"Érdekes dolog az egy egyféle termelés egy adott bolygón. Mert bukhatunk természetes erőforrásokat. Nem tudom ezt az edict mennyire ellensúlyozza."
jó persze nem ennyire egyszerű a dolog. Nálam a kolonizáció a következőképpen megy.
0. infrastrucure projects event (ha van elég IP)
1. food buildingek oda, ahol van almás "természetes erőforrás"
2. food buildingek az üres mezőkre
3. ha nem elég, akkor food building arra a mezőre is, ahol olyan erőforrás van, amit nem akarok kitermelni (ha energiát akarok, akkor az ásvány megy a levesbe és fordítva). research erőforrást ha lehet nem bántom, főleg, ha +2-es.
4. ennyinek már elégnek kell lennie, hogy gyorsan benépesüljön a bolygó. ha megvan annyi, amennyi kell, akkor jöhetnek a nyersanyag specifikus épületek.
5. én research mániás vagyok, így a kutatási nyersanyagok szentek, de még így is marad sok hely a bolygón.
És akkor számoljunk mondjuk az energyvel.
például építek 10 db "power plant V"-t a bolygóra, az termel 80 energyt. ha erre rakok "capacity overload" eventet és építek melléjük egy power hub II-t, akkor azok együtt adnak +30%-ot, ami barátok között is +24 energy, ami bőven meghaladja azt a néhány kezdeti természetes erőforrást.
Ami a sebezhetőséget illeti, igazad van. De egy birodalom vezérének ezt illik megoldania. :)