Nem véletlen, hogy ez a játék most a legkelendőbb a "Management" kategóriában. Én ezt már akkor sejtettem, amikor még csak várakoztam a megjelenésre. Nagyon kevés ilyen van ma, pedig milyen jók ezek a játékok.Nincs erőszak, aranyos, szép, humoros, kedves, s közben úgy érzed, visszarepülsz a gyermekkorodba. Ma annyira szánalmas a videojáték ipar, hogy egymást másolják, illetve egykori nagy címeket próbának újra kiadni, mert egy-két kivétellel, de ötlettelenek a fejlesztők.Annyi jó játék lenne, amit lehetne folytatni, pl a Molynuex játékokat, Theme Hospital, Populous, Black&White. A Dungeon Keeper-t is külön fejlesztő csapatnak sikerült csak továbbfejleszteni (mert az EA felvásárolt és lerohasztott minden valamire való fejlesztőgárdát) és mégis nagyon jó lett, néhány száz órám már abban is van. (War for the Overworld) Én nagyon örülök ennek a játéknak, üdítő, kellemes kikapcsolódás, nem nehéz, sőt!Megérte azt a kb 30 ajrót, amit még a megjelenés előtt adtam ki érte.
Szerencsére a lényeges dolgok benne vannak, ha nem is 100 százalék pontossággal de 65 százalék is bőven elég, a barlangvasutak és a hullámvasút simán megoldható, a mesecsónak is, persze nem Hupikék Törpikékkel hanem random dolgokkal, de lényegében majdnem mindent meg lehet csinálni, áprilisra ígértek nagyobb lélegzetvételű frissítést, remélem abban lesznek olyan dolgok amikkel jobban személyre szabhatóbb lesz az építészet, az sem ártana ha nemcsak épületeket lehetne csinálni hanem objektumokat is. A barlangvasút témában is gondolkodtam olyanon hogy youtube videóból kiszedni az mp3-at amiben megy a János Vitéz, és berakni zene helyett. A hullámvasutat nagyjából megcsináltam, a várakozót még ki kell nézni videókból, képekből és pontosítani is kell még magán a vasúton de összehasonlítva a videókkal 70 százalékban így is pontos lett. El lehet vele szórakozni, de tényleg jó lenne így virtuálisan feléleszteni a magyar vidámparkot ha már bezárták.
Pedig a Rollercoaster Tycoon 3 tkp. ennek az elődje (a készítők is azonosak). Tulajdonképpen abban változott csak a PC ehhez képest, hogy sokkal jobb az építési mechanizmusa és integrálták a workshop-ot. És persze lényegesen szebb grafikailag is. Ellenben, az RCT 3 tycoon része szinte 1:1-ben azonos, ott is be tudsz ülni a játékokba, és lényegesen több játék van benne. Vannak álllatok is (lehet építeni állatkertet is), és van egy vizes kiegészítője is, amivel komplett vizi vidámparkokat lehet építeni. Én még ma is előveszen néha, főleg ezek miatt, de a PC már sokkal modernebb és az építés miatt inkább ezzel játszom már én is.
Speciális építményeket nem tudsz megoldani, hidd el. Pl. nem lehet az alap geometriai elemeket textúrázni sem. Mondok egy példát: Itt van ez az asset. Hiába találok ki valamit, amihez ez a kerek "izzó hatású" elem kéne, csak mondjuk más színben és más méretben, nem oldható meg, mert nem színezhető át és nem is méretezhető. Más hasonló asset pedig nincs a játékban. Egyetlen módon lehetne ezt megoldani, ha moddolható lenne a game és elkészíthetném a modellt 3D studio-ban. De nem lehet sajnos.
Persze hagyományos épületeknél sokkal jobb a helyzet, mert több építőelem van, de az extra dolgokat sok esetben ott sem lehet megoldani. Ezzel együtt, közelítőleg pontos BP.-i parkot egészen biztosan össze lehetne rakni. Nem bonyolult egyébként az építési rendszer, sőt, éppen attól jó, hogy faék egyszerűségű. 4-5 hotkey-t kell megtanulni és kvázi mindent tudsz. Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2017.02.14. 19:42:28
De legalább van egy jó vidámparkos játék, pont egykét éve amikor a No Limits 2-vel szórakoztam gondoltam rá hogy milyen jó lenne egy fasza vidámparkos játék amiben fel is lehet ülni a cuccokra, és nagyjából minden dolog benne van ami számít, főleg a barlangvasutak mert azokat imádtam - szerencsére nem kellett sokat várni rá. Próbálkoztam anno a Tycoon-okkal is, de azok valahogy nem jöttek be, nem voltak elég színesek, elég nyomasztó volt a légkörük. Ezt viszont alig tudja az ember letenni. Egyetlen gond van vele, hogy ha az ember már eléggé beépíti a parkot akkor már eléggé eszi a rendszert, ugyanúgy mint a Transport Fevernél.
Hát igen...időmilliomosoknak :) Akkor már csak a Jurassic World-öt kellne megépíteni ebben a játékban :), de itt csak műsárkányok vannak...
Szerintem nem így van, a meglévő építészeti elemekből bármit meg lehetne építeni, csak elég sok idő, elég nagy rutint kell szerezni a játékon belüli építészetben, mert egy kicsit bonyolultabb és kényelmetlenebb a Sims-nél, viszont annál aprólékosabb. Egy ujjnyi épületrésszel is órákat el lehet szöszömötölni. Olyan kreációk vannak már fent youtube-on hogy köpni nyelni nem tudtam, ezért gondolom hogy megoldható lenne a volt budapesti vidámpark is, csak hát baromi nagy munka lenne, főleg google maps, videók, és vidámparki térkép alapján de nem lehetetlen. Viszont várni kell egykét attrakció bővítésre, mert akadnak még hiányzó játékok.
Komoly!!! Egy 6 DOF motion platformot terveztem építeni még régebben FSX-hez, de sajnos abban az időben még nagyon drágák voltak a szervo motorok. Talán nem is lenne hülyeség ismét átgondolni a dolgot. Ez a cucc amit linkeltél, igen csak komoly darabnak tűnik.
A hangot is rá lehet tenni más videók alól, ez egy profi editorban akár tizedmásodperc pontosan szinkronba hozható, nem probléma egy gyakorlott szakembernek. Építhető ilyen pálya és létezik is, de ezeknél a konstrukcióknál olyan futómű van, mely alulról is "fogja" a kocsikat. Ezért nem repülnek le normál esetben. Ha a video valós, akkor ennek az alsó mechanikának le kellene szakadnia, ami egyértelműen látszana. Itt látható, hogyan néz ki a gyakorlatban egy ilyen futómű mechanika. De a videoban nem szakad le semmi, a kocsi úgy siklik ki mint egy vonat, ami nem lehetséges ennél a szerkezetnél. Lehetne még az is, hogy nem a futómű "szakad le", hanem maga a kocsi váza a futóműről, de ennek esélye konvergál a nullához egyszerűen azért, mert minimum 4 ponton rögzül és egyszerre nem fog mindegyik ilyen szabályosan leválni, leszakadni. Történhetne ilyen baleset emiatt, de akkor mondjuk a bal első futómű rögzítése adja meg magát de a többi nem, tehát a kocsi nem ilyen szép szabályosan repülne le, hanem látványban is sokkal borzasztóbb módon siklana ki. Szóval sok szemponból vérzik nekem ez a video, egyre valószínűbb, hogy tényleg fake.
Hazánkban azért nincs ilyesmi, mert nem lenne rentábilis. Pár éve építettek egy modern, fémvázas hullámvasutat (jó csúnya narancs színben), de ezt mára már leszerelték. Bár az okát nem tudom pontosan, biztos utána lehet járni, de gyanítom, hogy nem volt kifizetődő üzemeltetni. Ha valaki tudja a valódi okot, kérem javítson ki! Szerintem a Planet Coaster tipikusan VR-ben lehet nagyon élvezetes. Ha a G erőket nem is érzi az ember, a szédülés biztos így lehet a legteljesebb. :-) Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2017.02.13. 16:17:24
Egy gondolat a videóhoz, ahol lerepül a hullámvasút. Ha meghallgatod, lehet hallani a robajt és az ordítást, ami elég valósnak tűnik.És ilyen brutális majdnem 90 fokos, "szabadeséses" lejtőt itt a Planet Coaster-ben is lehet csinálni, sőt van a valóságban is.
Mindettől függetlenül én hiányolom ezen eszközöket hazánkból. Pedig szerintem lenne rá igény...addig is maradunk a virtuális hullámvasútnál. Egyébként ha utas nézetben követed a játékaidat ebben a játékban, el lehet szédülni :)... főleg, ha egy kicsit ittasan játszol Tényleg mi a megfelelő szó itt a "ride"-ra? Mert a "menet" az oké, de mivel magyarok vagyunk, szeretjük szebben kifejezni.Én játéknak hívom ezeket a monstrumokat. mert elvégre azok. Utoljára szerkesztette: kisiku, 2017.02.13. 09:09:55
Mondjuk elég sokan tartják fake videónak és CGI-nek. Nem 100% tudom eldönteni, de lehet benne valami. Ha megnézed, amikor a kocsi a pálya (a baleset előtti emelkedő) alsó részén van, lassabban mozog, mint amikor elkezd felfelé menni. Ez ugye lehetetlen, főleg egy kvázi 90 fokos emelkedőn. Nincs az említett szakaszon húzó mechanizmus sem, de ha lenne, akkor sem így húzná fel a kocsit, hanem lassan, majd a tetejéről indulna lejtmenetbe. A másik, hogy nem repül le semmilyen alkatrész, pedig ha a futómű szétesett, akkor a kerekek pár darabja külön le kellett volna essen, és látszódnia is kellett volna. Erősen fake gyanús a video, de persze a fene se tudja. Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2017.02.12. 22:12:33
Többször megnéztem ezt a videót, nagyon borzalmas. Rémálmokban jön elő ilyesmi (pont így lerepülök a hullámvasútról, nem áll meg a lift felfelé menet és kirepülök a tetőn stb.) :-D
Azokat az ötleteket kéne behozni ide is. :D És akkor elégedett lennék. Nem mintha csalódás lenne ez a játék. Rég játszottam ilyen jót, mint ezzel a játékkal.
Nekem sem jött be egyébként, pedig megvettem még Early Access fázisban. A tervező része eszméletlenül jó, a hullámvasutat pl. a kerekektől kezdve lehet összerakni, valós időben mutatja a fizikai hatásokat a sínpálya és a kocsik esetében is, hol milyen erők hatnak rá. Gyakorlatilag nem létező, saját játékokat is lehet vele tervezni, tényleg eszméletlenül profi. Viszont ennyi, ez nem elsősorban játék, vagyis főként nem park építő, és semmilyen tycoon funkció nincs benne. Emiatt csak fanatikusoknak való, meg akik szertnek tervezni, netán gépészmérnököknek. :-)
Szerintem majd később vagy adnak hozzá még pár ride-ot (mint ahogy a legújabb patch-ben is jött egy) vagy majd kitalálnak valami customizálhatóságot rá. (bár ezt kétlem, eddig egy játékban sem volt, de jó lenne és nagyot dobna a workshop-on is az egyedi ride-ok bevezetése).
A játékok igen, én az épületekre gondoltam. Bár a másik nagy hiányossága a programnak, hogy csak a hullámvasutak építhetők meg egyedileg, de egyéb játékok nem, csak azokkal lehet dolgozni ami gyárilag rendelkezésre áll -és ez sajnos nem túl sok-. Ebből a szempontból jobb program a Theme Park Studio, mert ott minden létező játékot meg lehet tervezni, nincs limitálva semmi. Más kérdés, hogy az nem tycoon game ezért sokan csalódtak benne, és ahogy nézem, végül nem teljesen készen adták ki (nyilván anyagi okokból). Pedig volt benne potenciál. A Planet Coaster sokkal élvezetesebb program, de egyelőre rengeteg limittel van megáldva.
Azért mondjuk én a Slingshot-ot kipróbálnám, na nem kaja után! Érdemes megnézni ezeket a videókat is, hányan ájulnak el közben.Próbáltam magyarázatot keresni, és találtam is.Akit érdekel, olvassa el, persze angolul van.
Remélem, ezekkel nem vagyok nagyon off topic, ha mégis, akkor szorri és visszatérek a játékra.Egyébként jellemző, hogy amikor tutorial videókat kerestem a Planet Coaster-hez, ott az az első közt van az, hogyan lehet kisiklatni/balesetet okozni a hullámvasutunkkal, mert ugye ez egy nagyon szép és békés játék, erőszakmentes, de hát az emberek egy része igényli.
Sajnálatos, de ha betartanák az előírásokat, azaz mind az utas, mind az üzemeltető. akkor nem lenne baj.Pl, ki az marha, aki egy hullámvasúton, ami legalább 70-80-nal száguld, feláll és kinyújtózkodik?Minek?Életveszély...ez nem autó, nem vonat, itt kapaszkodni kell és élvezni.Lehet ordítani, okádni, (figyelem!Gusztustalan!) üvölteni, de felállni, meg kicsatolni magad,stb-t, azt nem. Ebben a videóban, mondjuk pont nem az utasok a hibásak, ez inkább tervezési és karbantartási hiba vagy nem megfelelő üzemeltetés.
Olyan is volt, akinek a hülyesége miatt a hullámvasút szerkezete levágta a fejét...Miért kell ilyen állatságot művelni?Nem elég izgalmas az hogy iszonyú sebességgel robogsz és közben különböző erők hatnak rád?Én sajnos még csak a magyar hullámvasúton utaztam, meg egyszer Spanyolországban lecsúsztam egy kb 30 méter magas vízi csúszdán 60 fokos szögben...na, az beszaratós volt, főleg, hogy mindenki lego bábú méretű volt fentről. Utoljára szerkesztette: kisiku, 2017.02.09. 09:26:56
Áprilisra ígértek komolyabb frissítést, remélem lesznek benne új ojjektumok százai.
Nem is tökugyanolyanra gondoltam, hanem hogy térkép alapján minden ugyanúgy legyen, a steam workshop pedig dugig van már mindennel több mint százezer cucc pár hónap alatt. Hullámvasút és a többi vasút szerintem simán megépíthető. A játékok nagyrésze alapból benne van a játékban.
Tényleg, nálunk, miért nincsenek olyan k*va jó hullámvasutak, mint máshol a világban? Mi ez, fosás a balesettől? Máshol is meghalhat az ember...vagy nincs rá igény? Jó, mondjuk ezek tényleg durvák:
Jó látni, hogy nem csak én vagyok vén. :-D Én még XT-n kezdtem a PC-t, monokróm (zöld), majd később CGA (4 szín) :-) Micsoda technika volt. :-) Viszont Flight Simulator már akkor létezett. A leszállópálya egy vonal volt.
Ja, a Subnautica-t pedig én kezdtem el fordítani. :-)
A Skylines nagyon jó, sokkal jobb,mint az EA által elb*ott Simcity, X-Rebirth a legjobb űrhajós-kereskedős-építős szimulátor (2800 órányi játékom van benne+egy közel 100 oldalas leírás, amit írtam hozzá), Transport Fever meg inkább Train Fever 2...de szintén nagyon jó. Valóban, nekem is van magánéletem (nem vagyok a South Park-ban idézett " ...who has absolutely no life..." ) típus
Sajna a világ összes ideje nem elég a játékra gyerek mellett... :( Énis simcity.vel kezdtem bár én PC-n (286-os korszak asszem). Skyline nem tetszett, X-Rebirth nemtom mi, a Transport fever meg wishlisten. :)
Igen :) kicsi a világ. Az ízlésem sokat változott, de a menedzsment típusú gémek mindig is a kedvenceim voltak...C64-en fertőzött meg a simcity, majd jött a többi. Ja és találkozhatunk a Transport Fever, az X-Rebirth és a Cities Skylines topicban is :) Utoljára szerkesztette: kisiku, 2017.01.27. 08:46:38
Nem is negatív tartalmú, amit mondtam, tehát nem lenézést jelent az hogy "gyerekeknek való". Inkább csak próbáltam a 7 éves unokahúgommal megszerettetni, de nem sikerült, pedig ez az ő világa...lehet hogy még túl kicsi hozzá.Őt inkább a State of Decay (!) érdekli, amit persze nem rakok be neki... Tudom, mi a sandbox mód, a legtöbb játéknál, ha van, akkor tényleg azt jelenti amit mondasz, azaz a kreatívoknak való.Majd én is átmegyek kreatívba, egyelőre most szervizben a gpu-m (hűtő nagyon zajos), de nagyon úgy fest, hogy új lesz. s akkor majd kreativitásomat, némi ihlettel fűszerezve én is csinálok valamit.
"Én az ingyen sandbox építkezésnek nem vagyok nagy híve, mert az gyerekeknek való"
Akkor én gyerek vagyok!? Egyébként most picit félreérted ezt a játékmódot szerintem, mert a sandbox rész tételesen kreatívoknak való, nem gyerekeknek (inkább hívom kreatív módnak emiatt)! Igaz, hogy itt valóban nincs tétje semminek, de éppen ez a lényeg, mert ez a mód nem erről szól! Ez olyan mint a Lego...aki szeret alkotni, az kiélheti a kreatív hajlamait. Tulajdonképpen, én ki sem szoktam nyitni a parkot amíg építek, mert tök fölösleges.
Hmm, jogos.Lehet hogy csak elfelejtették és benne hagyták ezt a funckiót.Wollnerd-nek igaza van, azért zár be, mert túl alacsony a forgalom.Ha túl magas, akkor meg nem bírja a melót (neked meg elégedetlen vendégeid lesznek), ergo képezni kell és fizuemelést is adni, különben csökken a morálja és felmond. Nem kell milliókra emelni, nagyon normálisan lehet állítgatni, lesz Karrier módban egy park, ahol viszont kifejezetten az fogja megnehezíteni, hogy mindenkinek a normális fizuhoz képest minimum 2x-3x annyit kell adni. A karrier mód tulajdonképpen nagyon jól végigvezet az egész játékon, azaz, egyfajta tutorial is, de nincs kifejezetten segítség, csak elmondja az elején "briefing" szerűen, hogy mi a "küldetés". Én az ingyen sandbox építkezésnek nem vagyok nagy híve, mert az gyerekeknek való, kicsit olyan mint az "örök élet,örök pénz,stb" Viszont ott fogok saját hullámvasutat építeni, amit aztán elmentek tervnek.
Igen ezt értem és jogos is, csak az nem világos, miért kell ez a funkció a sandbox részbe is? Karrier módban szuper, de itt semmi értelme nincsen, lévén ebben a módban inkább csak építünk, de a menedzsmentnek nincs szerepe. Pénz itt ugye unlimited, fel tudom nekik emelni a fizetést 1millió dollárra is, de annak sincs jelentősége. :-)
Viszont azt nem értem, hogy kreatív módban miért zárnak be a boltjaim, amelyeknek nincs nagy forgalma? Mivel itt nincs jelentősége a pénznek, értelmetlennek tűnik.
Mert az eladók (vendors) boldogtalanná válnak és felmondáson (quit) gondolkoznak, ha nincs (nagy) forgalom, vagy túl keményen kell dolgozniuk (és közben nem elég fair a fizetésük, gondolom) mert túl sok a vásárló. Ennek kivédésére fejleszd ki a képzés szintüket max.-ra is és emeld meg a fizetésüket, akár nagyon sokra. ;) DE sztem az is fontos lehet hogy a személyzet mindegyikének egyforma fizetésük legyen a foglalkozáson belül legalábbis és képzés szinten belül is talán, mert akár irigységük miatt is lehetnek boldogtalanok. :D De amúgy igazad van, pénz nélkül nem nagyon van értelme, viszont reális a fenti okokkal. :) Mondjuk, lehetne ki-be kapcsolható funkció ehhez. Utoljára szerkesztette: wollnerd, 2017.01.07. 15:18:06
Igen, ezért van a több játékmód. A sandbox részben is van terület limit, de így is elég nagy ez a játszótér. Én most egy tisztán sci-fi parkot építek, amihez töltöttem le pár dolgot mert sokat gyorsít a munkán. Viszont mióta kiderült az építési anomálisa, azóta rengeteg asset ment a kukába, már csak olyanokat használok, melyek egyben kijelölhetők. Egyedi épületeket is elkezdtem gyártani, ez nagyon tetszik, csak sajnos itt jönnek elő legjobban a korlátok. De fantáziával áthidaható sokminden még így is. Mondjuk el lehet szarakodni vele, tegnap vagy 5 órám ráment egyetlen sci-fi alagút építésére, de annyira aprólékosan ki lehet dolgozni mindent, hogy nem tudtam letenni, megunni meg végképp nem sikerült. :-)
Viszont azt nem értem, hogy kreatív módban miért zárnak be a boltjaim, amelyeknek nincs nagy forgalma? Mivel itt nincs jelentősége a pénznek, értelmetlennek tűnik.
A karrier mód ismerős RCT3-ból, abban is volt ilyen -a challenge móddal egyetemben-. Ott a menedzselésen van a hangsúly, ami egy egészen másfajta játékélmény -tycoon :-) - , de azt is szeretem és ki is fogom próbálni mert kíváncsi vagyok, hogy mennyit fejlődött ebben a játék.
Az ilyen egyedi dolgokat azért tiltják le, hogy aztán majd ők kiadhassák DLC-nek, pénzért. Azt a k*va, de gyönyörű szép! Ha lenne ennyi türelmem és időm, mint ami a videón is van, akkor csinálnék én is hasonlót.Most ha végére érek a karrier módnak, akkor belevágok valami ilyesmibe, mert asszem ott nincs lóvé és területhatár, csak a fantázia és a türelem szab határt.Karrier módban pedig semmi pénzt nem kapsz szinte az induláshoz, mindent neked kell kifejleszteni, fenntartani a rendet és lóvét gyűjteni.De mire lesz lóvéd a hullámvasutakra és park cicomázásra, addigra megtelik a parkod mindennel és meg is unod. Arról nem beszélve, hogy több témájú park van karrier módban, ám nem mindegyikhez kapod meg/tudod kifejleszteni a megfelelő téma-szerinti díszítést/épületet/stb-ket. Nekem van sci fi témájú parkom, amibe kénytelen voltam besuvasztani fantasy-t és western-t, mert nincs más lehetőségem. Ugyanaz az eset, mint a Cities Skylines-ban is, azaz, ha csít nélkül, az elejétől építkezel, csak sokára lesz olyan a városod, mint amilyenre elképzeled.Tehát pl lemodellezni egy várost vagy parkot csak sandbox-ban lehet vagy ha nem számol pénzt és technológiailag is minden a rendelkezésedre áll.
De az ilyen ride-okat amúgy is olyanok készítik, akik ügyesek, kreatívak és/vagy a játék fejlesztői...Az egyik karrieres parkban nekem is sikerült egy olyan hullámvasutat építeni, amit egy óriási fára feltekertem spirálban, de nehéz meló volt. Én még egy darab dolgot nem töltöttem le ehhez a játékhoz, kizárólag a beépített modelleket használom.
Karrier módot sem néztem még...:-) Igazság szerint, RCT3-ban is kreatív (Sandbox) módban volt vagy 200 órám, ebben most elsősorban az építés vonz. Itt meg sokkal jobb az építés, bár ahogy egyre beljebb ásom magam, sajnos rengeteg limitáció jön elő. Pl. nem lehet egyedi 3D modeleket beaplikálni, ami egy idő után ismétlésekhez fog vezetni és erősen gátat szab a kreativitásnak. Pl. a Cities Skylines esetén nincs ilyen limit, ezért lehet betenni a városba real nevezetességeket, hidakat, akármiket. Megcsinálják a userek. Na itt ez nincs, a Frontier ilyen szempontból eléggé vaskalapos (az Elite-t egyáltalán nem engedi modolni). A terrain textúrák sem bővíthetők.
Továbbá jó lett volna, ha nem csak a coasterek, hanem az egyéb játékok is megépíthetőek lennének egyedileg. (pl. scifi körhinta ). Ezt nár az RCT3 sem tudta, reméletm, hogy itt majd lehet, de sajnos nem.
Ezzel együtt, a meglévő elemekből is lehet brutál dolgokat építeni. Ezt pl. ismered?
Én sem panaszkodok, nagyon jó, és nem olyan veszedelmes a hullámvasút építés, mint amilyennek elsőre látszik.Bizonyos kész elemeknél tényleg nem lehet scale-ezni, azaz méretezni, feltehetőleg a tulajdonsága miatt.Ilyenek a kész loop-ok, a "csavart" pálya,stb. Én is csak azért építettem egyedi coaster-t, mert career módban több helyen megköveteli (csillagért cserébe), hogy építs sajátot, megadott feltételekkel. Ami engem zavar, hogy a klasszikus multi-kijelöléshez külön gomb van, ráadásul állandóan kattintgatni kell, tehát nem alap a jobb egérgomb nyomva tartás+húzás művelet. Hm, Career módban vannak olyan elemek, amelyeket nem fogsz tudni sem mozgatni, sem átalakítani, de ez amiatt van, hogy többnyire kész vidámparkokat fogsz kapni, a díszlet meg statikus.
A kérdéseidre sajnos nem tudom a választ, mert ott még nem tartok és én meg pont fordítva játszottam eddig, tehát kizárólag sandbox-ban. :-) Ráadásul napokra leragadtam az építős témánál amiről írtam, mert olyan szinten idegesített a dolog, és nem találtam rá választ a neten sem, pedig feltúrtam az összes forgalmasabb fórumot is.
Tegnap azzal szívtam, hogy próbáltam a "rosszul" összerakott asseteket egybefűzni mindenféle módon (pl. utólag betenni custom building elemeket stb.), de nem lehet megoldani sehogy. Ha nem azzal kezdi valaki az építést, akkor utólag már nem lehet vele mit kezdeni.
Ma kezdem el a saját ride-ok építésének tesztelését, eddig még egyet sem építettem. :-) Ha rájövök valamire, beírom ide. De ha Te találsz valamit menetközben, akkor Te se tartsd magadban!
Nagyon jó a game egyébként, rengeteg ponton hajaz az RCT3-ra, de az építés sokkal jobb ebben. Azért vannak még érthetetlen dolgok, pl. nem értem, hogy bizonyos elemeket miért csak a horizontális axis mentén lehet forgatni?? Marha idegesítő, amikor pont egy olyan alkatrész kéne, amit nem lehet pozícióba forgatni, így ki kell hagynom. Szintén nem értem, miért van egy csomó olyan tárgy, aminél nem használható az Advanced move & Duplicate?? Továbbá nagyon jót tenne még az építésnek egy Scale funkció is!!! Sok alkatrészt azért nem tudok használni, mert kisebb vagy nagyobb a kelleténél. Talán később még bekerülnek ezek is. Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2017.01.05. 16:34:03
Ez nekem is újdonság, habár én még nem csinálok saját blueprint-et.Az viszont kétségtelen, hogy játék közben is így van, azaz van amit egyszerre, van amit csak elemenként lehet módosítani. Arra lennék kíváncsi, hogy mit vesz figyelembe egy hullámvasút építésénél úgymond "tartósság" címen. Ha kész hullámvasutat építek, akkor "average/medium", ha magam építem egyedileg, akkor mindig "low". Ez az a jelző, ami azt mutatja, hogy milyen időközönként kell karbantartani, mennyire gyakran fog elromlani. Tehát hogyan kell olyat építeni, ami tartósabb? Kisebbet kell?Vagy stabilabbat? Egyébként ez az egyik legélvezetesebb része a játéknak, de nagyon sokat szoktam szopni azzal, hogy a "Fear"-t és a "Nausea"-t lent tartsam, de az "Excitement" menjen magasra. Én még csak a Career-t tolom benne, már csak egy fokozat van hátra és a Hard fokozatúak könnyebbek voltak mint több Medium... Még egy kérdés.Mivel nem játszottam még sandbox-ban, Career módban korlátozott az építési terület.Ezt lehet növelni vagy sandbox módban eleve sokkal nagyobbat ad?
OK, kínkeserves módon, több próbálkozás után rájöttem mi a baj! Nos, kizárólag akkor lehet egyben kezelni a blueprintet, ha a kezdő alkatrész egy "Custom Building" építőelem!!!!! Innen már pakolható rá más is, ekkor már egyben kezeli. Semmilyen más esetben nem lehet egyesíteni a modellt! Tehát hiába raktok le mittomén 10db fát 5db kővel, és hiába mentitek ki blueprint-nek, az bár betölthető lesz egyetlen modellként, de lerakást követően már nem lehet majd egyben kezelni, hiába klikkeltek rá, külön-külön fogja csak szelektálni az elemeket.
Ez egy mekkora szívás így...Innentől rendet kell tenni a workshop-os asseteim között, mert annak a feltöltőnek a modeljét, aki ezzel nincsen tisztában és nem eszerint épít, nem lehet egyben kezelni a játékban.
Nem tudom ez bug, vagy szándékos, de így gáz...
Köszönöm a választ! Sajnos nem jó így sem. A videóban ha megnézed, eleve egy már egy "group-olt" épületet tervez át. Ezt abból lehet látni, hogy a modellre kattintva a menüben megjelenik egy kis "ceruza" ikon is, amire klikkelve "felbomlik" a modell és szerkeszthetővé válik elemi szinten.
De ha én a nulláról építek egy akármit, nem tudom így egybe fűzni! Továbbra is darabokból áll az épület, amit multi select tool-al ugyan ki tudok jelölni és el tudok menteni blueprintként -ahogy írod is-, de nem lesz úgy egyben, nint a videóban. Bár később betölti egyben a blueprint listából, de utána már megint csak elemeinként lesz szelektálható (vagy multi select-el), de nem lesz egyben kezelhető és az a kis "ceruza" ikon sem látható sehol.
Ezt is egyben betölti, de amint letettem valahova, többé nem tudom 1clink-el egyben kijelölni, csak a részeit külön-külön vagy a multi select. A probléma az, hogy ebből pl. sok kéne egymás után letéve, de mivel "nincs egyben", így nem tudom klónozni. A multi select sem megoldás, mert ha egybe tolok két corridort és kicsit rontok a pozíción, akkor utána már nem tudom multi select-el sem kijelölni, mert a rátolás miatt a másik modellből is kijelöl részeket (bónusz negatívumként pedig a multi select-es kijelölésnél nincs lehetőség Advanced move & Duplicate-re sem, vagyis a precíz mozgatást is el lehet felejteni). Lényeg az, hogy így használhatatlan, csak azokkal tudok dolgozni, melyek a videón is látható módon, már alapvetően egyben vannak. De lövésem sincs, ilyet hogyan lehet csinálni.
Blueprint. Amikor rákattintasz a kész épületre. (vagy magára az épületre, vagy multi selection tool-lal kijelölöd az össze beletartozó elemet és akkor az jobb felső sarokban megjelenő ablakban az 1. szélsőbal gombra kattintva mentheted el. Itt egy rövid videó a Bluepint készítésről: Utoljára szerkesztette: wollnerd, 2017.01.04. 12:10:52
Nem tudja valaki megmondani, mivel kell az elemekből összerakott új, komplett modellt "group-olni", hogy aztán egyben tudjam kezelni az egészet? Nem teljesen értem a dolgot. Vannak olyan workshopos épületek, melyeket betöltés után egyben ki tudok jelölni és tudom klónozni az egészet. Míg más esetben bár kompletten betölti az építményt, de később nem lehet egyben kijelölni, mert nincs "összefűzve", vagyis csak darabonként tudom kijelölgetni. Nem találtam semmiyen funkciót, amivel group-okba lehet szervezni egy építményt, pedig léteznie kell valaminek, mert sok esetben így működik. Mit nem találok? Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2017.01.04. 03:47:14
Én már nem is emlékszem melyik résszel játszottam utoljára, de ez a Planet Coaster nagyon jó.Nagyon kellett már egy normálisan kinéző és hosszútávon is élvezhető menedzsment játék. Ma már ezek a régi klasszikusok kiveszőben vannak, pedig a nép még mindig ezeket szeretné.Mint ahogyan nincs már klasszikus "bázis-építős" rts sem...
Amit leírtál az eddig kb. az RCT 3 képességei, ami nekem teljesen elég (mármint menedzsment téren). Talán az egyetlen, amit az még nem figyelt, az a környezet. Nem emlékszem, hogy ott számított volna pl. a zöldterület mennyiség vagy ilyesmi. Árakat ott is így kellett állítani, a 3D nézet és egyebek megegyeznek. A PC viszont sokkal több kreatív lehetőséget biztosít az új típusú építési módok miatt, (na meg a workshop is ugye), valójában emiatt gondolkodom rajta, de egyelőre a Stellarissal olyan szinten vagyok el, hogy nincs nagyon időm másra. :-) A jelenlegi játékom 2 hete tart, és még mindig nincs end game krízis! :-)
Nézzük.Mit nevezünk acélos menedzsmentnek?Itt van bevétel, kiadás. Az alkalmazottainknak fizu, amit időről-időre meg lehet emelni, akárcsak a tapasztalati szintjüket. Be kell állítani a belépőjegy árát a parkba, valamint az egyes ride-ok árait. Ha túl drága, akkor kevesen fogják használni vagy csak bizonyos korosztály fogja használni.(feltéve hogy marketinggel becsábítottuk őket) Gondoskodni kell karbantartásról, felújításról, szemétszedésről, kaja/pia/ajándék/csetres/stb ellátásról, ezek árait részletesen beállíthatjuk. Kreatívnak is kell lenni, kicsit rá is vagyunk kényszerítve, hogy szép parkokat építsünk, ne csak az legyen, hogy egymás mellé lerakjuk az egyes játékokat.Tényleg, mi a helyes magyar szó a "ride"-ra vidámpark értelmezésében?Menet? Ugyanis figyeli azt is, milyen a parkunk megítélése illetve az egyes ride-ok milyen környezetben vannak. Ha ezt 100%-ra hozzuk, akkor gyakorlatilag bármennyit megadnak érte a látogatók.
No, szóval elsőre komplikáltnak tűnik, de aztán rájövünk, hogy teljesen jó, gyönyörű szép,hangulatos, nem túl komplikált egyedi hullámvasutat sem építeni. Van a szokásos "Excitement", "Fear" és "Nausea" mérő az egyes ride-oknál, amiből elsősorban az elsőnek érdemes magasnak lenni, mert sikerült olyan hullámvasutat építenem második vagy harmadik próbára, hogy nem mertek rá felülni. Ezek kielemzésére rengeteg segítség van, megnézhetjük, mi okozza a félelmet vagy izgalmat vagy hol liftezik az utasok gyomra, amitől majd leszálláskor visszaköszön a sárgarépa
Szóval nagyon szép, hangulatos, kicsit olyan, mintha visszarepülnénk a gyermekkorba és egy mesevárost építenénk, ahol mások is szórakoznak. Nekem nagyon tetszik, teljesen 3D-s, mindent kipróbálhatunk, nagyon jók a kameraállások, átlátható, ötletes, és aki nagyon kreatív, az csodákra lesz képes. Utoljára szerkesztette: kisiku, 2016.12.03. 08:58:37
Jobb, mint a RollerCoaster Tycoon? Én azzal játszom és nekem nagyon tetszik, hozza a régi RCT szintjét.
Reszemrol is hirtelen jott, csak pozitiv ertekeleseket kapott, es anno imadtam a rct-ket. Nem is lesz tores egyhamar. Szuperul lett optimalizalva, a fantazianak kb semmi nem szab hatart, nagyon ugyeltek a reszletekre. +steam workshop
Miert nem porog a topic, annyira kiraly jatek lett, kategoriajaban a no1 !!!
Szemezek vele nagyon...RCT3-al több hónapig elvoltam. Itt meg látom mentek a Cities:Skylines elv jegyében, és integrálták a workshop-ot, ami nagyon jót tesz neki. Már most több ezer 'mod' van hozzá.
The development team have managed to bring in a quick update to address a number of bugs with yesterday’s updates. Specifically the update includes...
Added ability to bank through 360 on applicable coasters Exiting a dive drop now behaves correctly Enhanced coaster smoothing tool (smoothy smooth) Inverted coaster camera improvements Numerous stability fixes
Remember to download the new update from the launcher and please do let us know on this thread that you're in game and enjoying the update!
As mentioned in our livestream series you'll be able to now test our Terrain editing tools, Coaster additions, XYZ rotation, modular pieces, guest reactions and much MUCH more.
Remember to leave feedback here and report any bugs here
jövőhét csütörtökön pedig az új hullámvasutakról lesz live stream, melyek majd most már hivatalosan is az alpha phase 2 részét képezik majd, ami 2 hét múlva esedékes megjelenni, a terrain sculpting is szintén része lesz.
Basszus, amúgy rohadtul nem érzem alphának a játékot :D
Néztem ma videókat valakitől, hogyan bővíti, csinosítgatja az alap Facility épületeket és nagyon irigykedtem... :) Olyan profizmussal rakott össze alpesi hangulatú házat, templomot, hogy csuda! Sajnos nekem nincs ehhez ennyire érzékem, de majd próbálkozom. Végül is a lehetőség adott! :)
igen, az élmény az apró részletekben rejlik :) (ezeket SC 2013-ban is szerettem, elég aprólékosan megcsinálták ott is a dolgokat)
Szerintem ez a játék már most is szenzációs! És még csak alfa. Hihetetlen hangulatot ad az élményhez a látogatók animációja. Miután rájöttem az alapokra(és a készítők oldalán is van már egy tutorial videó!), nagyon élveztem a parképítést. Mi lesz még ebből, ha már most ilyen jó?! :) Egy dolog kérdéses még számomra: hogy tudom elérni, hogy egy már lefektetett utat ugyanolyan szélességben tudjak folytatni? Mindig a skálán kell kísérletezgetnem, vagy van egyszerűbb megoldás is?
ugyanúgy mint a többi vidámparkos játékban, több nézeti lehetőség is van és közben nézelődhetsz is az egérrel, gondolom majd akarnak neki VR támogatást is adni, ha a motor már támogatja (lásd: Elite)