Amúgy a Ford Fairlane eredetiben sem rossz, sőt, elég jó, főleg mert A.D. Clay saját hangja szerintem jobb volt, mint az enervált Feróé. ;) De eredetiben elég nehéz követni angol felirat nélkül, annyira szlenges néhol.)
Meglepő vélemény. Jó ideje mindig azt hallani, olvasni ,hogy minek magyarítás játékhoz, minek magyar nyelvű kiadás, minek szinkron, tanulj meg angolul! Az angol úgyis jobb, mert eredeti.
Onnan jutott eszembe hogy 3 nappal ezelőtt pont találtam stellarisban egy szilikon alapú primitive létformát.
off:
hej akkor én téged is irigyellek :)
még Scalzit sem mernék angolul olvasni, jeje kishitűség a nyelvek terén, pedig nem kevés könyvre csorgatom a nyálamat, de sajnos érthető módon ide nagyon lassan jut el nagyon sok remek könyv. vagy másik példa Jack Campbell: Rendíthetetlen, még magyarul is rém egyszerű a szövegezése (milyen lehet angolul) és hát nem nagyon sieti el a kiadó, a többi kötetet a ciklusból, ráadásul sikerült úgy befejezni az első kötetet, mintha csak reklámszünet jönne. :)
mondjuk az is igaz, hogy bármi, amit Huszár András fordít, azt csak magyarul szabad, nyilván itt a Hyperion az alfa és az omega. :)
Nem vagy egyedül... 10+ éve angol/amerikai multicégeknél dolgozom, napi szinten beszélek skypeon/telefonon mindenféle emberrel angolul, prezentációkat meg tréningeket tartok, de egyszerűen képtelen vagyok filmet angolul nézni. Tegnap is kiváncsiságól rénéztem egy új rajzfilmsorozatra angolul (mert nincs szinkron), sztem a felét ha értettem - hadartak, tájszólásban beszéltek, idióta hasonlatokat dobtak be stb. Egyszerűen fárasztó volt nézni, hogy annyira figyelnem kell, miközben egyébként napközben lazán megy az angol (és ott is érteni kell mit mondanak, mert projektdöntések múlnak rajta, szóval nem csak indiai módra mondogatom hogy yes-yes-yes).
Szóval én inkább mindent szinkronnal nézek- inkább kivárom a fél-1 évet amig elkészül hozzá. Feliratot nem szeretem, nagyon elvonja a figyelmem a filmről - akkor inkább könyvet olvasok angolul (azt már jóideje csinálom, hihetetlenül kinyílt a scifi irodalom kincseskamrája mióta olvasok idegen nyelven). Utoljára szerkesztette: lammaer, 2016.06.20. 13:59:31
Bakker, ki engedte be a Weyland-Yutani-t a stellaris univerzumba? :D Xenomorph army? Mikor jönnek majd a predatorok? Utána meg megjelent egy poszthuman szupermen army. Besorozták az X-eket is :):):)
Én ezekkel teljesen egyetértek. Én suliban csak németet tanultam, vagyis jártam órára. Angolt soha sem tanultam hivatalosan még is jobban tudok angolul mint németül. Mert a csapból is az folyik. A külföldi témára meg annyit hogy: Ha olyan környezetben vagy ahol mást sem hallasz sehol akkor tényleg észre sem veszed hogy rád ragad. #766 én az akcentust nem tudom felfogni... hogy a francba nem tudják az emberek úgy mondani a dolgokat ahogyan hallják mástól. Szerintem akinek akcentusa van annak nincsen nyelvérzéke.
Nem lehet hogy oda nem science hajót kellene vinni hanem mondjuk katonait vagy transport ship-et mert nekem már sok mindennel kellet scannelni. Amúgy csak úgy tudod lenyitni ha angolra átváltod az oprendszert és akkor nyomod a megadott billentyűket nézz utána mert elég sok kombináció van és nem tudom kinél mi működik.
amúgy szerintem a Stellaris elég nehéz/nem hétköznapi szövegekkel van tele, míg az ME3-at elég jól megértettem, addig itt sokszor csak pislogok.
off: az viszont tényleg működik, még egy olyan Taigetosz pozitív nyelvérzékű embernél is mint én, hogy ha az ember kimegy melózni, akkor mérhetően gyorsabban kezd el emlékezni a tanultakra, persze eleinte nyilván szörnyű akcentussal/nyelvtannal.
amióta a hosszupuska létezik én csak eredeti nyelven nézek filmeket/sorozatokat, szerintem, ha 30 szó rám ragadt az elmúlt 15 évben, sokat mondok, de tény, nekem nagyon rossz a nyelvérzékem.
A nyelvtani alapokat én még általánosban tanultam meg (nyilván ha ezek hiányoznak, akkor pótolni kell, de szerintem aki akar, az neten is megtalálja az alapokat), ott elég szigorúan vették, jó tanárom volt, a középsuliban meg kb. átaludtam az órákat, olyan volt a színvonal (nem Magyarország). Viszont a nyelv való életben történő használata, a szófordulatok és a többi "trükk" az internet angol részének rendszeres olvasásával, angol feliratos + magyar szinkronos/magyar feliratos + angol szinkronos filmek és sorozatok nézésével és angol játékok + (online)szótár/Google használatával ragadt rám, úgy, hogy észre se vettem. Ha valaki ezen utóbbiakat rendszeresen űzi, akkor akaratlanul is ráragad az angol. Ha viszont folyamatosan magyarorításokra hagyatkozik az ember, akkor nem. Az unokatestvérem jó pár éve úgy ment ki Németroszágba egy nagy német óceánjáró turista hajóra dolgozni, hogy alap szinten is alig beszélt németül, ma meg anyanyelvi szinten beszél angolul, németül és oroszul is. Szerinted volt ideje tanfolyamokra járni? Nyilván vannak olyanok, akiknek úgy van bekötve az agya, hogy könnyebben tanulnak nyelveket, mint mások. De szerintem ez is főleg inkább a folyamatos gyakorláson (olvasás, beszéd hallgatás) múlik.
Azért egy innen onnan összeszedett angoltudás nem igazán jó semmire. Talán egyszerűbb szövegeket és néhány szót megértesz majd talán kikombinálod hogy miről is van szó. Ezzel magamból indulok ki aki nemsokkal ezelőttig csak a játékokból, filmekből, internetről tanult angolul. Mióta tanárhoz járok azt kell észrevennem hirtelen értek is valamit abból a maszlagból aminek felét se értettem eddig. Nyilván a szövegek figyelése és utánzása nem tanít nyelvtanra. Bár a tanfolyam és a tanár között nem tudom mekkora lehet a különbség, de ha valaki el is akar érni azzal valamit hogy időt és pénzt szán rá annak megéri.
De a magyarításra visszatérve. Azért mert aki fordítja az szeretné fordítani. Azért mert a magyarítás által olyan is játszhat vele aki nem tud a játékban szereplő nyelveken. Nyilván jobb úgy egy játék ha tudod hogy mégis mi a szar történik éppen. Engem ez a félkész magyarítás is meg tudott győzni, anélkül már nem biztos hogy játszottam volna. Na kb. ezért. Utoljára szerkesztette: LeWyTy, 2016.06.18. 16:44:36
Tudom, ez elég önzőn fog hangzani, de nem is értem, hogy minek szenvedni ennyit egy magyarítással, főleg ha egy ilyen komplex játékról van szó, aminek szövegei az angol (a magyarhoz képest) baromi egyszerű nyelvtanára épülnek. Semmilyen korban sem késő megtanulni angolul, és véleményem szerint tanfolyamokra járni idő és pénz pocsékolás is. Ott a net, angol nyelvű filmek és játékok. Bőven elég alapszintű angol tudás megszerzésére, amivel már meg lehet érteni elég sok mindent, és amire lehet építeni. Persze ha valaki szeret fordítani, az más tészta.
Valaki tudja, hogy lehet a "console"-t elővarázsolni magyar billentyűzeten ? Van egy ellenséges hajó az egyik naprendszeremben befagyva, szét van lőve, nem lehet kutatni a roncsot (felkiáltó jel ott van). Ez még nem lenne baj, de felül ott virít az ikon, ha esetleg máshol megtámadnak keresgélhetem a helyszínt, mert ha az ikonra kattintok mindig a lefagyott hajóra ugrik a kamera (újratöltés sem segített).
Illetve nálunk használatos volt a szintén régies "verbuvál" is (lásd verbunkos).
Regrutál nem helytelen, inkább csak régies, kikopott forma. Regruta lehetett valaki toborzás útján bár a 19. századig ezt inkább újoncozásnak nevezhetjük (finom kis különbség a toborzott és újoncozott regruta között, hogy az utóbbi nem feltétlenül önként állt katonának).
Ahogy TokraFan is említette, a játék szövegeit a játékon kívül lehet csak fordítani, és néha nem egyértelmû, hogy mi hova kerül, illetve a játékon belül hol is jelenik meg.
Az elrettentõ példa, amikor a szöveg rengeteg változót használt, például "%1 in %2's %3". Ez a játékban ugyan "General in France's Army" módon jelenik meg, és toldalékolni meg nem lehet, mert hogyan toldalékolsz egy val/vel jelleget, ha csak a változót látod, nem a teljes szöveget. A Stellarisban például a Rival/rivális szöveg az esetek felében változóként jelenik meg, mintha a riválisságnak is lennének fokozatai, de a végsõ játékba csak ez az egy került. A hosszabb szövegeknél a szövegkörnyezet miatt jól lehet fordítani. Minél rövidebb a szöveg, és minél kevésbé evidens, hogy az hol is fog megjelenni, annál nagyobb az esély egy ilyen leiterjakab fordulatra.
A "Regrutál" esetében korlátozó tényezõ, hogy ez egy gomb felirata, és nem lóghat túl a gombon. A "Megbízás" valóban jó ötlet, viszont ezt az "Assign" gomb már használja. A "Toborzás" még jobb, mert nem túl hosszú, szerintem Pares javaslata alapján erre fogom módosítani.
Az angol eredetiben a "Recruit" kifejezés két helyen is szerepel a játékban. Az egyik a katonai tapasztalati szint, azaz zöldfülû, a másik pedig a toborzás. Mivel a játék a szöveget a program indításánál olvassa be, sajnos nem tudok valós idejû visszajelzést kapni arról, hogy a játékban az adott szöveg hogy is néz ki. A dogfooding elvet követve én is csak a magyar változattal játszom, a marhaságokat ilyenkor gyorsabban tudom javítani, de egyes szövegrészek csak bizonyos helyzeteknél jelennek meg, ezért nem tudom teljesen letesztelni az egész fordítást.
A Stellaris fordítása valóban még nagyon nyers, sajnos hiába jelentkeztek többen is fordítónak/lektornak, eddig szöveget még jelentõsebb mennyiségben nem kaptam vissza. A lektorálás pedig rendkívül fontos, ahogy pont ezeket tudjuk kiszûrni.
Nekem sokat segít, ha kapok visszajelzést egy kevésbé sikeres fordításról, lehetõleg változtatási javaslattal, mert néha helyhiány miatt kell kompromisszumokat bevállalni. Egy magyar szöveg átlagosan 60%-kal hosszabb az azonos tartalmú angolnál, de hát szép anyanyelvünk már csak ilyen.
Brutál nagy munka egy ilyet lefordítani, de a legnehezebb az, hogy a natúr szövegkörnyezetből nem mindig derül ki, hogy a játékban melyik jelentést kell használni, netán a szó szerinti fordítástól is el kell térni, hogy egyértelmű legyen magyar nyelvi környezetben is. Egyelőre -amennyire én tudom-, a játék kb. 30%-a van lefordítva, ez is főként száraz fordításban. A munkamenet mindig az, hogy előbb legyen meg a nyersfordítás, utána pedig ezerrel lehet tesztelni és a nem odaillő szavakat cserélni a megfelelőre. Ez egy scifi játékban még sokkal nagyobb feladat, mert sokszor a tükörfordításnak egyszerűen semmi értelme nincsen magyarul, azt át kell ültetni magyaros formába. Szerintem a fordítás egészen kiváló a készültségi fokához és a jóformán lektorálatlan állapotához képest. Ha ilyen hibákat találtok, jelezzétek -lehetőleg javaslattal együtt-, és akkor hatékonyabban lehet javítani majd a végső verzióban. Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2016.06.16. 23:30:27
Mi az a "Regrutál"? Nem inkább "toborzás"? Vagy "megbízás"? Komolyan nem talált a fordító alkalmasabb szavat? De jó, hogy évek óta nem szorulok ilyen magyarításokra...
De csak admirálisnál tudom megidézni :) viszont a jó hogy korlátlanul lehet klónozni, ráadásul minden egyes flotta által szerzett tapasztalat az összes klónt fejleszteni.. de nem is klón és nem is többesszám, inkább hologram :) és egy ember, mivel fizetni csak 1-ért kell, azaz 1 helyet foglal, holott pl 100 -at is lehet belőle csinálni, én így játszok első perctől kezdve, pillanatok alatt 5 csillagos lesz, háborúban ugye van a főcsata utána meg csak üldözés, na ekkor jól jön hogy 3-4 flottával járom a területet persze 5 csillagos admirális(ok)al :)
Ez a legfaszább bug a játékban, első perctől kezdve él, kb 1 hete csináltam egy 3 perces videót hogy kell megcsinálni :) de kb 3-4 óra feltöltés után hagytam az egészet :D optikai netem van nehogy már ne bírjon 50 megát feltölteni 3 óra alatt, ennyit a yutubról meg a t-home-ról vagy most pasz mi a nevük évente változtatják.
Valami Bug lehet nálunk is volt egy játékban a srácnak a katonai vezetője vagy 400 éves volt és egyszerre 3 flottát irányított, miközben 212% esélye volt minden hónapban meghalni :D
Az hogy van hogy hirtelen megszállják egy bolygómat. Se ellenfél, se lázadás, se frakció, se a bolygó őslakói. Egyszercsak a bolygó megszállás alatt van.(2132) Bár előfordulhat hogy valamit nem vettem észre.
Van egy banyám, majdnem egyidős az univerzummal. Nem tudom ez bug, vagy ivott az élet elixírből ? (max. 140-150 éves korban beadják a kulcsot)
A témaindító meg a házigazda ha jól tudom nem ugyan az. Úgy emlékszem mások a jogaik meg a lehetőségeik. Mellesleg Muki100-at én nég nem láttam itt mióta követem a témát :) Én nem vállalom!
Csendélet a játékból csata közben Majdnem 90k volt a flottám kezdéskor + a szövetségesemnek 7k, ennyi maradt a közel egy éves háború után csata után Érdekes, és idegesítő, hogy az ellenfél folyamatosan küldi a béke ajánlatot háború közben az elutasítás ellenére is.
Első dolog, amire rákeresek a hasonlóan komplex játékok esetén...
Csak ha valaki nem látta volna még: http://www.stellariswiki.com/
Gyakorlatilag teljes leírás a játékról, mi hogyan működik. Még a matek képletek is benne vannak, és egyéb finomságok is. Pl a frontier outpost által generált határ érintkezése másokkal, agresszívebben hat, mint a bolygó által generált határ érintkezés...lol
Ha összefutok egy ismeretlen hajóval rögtön nézem kiféle, mi féle. Ez általában kutató hajó, ez max arra jó, hogy megtudjam, milyen technikával közlekednek FLT módban.
1, A birodalmon belül, de lehet kötni más hatalmakkal is migrációs megállapodást. Akkor megjelenhetnek nálad is...ill. a te néped náluk. (Én így láttam) 2, Kémkedni nem lehet, ez nagy hiba, vakon kell építeni a flottát...
1. Alapvetően csak belül. Más birodalomba csak akkor mehetnek, ha diplomáciával megkéred. A mostani játékomban a gyenge, haverkodós szomszédom piszkál állandóan ezzel, de sosem engedem, mert... csak. :) Amúgy is le akarom nyomni majd hamarosan. 2. Nincs még kémkedés a játékban, de biztosan lesz. Ha van elég influence felesleged és jóban vagy vele, megpróbálhatsz szövetséget kötni (+100 felett már szokott sikerülni, pláne, ha erősebb vagy), ezzel jól felderíted az egész birodalmát néhány nap alatt, aztán kilépsz a szövetségből. 3. Nem, de az 1.2-es patch-ben elvileg benne lesz. Van pár kutatás, ami a meglévőkre is hat (fire rate növekedése, plusz hp, plusz sebzés, ilyesmik).
- Elpusztítani? Nagyjából igen. De az igazából sosem jó megoldás. Jobb vazallussá tenni, vagy felszabadítani őket, jobban közelíteni fognak hozzád. - Passz. - Army = hadsereg. Ship = űrhajók. - Ezt nem értem.
Sziasztok felmerült pár kérdés, amit a stellaris wikin nem találtam.
1.Mit kell tudni a migrációról? Csak birodalmon belül vándorolnak az emberek vagy el is hagyhatják azt? 2.Kémkedni vagy infót szerezni lehet vhogy? Ez annak kapcsán merült fel, hogy amíg nem indítok háborút be sem tudok lépni a másik birodalom területére. 3.Defense platformot lehet valahogy upgradelni? Nekem egyelőre az aktuális tervvel felépíti, de nem tudom változtatni.
Helló A játék nagyon jó, de lenne egy pár kérdésem: - Egy másik népet csak tisztogatással lehet elpusztítani? - Ha nem követem a fő kutatási projekteket (Alien Speciment Procurement) akkor nem jönnek a féreg lyukakból az idegenek? - Az elején a népnél a faji beállításnál, vagy kutatásnál a hadsereg sebzése, fenntartása az a hajókra vonatkozik, vagy csak a földi hadseregre vonatkozik? - Csak az 5 éves kormányfő választásnál van olyan küldetés amiből influencet lehet kapni?
Előre is köszönöm a válaszokat
A háborús ablakban le tudod zárni, egyezkedésekkel.engedményekkel.
Megtámadtam egy szövetség gyenge tagját. Nincs elég pontom a győzelemhez, de a többi tag nem tud közvetlenül érintkezni velem... háborúba ragadtam. Se előre se hátra Utoljára szerkesztette: LeWyTy, 2016.06.11. 21:54:18
Egyetértek, en sem vagyok oda érte. Ha nagyon zavar, van rá mod ami végtelen influence-t ad.
Én általában ráállok egy határszakaszra, pl a mostani játékomban a nyugati front ahol minden egyes határ-rendszerbe teszek outpostot akár van ott bolygó akár nincs, így szép lassan tolom ki a határt, majd ha átállt egy rendszer bontok egyet, és rakom arrébb. A jelenlegi rendszer is "kevés" nekem, amint van 200 inf pontom már teszem le az outpost-ot, pl most +1 szal várnom kell, közben kinyiffant az admirálisom 90 éves korában, persze várhatok kb 45 hónapot mire tudok egy újat venni. Az új patch-et nem rakom fel az biztos, kár hogy a m.o.o. felől nem érkeznek jó hírek :(
Amiken még szerintem javítani kellene, azok az űrcsaták. Főleg arra gondolok, hogy ne csoportosuljanak össze egy kis helyre, hanem tényleg próbálják tartani a távolságot, vagy ha már összecsoportosulnak, akkor nagyobb területen játszódjon le a harc, több, mert jelen állapotában elég bénán néz ki.
hááát, nincs kedvem olyan játékkal játszani, ahol a készítők úgy dönthetnek, hogy, csak egy faj méltó a sikerre, a többi automatikusan háborús bűnös, aki esetleg ezt szóvá teszi, attól elveszik a játékot :)
2-3 outposttal még fenn lehet tartani ilyen +5 körüli egyenleget az ilyen irányú fejlesztések után, az meg tapasztalatom szerint elég, bár néha nekem is sikerül kinullázni, de akkor összejön minden. :D
Még nagyon az elején tart ez játék. Majd 2 év múlva rá se fogtok ismerni. Eddig csak egy nyeszlett patch jött hozzá, sehol a DLC vonat, majd ami jönni fog (legalábbis gondolom). EU4 eddig 8db DLC-n és 17db patchen (hotfixeket nem számolva) van túl.
Persze az mindig jól jön, de nekem még sosem volt nagyon nagy hiány.
Jó ez a játék, de ez a folyamatos influence éhség ez nagyon gáz. Gyötrődéssé teszi az egyébként élvezetes játékmenetet.
"A követségek kivételét nem értem, pedig nem volt vele baj... Meg hát simán reális is..."
szerintem ez az egész követséges dolog csak egy olcsó megoldás volt, hogy le legyen korlátozva a diplomácia. most már van elég tapasztalat,hogy elinduljanak valamerre a diplomáciával. A stellaris eddigi kontakt funkciói kissé le voltak butítva a többi pardox játékhoz képest, most majd lesz lehetőség kicsit bonyolítani. Az hogy miért reális, hogy egy több 10 v 100 milliárdos népességet fenntartó birodalom csak három követséget tud fenntartani, azt nem értem.
Az outpostoknak annyi, nem tetszik ez a patch. A Wargamingos Masters of Orions-ot próbálta valaki?
A követségek kivételét nem értem, pedig nem volt vele baj... Meg hát simán reális is... Szerintem az influence alapú kolonizációval az early game terjeszkedést akarják csökkenteni... Bár érdekes lesz, hogy a diplomáciához is influence kell, honnan lesz ennyi ? Elsőre nem vagyok ezekkel a dolgokkal kibékülve, pedig asimov után akartam beruházni rá, de meglátjuk...
Hm, az influence-alapú kolonizáció, diplomácia és ez a trust rendszer érdekes lesz, ha már most is állandóan figyelni kell rá a szektorok miatt. Remélem, a szektorok piszkálásának költségeit átalakítják (vagy továbbra is használom a megfelelő mod-ot, ami nullázza ezt). Viszont az etikai-alapú casus belli aranyos lesz. :)
Note: They're PLAYING with the Beta (which is not finished), it is not released or in beta yet. Already confirmed is MAP MODES. E: Colonization now requires an influence cost depending on how far from your borders it is- expanding naturally is 'cheap', expanding across the galaxy is 'really expensive'. E3: Hoo-boy, here are alot of changes upcoming: Embassies are gone, replaced with trust so depending on how many agreements you have you can build up trust over time. Extensive rework of ethics bonuses War Philosophies are a new policy that limit your CBs, so if you have Unrestricted Warfare you can use any CB, liberation can only use Liberate Pacifists have more expensive Conquest CB Fanatic Pacifists CANNOT use Unrestricted Warfare and therefore cannot wage wars of conquest. Instead they get +15% happiness and pacifist governments grant more core system Xenophobes get more influence from rivalries Diplomacy now costs influence. Xenophiles get cheaper diplomacy, since embassies are now removed. Spiritualists no longer get +Happiness, they now get reduced Ethics Divergence so your Imperium of Man has an easier time hating the xeno, the mutant, the heretic. E4: No matter what your philosophies you can always reclaim planets that were once yours (make the Blorg Commonality Great Again), and I think they said defensive wars are looser with CBs. Will edit this with more if I notice stuff in the stream that isn't mentioned here. Other notes: *Pop up to name colonies once you start colonizing a planet. *Researching multiple projects at the same time in the situation log is a bug. Not a high priority for fixing but will be fixed eventually. Probably not in 1.2. Edit 1: *Ringworld building will likely come in the future. Wiz wants it but no promises. Edit 2: *Open borders impacts both civilian and military ships *quite a bit has been moved from the trading screen. Diplomacy looks more paradox GSG then Civ 4x now. Edit 3: *Slave revolts are incoming in 1.2. Factions seem to be based on how many enslaved pops you have. More details will be coming in a future dev diary. Edit 4: *on to do list on making debris and other projects that don't cost research points to not pause technology research. Not a high priority. Edit 5: *Appears to be new colonization messages based on either government or ethics *closing borders will piss off other nations and certain AI personalities will likely attack if you're boxing them in. Edit 6: *No new victory conditions in 1.2. *fix to bug of crisis killing everyone but you resulting in you winning. Now crisis counts as another empire for victory conditions. Edit 7: *Fallen Empires do not have open borders. Potentially will in future but fallen empire will try to kill your ships if you enter their territory. *In the future looking to add more weapon sizes. Edit 8: *on to do to allow deconstructing space stations and refitting with modules. May make it into 1.2. Wiz is also annoyed by it. *sectors will no longer build certain spaceport modules (no specifics) in 1.2
Itt van egy elég alapos elemzés az 1.1 patch ship-to-ship csaták állapotáról és a meglévő bug-okról, tervezési hiányosságokról, érdemes elolvasni. A lényeg: a PD nagyon is működik, az attack computer nem, az evasion a nerf ellenére is fontos.
Érdekes hír még, hogy a Stellaris tervezője egy új, egyelőre titkos projektet kapott (többen a Victoria 3-ra tippelnek) és egy olyan fickó vette át a helyét, aki korábban pl. az EU4-et pofozta ki és eddig a Stellaris AI-t fejlesztgette.
Elvileg hónap végén jön az Asimov patch, szerintem azután meg is veszem eredetiben, mert multizni akarok.. Addig meg tanulgatom a dolgokat :) Az új patchben lesz csomó új diplomáciai cucc + elvileg alapból nyitott határok, amiket ha akarsz lezárhatsz. Meg még elég sok más is, később ha több infó lesz, majd leírom az egészet.
Tegnap kezdtem egy játékot és ráálltam a fejlesztésre. De 2300-ra csak átlag 150 fejlesztési pontom volt, 12 bolygóval mellette állandó energia hiány:)) Ja és nem adta fel a génmanipulálást.
Lusta vagyok én annyit írni így meló után. Ezek a techek kellenek a génmanipuláláshoz.
Amint megvannak itt tudod módosítani a fajokat. Ezeket is ki kell kutatni... minél több a pop és a változtatás rajtuk annál tovább tart.
Majd ezzel a módosított fajjal népesíted be a nekik megfelelő planétákat.
Az ötletet a kerbalos topicból vettem, ott van ilyen :) Ott szekciókra van bontva pl az elején tök általános dolgok, új játéknál mik a kezdő lépések amikre figyelni kell, legyen sok nyersanyag, milyen bolygót éri meg kolonizálni. Frontier-t építsek vagy amíg lehet plusz bolygóm akkor addig azzal terjeszkedjek? Mikor kezdjek el nagy flottát gyártani? Jobb ha folyamatosan nyomom vagy az elején még nyugi van addig felesleges?
Gondolom kb mindenki tudna még kérdést írni de most hirtelen ennyi jut eszembe. :)
Szerencsés ember vagy, hogy még nem kellett harcolnod senkivel :D