Ad egy, a játék feltörő az nem hack-er, hanem CRACK-ER... A hack-er, nem játékokat töröget, hanem sokkal komolyabb dolgot csinál, nagy biztonságú rendszerekre utazik, inkább hardveres, mint szoftveres ugyebár (célpontja bankok, állami intézmények, és a lájtos hekker az, aki otthoni gépekre, egyéni felhasználókra megy rá, leginkább ugyebár, zombi-botnet építés céljából, spammelés és vírus terjesztés céljából... ritkábban és a legprofibbak nemzetközi kémkedés, és nagyon nagy pénzek lerántása céljábaól; és hát ugye manapság pl a zsaroló vírusok reneszánszát éljük, és szenvedik el a digitálisan analfabéta lúzer júzerek)... A crack-er az, aki arra van szakosodva, hogy SZOFTVERREKET töröget, nem számítógép hálózatokat, nem routereket, nem szervereket, nem otthoni júzer gépét, tehát nem a vasat, és nem akar feltétlenül pénzt keresni ezzel és bűnözni!!! Hanem sokkal INKÁBB LÁZADÓ. Forradalmár! Lázad a kiadók aljas monopolhelyzete és extraprofitja ellen, és azért, hogy a (Földön elkeserítő többségben élő) nyomorgó és szegényebb emberek is tartalmakhoz, művészi produktumokhoz, szellemi termékekhez, tehát többek közt különféle szoftverekhez férjenek hozzá (mivel ha netán valakinek nem lenne világos, az emberiség kb 90% KI VAN REKESZTVE gyakorlatilag eme szellemi termékek élvezetétől ill használatától elvileg, ha mindenért fizetne kellene és nem lenne warez ugyebár), a crack-elés forradalma azt érte és éri el, hogy ez a kb 90% elvileg kirekesztett embertársunk, gyakorlatilag olyan 50%-ra redukálódik... (nyilván akinek eleve eszköze sincs az adott termék lejátszásához, örül ha vízhez és élelemhez jut, így élő, azaz pardon vegetáló és senyvedő embertársaink is százmilió-, vagy inkább millárdszám vannak a bolygón) azaz az emberiség kb fele kérem, warezelt crack-elt módon jut hozzá másolható digitális szellemi termékekhez, legyen az valami hasznosítható felhasználió porgram, vagy éppen játék és nem utolsósorban a filmek ugyebár)... Tehát a crack-er jó szádékkal, jó célért, gyakorlatilag JÓT TESZ, embertársai javáért és szabadásgáért küzdő FORRADALMÁR..! A legtöbb crack-er ezt csakis HOBBIBÓL CSINÁLJA (legföljebb a sikerélményért, és presztizsért), amint feltör egy szotftvert már tölti is fel azonnal és közzé teszi, a köz javára (míg a kiberbűnöző crack-er, aki egyébként elég ritkán maga a crack-er, hanem egy crack-er team től vásárló szoftver orgazda kalóz, aki aztán pénzért, de nyilván jóval olcsóbban, hiszen ki venné meg tőle ugyebár árában, bocsájt feketepiacra feltötrt szoftvert)... Tehát nemhogy a hacker, de még a crack-er sem maga a kalóz! A kalóz általában már egy tahó bűnöző, míg a crack-er és hack-er általában tanult ember programozó, fejlesztő, progmatos, egyetemet végzett értlemiségi, vagy legalábbis ebben igen tehetséges okos ember, aki részben vagy egészba autodidakta módon tanulta meg a szoftveres szakmát. Node térjünk a lényegre! Jelezném halkan, hogy az alap és általáns Denuvo-t MÁR RÉG FELTÖRTÉK, (az alapkód, az alap kódja és szofizmusa ennek a rendszernek ismert... bár azért is ügyes, mert ezt eléggé nagy spektrumban lehet variálni, ami borsot tör a crack-er orra alá), ha esetleg nem tűnt volna fel valakinek... e védelemmel bíró szoftverek jelentős részét, mit előbb - mit utóbb sikerül feltörni (nyilván olyan gyorsan nem megy, mint korábban a régebbieket, hogy szinte a megjelenés napján már fel is van törve a crack, mert valóban egy sokkal nehezebb kódolás, mint minden eddigi), tehát többet kell várni jellemzően az újabb Denuovo-s védelmű szoftverekre, de eddig, max fél-egy éves lemaradással de törve vannak mind...! Ami meg nincs törve, azt a kalóz felhasználó, azaz aki tört szoftvert varezt használ, mindenki kalóz felhasználó, ha nem is túl súlyosat, de akkor is bűnt követ el, (akik megintcsak úgykb az emberiség legalább felét képezik ugyebár, és a szoftver felhasználók kb 90%-a így vagy úgy (sok esetben nem is tud róla de) warezel... tehát nem a Denuvo lesz itt, ami kinyírja a warezt... Na és akkor végre el is értem a lényeghez, az nyilvánvaló és erősen sanszos, ha nem is 1-2 év, de 8-10, max 20 éven belül szinte biztos, hogy eltűnik a warez... Más miatt..! A crack-erek (és hack-erek, mert nyilván azért dologozgatnak persze össze a fiúk, és van olyan hack-er, aki crack-er is egyúttal) ügyesek és okosak nagyon, és előbb-utóbb mindent így vagy úgy törnek (ha valaki nincs otthon a törések világában, pl egy érdekesség számára lehet, hogy nem csak olyan törés létezik, hogy lemásolom az adott szoftvert és akkor visszafejtem, dekompilálom elemzem stb, a védelmét igyekszem kimazsolázni a kódból, dekódolni, hanem van olyan is, hogy a fejlesztő cégtől lopkdonak ki kód részleteket, esetenként konkrétan a dolgozók - Gates papa tudna erről mesélni - illetve a szervereket hack-elgetik (na itt pl a hacker és cracker össze tud dolgozni, ilyenkor "nagyon jó" ha mindkét "szakmában" otthon van valaki), és az ellopott, elcsípett illetve dekódolgatott, tehát feltörögetett kód részleteket mazsolázgatják ki, majd össze; sok esetben teljesen újra be kell pötyögni karakterenként, a szoftver komponenseket ill. modulokat (mit hogy hívnak) megírni újra, tehát többé-kevésbé pontosan vagy épp pontatlanul kvázi plagizálják, és előbb-utóbb összeáll egy komplett működő rendszer (melyben nem minden komponens egyezik meg, sőt sok minden nem, az eredeti szoftverrel, sőt sok esetben a motor és mag részben vagy egészben más, pl sok online játékkal megtették már ezt, így csinálva meg ingyenes kvázi tört szervereket... tört szerveketn játszók tudnának mesélni ugyebár a rengeteg emiatti "bug"-ról... ugye -ugye? ;) )... Node vissza a jövőbe megint! Tehát saccom perkábé 8-10 (max 15-20 - elmaradottabb helyeken 25-30) év múlva, egyszerűen el fog tűnni az offline teljesen... MINDEN FELHŐBEN LESZ, FELHŐBŐL JÖN, FELHŐT HASZNÁLSZ.!!! Nem felhő alap lesz már, hanem csakis maga A FELHŐ... és semmi más... nem lesz már géped.. sem okostelefonod, hanem lesz a nagy aktív mező, amiből - már ha fizeted az előfizetésed - bárhol bármikor bármit lekérhetsz (amire van kredited persze és ahol van nagysávszélességű térerő persze... előnyben a fejlett országok nyilván), tehát leülsz egy padra, azt mondod, kérek egy játék VR-t, vagy konzol képernyőt, tök mindegy mi lesz a parancs), azzonnal megjelenik a fejed előtt egy holo ablak, holo menü, (és ahogy a sci-fikben, hadoszángatsz a levegőbe, már most is van ilyen is ugyebár pl a WII) és ha jogosult vagy bármilyen legújabb játékot használni (befizetted a havi mobilszámlád, máris indíthatsz (akár VR-t is) és közben még sétálhatsz is az utcán (nem kell lásd az utcaképet), mert a rendszer fog helyetted "látni" és védeni téged... Tudom, persze sokaknak ez felfoghatatlan, túl sci-fi, túl vad, de aki kicsit is ért hozzá, 'lát és hall" pontosan tudja miről beszélek... Nyilván ezek előszoibája lesz, azaz pardon már MOST IS VAN, az átfogó felhő alapú konzol rendszerek, amit már lényegében ma is megvalósít az okostelefonok és tabletek világa, azaz SEMMI SEM A GÉPEDEN VAN! Az csak egy megjelenítő és semmi más; ha nincs net, nincs semmi!!! Minden a felhőböl jön és FELHŐBEN IS FUT! A menő új "okos" mobileszközöd, már ilyen, csak egy szinte teljesen passzív I/O funkciókkal bíró megjelenítő... minden már a hálón, a felhőben történik... A CPU nem azért nem fogyaszt és nem melegszik annyira, mert jobb a hűtés meg több a mag... lótüdőt... hanem azért mert EGYRE KEVESEBB DOLGA VAN!!! Már ma éppen most is EZ VAN!!! Ezt fogják kb 10 év múlva oda elvinni, oda fejleszteni, hogy már csak ott lesz "fenn" minden. A legújabb legmenőbb cuccokhoz (ahogy már most kezdődik ugyebár, hogy nincs DVD, nem töltesz le max egy szinte teljesen passzív klienst, maga a szoftver a szerveren, a felhőben fut) EGYSZERŰEN NEM FOGSZ MÁSKÉPP HOZZÁFÉRNI,CSAK ONLINE, csak kizárólag a felhőből, csak kizárólag ha fizetsz érte, és NEM LEHET MÁR TÖRNI SEMMIT, egyszerűen nem lesz már törés... megszűnik kész ennyi... fizetni kell mindenért (legalábbis újabb dolgokért...nyilván nosztaligázhatsz otthon 10 éves pc-vel régi játékokkal ha akarsz persze, ahogy most is teheted... lehet DOS-box-ozni is ha szereted persze...) 8-10 - max 20 év van eddig hátra. A szép új világ, a totális kontroll már most rohamtempóban épül ki KÖRÜLÖTTÜNK ÉS KÖRÉNK..! A fejünkre telepszik, nélküle semmit sem fogunk tudni csinálni a kibertérben, minden rezzenésünk digitális lesz... (ahogy már most is a legtöbb) Csak egyetlen esetben nem lesz így a jövőben ez, ha netán, neagyisten kitör egy nagy globális összeomlás (nagy katasztrófa, járvány, világháború, extra világválság, kihalás, tizedelődés stb)... nyilván ezesetben a fejlődés megtorpan, akár leáll, vagy visszafejlődés indul, vagy túl sem éljük... De ha minden makro tendencia így marad nagyjából és tudunk tovább fejlődni, akkor garantáltan és nyilvánvalóan ez lesz, amit - bocs hogy ilyen hosszan - vázoltam most.... hát ennyi... szó nincs itt tehát sem hekkerekről, sem szuper törhetetlen védelmekről és kódolásokról... teljesen más rendszerek lesznek, ahol a törés abszolút értelmét veszti és eltűnik végleg...
Nekem könnyű! 10+ éves offline stratégiákkal játszom a mai napig...
Ezt hívják gazdasági hatalomnak. Erre mifelénk a politikaitól annyiban "különbözik", hogy nem kell a választókat hülyíteni mindenféle ideológiákkal. Diktatúrában a politikai hatalom sem bajlódik ezzel, igaz ott érdemben szavazni sem "kell".
Amelyik cég odáig eljutott, hogy multi lett, az bizony az adóelkerülésben jócskán benne van. Sőt. Multik számára az adóelkerülésnek olyan módjai válnak elérhetővé, amelyről kis cégek csak álmodhatnak. Több milliárdos licenszdíjak fizettetése a leánycéggel, amelyek történetesen mind a Kajmán szigetekre utalódnak, alapítványok, amelyek felett a főrészvényes kizárólagosan uralkodik, és még egy tucat más mód. Ezen kívül egy multi simán zsarolhat, vagy lefizethet nemzetállamokat (USA-ban és EU-ban lobbizás), hogy nekik tetsző törvényeket hozzanak.
atom alatt a procira gondolsz? Mert a 8-at adhatja, ugyanis az szellemi tulajdon, és mint olyannak, az értékét az eladó határozza meg. (Ezért lehet pl firefox böngészőnk, vagy linux oprendszerünk) Viszont, ha a procira gondolsz, akkor valószinüleg az átadás, gyártás helyével lehet variálni. Mert európában, amcsiban, ausztráliában törvénytelen, viszont kínában (ha jól tudom) nincsen tröszt ellenes törvény. Tehát, ha ott gyártatják, és ott is "adják el" már ki lett kerülve a törvény, onnan mint kínai export, már mehet akár hová. (Ezért sem érveltem azonnal x360-nál ezzel, mert ott sem teljesen kizárt, hogy éltek ezzel a lehetőséggel. Mondjuk, ott nehezítő tényező, hogy hiába veszi meg a kínai leányvállalat a kínai gyártótól, ha a székhely az USA-ban van... Lehet, ott már bele lehet kötni, azért annyira részletesen én sem ismerem a különböző országok törvényeit, csak nagy vonalakban)
Majdnem, de mgsem. Mivel az üzleti feljegyzéseket nem kell nyilvánosságra hozni, így azt közöl VELÜNK M$, Sony, amit akar, az állammal meg a teljes igazságot köteles megosztani. Sajnos, amíg nem látunk bele az adópapírjaikba, (És sosem fogunk) addig nem tudhatjuk, melyikünknek van igaza. Ugyanis amit nyílvánosságra hoznak, az igaz ugyan, de csak annyit hoznak nyílvánosságra, ami az érdekükben áll.
De, tényleg felesleges vita ez kettőnk, (hármunk, négyünk közt) hiszen sosem tudjuk majd meg, kinek is volt igaza. És azt mondom, ha neked az a jó, hogy elhiszed, hogy megállítják a warezt, vagy hogy 100 dodót buktak egy konzolon MS-ék, hidd azt, én pedig hihetem az ellenkezőjét nyugodtan. Mások a tapasztalataink, tudásunk, amire építeni tudunk, és annak fényében látjuk a világot.
mindenképp bukó volt a ps3, mivel a bluray és a cell iszonyat drágán volt gyártható... ha többet adnak el, a hw-n még többet buknak, noha a szoftverből valóban lehet több jött volna be. ez tartott egészen 2009-ig, amíg minuszos volt a hw, de lehet 2010-ig is. és fogalmam sincs, hogy mi a jogi lehetőség erre, hogy valamit olcsóbban adj, mint amennyiért előállítod. passz.
de az intel is van, hogy ingyen adta az atomot tabletbe/telóba, ahogyan az ms is alulárazta a win8at anno tabletre, hogy terjedjen. ha ez illegális, ők is hogyan tehették ezt meg? :)
Te hol álmodtad, hogy ezt mondtam? sehol nem írtam, hogy mégsem, csak néhány okot felsoroltam, amik kicsit sem zárják ki egymást. De legalább azt hitted, csőbe húztál... Nem baj, próbálkozz nyugodtan. #124 Lehet, hogy így alakult, de ha a remélt hardver eladásokat hozzák, ÉVES szinten, akkor nem lett volna bukó. Más kérdés, hogy a marketingszámok váltak valóra.
Jó, akkor eljutottunk oda, hogy nem azért nem csinálhatta ezt meg a Sony és az MS, mert hülyeség az egész, vagy nem tudják kimagyarázni a részvényeseknek, hanem azért, mert illegális. Tehát amúgy jól jártak volna vele. I rest my case.
A piac két generáción át elfogadta, hogy a(z újkori) konzolbiznisz nem a nyereséges hardverbizniszről szólt (ps1-ps2 éra, kivéve nintendo!). Sonynál simán ott volt a mérlegben, hogy hardveren X bukó, játékon Y nyereség, szumma: Z nyereség.
És nem lebuktak vele, hogy hazudnak, szimplán csak kiderült, amit te is írtál: ingatag ez az egyensúly, a ps3 érában végleg le is dőlt - akkorát buktak a ps3 hardveren, hogy ezt szoftverrel nem lehetett behozni, pláne hogy a még igy is magas hw-ár miatt azok se voltak a toppon. (asszem elég könnyen belátható: sok eladott hw -> sok eladott sw)
"vannak vállalatok, akik hazudnak a rossz teljesítményükről és vannak akik valóban rossz teljesítménnyel rendelkeznek? honnan lehet tudni egy vállalatról, hogy az most TÉNYLEG rosszul megy vagy csak hazudnak?" SEHONNAN. Tudom, ez nem kielégítő válasz, de ez az igazság. Ha ugyanis nyilvánvaló lenne a válasz, akkor nem létezne az adóelkerülés jelensége. Mert akkor az adóhatóságok és a hozzájuk tartozó nemzetállamok szelektíven büntethetnék az adóelkerülőt. Utoljára szerkesztette: ostoros, 2016.01.10. 19:57:58
Megint a szezon, meg a fazon. Megint más, ha azt mondom, hogy az amúgy 1,20-as bugyiból eladok 1000 darabot, 99 centért, és megint más, hogy százmilliószám bukom a zsét, hogy piacvezető legyek. NAGYON nem ugyan az a kettő. Ugyanis az első reklám, a második pedig, törvény ellenes. Utoljára szerkesztette: Dante73, 2016.01.10. 19:52:00
Hm, érdekes, tehát a ragadozó árazás kamu, marketingtrükk, de emellett szigorúan büntetik. :D Ha senkinek se jut eszébe az ilyen, akkor hogy merült fel a szigorú büntetése?
Tegyük hozzá, mint reklámfogás, zseniális. Ha elhiszem, én is szaladok venni egyet, hiszen 100$-nyi hardvert ingyen kapok. De azért szorozzunk egyet. Mennyit adtak el veszteséggel? 2-3 milliót? Ez ugyan annyi SZÁZMILLIÓ dollárban. Oké, MS tőkeerős, meg minden.... De ebbe a költésbe, ha részvényes lennél, belemennél? Hiszen NEKED KELLENE finanszíroznod, ne feledd!
Arra, hogy az astra előállítási költségeihez hozzá lehet adni papíron akár a Vectra költségeit is. (Aláírom, nem volt tökéletes példa, mert ott TÉNYLEG van közük egymáshoz, míg M$-nél nincsen) Értsd már meg. A részvényeseknek nem lehet megmagyarázni, hogy én most egy terméken bukok, mert TALÁN akkor 2 év múlva nyerhetek rajta. Ha ilyet látsz, az marketingtrükk. Arról nem is beszélve, hogy ez szinte az egész világon a tröszt ellenes törvény hatálya alá esik, és kurva szigoruan büntetik. Persze, ha SZÁNDÉKOSAN alábecsülik az eladásokat, fölé a költségeket, hatalmas raktárkészletet halmoznak fel, és még a jövő hetet is hozzáadják, ki lehet hozni PAPÍRON.
"Ráadásul, mivel bejött, nem kellene ennek a stratégiának elterjednie mindenfelé?)"
de másikat mondj ;) kérdezted, hogy miért nem így csinálja minden cég... erre kérdeztem vissza :) hát ezért nem így csinálja mindenki. de vannak próbálkozások (lásd még nyomtatóárak vs. patron árak)
de aki CSAK a termék eladásából él, annak adott terméken kell behozni az árat. (noha autógyár vs. szervízdíjak területén is lehetne agyalni) a konzolgyártó nem ilyen, ott a szoftveren van a zseton (most is!) érdemes támogatni a vásárlót, úgymond beetetni az "olcsó" géppel, majd vesz játékot és ott megfizeti szép lassan az "árat" ...
Édes istenem. Magyarázd már el, hogy a fenébe tudom azt egy részvényesnek bemagyarázni, hogy SZÁNDÉKOSAN 100$-t bukok egy gépen, mert így majd jól hülyére keresem magam, 2 év múlva, HA bejön a számításom, ÉS én nyerem a konzol háborút, ÉS én adom el a legtöbb szoftvert, ÉS.... ugyan már. Ha ezt Te elhiszed, akkor jó naiv vagy, már ne is haragudj. Ezt úgy hívják, hogy marketing, és néhány matematikai könyvelési trükkel bizonyítható, ha esetleg az adóhivatal kekeckedik. Aki pedig elhiszi, hogy a mai világban így müködhet bármi is.... (Ráadásul, mivel bejött, nem kellene ennek a stratégiának elterjednie mindenfelé?)
Nem tudom emlékszik-e még valaki a Spliter Cell Chaos Theory-ra és a StarForce védelemre?! Kb 1 évig tartott mire rendesen feltörték, elég sokáig csak úgy lehetett jászani, hogy kikötötte az ember az optikai meghajtót. Aztán egyszercsak megtalálták a StarForce elleszerét is... Nyilván ez a mostani más elven működik és szerintem is csak idő kérdése, hogy mikor lesz rá törés.
nevetséges az egész érvrendszered. nagy multinál melózok, pontosan megvan minden "termék" és "szolgáltatás" ára, amiben minden kumulált rezsi is ottvan. de ez végülis tök mindegy:
szerinted ha az opelastra 1 millából készül (te állításod, bármi is legyen ebben benne), akkor adhatja az opel 1.2 milláért és csak azért árulják 4 misiért, mert g*cik? Utoljára szerkesztette: arty, 2016.01.10. 19:21:38
biztos a sony/ms kap ilyen kedvezményeket, miközben maga a cégcsoport nem veszteséges... (ez a sonyra mondjuk nemigaz/nem volt igaz)
a részvények zuhanását nem évvégi rossz eredményekkel szokás belengetni, hanem hülye nyilatkozatokkal - ott nem hosszutávu a kár :) és még1x: ez nagyon veszélyes taktika, mivel más is vehet részvényt + ha rosszak az eredmények, akkor nincs is miből venni (tudod, csak ugy nem teremhet pénz egy VESZTESÉGES nagyvállalatnál ;)
ms/sony nem túlköltekezett egy évben, hanem szarul mentek a gépek: ms-nél sokba kerültek a hibás 360ak + veszteséggel árulták a gépet (tudod, utána lehetett anno is nézni, hogy milyen alkatrészt mennyiért gyárt a foxconn/többiek, ami nyilván kamu, mert ők is hazudnak, mert sokkal olcsóbb annál - az egész világ egy kurvanagy konspiráció, hogy a warezt rossznak állítsák be!), sonynál csak a veszteség volt a hardveren (pláne eleinte + nyereség a szoftveren, végig). ez kvázi bevallott stratégia az iparágban, az, hogy te nem hiszed el, nem oszt és nem is szoroz :)
sony/ms nem kisvállalkozó, azt itt most hagyjuk, pláne az ügyeskedő magyarokat :))
erre meg továbbra is várom válaszod: "vannak vállalatok, akik hazudnak a rossz teljesítményükről és vannak akik valóban rossz teljesítménnyel rendelkeznek? honnan lehet tudni egy vállalatról, hogy az most TÉNYLEG rosszul megy vagy csak hazudnak?" és még kiegészíteném egyel: miért nem veszteséges minden vállalat?
Attól,hogy pár hónapja nem törték fel,még nem biztos,hogy lehetetlen feltörni. A PC játék vonalon még mindig a StarForce védelem tartja a feltörhetetlenségi idő rekordját,méghozzá 424 nappal. Ezt az egyik Splinter Cell játéknál hozta a SF védelem. Utána azért azt is feltörték,plusz jött a SF bojkott kampány,aminek a vádjait máig sem sikerült bizonyítani. Arra azért kiváncsi vagyok,hogy az osztrák védelem megdönti e a 424 napos rekordot.
Azért egy Sony-nak, közel sem csak konzolos üzletága van. itt egy plusz jel, ott egy minusz jel, és máris nyereséges a Tv üzletág, és veszteséges a konzol, a warez miatt. #104 Nem. te vagy tévedésben. Ha egy cég nem egy, hanem számos terméket készít, akkor nem lehet mindent egy termékhez számolni, mondjuk az x360-hoz nem lehet MINDEN könyvelő, ügyvéd, vezető fizetését hozzárendelni,mert a teljes üzletágnak ez csak egy része. Ha hozzáadjuk, úgy lehetett veszteságes a konzol, az első néhány évben, vagy ha szándékosan alábecsülték az eladásokat. Egyébként pedig csak egy marha jó reklámfogás, semmi több. De ezen felesleges vitázni. Te elhiszed, én pedig, mivel közgazdaságot tanultam, és tisztában vagyok a marketing, és gatdasági trükkökkel, csak egy jót mosolygok a dolgon. (Tegyük hozzá, sosem dolgoztam ebben a világban, így csak a felszínit kapargatom, de az alapján, amit tanultam, egyszerüen elképzelhetetlen, hogy veszteséggel áruljon valamit egy mamutcég, még ha máshonnan bevételeket is remél, ezzel összefüggésben)
Például adókedvezményeket, támogatásokat csikarhat ki az államból. A részvények árának lemenését pedig felhasználhatja saját részvény vásárlásra, amit aztán a következő negyedévben újra eladhat jóval többért. Sőt, olyan is előfordul, hogy egy adott évben túlköltekezik, mert mondjuk egy csomó új berendezést vett, és fejlesztett ezerrel (vagy csak kellettek új céges autók, olyan amiben jobb a légkondi és szebb a kárpit) emiatt a veszteség masszívabb lesz a tervezettnél, de sebaj, következő évben már minden rendben. És ez még csak a nagyvállalati réteg.
Kisvállalkozóknál rendszeres móka bizonyos helyeken, hogy minden pénzt kivesznek a cégből, amely csődbe megy és az adósságait nem képes kifizetni, de sebaj, a pénzből már meg is alakult az új cég, aki "valahonnan" még az előző vállalat berendezéseit is megszerezte olcsón. Egy csávó (tudtommal ő a rekordtartó) több mint 150 céget vitt csődbe. És csak gazdagabb lett ezzel a szakértelemmel :)
Orbánnak hittem, úgy 89 táján .... :D de ez off itt :D
foglaljuk össze: vannak vállalatok, akik hazudnak a rossz teljesítményükről és vannak akik valóban rossz teljesítménnyel rendelkeznek? honnan lehet tudni egy vállalatról, hogy az most TÉNYLEG rosszul megy vagy csak hazudnak?
még1x: mi érdeke van egy vállalatnak/részlegnek magát masszivan veszteségesnek beállítani, ha beállíthatná nullszaldósnak vagy minimális nyereségesnek is magát? ez ugye a részvények elértéktelenedéséhez is vezethet, ellenséges felvásárlásokhoz, a brand elértéktelenedéséhez, stb ....
meg a gyárcsarnok takarítónőének bérköltségét se, a szalonok "szponzorálási" költségét se, a reklámot se, semmitse? miért nem? az nem KÖLTSÉG? nem kell leosztani az eladott autóra bontva?
A részvényesek miatt? (#97) ugyanis nem kötnek mindent az orrunkra, ezt fogd már fel. Manipulálják a közvéleményt, mint minden multi, vagy politikus. Vagy Te hittél Orbánnak, Gyurcsánynak? Mert a Sony-nak pont ugyan annyira kell! És az ellenkezőjét is minden felé olvasni, hogy a mobilok terjedése miatt, egyre több a játékos, aki PC-n és konzolon is kipróbálja magát...
Erről írnak "mindenfelé": rengeteg a mobilos szarokra átment játékos, aki már nem ruház be ebbe a generációba, kielégíti a clash of heroes, vagymiaf*szom a neve a most divatos mobilszemét egyik jeles képviselőjének :D
Hoppá. Ne keverjük a szezont a fazonnal. Az autóknál természetesen nem fogom a fejlesztési költségeket beszámolni, hiszen az sokkal magasabb, mint egy konzolnál, így mint példa, sántít, Másik pedig, hogyha a tervezett eladások nem jönnek be, naná, hogy csődbe megy egy cég. Nem véletlen az azonos padlólemez, és hhasonlók az autóknál, mert annak a kifejlesztése az, ami iszonyat összegbe kerül. És közel sem annyiba, mint ATI-tól rendelni egy processzort, egy grafikus chipet, és beledobni egy dobozba. (Mielőtt belekötnél, igen, itt pedig egyszerüsítettem, az összehasonlítás kedvéért)
Akkor magyarázd meg, ha korábban veszteséget vallt be a sony, most miért vall be nyereséget? miért vallott be nyereséget a ps2 érában? a ps3 éra végén? (amikor az előállítási költség is masszívan zuhant)
Honnan tudod, hogy csökken az összjátékos szám, ha JELENLEG TÖBB AZ ELADÁS? Értem én, hogy vagy mérnokire, vagy tanáriara jársz, és nagyon tiszteled a leírt szavakat, de gondolkozz már egy kicsit, és olvass a sorok közt.
a millió is kevés, abszurd, fogalmad sincs, mondhatni :) (nekem se sok, de tudom mennyi pl egy szerver előállítási költsége)
a volvo is azért ment csődbe, mert a 12x haszonból nem tudtok fenntartani magukat... és hán autógyárat mondhatnék még?
leírtam már egyszer, de íme ujra: attól, hogy az összjátékos-szám csökken, még az első két évben mehet jobban az eladás. az összjátékosok nagyobb része vásárol az életciklus elején most, ellenben korábban.
nem profitról van szó. veszteségről. nem nullszalldós volt az ms játékdiviziója 2005-6 környékén.... a sony sem azért adta fel rengeteg üzletágát, mert adót optimalizált.
(nyilván azért adta el mindenét, hogy ne kelljen adót fizetnie :DDD oképerszeaha.)
Elnézést, hogy beleszólok ismét Hogy a föld gömbölyű, elhiszem, mert logikus. Hogy M$ veszteséggel árul valamit pedig nem, mert még a gondolat is nevetséges. Gondolj csak bele. Egy átlagos autó előállítási költsége BŐVEN 100000Ft alatt van, mégis, legalább 3-ért árulják. Mert megtehetik. Na most, ha 1200000Ft-ért adják, még mindig nyereségesek, (Részvényesek miatt mások nem is lehetnek, önszántukból) viszont ha azt mondják, a jónép szalad vásárolni, mert húúúú! Apám, ezen mennyit nyerek!
nemtudom a #70 mennyiben cáfolna bármit is, de ha nem megy a vita, tényleg ne erőltesd :) hiszel amit akarsz, de a korábbiak ellenére itt most nem a denuvo vezérigazgató ajnározta a termékét..... :))
EA megint hogy jön ide édes jó istenem?! :DD egyébként számos játékukkal játszottam jót, ahogyan te is ...
aki warezol, az könnyen megszokja a warezt és esetleg "elfelejt" vásárolni, mert megszokta az ingyenességet. pont ez a gond. a reklámérték igaz, csak nem általános recept (lásd még korbin555 hozzászólását, de a Gaijin is mesélhetne, hogyan mentek "csődbe" az egyre kisebb vásárlóbázis miatt és hogy térték át a "csodás" f2p modellre a repszimeket tekintve (war thunder))
"According to one Asia business analyst group, the PS4 and Xbox One systems in China may only sell fewer than 550,000 units, combined, in 2015." - tehát kína kiesett. más? ;)
4 fő ága van a varez elleni védelemnek, amiket gyakran együtt is alkalmaznak.
- zárt hardverre adják kis a szoftvert, ami már hardver szinten védett: pées, ikszboksz, ájfón
- félkész szarokat adnak ki, hogy később a varezosok hátrányba kerüljenek, mivel nem tudják frissíteni a szoftvert
- szerveren fut a gém főbb logikája. pl minden mmo gáma. ennek hátránya, hogy szarrá lehet DDoS-olni még a pées netwörköt is karácsonykor... mint tudjuk.
- drm
Pont ez az a szöveg, ami miatt nem hiszem el a statisztikákat, reklám szövegeket. Mondanak olyanokat ebben az iparágban, hogy aki cseppet is hajlandó gondolkodni, az a haját tépi, ahányszor mondanak valamit...
Nézd, parttalan a vita, így nem idéze a #70-es hozzászólásod, cáfolatul. Szerintem fel fogják törni, hiszen, mint tudjuk, a történelem ismétli önmagát. És eddig minden védelmet sikeresen kiírtottak. A másik, hogy a warez sosem ártott annyit a játékiparnak, mint mondjuk az EA. És a wareznek vannak pozitív oldalai is, úgy mint reklám, vagy épp az, hogy játékosok milliói nőttek fel warezen, majd mikor pénzük lett rá, vásárlók lettek. Nézd, nem akarlak meggyőzni, valószínű, nem is tudnálak, ahogy Te sem engem.
van mondjuk 100 millió gémer. vagy legyen 80. nagyobb arányban vettek ők már az első 1-2 évben konzolt, mint előző generációkban... mert "olcsó". olcsóbb, mint valaha.
Kíváncsi vagyok, hogy ez hosszú távon csökkenti vagy növeli majd az eladásokat.
"a ps4 nincs feltörve, mégis minden idők legnagyobb eladásait produkáló konzolja. ötlet, hogy ez mitől lehet? :DDD" "nem lett nagyobb, valójában kisebb lett :)" Két idézet, Tőled. Nem kommentálom.
akkor lódult meg, amikor 399$ lett a x360 (és a ps3 is ekkor robbant....) ... és ebből tanultak a gyártók, így most erről indultak és lám... :)
rengeteg kazuár mamár mobilon nyomja inkább,, a régi x360as árkád szekció inkább mamár steam/indie felségterület.... a pécé egyébként is erősödött (lásd steam juzerek növekedése)
amúgy érdekelne, hogyan lett volna az jó az MS-nek, hogy a VESZTESÉGGEL árult hardveren utána szoftverből NEM JÖN BE BEVÉTEL, mert a juzer warezol? (x360 korszak
mi baja van a ps4-nek attól, hogy a játékokat meg kell rá venni és ebből a sonynak bevétele lesz? nem tudják mire költeni, annyi a pénzük?! :)
Egy warezos példa, talán ideillik. A Football Manager egy rétegjáték, 1M körüli évi eladással. A 2013-as warezban volt egy rejtett IP számláló, vagy mi a fene. (Sok mindent rejtegetnek ezek a frankó warezos cuccok.) Na most túl azon a kedves, internetet is bejárt történeten, hogy 1 ember vatikáni IP-ről warezolt, döbbenetes 10,1M letöltést számoltak. De a gyártó szerint dőreség lenne őket elveszített vevőnek tekinteni, mert a 90%-uk sosem volt, és soha nem is lenne potenciális vevő. Játszogatnak, megunják, majd törlik a játékot. A maradék 10%-nak is kb. a fele, akiket elveszített vevőnek tekint. Ők ha nem lenne warez, vásárlók lennének. De még ez is félmillió ember, a teljes eladás 50%-a. Ez pedig tragikusan érint egy kis műhelyt, a 70+ alkalmazottjával. A plusz bevételből tudnák fejleszteni a játékot, ehelyett nadrágszíjhúzás van. A vásárló pedig morog, hogy jobban is lehetne fejleszteni, meg hová tűnnek a licencek. Nincs pénz megújítani, egyszerű. Na most úgy 2 éve felraktak valami védelmet, ami ugyan messze nem törhetetlen. De a 15-ös kiadásnál 3 hónap haladékhoz jutottak, akkor jelent csak meg a reloaded vagy valami hasonszőrű kiadás. (Korábban jellemzően 1-2 hét alatt volt crack.) Ez a 3 hónap a gyártó szerint olyan mentőövet dobott, ami elég a talpon maradáshoz. Nőtt az eladott játékok száma, és szerinte elég a 3-4 hónap, hogy ne legyen gond. Aki valóban szereti a játékot arra már megvette, a fanok meg úgyis első napos vásárlók, pláne előrendelik, ami egyébként is előnyökkel jár. 2 héttel korábbi hozzáféréssel például, aminek egy fanatikus úgysem képes ellenállni. Továbbá az volt a véleménye, ha fél év múlva lenne csak crack, az már nem is fájna a zsebüknek. Mivel minden évben kijön a játék, igazi játékos arra már kezd a következő kiadás felé tekintgetni. Aki pedig akkor kezd warezolni, azt nem is érdekli a játék, csak a letöltött 100 másik mellett is unatkozik.
A témához konkrétan. Én kétlem, hogy lesz feltörhetetlen játék. Lesznek akadályok, egyre jobb védelmek, de a hacker sosem alszik. Ha túl nehéz ügy lesz, esetleg a kevésbé népszerű játékokat hanyagolják. De ami menő, azt előbb utóbb úgyis feltörik. Ha másért nem, a "szakma" elismeréséért, és az állandó fejlődés miatt. A múlt is azt bizonyítja, hogy lehetetlen nincs.
Mikor feltörték az X360-at, akkor lódult meg a konzolos piac. Szerintem most is így lesz majd,(nem tartom kizártnak, hogy azért gyengélkedik az Xbox 1) de ezt szerintem, majd meglátjuk, ha feltörték. Nem egy haveromnak pl 2 db konzolja volt. Egyiken tolta a tört cuccokkal, másikon online-ozott, az eredeti cuccaival. Utoljára szerkesztette: Dante73, 2016.01.10. 15:30:10
"a ps4 nincs feltörve, mégis minden idők legnagyobb eladásait produkáló konzolja. ötlet, hogy ez mitől lehet? :DDD" Ötlet: azóta nagyobb lett a piac. De nem a feltörhetetlenség miatt. Az csak árt neki.
Erről az jut eszembe, hogy ha megkérdezel egy hegymászót, hogy miért mássza meg a hegyet, azt válaszolja, -Mert ott van! Ezt is azért fogják KOMPLETTEN feltörni. Mekkora dicsőség már? És ha kissé jártas vagy a dologban, általában így születnek a scene csapatok. Van egy "feltörhetetlen" védelem, és valaki(k) nevet szerez(nek) maguknak, mert feltörték... Lehet nehéz dió? Mittudom én, nem értek a dologhoz, ha sokan mondják, elhiszem. Hogy fel fogják törni, és nem egyesével, hanem komplett módon, (ahogy eddig minden védelmet) abban biztos vagyok. Csak az a kérdés, mikor, és hogyan. És pont ezért nem hiszem, hogy egy 3DM-es fazon lenyilatkozza, hogy ez feltörhetetlen, és megszűnik a warez.
Ööö... Én azt mondtam, hogy jelentéktelen azoknak a hatása, akik "demózás" céljából letöltik a warez verziót, majd ha tetszik nekik a játék, megveszik. Mert nagyon kevesen vannak.