nem azért sztrájkoltak, mert kevés pénzt kapnak a szkriptekért. az írás iszonyatosan jól meg van fizetve, és valóban van 1-2 kiemelt, 1 millió fölöttis szkript. de a szkript csak egy része az üzletnek, a fontosabb része a development.
arról nem is beszélve, amit szinte senki nem lát, miszerint az íróktól rengeteg forgatókönyvet megvesznek és dolgoznak velük évekig, hogy aztán a film sose készüljön el. évi egy, soha el nem készített szkripttel, amit mozifilmes stúdió vesz meg magasan az amerikai átlagfizetés fölött lehet kaszálni.
Az irokrol (eredeti es/vagy forgatokonyv) ritkan beszelnek, foleg a dijazasaikrol. De ha a fenti osszegek kiemeltnek szamitanak, akkor kicsit igazsagtalannak tunik a helyzet, amikor egy valoban jol sikerult filmbol egy-egy szinesz akar 25-50M-ot kaszal, mig a studiok, forgalmazok, befektetok es egyebek akar tobb szaz millios "hasznot" is termelhetnek.