Ethics Divergence-re megoldás: vedd ki a pop-ot a bolygó főépületéből, és várj egy hónapot. Teszteljétek plz. :D
Ha háborúba keveredsz velük megtudod. :)
Viccet félretéve ha összeakadsz velük vmi semleges helyen 2 kutató hajó pl akkor van esélyed megnézni a hajóját és azt, hogy milyen manővert hajt végre. Bár ez is csak fél info néha. Egy hyperspace-es faj ellen nem látod az útvonalakat. Bár a mozgásából következtethetsz rá.
Idővel kifejleszthetsz mást is és használhatod is őket.
Azt honnan lehet megtudni hogy egy másik civilizáció milyen FTL módot használ? Nyilván más a taktika egy warpot illetve egy hyperlanet használó ellenféllel szemben. Az idő előrehaladtával nem lehet felfedezni másik FTL módot?
Értem, van benne logika, tetszik. Ezért szeretem az ilyen játékokat. Az építkezésbe egyre nagyobb rutint lehet szerezni. Most építettem úgy az egyik kis Gaia világomat, hogy a Planetary Administration épület köré húztam fel eddig 3 Betharian erőművet. Hát van ott kakaó. Ha erre rányomnék egy "capacity overload"-ot térugrást hajtana végre a bolygó. :)
Arra figyelek, hogy az új kolóniákon, hogy az 'ethics divergence' ne szabaduljon nagyon el. Nem szeretem az identitás váltást. Tiszta fejjel és gondolatokkal kell szolgálni a birodalmat. :) Utoljára szerkesztette: wednes, 2016.05.22. 21:41:48
"Érdekes dolog az egy egyféle termelés egy adott bolygón. Mert bukhatunk természetes erőforrásokat. Nem tudom ezt az edict mennyire ellensúlyozza." jó persze nem ennyire egyszerű a dolog. Nálam a kolonizáció a következőképpen megy. 0. infrastrucure projects event (ha van elég IP) 1. food buildingek oda, ahol van almás "természetes erőforrás" 2. food buildingek az üres mezőkre 3. ha nem elég, akkor food building arra a mezőre is, ahol olyan erőforrás van, amit nem akarok kitermelni (ha energiát akarok, akkor az ásvány megy a levesbe és fordítva). research erőforrást ha lehet nem bántom, főleg, ha +2-es. 4. ennyinek már elégnek kell lennie, hogy gyorsan benépesüljön a bolygó. ha megvan annyi, amennyi kell, akkor jöhetnek a nyersanyag specifikus épületek. 5. én research mániás vagyok, így a kutatási nyersanyagok szentek, de még így is marad sok hely a bolygón.
És akkor számoljunk mondjuk az energyvel. például építek 10 db "power plant V"-t a bolygóra, az termel 80 energyt. ha erre rakok "capacity overload" eventet és építek melléjük egy power hub II-t, akkor azok együtt adnak +30%-ot, ami barátok között is +24 energy, ami bőven meghaladja azt a néhány kezdeti természetes erőforrást. Ami a sebezhetőséget illeti, igazad van. De egy birodalom vezérének ezt illik megoldania. :)
Hyperspace travellel utazom. Egyelőre nincs energialelőhely, a popot várom, hogy növekedjen, illetve benyomtam egy edictet, így most megint pluszban vagyok. Találtam egy másik birodalmat, na ők riválisnak tekintenek. Kössz, ebből sem lesz kereskedelem :D
Az nem a főgonosz, hanem egy visszamaradt ősi civilizáció. 4 féle beállítottságuk van, a faji adatlapjukon tudod megnézni, hogy mit "nem szeretnek". Van aki azt nem szereti, ha melléjük kolonizálsz, van aki azt, ha egy általuk szentnek tartott bolygót kolonizálsz, van, aki a piros szélű kutatásokat sajnálja tőled (dangerous technology), és van még egy 4., ami 3 sorral ezelőtt még eszemben, volt, de már elfelejtettem. :D
Nekik egyébként olyan 80-90k közötti flottájuk van total, 24-30k között szoktak járni (vagy inkább úgy mondom, hogy hozzád igazítják, hogy osztják szét), és nem tudják pótolni a veszteségeiket, szóval ha egyszer legyakod őket, akkor utána nyert ügy, és ingyenbolygók.
Az a 10 korvett az első 50-80 évben bőven kitart egyébként. Utoljára szerkesztette: Maala, 2016.05.22. 19:30:06
Na pár újrakezdés után pontosítom a jó kezdést. Előszőr is elég 400 bolygó. Semmi képp nem hyperspace közlekedés, perr pill azt mondom hogy féregjárat a legjobb. Rendszer ha nem akarunk szopni gyér anya-rendszerrel akkor a SOL, még nem csalódtam benne :) viszont maxra mehet az AI-létszám, viszont a fejlett AI-t nullára tegyük mert engem már a játék elején betámad a főgonosz. Űrállomás: Kutató állomás jó darabig nem kell, csak a mineral és energia-ákat kössük be. Minden rendszert scanneljünk le, ahol van idegen űrállomás ott bizony már gép van, ergo a lehető legközelebb hozzá outpost-épités. Ja van egy bug :D :D :D kolóniahajót vagy konstruktorhajót a kérdéses rendszerbe betolni, és kolonizálni vagy outpostot építeni, ekkor a felnem fedezett faj hírtelen fel lesz fedezve ergo nem kell kikutatni. Persze írtak rá scriptet hogy jön ilyenkor hirtelen egy flotta és elkergeti a miénket, de ki lehet játszani ha 2 rendszerre egyszerre csináljuk ezt :) Tecnológia: kolonizáción kívűl minden levan kakilva Szektor: minnél később :) azaz jól gondoljuk meg hogy melyik 4 bolygót kolonizáljuk, én ezt is határnövelésre használom, rá se kell nézni majd ha lesz felesleges nyersanyagom építek rá pár hidrofarmot. Diplomácia: régebben írtam hogy első 3 fajra rivális nyomás, de nem szabad!! csak akkor ha a viszony -100 alatt van.. szal ha olyanra tolunk rá aki már alapból -120 akkor betámad de nagyon hamar.. azt hittem a programozók tettek kezdés-védelmet de nem, így normál fokozaton 2 éven belül 14k-ás flottával támadott az egyik fő-ellenség. Hajók: sajnos kell építeni 10 db leggyengébb szart a kalózok miatt, egyszer kell őket leütni űrálomással féregjárattal és többet nem látjuk őket. Mivel ezzel a taktikával óriási területünk lesz, kell majd még egy építő és egy kutató hajó. Na és itt döntéshelyzet adódik, flotta erősítés VS bolygók kolonizálása(szektorosítás) - nagybetűs mentés és majd elvállik :)
Szerintem először az űrutazás típusát érdemes megkérdezni. :D
Rosszul írtam vagy inkább pontosítok. Nem fix 5%-ot drágít a POP, ez nem is lehetne, hiszen 20 POPnál az 100% lenne. De az tény, hogy minél több van, annál drágább a kutatás. Most van 34 POP nálam, ez 48%-os drágulás a kutató pontok számában.
ami még érdekes: olyan leaderrel kezdett a az új játékom, aki +1 influt ad, hát, ez az elején elég indokolatlan, mert 20 év alatt betelt a limit. o0 cserébe alig van mineral a környező rendszerekben, szóval érdekes menet lesz, de legalább gyárthatom szarásig az outpostokat :)
Idegen lények jelentek meg egy másik galaxisból?, dimenzióból?.. Nevettem, mert a nemrég legyőzött és vazallussá kényszerített gonosz militaristák flottája mellett jelent meg egy nagy féreglyuk?...v ilyesmi. 17 e. flotta. A Gur' tin -oknak (vazallus) szintén kb ekkora. Örültem, hogy 1 problémával kevesebb... kiírtják egymást én meg eltakarítom a romokat. De újjabb és újjabb flották jöttek ki a lyukból. Még egy 17 e flotta, és militaristáknak annyi. Ezután érkeztem. Levertem a bejött flottákat, de ismét jött egy 17 ezres. Ezek ellen is nyerésre álltam, de aztán jött még egy 17 e. flotta. Ezek scriptelve vannak?? Mindenképpen megérkeznek a galaxisba, tehát feleslegesen verem magam?
Hali. Tegnap kezdtem el játszani, gyér az angoltudásom de azért boldogulok, hála a hat év aktív játékos karrieremnek :D Most akarok majd elkezdeni kolonizálni. Ehhez gondolom pénz kell. Nekem jelenleg +1 az energiabevétel, és nem jövök rá hogyan tudnám feljebb vinni. Minden energialelőhelyen van már bányám, az egyetlen ismert birodalom pedig nem cserél energiát semmire. Építettem ugyan egy ilyen energiatermelő bányát vagy mit, viszont ott meg nincs munkás. Most kaptam egy olyan fejlesztést, hogy robotok. Ezt ha kifejlesztem akkor lesznek munkásaim egyből, vagy várni kell, esetleg építeni még valamit? Elmentem az állást, és megvárom a válaszotokat. Előre is köszi. :)
"nem vagyok benne biztos, de mintha a kutatási kártyák pontigénye folyamatosan nőne. mármint ugyanannak a kártyának. azt nem tudom, hogy ez most az idővel vagy a fejlettségemmel függ össze."
A POP számmal függ össze. Minden egyes új POP +5%-al növeli az adott kutatás pontszámát. Ha ráviszed a pontszámra a kurzort kiírja. Mármint asszem csak a választási lehetőségnél írja, nem mikor már bent van "gyártás" alatt. Nálam most 20 POP van egy +20%-ot rádob. Mivel növeljük a kutatási pontjaink értékét, ezzel próbáljuk ellensúlyozni a dolgot.
Érdekes dolog az egy egyféle termelés egy adott bolygón. Mert bukhatunk természetes erőforrásokat. Nem tudom ezt az edict mennyire ellensúlyozza. Van ennek azért hátránya szerintem, sebezhető gazdaság. Mondjuk ez emberi játékosnál nem lehet probléma. De ha a gép építkezne így, akkor 1-2 értékes bolygót vennék bombázás alá és össze is dőlt a gazdasága.
sata75: Szerintem ez az adott környezetedtől függ. Milyen ellenfelek vesznek körbe. Utoljára szerkesztette: wednes, 2016.05.22. 17:26:19
Van bármi jelentősége, hogy mennyire gyorsan játszunk? Úgy értve, hogy lényeges, hogy mondjuk 2300-ra milyen fejlettségi szintet érek el? Én baromi lassú játékos vagyok sok visszatöltéssel meg időpörgetéssel...:) (és vagy 10 újrakezdéssel:) )
Na annak ellenére, hogy lassú a gépem, játszottam kábé 180 évet. Javaslom, hogy akinek szintén vannak teljesítménybeli problémái, érdemes kizoomolni a lehető legjobban. Nálam gyorsított a játékon. További tapasztalatok: - eleinte nem értettem, hogy miért érdemes egy bolygóra egyféle kitermelést koncentrálni. a megoldás persze az eddictekben és az assist researchben keresendő. mindkettőt koncentrálva több nyersanyag/kutatási-pont nyerhető ki - ha meghal egy reasearch leader, akkor érdemes a science shiptől elvenni a leadert, és oda felvenni egy új embert - szektorok: én akkor rakok be egy bolygót szektorba, ha az már a technológiának megfelelően ki van maxolva, így minél kevesebbet kell vacakolnia a fejlesztéssel, ami érezhetően nem erőssége az AI-nak. - ha muszáj a terjeszkedéshez frontier outpostot használni, akkor érdemes úgy megtervezni a terjeszkedést, hogy azokat később ki lehessen venni. sokba kerülnek (influence point) - nem vagyok benne biztos, de mintha a kutatási kártyák pontigénye folyamatosan nőne. mármint ugyanannak a kártyának. azt nem tudom, hogy ez most az idővel vagy a fejlettségemmel függ össze. én utóbbira tippelek, mivel pont akkor figyeltem meg egy nagyobb pontigény növekedést, amikor integráltam az egyik vazallusomat 5 bolygóval. - én azt vettem észre, hogy csak a boldog lakos a jó lakos. hiába kezdtem agresszív néppel, a slavery nem igazán működik. az elfoglalt/integrált területek lakosait is érdemes minél hamarabb felboldogítani. - food: amikor betelepítjük a bolygót, akkor minél több food buildinget telepíteni, hogy gyorsan betelepüljön a bolygó, aztán ha megtelt, akkor visszabontani őket annyira, amennyi szükséges, és felépíteni a helyükre valami hasznosat.
És amit játszottam: commonwealth of man, vagyis az agresszív emberek. most (~2375) oda jutottam, hogy két kisebb szomszéd integrálása (vagyis vazallussá tétetele, majd bevonása az empire-ba) után egy egyenrangú birodalom ellen fordultam. már levertem a navalját és nagyban ment a bombardment, úton voltak a transporterek, amikor egy nálam kétszer nagyobb (és a gép szerint erősebb) szomszédom hadat üzent. mondjuk én voltam a lüke, mert szimpla beleélésből nem igazán erőltettem a pozitív diplomacyt. ha csak egy követségem van náluk, akkor tuti nem (most) támadnak meg.
Ha egy föderáció tagja vagy, csak akkor indíthatsz háborút ha te vagy az elnök. Szépen sorban minden tag elnököl. A föderáció ablakában látszik, hogy mikor jön a köv. soros elnökség és ki lesz az. Ilyenkor gyárthatsz és tervezhetsz föderációs flottát is.
A kép alapján kérnék ötleteket. A Piros és a Zöld rész két federáció, akik nem bántják egymást csak úgy léteznek, én vagyok a sárga a vazalusokkal. Ha bár melyik federációba belépek, akkor senkit nem tudok támadni mert , fogalmamsincsmiért. Ha megpróbálok egy egy területet kispécizni és rámenni sol-oban akkor meg a federációs tagok szépen felmorzsolnak. Ha valakinek van ötlete hogyan tovább azt szívesen veszem.
UI: Unbiddeneket levertem, (mm a flottákat, meg a kaput bezártam de a birodalmukat még nem takarítottam el. Utána kiléptem a federációból. de mivel még mindenki fosik tőlük, mindenki mutual threat miatt 200 pontot ad haverkodásra mások felé. lehet ez a bibi hogy ki kell őket pucolni a galaxisból teljesen?) Ha az unbidden hajóroncsokat kikutatjátok ad egy fegyót ami 50%armor és shield penetrationt ad. Evasion-ös hajókkal nekem nagyon jól beváltak.
T.
Nem kell a végtelenségig magasan tartani a happinesst. Ha magas, meg eltoltad az "átnevelő kampányt" párszor, akkor folyamatosan csökkenni fog a támogatottságuk és pár éven belül megszűnik a frakció. Utána már olyan az egész, mintha normál állampolgárok lennének.
Ezért kell először Liberate-lni a bolygókat, majd utána asszimilálni őket. Liberate után a "győztes" frakcióval szemben bónusszal jön létre az új frakció.
Valamelyikőtök xenofób? Az nehezítheti a dolgokat szerintem, még ha a világnézetetek hasonló is.
Valószínű arra kell rámenni, hogy az etikájukról "átneveld" őket a sajátodéra. Próbáld az ethics divergence csökkenteni edicts-umokkal. Meg mindenféle happy növelő intézkedéssel, építményekkel stb.
A meghódított fajokat be lehet valahogy tagolni a birodalomba? Egy bolygójuk van, azon van 10+ pop, de hát mind elégedetlen és lázadoznak. Beraktam őket egy szektor alá hogy az majd kezeli őket, erre az egész szektor függetlenedni akar. Végül rabszolgaságba döntöttem az egész rühes fajukat, most meg ezért lázadoznak. Kár hogy nem tudom kiirtani őket...
Na végre volt időm igy ma beletettem 2,5 órát. Hát nem egy kapkodós játék :D De ez jó benne. Human fajt csinàltam. Nem tudom mennyire vagyok szerencsés, de 7-8 rendszert szkenneltem le és csak egy 80%-os lakható bolygót találtam. Azt kolonizáltam is már. 4 rendszerem van épitem a bányákat, laborokat. Volt 1 kalóz flotta és egy bázis, azokat elintéztem. 2 birodalmat fedeztem fel. A szomszéd konkrétan utàl és riválisnak tekint. Pont a másik fajjal háboruzik, igy a 24 fős korvett flottámmal betámadtam én is. A fő seregét elvertem, meglátjuk hogyan tovább. Úgy nézem az influence és az energy lesz itt a fő nyersanyag forrás. Elég részletes játék, magyarul jobb lenne, de persze kis angol tudással simán megy. Szóval eddig tetszik. :)
Paradise Dome, Alien Zoo (kell hozzá Alien Pet special Resource), és van a Monarchy államformának is egy különleges épülete, a Garden of mittoménmi.
Fogj két hajót, rakd össze őket flottába, vidd Spaceportba, upgrade-eld őket, majd felénél töröld az upgrade-et. Mi történik ? Mineral-t visszakapod, hajók maradnak eredetik.
Most fogd a két hajót, upgrade-eld legalább 50%-ig, majd oszd ketté a flottát (Split). És nézd meg mi történik. :D
Csak éppen a happiness-t nem sok mindennel tudod növelni, legalábbis én olyan építményt nem találtam eddig. Edict van rá, de az csak max 10 évig tart.
Amúgy baromi jó játék, de CK2 után mindenhol érezhető, hogy egyszerűsített.
Várom az 1.1-et nagyon, mert kellenek az új diplomáciai opciók. Midgame is unalmas lett, csak pörgeted az éveket, mert 2 federáció van egymás ellen és hiába tudnád megverni egyesével az összeset, ha egyszerre jönnek akkor előbb-utóbb legyalulnak. A szövetséges flotta meg bugyuta, csak követni képes, nem pl a warscore alapján lévő bolygókat támadná vagy valahol máshol kötné le az ellenséges erőket.
Üdv Tudom, hogy Istenkáromlás de magyar billentyűn hogy tudom behozni a consolt?
Ilyenkor kialakul egy helyi függetlenségpárti frakció. Nekik az a céljük, h visszaszerezzék a függetlenségüket. Sztrájkolnak, robbantgatnak, időnként lázadoznak. Az empire menüben van egy olyan, h factions. Abban tudsz különböző lépéseket tenni annak érdekében, hogy hamarabb integrálódjanak. Ilyen lehet például, h képzést integrációs képzést tartasz nekik vagy lefizeted a vezetőiket. Idővel csökkenni fog a támogatottságuk, főleg ha az adott bolygón a happiness elég magas. Szépen lenyugszanak.
Jobb felső sarokban van a birodalmad jele(alapból F1 gomb), oda katt demographics füll és crate vassal. Esetleg ha olyan az etikád, akkor ott a policiesnél változtathatsz a rabszolgaságon, és a tisztogatáson is. Nem a legszebb dolog, de ha olyan bolygót fogaltál el, amin nehéz megélni, akkor tisztísd meg a bolygót, aztán népesísd be droidokkal(csak undorítóan sok energy kell hozzá).
Két dolgot megkérdeznék tapasztaltabb emberektől: 1. Volt már olyan valakinek, hogy atomkorban levő civilizáció közé ügynököket küldött és sikeresen kirobbantották az atomháborút? Ez a kölcsönösen biztosított megsemmisítés az űrkorszakban is lehetséges? 2. Furának tartom, de néhány spéci faj hogy tud bronzkori technológiával űrben járkálni? Ilyen kristályok, amőbák járkálnak az űrben.
Elfoglalok egy bolygót és a rajta lévő nép folyton lázong meg lerombolja amit építenék rá. Egyszerűen nem tudok mit kezdeni velük:( Rabszolgát nem csinálhatok belőlük, kinyírni megint csak nem lehet őket. Mi a fészkes fenét kezdjek velük? Ez a része nem megy nekem a játéknak:((
Szimplán csak p*cs vagyok... nem volt a hajóépítő menüben transport ship és ezért tűntek el... fura azért
A legújabb ami így 240 év lepörgetése után jött elő... amikor a földi seregeket embarkolom megjelennek mint hadihajó és azonnal el is tűnnek, se a bolygón nincsenek, se a listában, de meg sem jelennek mint hajók)mm hiába megyek a bolygó mellé nem parkolnak ott)... ha most emiatt újra kell kezdenem, lehet inkább feladom a játékot... :D
Vagy ha már eleve szektorban van és ott indítasz egy gyártást. Érdekes módon a harci egységek megjelennek de a civilek nem.
Szóval azt mondod, hogy akkor történik ilyesmi, ha elindítasz egy civil hajó "képzést", és utána rakod be a rendszert a szpécporttal együtt egy szektorba?
Ha kolonizácoiós hajót építesz az sem látsziik a menüben... Egyszer keményen beleálltam, mire rájöttem, hogy 1. miért nics meg a kolonista hajó? 2. miért vagyok deficitben? Kis keresgélés után találtam 5 kolonizációs hajót...
Ah, értem, ott tényleg csak a valóban irányított "dolgok" vannak. :)
Volt, hogy egy szektor épített egy Construction Ship-et, és az sem volt ott. :( De manuálisan tudtam neki parancsot adni, szóval "it's something"! :)
(Vagy lehet, én adtam nekik véletlenül, a fene sem tudja, a lényeg, hogy kék volt, az én birodalmam nevével és címerével) Utoljára szerkesztette: Maala, 2016.05.20. 11:32:30
Mi az az outliner? Láttam a patch notesban is, de fogalmam sincs, mi az. :D
Kösz rájöttem, hogy valószínűleg a szektorok miatt nem látszik a primitív fajok listája. (gondolom azokat sem tudod kezelni ha benne vannak a szektorban)
Az outlinert lehet görgetni lefele default. Nálam legalábbis.
Sziasztok megint :D
Újabb 2 kérdés .
Találkozott e valaki olyan hibával hogy az outlineren csak 4 ablak látszik a többi nem akar. (marha zavaró hogy nem látom a vizsgált fajokat pl, ofc próbáltam ki be kapcsolni optionsbe)
Próbálok csatlakozni egy bagázs szövetségéhez de hiába próbálok mindenféle jókat tenni velük csak nem akar sikerülni. (kaptak non-agressziv izét, independent cuccot és egy halom tradet ingyé, eleinte lenyomtam a negativot -8 ig, de mikor a tradek lejértak bér mit csinálok fixen -20 marad. Ha valaki keni ezt a diplóst részt segítsen pls. (vagy ha tud valaki egy normális leíréshoz linket azt is megköszönöm.)
ty Utoljára szerkesztette: TKutya, 2016.05.19. 20:59:16
Persze, ha valaki a szöviből hadat üzen a másik szövi tagjának, akkor mindenki mindenkit gangbangel és bukkakkezik. Ez így törvényszerű, ez a Stellaris Swinger Club. SSC a rövidítése. :)
De, legalább 4faj volt tagja a szövetségnek, de nem közülük támadtak meg. Akkor ezek szerint, egy kisebb fajt támadhatott be az alliance-ból valaki, így már engem is támadhatott külön hadüzenet nélkül? Jobban kell figyelnem erre, azt hiszem. :-) Viszont jól vizsgáztak a military platformok! Nem volt ugyan esélyük, de feltartották az ellent amíg odaküldtem a flottát. Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2016.05.19. 17:51:15
Nem voltál véletlenül Alliance-ben valakivel? Mert úgy simán beleugrathattak egy háborúba... Én ezért nem szeretek a saját flottámnál gyengébbekkel szöviben lenni, mert az úgy elég szopó tud lenni...
Nem emlékszem, hogy kaptam volna hadüzenetet ebben az egy esetben pont emiatt volt furcsa. De azért nem zárom ki a lehetőségét, hogy csak én nem vettem észre valamit...
Na ezzel én is találkoztam már. Egy nevenincs apró faj szép csendben felfejlődött, nem is figyeltem rá mert nem volt tényező. Volt nagykövetségünk és relatíve jó viszonyban álltunk, aztán egyszercsak fogta magát, és minden előzetes hadüzenet nélkül megtámadta a boreder menti outpostomat, egy 12k-s flottával, amit így hirtelen nem is tudom honnan szedett össze...
Oyanok bekavarhatnak, hogy be- és kilépnek frankcióból tagok és olyanokkal hadba kerülsz, akivel előtte harcoltál. De eddig a részig nem jutottam el. :)
Ez a wargoalos rendszer annyira nem jön be, remélem bővítik majd. Hogy csak elkel érni egy adot pontot és puff győzelem/vereség és béke. Jobban bejön az EUIV-es egyezkedéses felállás, mikor a háború állása szerint mehet az alkudozás a követelésekről. Lehet nem is az eredeti követeléseidet kényszeríted ki, hanem mást (akár többet is). Lehetne sokmindenről alkudozni vagy kikényszeríteni. Jóvátétel, nyersanyagok, techek megszerzése (modjuk ezt korlátozva), 10 évig szabad áthaladás a hajóinknak a rendszerein, Spaceportjait használhatjuk, kutathatunk a területükön stb.
Kösz a választ, így már tiszta.Egyébként ha jól láttam, felrúgni sem lehet a békét. Viszont azt nem értem, hogy más hogy tudott megtámadni, ha nem declarált háborút előtte ? Érdekes vagy véletlen, hogy akit én támadtam frakciót és akivel 10 évig meg nem támadási szerződésünk volt egy másik majdnem ugyanolyan névvel, de talán valamilyen alfrakcióval támadott engem.Ez hogy lehet ?
A békeszerződés tartalmaz 10 év megnemtámadási garanciát. Összes paradox játékban így van. Ne zabáld fel olyan könnyen a világot. Itt pontosan nem tudom, hogy működik a mechanikája. De itt még viszonylag fapados a béke és követelés rendszer (csak területeket követelhetsz, vagy vazallussá tétel, vagy felszabadítás). Legalábbis úgy tűnik. Semmiféle egyéb jóvátétel és feltétel kikényszerítése.
Más játékokba (EUIV stb) is megvan ez a rendszer. Attól még ott támadhatsz 10 éven belül, de egy "breaking a truce" bűntetést, ami miatt garantáltan nem éri meg ezt csinálni.
El tudom képzelni, hogy később bővíti a paradox ezt a részét is a játéknak. De a béke megszegése valúszínű akkor sem lesz kifizetődő.
Az is megszabott, hogy egyszerre mennyi területet kebelezhetsz be. 100 fölé nem mehetsz. Az a taktika, hogy addig falazotol másból. Ha túl nagy területet nyelsz le az lehet úgyis megfeküdné a birodalmad gyomrát, mert folyamazos lázadások törnének ki.
szerk: EUIV-be mondjuk úgy szoktam kijátszani a békét, hogy olyat támadok meg, akivel szövetségben van az adott ország. És ha belép a háborúba, akkor őket támadom, mert ez nem számít a béke megszegésének, mert nem ők voltak az eredeti célpontok. Utoljára szerkesztette: wednes, 2016.05.19. 11:11:41
Egy olyan kérdésem lenne szektorokkal kapcsolatban, ha egy szektoromat beállítottam kutatásra akkor miért csak az engeeneringet tolják mint a gép, mikor már mind a három fejleszthető lenne bőven 2-3 szintre? (nekem is az a megoldás maradt, hogy egy bolygó kivesz átoperál fizikára aztán visszarak szektorba). 2380körül járok és 260az engim de csak 140 a mási kettő.
Oké, hogy így van, de ha nekem van kapoacitásom legyakni a fél világűrt akkor miért ne tehessem meg? Vagy, oké legyen 10 év de akkor meg nehogy már csak 100 warscore pontig tudjak válogatni a bolygók között, ami gyakorlatilag 3-4 bolygó. Vagy ez a 100 pont ez késöbb kitolható? Nagy csatákat még nem vívtam...
na deklaráltam háborút , követeltem tőle területeket is, amennyit tudtam, lezajlott az űrcsata, nyertem, kaptam területeket, de tovább már nem tudom támadni 10 évig.Miért ? Hogy lehet megoldani, hogy ne várjak 10 évet ?
1 bolygó kivétele a szektorból -25 indluence point.. szerintem a játék legértékesebb "nyersanyaga" az influence.. lassan jön viszont kritikusan fontos, nekem pl amiatt nem fejlődnek gyorsabban a kolóniáim mert lassan jön össze a 350 I.P. a Planetary Administration-ökre..
Arra is, meg alatta a másik opció, amit elvileg ki kellene kapcsolni ilyenkor (respect tile, vagy micsoda). Mondjuk én mindkettőt bekapcsolva hagyom, és ha kell, inkább megoldom kézzel, a szektor ideiglenes átszervezésével (addig kiveszem belőle a bolygót). De ez nagyon ritka.
Akkor nem fogja a szektor odaadni a Strategic Resource-t, ha nincs saját energiája fenntartani a bányászállomást, merthogy az az övé lesz, de amit ad az nem. És ez igaz a Research pontokra/bányákra is.
Módolással kapcsolatban. Valaki ismer olyan mod ot ami megerősíti legalább a kezdőterületem alap kitermelhetőségét? Egyszerűen zavaró, hogy bedob körém teljesen üres területeket a kezdő területemből is alig 2-3 ez az szivárog majd nagy nehezen felfejlődöm és látom hogy más fajok cúgig tele rendszerekkel kezdenek... :(
Sosem fognak food tile-ról váltani, ha a szektornak nincs megengedve a tile-ok felülbírálása... Default ez tiltva van, de kikapcsolható szektoronként. Ekkor annyit hagy meg, amennyi még elég a kolóniának, utána elkezdi átváltani a food-os (és más) tile-okat energiatermelésre.
Ez nem igaz. Most ellenőriztem le egy betöltött mentéssel, a special resources-ek teljesen jól számolódnak, akár szektorban vannak, akár nem. Direkt kivettem és visszatettem az egyetlen alien pet-es forrásomat, semmi nem változott, mindkét esetben látszott a felső sorban.
Administrative Efficiency a neve, és tényleg ismétlődő techno. :)
Megjegyzem, hogy Xeno Pet-eket a Xenophile (és Fan. Xenophile) fajok nem tudják hasznosítani, mert nekik sosem fogja a Xeno Zoo-t feldobni a gép. De cserélni még mindig jók! :) Utoljára szerkesztette: Maala, 2016.05.18. 20:02:39