pontosan azon a módon és stílusban, ahogy például a Baidu kopizza a Google-t. - Nagy kínai tűzfal: Uber totális blokkolása.
Eredmény: üzleti modell megszerzése és alkalmazása saját részükre. Az Uber meg kvázi semmit sem tehet, lenyeli a békát, oszt kész.